Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Cum se conduce o masina cu cutie automata


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 12 iulie 2005 - 10:39

Am condus 2 ani numai cu cutie automata si am franat NUMAI cu stangul, tocmai in ideea sa nu ma dezobisnuiesc. Iar franarea cu stangul, facuta cum trebuie, e mult mai rapida decat cu dreptul (la cutie automata), reactiile sunt mult mai rapide (vedeti si la raliuri...).
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#2 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 13 iulie 2005 - 08:06

Cu riscul sa fiu acuzat de off-topic (dar nu sunt!): la scolile de pilotaj una din lectii este franarea cu stangul! Si nu neaparat pe cutie automata. Ca nu franeaza multi cu stangul, asta e alta discutie, si nu inseamna ca NU se face asa. Detalii pe privat.

Revenind: nici eu nu treceam pe Neutral la stop, doar stateam cu piciorul pe frana. Multi mi-au zis ca uzez franele, dar mi s-a parut mai ok sa le uzez pe ele decat cutia (da, cutia se uzeaza daca se tot cupleaza si decupleaza ambreiajele dinauntru! Eu am 3 in cutie la Opel, nu stiu cutiile noi...).

[Edited on 13-7-2005 by VIPER]
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#3 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 13 iulie 2005 - 01:28

Am condus putin automata (un BMW 735) dar nu mi s-a parut nimic "ciudat". E usor de folosit in uras, chestia cu tinutul pe frana la stop am simtit-o si eu (eu la a mea nu tin pe frana la stop ca nu e nevoie, asta mereu avea tendinta sa plece).
O sa te adaptezi foarte usor la ea, trecerea inversa e mult mai problematica :D
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#4 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 13 iulie 2005 - 02:01

stai linistit arun, Micky Alexandrescu din cate etiu eu a plecat in marche arriere intr-o cursa de porsche super cup..
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#5 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 14 iulie 2005 - 05:54

@vrajitorul neincrezator: iti trimit daca vrei schema cutiei mele automate de pe Opel in care vei citi/vedea cu ochii tai 3 ambreiaje. Voi sunteti poate obisnuiti numai cu cutii automate (gresit spus "hydramate", asta e un nume de scena) moderne, dar mai sunt in lucru si cutii mai vechi. Apoi, la faza cu frana cu stangul: faptul ca unii sau altii nu o fac, NU inseamna ca nu o face nimeni, sau daca asta inseamna, atunci ma duc la politie sa fac scandal ca la mine in buletin scrie Dragos si nu Nimeni! Si mai sunt destui, dar asta cere un pic de meserie...

Pe schema apar asa:

- direct clutch
- forward clutch
- low and reverse clutch

Acum, sa deschidem impreuna dictionarul englez-roman la C, clutch: ambreiaj!!! Deci, da, in cutia mea fabricata de GM, am 3 ambreiaje!!! Cutia are codul 125THM, pentru posteritate.

3-2-1 nefolositoare??? Bine, eu am doar 2-1, dar le-am folosit cu brio la rampe cu unghi mare si pe gheata, avand si tractiune spate...

[Edited on 14-7-2005 by VIPER]
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#6 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 14 iulie 2005 - 07:02

Iertare ca postez tot dupa mine (rog cititi si ce am scris mai sus!): atasez 2 pagini despre cutia automata de pe Espero, deci generatie ceva mai noua. E in romaneste.
Daca nu merge atasamentul, scriu eu putin din document:

Cutia de viteze automat� DW-20(AW 850) are 4 trepte
de vitez� pentru mers �nainte, comand� electronic� si
mecanism de blocare, fiind conceput� pentru
autoturismul DAEWOO ESPERO.
Aceasta este compus� �n principal din convertor, 3
angrenaje planetare, sistemul de control hidraulic si
sistemul de control electronic.
Cutia are urm�toarele caracteristici:
– Sistemul electronic controleaz� functionarea
ambreiajelor si fr�nelor baz�ndu-se pe programele de
schimbare pentru fiecare mod (Economic, Putere,
Iarn�).
– Atunci c�nd se realizeaz� schimb�rile, cuplul motor
este controlat iar presiunea uleiului din cutie este
controlat� electronic pentru a reduce socurile la
schimbarea treptelor.

COMPONENTE
AMBREIAJ MERS �NAINTE
AMBREIAJ DIRECT
AMBREIAJ INFERIOR
FR�N� MOTOR TR. II si III
FR�N� TR. II, III, IV
FR�N� TR.I-a si M.�.
FR�NA CU BAND�
CUPLAJ UNISENS NR.1
CUPLAJ UNISENS NR.2
CUPLAJ UNISENS NR.3

A, si mai pe intelesul tuturor, aici: http://auto.howstuff...nsmission11.htm

[Edited on 14-7-2005 by VIPER]
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#7 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 14 iulie 2005 - 11:06

DMIHNEA, imi pare rau ca tu consideri SF chestia cu deformarea discurilor. Arun e patit si ne-a tot spus asta de cateva vreme,
eu nu mi-as lua automata de nici o culoare, prefer sa schimb eu, cand vreau eu nu cand vrea ea. un sist tiptronic da, (daca se paote DSG de la BMW e si mai bine), dar nu sa o pun pe drive si sa o las acolo.


edit: nu la BMW ci la VW e DSG. mersi Cris http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/thumb.gif

[Edited on 15-7-2005 by MikeTekRacing]
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#8 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 15 iulie 2005 - 11:57

scuze, ma gandeam la DSG de la VW....si am scris BMW...la SMG nu pot nici macar visa :P
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#9 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 15 iulie 2005 - 02:48

Nu va mai legati aiurea de termenii tradusi, mai bine ati accepta ca o cutie automata ARE ambreiaje!
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#10 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 15 iulie 2005 - 11:31

Citeste cu atentie ce am postat cu o pagina in urma... Are. Cu sau fara miros, are.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#11 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 18 iulie 2005 - 07:40

Si atunci explica-mi te rog de ce cutia mea e prezentata ATAT cu convertor hidraulic CAT SI CU ambreiaje, si anume 3 la numar! Am schema originala, este din manualul Haynes.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#12 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 18 iulie 2005 - 10:03

Asta am inteles, nu e echivalent ca forma si tip de actionare, dar Nautilus zicea ca are ori - ori, ceea ce nu e adevarat.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele





0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi