Mitsubishi la Salonul Auto de la Geneva 2016

Dupa un an 2015 cu o agenda europeana incarcata, care a cuprins introducerea a doua modele noi (cea de-a 5-a generatie a modelului L200 precum si noul Outlander MY16) precum si o remarcabila reintoarcere in competitiile de raliuri (Outlander PHEV la competitia Baja Portalegre 500), Mitsubishi Motors Corporation (MMC) continua pe parcursul anului 2016 sa puna accentul pe spiritul de aventura al gamei sale de SUV-uri actuale si viitoare.

Aceasta orientare este ilustrata si de cele mai reprezentative modele/concepte actuale ale brandului auto nipon care vor fi prezentate la cea de-a 86-a editie a Salonului Auto International de la Geneva.

Mult aclamatul concept eX, dezvaluit la Salonul Auto de la Tokyo 2015 va fi prezent la Geneva, sugerand ideea unui viitor SUV Mitsubishi Motors, compact, cu accente de design ascutite si indraznete, si prefigurand noua generatie de sisteme de rulare electrice, capabile sa ofere o autonomie reala de 400 km.

\"eX-Concept_pix\"

Noul Mitsubishi L200 si noul Mitsubishi ASX 2017 reprezinta modelele “vedeta” ale standului de anul acesta, simbolizand “aventura urbana”, imbinand binecunoscutele performante specifice SUV-urilor Mitsubishi Motors cu o personalizare aparte a masinilor de expunere ce consta in elemente decorative unice in nuante luminoase de gri cu accente portocalii si jante din aliaj usor negre.

\"2016_GMS_-_L200_and_ASX_Show_Cars\"

Dupa lansarea in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Los Angeles, in luna noiembrie a anului trecut, varianta restilizata a modelului Mitsubishi ASX ajunge in Europa, intruchipand o alta interpretare a noii identitati vizuale a Mitsubishi Motors Corporation: Dynamic Shield.

\"2016

In acelasi timp, la Salonul Auto de la Geneva 2016 vor fi dezvaluite doua noi directii pentru acest an: celebrarea a 50 de ani de performanta si traditie, a Mitsubishi Motors Corporation, in domeniul mobilitatii electrice (MMC a demarat propriul program de cercetare si dezvoltare al autovehiculelor electrice in 1966) precum si introducerea pe piata auto a unei versiuni complet restilizate a modelului Mitsubishi Space Star/Mirage MY16, cu cateva saptamani dupa lansarea europeana ce a avut loc la Salonul Auto de la Bruxelles (disponibilitatea variaza in functie de piete).

 

Noile modele Hyundai Tucson si Elantra au castigat ”iF Design Award 2016”

Hyundai a obtinut o noua recunoastere internationala pentru designul modelelor gamei. Noile Hyundai Tucson si Hyundai Elantra au castigat ”iF Design Award 2016”, la categoria ”Produs”, in cadrul clasei ”Automobile / Vehicles / Bikes”. Premiul recompenseaza designul distinctiv si elegant al celor doua autovehicule, consolidand propunerea actuala de produs Hyundai pentru care design-ul exterior devine un criteriu foarte important de alegere de catre noii clienti.

Premiul recunoaste designul distinctiv al noului Tucson, cel mai recent si puternic ambasador de brand Hyundai. Echipa Centrului de Design Hyundai Motor Europa din Rüsselsheim, Germania, a creat un exterior impresionant, care imbina rafinamentul cu versatilitatea.

Partea frontala este dominata de grila hexagonala, specifica noii game Hyundai, care, alaturi de farurile cu tehnologie LED, ofera un aspect distinctiv modelului. Mai mult, tinuta atletica este accentuata de proportiile dinamice si de liniile elegante.

La interior, materialele de calitate, placute la atingere, creeaza o atmosfera confortabila si primitoare. In plus, compartimentarea inteligenta ofera un raport excelent al dimensiunilor exterioare si interioare.

Proiectat, dezvoltat si fabricat in Europa, Tucson a devenit modelul Hyundai cu cea mai rapida evolutie a vanzarilor in regiune, cu peste 85.000 de comenzi inregistrate din momentul lansarii in septembrie 2015 si pana in prezent.

\"Hyundai-Tucson-iF

Castigatoare a premiului ”iF Design Award 2016”, noua generatie Elantra a fost inspirata de filosofia Hyundai ”fluidic sculpture”, avand o prezenta remarcabila, prin utilizarea inteligenta a liniilor fluide si impunatoare. Grila hexagonala incadrata de noua forma a farurilor confera modelului o alura atletica.

Noul Elantra a fost lansat in Coreea si America de Nord la sfarsitul anului 2015, urmand a fi disponibil pe anumite piete din Europa in cursul anului 2016.

\"All-New

De peste 60 de ani, “iF Design” este recunoscut in toata lumea drept un simbol al excelentei in design. Organizat de “iF International Forum Design GmbH”, evenimentul recompenseaza cele mai spectaculoase idei de design din diferite domenii. Premiile au fost acordate dupa un proces riguros de selectie. Juriul format din experti internationali a analizat peste 5.000 de proiecte din 53 de tari.

Decernarea premiilor ”iF Design” va avea loc pe data de 26 februarie 2016.

DS Virgin Racing este gata de start la al doilea sezon din Formula E

Campionatul Mondial FIA de Formula E revine pentru al doilea sezon prin cursa de debut de la Beijing, pe 24 octombrie. Echipa DS Virgin Racing si-a propus sa continue ceea ce a început în sezonul trecut, si va lua cu asalt strazile din Beijing cu un nou pilot, noi parteneri si un nou propulsor.

La sfarsitul primului sezon, Sam Bird a repurtat o victorie în runda finala de la Londra. Britanicul urmareste sa-si continue evolutia ascendenta, bazându-se pe sezonul inaugural promitator, care i-a adus, de altfel si o victorie în Malaezia pe langa cea de la Londra, alaturi de noul sau co-echipier, francezul Jean-Éric Vergne.

Lansarea Marcii DS, aduce cu ea o versiune restilizată a monopostului pentru sezonul 2. Combinand cu succes identitatile Marcilor “DS” şi “Virgin”, noul design este rezultatul combinarii culorilor identitare ale celor doua brand-uri, fără a renunţa la nuantele deosebite de rosu şi crom din sezonul 1. Logo-ul DS troneaza cu mandrie pe lateralele de culoare neagră ale autovehiculului, alături de inscriptia Hewlett Packard Enterprise, în timp ce carcasa bateriei păstrează nuanta de violet din sezonul 1.

\"DS_VR_Neon_Final_Front

Nu doar exteriorul masinii a suferit modificari. O serie de modificări tehnice au dat posibilitatea echipelor – inclusiv DS Virgin Racing – sa-si dezvolte propriile motorizari electrice pentru sezonul 2. Echipa a regândit complet propulsorul pentru a creste performanta de la 150kW (204 CP) până la 170kW (231 CP), profitând astfel de puterea maximă autorizată pentru sezonul 2. Noul ansamblu s-a dovedit a fi extrem de fiabil pe parcursul testelor din timpul verii, însa, este destul de greu de preconizat cum se va comporta în timpul competitiei desfasurate pe străzile Beijing-ului.

De altfel, sistemul Fanboost (prin care fanii isi pot vota favoritii dandu-le un avantaj in cursa) a a fost regandit, iar fanii vor avea ocazia de a-I vota pe Sam Bird şi Jean-Éric Vergne pana în minutul 6 din cursă, astfel încât aceştia să beneficieze de 100 kJ energie suplimentară în timpul cursei.

«Sezonul trecut, încununat de victoria de la Londra a fost, într-adevăr un moment unic», afirma Sam Bird la deschiderea sezonului. «Sper să putem continua această evoluţie ascendentă şi să intram în noul sezon la fel de motivati. Anul trecut am avut, de asemenea, onoarea de a urca pe podiumul de la  Beijing. De data aceasta, speram să repurtam şi mai multe victorii !»

«Sunt extrem de încântat că m-am alăturat echipei DS Virgin Racing şi sunt extrem de nerăbdător să iau startul cu succes la Beijing», adaugă Jean-Éric Vergne. «Nu am concurat anul trecut pe acest circuit, aşadar este extrem de interesant să descopăr si sa traiesc o experienţă nouă pe acest circuit urban unic. »

«Este uimitor cât de repede a trecut anul», afirmă Alex Tai, Team Principal al DS Virgin Racing. «Anul trecut pe vremea asta, paseam în universul relativ necunoscut al dezvoltării de automobile electrice de curse. Pe parcursul primului sezon am învatat foarte multe lucruri şi ne-am consolidat echipa. Am reusit să aducem laolaltă numeroase persoane de succes, atât pe pista cât şi în afara acesteia. Toate aceste lucruri, cumulate experienţei dobândite anul trecut, îmi insufla încredere în faptul că vom reusi să înregistram performante înalte înca de la începutul sezonului, aici, în Beijing.»

«Ca urmare a noului parteneriat cu Virgin Racing din iunie, anul acesta, au urmat câteva luni extrem de incitante pentru Marca», afirmă Yves Bonnefont, Director General DS. «Am sărbătorit de curând aniversarea de 60 de ani a DS şi ar fi cu adevărat extraordinar sa reusim să inaugurăm această aniversare cu o cursă memorabilă, mai ales în China, tara care reprezintă o piata extrem de importanta pentru noi.»

Născută la Paris, marca frantuzeasca DS a fost înfiintata oficial la 1 iunie 2014, avand ca obiectiv acela de a reînvia gama premium în industria auto din Franta. DS urmareste sa duca mai departe valorile inovatiei si unicitatii mostenite de la primul DS din 1955. Gama DS include: DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4, DS 5, DS 5LS şi DS 6 (ultimele doua modele fiind disponibile doar pentru piata din China). Gama propune autovehicule care se disting printr-un stil aparte, rafinamentul în detalii, materialele nobile si tehnologii inovatoare, precum ansamblul de propulsie hibrid diesel Hybrid4, ce echipează versiunea DS 5. Disponibilă în Europa în showroom-urile DS, la standurile de prezentare dedicate din cadrul reţelei CITROËN, DS detine propria reţea de puncte de vânzare în China. DS vrea sa ofere pentru clientii sai o experienta a marcii, care depaseste produsul în sine, gratie ofertei exclusive de servicii premium, în special prin intermediul clubului DS PRIVILÈGE. Pâna acum marca înregistreaza un număr de 550.000 unitati vândute de la lansare.

BMW M2 Coupe: 370 CP si 500 Nm in cel mai mic si mai asteptat model M

Acesta este noul BMW M2 Coupe, una din cele mai asteptate noutati ale anului. Dupa ce primele poze au aparut pe internet ieri in urma unei \”scurgeri\” de informatii, BMW a publicat primele fotografii si informatii oficiale cu noul model BMW M2 Coupe, unul din cele mai asteptate si cele mai incitante modele M din oferta actuala. Cu 370 CP, adica 44 CP mai mult decit M235i, cutie manuala in versiunea de serie (o cutie M DCT cu dublu ambreiaj fiind disponibila ca optional) si performante apropiate de BMW M3/M4, noul coupe compact supersportiv ofera performante mai bune decit vechiul BMW M3 E90 si apropiate de cele ale vechiului BMW M3 GTS.

Astfel, la un an si jumatate dupa lansarea Seriei 2 Coupe, BMW ii ofera in fine acesteia varianta M pe care toti pasionatii marcii o asteptau.  BMW M235i, modelul M Performance lansat anul trecut nu era tocmai o masina lenta, cu ai sai 326 CP si un demaraj 0-100 km/h in 4.8 secunde. Totusi, fanii marcii bavareze si mai ales ai Diviziei M GmbH sperau sa vada si o versiune mai radicala, care sa ocupe locul lasat liber de fostul BMW Seria 1 M Coupe.

\"P90199658-highRes\"

Din punct de vedere vizual, acest nou BMW M2 Coupe marcheaza in mod clar diferenta fata de surorile sale mai modeste din gama (inclusiv BMW M235i), avand un kit de caroserie specific care nu lasa nici o indoiala asupra pretentiilor sale sportive. Remarcam in special spoilerul fata dotat cu intrari generoase de aer, aripile laterale fata si spate largite semnificativ si cele patru iesiri de esapament. Astfel, legatura de rudenie cu fostul BMW Seria 1 M Coupe este evidenta, desi BMW insista sa sublinieze filiatia si cu alte modele compacte sportive din istoria marcii precum ar fi BMW 2002 turbo sau prima generatie BMW M3 E30 din 1986.

BMW M2 Coupe este animat de un motor cu sase cilindri de 3.0 litri cilindree TwinPower Turbo care dezvolta 370 CP la 6.500 rpm (cu linia rosie incepand la 7.000 rpm) si 465 Nm de cuplu motor intre 1.400 rpm si 5.560 rpm (care pot atinge chiar 500 Nm datorita unei functii overboost disponibile intre 1.450 rpm si 4.750 rpm), puterea fiind transmisa la rotile din spate. Este vorba de o evolutie a propulsorului cu nume de cod N55 regasit si pe M235i. Fata de BMW Seria 1 M Coupe, noul BMW M2 foloseste o singura turbina dubla sub acronimul TwinPower Turbo in locul solutiei cu doua turbine individuale. Acest bloc motor primeste in cazul lui BMW M2 Coupe piese specifice (pistoane, arborele cotit) imprumutate de la BMW M3 si M4, care insa beneficiaza de un motor complet diferit, tot cu 3 litri si 6 cilindri (S55), care are alt azelaj si cursa si poate sa atinga turatii mai inalte. Conform oficialilor BMW, motorul cu sase cilindri construit din aluminiu este usor si optimizat termodinamic, iar un sistem de ungere special modificat permite folosirea fara probleme pe circuit. Esapamentul cu 4 tevi reduc presiunea de evacuare si genereaza o tonalitate specifica M.

\"P90199700-highRes\"

Performantele fac un salt semnificativ fata de M235i, demarajul 0-100 km/h fiind acum realizat in 4.3 secunde in cazul versiunii echipate cu cutia cu dublu ambreiaj M DCT cu 7 trepte (cu utilizarea functiei Launch Control) si 4.5 secunde in cazul versiunii standard echipata cu cutie manuala. Pentru referinta, BMW Seria 1 M Coupe avea un demaraj 0-100 km/h de 4.9 secunde iar versiunea BMW M3 GTS a precedentei generatii Seria 3 E90 obtinea un demaraj 0-100 km/h in 4.4 secunde. Actualul BMW M4 in versiunea manuala are un demaraj 0-100 km/h tot de 4.3 secunde. Nivelul de consum mixt si de emisii de CO2 anuntate pentru BMW M2 sunt relativ scazute avand in vedere performantele anuntate, cu 7,9 l/100 km si 185 g/km (in versiunea cu transmisie M DCT; cu transmisie manuala valorile sunt: 8,5 l/100 km si 199 g/km). Pe circuitul de la Nurburgring noul BMW M2 Coupe a reusit un timp pe circuit de 7 minute si 58 de secunde, mai bun decit cel al vechii generatii BMW M3 E90.

Disponibilitatea cutiei manuale va fi fara indoiala pe placul puristilor, si exista estimari ca pe anumite piete precum Marea Britanie, versiunile cu cutie manuala vor reprezenta cel putin 50 % din vanzari, oferind o interactiune si implicare mai mare a pilotului. Cutia beneficiaza de un sistem de tip syncro-rev care permite sincronizarea automata a turatiei motorului în cazul unei retrogradari de treapta si taie marginal turatia la trecerea in treapta superioara – este un sistem pe care l-am mai intalnit pe modele precum Nissan 370Z sau pe unele modele Mini.

\"P90199664-highRes\"

Cutia de viteze cu dublu ambreiaj M DCT este fara indoiala mai sofisticata, cu 6 programe diferite de conducere, sistem Launch Control integrat, o functie \”Smokey Burnout\” si  un sistem botezat Stability Clutch Control care dezactiveaza ambreiajele in anumite situatii pentru a imbunatati sau restabili stabulitatea. Asistarea directiei este electrica, cu setari diferite de Confort/Sport sau Sport+ pentru a ajusta nivelul de asistare.

Trenul de rulare al lui BMW M2 Coupe este derivat din cel al modelelor BMW M3 si BMW M4 si foloseste pe scara larga aluminiul.  Fata de un model Seria 2 Coupe standard, BMW M2 Coupe este are un tren de rulare mai lat cu 55 mm in fata si cu 80 mm in fata. Jantele pe 19 inci participa si ele la usurarea maselor nesuspendate si sunt asociate cu pneuri Michelin Pilot Super Sport dezvoltate special pentru BMW M2. Sistemul de franare pare venit direct din zona curselor auto, cu discuri perforate si ventilate cu diametrul de 380 mm in fata si 370 mm in spate – este practic acelasi sistem de care beneficiaza si BMW M3/M4. Nu in cele din urma, se cuvine sa mentionam diferentialul M activ controlat electronic care optimizeaza motricitatea si stabilitatea si care permite si usoare derapaje controlate ale rotilor spate in modul M Dynamic.

Datorita diferitelor componente M, BMW M2 Coupe cantareste 1495 kg (in versiunea standard) – aproape aceeasi greutate cu BMW Seria 1 M Coupe, fiind cu 35 kg mai usor decit modelul mai putin performant M235i Coupe.

\"P90199692-highRes\"

Nu cunoastem nici o informatie oficiala privind pretul in Romania sau data oficiala de lansare. Se asteapta ca acest noul BMW M2 Coupe sa isi faca intrarea triumfala pe piata in primavara urmatoare, cu ocazia salonului de la Geneva. Pretul in Germania se asteapta sa porneasca de la 56.700 EUR cu TVA. La acest pret BMW M2 Coupe va intra in concurenta cu competitori precum Audi RS3 si Mercedes CLA45 AMG. Puterea si pretul sunt relativ similare, dar fiind singura oferta cu tractiune spate si cu cutie manuala, e de asteptat ca va atrage pasionatii care doresc o interactiune si o implicare mai mare in pilotaj. Iar pentru acesti pasonati de pilotaj, BMW Apps pluseaza cu o noua aplicatie, pe langa deja cunoscuta aplicatie M Laptimer, si anume o aplicatie dedicata camerelor GoPro. Aceasta permite pilotului sa foloseasca o camera GoPro pentru a filma tururile de circuit, de o maniera integrata cu sistemul BMW ConnecedDrive, putand fi operata folosind controllerul iDrive si putand vizualiza filmele prin intermediul display-ului central.

Premiera auto in Franta: Un prototip PSA parcurge traseul Paris-Bordeaux, adica 580 km, pe modul autonom

La inceputul lunii octombrie, 2015 unul dintre cele patru prototipuri de vehicule autonome ale PSA Peugeot Citroën a parcurs cei 580 km ai traseului Paris – Bordeaux pe autostrada, pentru a lua parte la Congresul Mondial: Intelligent Transport Systems (ITS) care a avut loc la Bordeaux intervalul 5-9 octombrie. Este vorba de un vehicul special adaptat pornind de la un model Citroën C4 Picasso.

\"peugeot-citroen-autonomous-car-8\"

Cei 580 de km au fost parcursi integral pe modul autonom fara interventia conducătorului auto. Autovehiculul şi-a reglat singur viteza şi a efectuat manevrele de depasire a celorlalte vehicule, conform limitelor legale dar si în functie de traseu.

Grupul PSA Peugeot Citroën este primul constructor care a obtinut, în iulie 2015, autorizatiile necesare pentru a rula cele patru prototipuri autonome pe autostradă  precum şi pentru alte aproximativ 15 astfel de prototipuri, începând din 2016.

PSA Peugeot Citroën dezvoltă o serie de solutii şi tehnologii pentru a construi o masina a viitorului inteligenta, capabila sa sporeasca confortul la bord dar şi să satisfaca asteptările clientilor în materie de mobilitate. Modul de rulare autonom face posibila reducerea numărului de accidente cauzate de eroarea umana reducând nivelul de oboseala al conducatorului auto pe traseele monotone. Proiectele deja începute se vor concretiza rapid prin introducerea progresivă a functiilor de rulare autonomă la modelele de serie.

\"peugeot-citroen-autonomous-car-5\"

Cu prilejul acestei premiere, în Franţa, Carlos Tavares, Preşedinte al Consiliului Director PSA Peugeot Citroën declară: «Traseul parcurs de prototipul nostru face dovada faptului că autovehiculele autonome nu mai sunt de domeniul science-fiction. Această realitate ne ajută să pasim într-o nouă eră, în ceea ce priveşte mobilitatea, cu adevărat incitantă».

PSA Peugeot Citroën a prezintat în cadrul celei de-a 22-a ediţii a Congresului Mondial ITS, prototipul de vehicul autonom precum şi sistemele de comunicare «Car to Car» sau «Car to infrastructure». Aceste sisteme oferă o nouă sursa de informatie si folosesc informatiile furnizate de către celelalte vehicule sau din trafic, pentru a cunoaste mai bine mediul din jurul autovehiculului. Obiectivul este acela de a îmbunatati siguranta participantilor la trafic reducând, astfel, numărul de accidente şi anticipând situaţiile critice.

Mitsubishi Outlander PHEV – Inapoi din viitor

INTRO

Versiunea hibrida plug-in a modelului Mitsubishi Outlander, si anume Mitsubishi Outlander PHEV, este cel mai vandut vehicul electric sau hibrid in Europa la jumatatea anului 2015, totalizand o cota de piata de 17 %. In 2014, versiunea Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) a reprezentat 51.7% din vanzarile modelului Outlander in Europa. 

Prin acest model hibrid, Mitsubishi a oferit pe piata practic primul model 4×4 cu propulsie hibrida reincarcabil din lume.

Avand in vedere oferta tot mai larga de vehicule hibride si electrice precum si interesul crescand al clientilor pentru acest gen de vehicule, am fost curiosi sa testam si noi cel mai vandut model din segment in Europa si sa intelegem motivele succesului sau, iar importatorul Mitsubishi in Romania, M Car Trading, ne-a inlesnit contactul cu acest vehicul foarte interesant, motiv pentru care le multumim.

\"DSC05101\"

EXTERIOR

Actuala generatie a modelului Mitsubishi Outlander, lansata in 2012 tocmai beneficiaza de un facelift major de design exterior conceput pe baza unei noi filozofii de design botezata \”Design Shield\” (inaugurata de concept car-ul din 2014, Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S), practic al doilea facelift al modelului dupa un facelift minor intervenit in 2014. Doua facelift-uri la in 6 ani de la lansare – asta inseamna de regula faptul ca modelul initial nu a avut un design prea bine reusit sau prea bine primit. In cazul actualei generatii de Outlander, ceea ce i s-a putut reprosa in materie de design a fost o linie prea banala si cuminte, prea clasica, intr-o lume in care detinerea unui model SUV sau crossover vine de regula si cu dorinta de a epata, de a stirni invidii.

Filozofia Mitsubishi e destul de diferita, fiind mai degraba orientata spre calitatatile intrinseci ale modelelor sale, fara a intoarce neaparat priviri in trafic. Totusi, noul facelift \”Design Shield\” vine cu o infatisare mai dinamica si mai agresiva, ca raspuns la criticile pietei. De asemenea, imbunatatiri semnificative sunt aduse la capitolul calitatii asamblarii, a calitatii materialelor, a insonorizarii, a setarii suspensiei si a echipamentelor moderne si high-tech (incluzand forward collision warning, lane departure warning si adaptive cruise control). Modelul Mitsubishi Outlander PHEV testat de noi era o versiune cu facelift-ul anterior, din 2014. Noua nu ni s-a parut o masina cu design prea sters, ci doar o masina mai clasica si traditionala in infatisare – ceea ce nu intodeauna e un lucru rau (in definitiv un design clasic poate imbatrini mai bine decit unul foarte modern si care sa rupa gura targului). Liniile sunt rectangulare, cu rotunjiri discrete in zona farurilor si stopurilor si parca se potrivesc mai bine unui model SUV decit grila jet fighter a faceliftului generatiei precedente. Stilul aminteste de design-ul bio al anilor 1990, sigur, cu niste tuse fine de actualizare la zi, insa drept rezultat nu poti spune ca e vorba de o masina relativ noua, asa cum probabil peste niste ani, nu vei putea spune ca e un design care arata obisnuit. E consensual cu stilurile si gusturile si consensual si in timp.

\"DSC05134\"

INTERIOR

Si in interior, ruptura fata de generatia precedenta a modelului Outlander este majora. Rezultatul de asemenea risca sa nu fie pe placul tuturor. Japonezii au decis sa ofere o consola centrala in prelungirea tabloului de bord pe care sunt grupate sistemul de navigatie si comenzile de climatizare.  Este o dispunere tipica multor modele SUV, crossover si 4×4 ale producatorilor americani – aproape ca te astepti sa vezi si un schimbator de viteze pe coloana volanului! Probabil ca Mitsubishi a gandit acest interior avand in vedere in principal piata americana. In orice caz insa, calitatea fabricatiei si a finisarii este mult imbunatatita fata de modelul precedent.

Partea superioara a plansei de bord este imbracata astfel in plastice moi si materiale de buna factura, cu asamblari riguroase de cele mai multe ori. Din pacate insa, in partile inferioare ale habitaclului sunt inca prezente plastice tari, predispuse la zgarieturi, astfel incit ansamblul interiorului este inca in urma unor modele europene, dar progresul de la o generatie la alta este evident iar intregul interior respira senzatia de calitate si de seriozitate a asamblarii. Ergonomia comenzilor si in special a ecranului tactil multimedia este destul de complicata, necesitand obisnuinta – spre exemplu pentru a vizualiza fluxul de energie in timp real intre diversele motoare ale sistemului hibrid trebuie intrat in meniurile sistemului multimedia si trebuie facute cel putin trei selectari (tactil pe ecran sau pe butoanele fizice de langa acesta). Am fi dorit ca sistemul sa retina ultimul ecran selectat. Exista insa o aplicatie pentru telefoanele mobile care poate fi downloadata din AppStore sau Google Play prin care iti poti conecta telefonul mobil cu masina prin Wi-Fi, in masina existand un router Wi-Fi. Cu ajutorul aplicaţiei pot fi controlate anumite sisteme sau poate fi programată încarcarea. Ca un plus, sistemul sistem audio multimedia Rockford Fosgate, ofera un impresionant subwoofer în portbagaj si o calitate excelenta a sunetului,

Habitaclul este foarte spatios, inclusiv in aceasta versiune hibrida, care nu impieteaza deloc asupra spatiului disponibil pentru pasageri. Dimpotriva avem ceva mai mult spatiu pentru pasagerii din spate, datorita lipsei tunelului central care adapostea axul cardanic. Daca versiunea diesel a lui Mitsubishi Outlander este disponibila si intr-o varianta cu 7 locuri, in cazul versiunii PHEV aceasta optiune nu este disponibila datorita plasarii bateriilor si centralei de comanda a sistemului hibrid sub podeaua portbagajului si a habitaclului. Portbagajul are o capacitate de 463 litri in cazul versunii hibride (fata de 519 litri pentru versiunea cu 5 locuri diesel). Nu exista roata de rezerva, in locul ei fiind amplasat un compresor si un kit de pana ce contine o solutie de reparatie rapida a anvelopei. Tot sub podeaua portbagajului regasim bateria normala care a fost relocata in spate precum si un spatiu special in care poate fi depozitat cablul de încarcare.

Forma relativ clasica si mai patratoasa a caroseriei are un avantaj evident la capitolul vizibilitate care este foarte buna, comparativ cu modelele de tip SUV si crossover recente pe care am avut ocazia sa le testam.

\"DSC05109\"

DINAMICA

In privinta motorizarii, Mitsubishi Outlander PHEV are ca si motor \”clasic\” un propulsor pe benzina, aspirat, de 2.0 litri cilindree, dezvoltand 121 CP si 190 Nm, care consuma carburantul dintr-un rezervor relativ limitat, de 45 litri (fata de 60 litri la versiunea clasica de Outlander). Daca o serie de modele hibrid prefera schema in care motorul clasic, cu aprindere prin scanteie (benzina) sau aprindere prin compresie (diesel) motorizeaza rotile din fata iar motorul electric pune in miscare rotile din spate (este de exemplu solutia aleasa pentru SUV-urile hibride Lexus), Mitsubishi Outlander are doua motoare electrice, cate unul pentru fiecare axa. Fiecare din cele doua motoare dezvolta o putere de 82 CP insa cel din spate dezvolta mai mult cuplu (195 Nm fata de 137 Nm pentru cel din fata),  deoarece trebuie sa propulseze singur rotile din spate in vreme ce motorul electric din fata munceste impreuna cu motorul pe benzina. Puterea combinata maxima a sistemului hibrid nu rezulta insa din insumarea puterilor tuturor motoarelor (ca si la alte modele hibride), functionarea acestora fiind optimizata de calculatorul sistemului hibrid pentru o valoare maxima de 203 CP.

Aceasta valoare poate parea una destul de sanatoasa pentru un SUV de clasa medie, dar asta pana luam in calcul greutatea modelului hibrid, de 1810 kg – cu 315 kg mai mult fata de modelul clasic Outlander 2.2 diesel de 150 CP, diferenta fiind data in principal de greutatea bateriilor. Bateriile sunt montate central, intre cele doua axe, protejandu-le de deteriorarea in caz de accident si limitand efectul de reducere a capacitatii portbagajului (463 litri fata de 519 litri la modelul clasic Outlander 2.2 diesel). Mitsubishi sustine ca Outlander PHEV poate sa parcurga 52 km in regim \”full\” electric. Noi am reusit in conditiile unui august canicular sa parcurgem 40 km in oras in regim exclusiv electric (exceptand o accelerare mai puternica necesara pentru a ne incadra in trafic). Avand in vedere temperatura ridicata si functionarea continua a aerului condiitonat, consideram aceasta valoare ca fiind foarte interesanta. Practic, daca aveti o priza acasa sau la birou, sunt sanse mari sa puteti parcurge cam tot traseul zilnic in oras in regim exclusiv electric (100 % electric).  In principiu, in acest regim de functionare exclusiv electric, care poate fi mentinut la acceleratii usoare si cita vreme viteza de rulare nu depaseste 120 km/h, fiecare din cele doua motoare electrica foloseste jumatate din puterea totala, rezultand o putere cumulata de 82 CP.

Atunci cand bateriile incep sa ramana fara energie, sau la o accelerare mai puternica sau urcarea unei pante, motorul termic poate actiona ca un generator, pentru a le incarca, in regim hibrid-serie, atita vreme cit nu se depaseste viteza de 120 km/h. In acest regim, sistemul foloseste practic toata puterea motoarelor electrice, deci in aceste conditii Outlander PHEV poate beneficia de un maximum de 164 CP. Functionarea motoarelor electrice la putere maxima presupune consumarea rapida a energiei din baterie, de unde necesitatea de a fi pus in functiune motorul pe benzina cu rol de generator.

In cazul in care bateria este aproape complet descarcata sau se merge cu viteze de peste 120 km/h sau se apeleaza la acceleratii puternice, intra in functiune modul hibrid-paralel. Motorul pe benzina devine motor de tractiune. La viteze medii (intre 65 km/h si 120 km/h) motorul pe benzina poate satisface si functia de generator de curent (incarcand bateriile). Cita vreme bateria are un nivel suficient de incarcare, motoarele electrice functioneaza si ele, in ajutorul motorului pe benzina. La viteze de peste 120 km/h, motorul pe benzina are doar rol de tractiune, iar cele doua motoare electrice sunt in cea mai mare parte a timpului oprite. Daca bateriile sunt suficient de incarcate si se accelereaza puternic peste 120 km/h, intervine si motorul electric din spate pentru a ajuta motorul termic si a mai reduce consumul de combustibil, caz in care puterea totala atinge 203 CP (121 CP ai motorului termic plus cei 82 CP ai motorului electric din spate).  Astfel, dincolo de viteza de 120 km/h, cind motorul termic propulseaza singur masina, si mai ales o data si cu golirea bateriilor, Outlander PHEV incepe sa gifaie si sa dea semne de submotorizare, motorul de 121 CP trebuind sa duca o masa de 2 tone (cu pasageri si bagaje). Raportul greutate/putere depaseste in acest caz 16 kg/CP (fata de 11 kg/CP la Outlander-ul 2.2 diesel, in conditii similare de incarcare). Reprizele devin mai lente iar consumul capata valori ridicate. Pina la 120 km/h insa masina se misca suficient de rapid, fara efort, cu conditia sa te obisnuiesti cu vuietul motorului pe benzina aruncat sus in ture de cutia cu variatie continua (CVT).

La cat de complex e mecanismul de functionare al sistemului hibrid, descris mai sus, surprinde foarte placut modul de functionare foarte placut si silentios, cu treceri line, pe nesimtite, intre diferitele moduri. Cele trei motoare intra in functiune se combina si se opresc intr-o coordonare fara cusur. Intrarea in functiune a motorului termic nu se face puternic auzita (spre deosebire de hibrizii Toyota). Este de salutat faptul ca Mitsubishi, un producator fara indoiala cu renume, istorie si apetit pentru tehnologie, dar nu un producator gigant, a reusit sa dezvolte un astfel de sistem, propriu, si cu o functionare atit de lina. Livrarea puterii se face in liniste desavarsita si foarte lin, in modul electric iar atunci cand motorul termic intra in functiune, acest lucru se realizeaza destul de putin intruziv, momentul fiind marcat sonor ca o usoara dregere a vocii mai degraba decit cu fanfara specifica altor modele hibride, si ne gandim aici in special la modelele de la Toyota si Lexus. Nu este un ansamblu de propulsie foarte charismatic dar pentru un SUV de familie este suficient de manierat – poate altfel ar fi stat situatia daca aveam de-a face cu un coupe sport. Cei 203 CP combinati ajuta masina sa se miste vioi fara a fi lenta, cel putin pana la viteze de 120 km/h, fara insa a fi un SUV sport sau orientat spre performanta. Oricat de silentios ar fi insa trenul de rulare si ansamblul propulsor, linistea habitaclului este insa intrerupta de cascada de sunete de la diversele sisteme de protectie, cum ar fi \”Lane Departure System\”, indemnandu-i pe unii sa le dezactiveze inca de la pornirea motoarelor.

Suspensiile destul de moi genereaza un ruliu destul de pronuntat, dar previzibil si gradual, aparand de o maniera destul de controlata, astfel incat platforma provenita de la Mitsubishi Lancer se comporta si se conduce bine pentru o masina atit de mare si de grea.

Se poate rula la viteze de autostrada in modul electric cu putina atentie dar poate fi mai rational sa se ruleze in aceste conditii pe baza motorului termic si sa se salveze energia electrica ramasa in baterii pentru situatii ulterioare de trafic urban.

La baza schimbatorului de viteze se afla doua butoane care comanda moduri speciale ale sistemului hibrid, butonul Save, care face tocmai ce spuneam mai sus, conserva energia din baterie pentru mai tirziu si butonul Charge care comanda un mod de functionare in care motorul termic este folosit atit pentru propulsie cit si pentru incarcarea bateriei electrice prin folosirea motorului electric fata ca generator – caz in care consumul mediu creste cu aproximativ 1 litru/100 km.

\"DSC05130\"

BUGET

Mitsubishi Outlander PHEV are un pret de pornire de lista de 45.496 EUR cu TVA in versiunea de echipare Intense+. Versiunea testata de noi, Instyle Navi, are un pret de lista de 49.588 EUR cu TVA. Sunt preturi care poate parea mari, la prima vedere, avand in vedere clasa non-premium in care este plasat Mitsubishi Outlander – in definitiv sunt apropiate de preturile pentru modelele SUV de clasa medie ale producatorilor premium. Totusi, se cuvin facute doua precizari.  Mai intii, pretul poate fi justificat prin echiparea de serie foarte completa, inaltul continut tehnologic al sistemului hibrid (inclusiv costurile pentru baterii) precum si prin avantajele acestui sistem.

Cealalta precizare este legata de faptul ca fata de preturile de lista de mai sus, Mitsubishi Romania, in dorinta de a isi promova modelul, obisnuieste sa ofere discount-uri care reduc preturile lui Outlander PHEV cu aproximativ 2.500-4.000 EUR plus TVA (depinzand de varianta).  Iar in cazul achizitiei prin programul Rabla, se beneficiaza pe langa reducerea de 6.500 lei aferenta tichetului Remat de ecobonusurile speciale de 750 lei (pentru masini cu emisii CO2 sub 100 g/km) si de 2.500  lei (pentru masini cu tehnologii avansate plug-in hibrid dar si de un beneficiu suplimentar de 16.250 lei oferit de importatorul M-Car Trading. Astfel, pretul versiunii testate de noi, cea de virf, poate scadea pana la aproximativ 40.000 EUR cu TVA, aproprindu-se destul de mult de pretul de circa 36.000 EUR cu TVA al variantei diesel de top. Alegerea versiunii hibride in detrimentul celei diesel se justifica in cazul in care proprietarul poate sa incarce zilnic masina la domiciliul sau si/sau la birou, caz in care poate sa parcurga cea mai mare parte din traficul urban din timpul saptamanii in regim full-electric. Asa cum am mai mentionat, noi am reusit in conditiile unui august canicular sa parcurgem 40 km in oras in regim exclusiv electric (exceptand o accelerare mai puternica necesara pentru a ne incadra in trafic), cu un consum de carburant in ziua respectiva de 1.7 litri/100 km, nu departe de consumul mixt anuntat de Mitsubishi pentru Outlander PHEV de 1.9 litri/100 km. Un \”plin\” de baterie electrica costa aproximativ 3 Euro. In situatia cea mai putin defavorabila in care nu se incarca deloc bateria la priza, aceasta încarcându-se doar sporadic, în perioadele de decelerare și când motorul termic are rol de generator, situatie care corespunde unui drum lung in afara orasului, consumul inregistrat de noi a ajuns la valori de aproximativ 11 litri/100 km, ceea ce e departe de valoarea teoretica de consum anuntata de 5.8 litri/100 km si e peste consumul mediu real al variantei diesel, practic amortizarea diferentei de pret fata de versiunea diesel nerealizandu-se niciodata. Intr-un scenariu de rulaj mediu de 20.000 km pe an cu trasee parcurse atit in regim strict electric (in timpul saptamanii in oras), in regim hibrid combinat (cu bateria incarcata de la priza si functionare si a motorului termic – la sfarsitul de saptamana) cit si in regim hibrid cu bateria descarcata (de exemplu in vacante), estimam ca se poate obtine o economie de carburant anuala de aproximativ 1.000 EUR fata de versiunea diesel ceea ce inseamna o amortizare a diferentei de pret in 4-5 ani (depinzand de varianta de echipare).

Cu totul altfel poate sta situatia in cazul in care posesorul lui Outlander PHEV traieste intr-o tara in care pe langa accesul facil la infrastructura de incarcare a bateriei electrice, legislatia specifica ofera facilitati fiscale, precum primele oferite de stat la cumpararea unor modele ecologice si scutirile de taxe, caz in care aceste facilitati pot compensa costul supimentar al modelului hibrid.

Garantia oferita de Mitsubishi este de 5 ani sau 150.000 km, impartita in doua etape: primii 2 ani fara limita de kilometri iar urmatorii trei ani sub conditia limitei de 150.000 km, depinde care are loc mai întii.

\"DSC05120\"

VERDICT

Mitsubishi Outlander PHEV obtine pe scala noastra de testare 4 stele din totalul de 5 disponibile. Sistemul hibrid este foarte armonios in functionare, integrat fara cusur si nu impieteaza asupra caracterului practic al modelului. Functionarea in regim complet electric in oras este reala, iar modelul cu cel de-al doilea facelift vine cu un interior mai calitativ si cu niste recalibrari de functionare a motoarelor electrice care imbunatatesc performantele de demarare cu doua secunde de la 0-100 km/h, ceea ce nu are darul decit de a face si mai atractiv acest hibrid. Intelegem astfel de ce Outlander PHEV este cel mai bine vandut model hibrid si electric din Europa pentru un nou an la rind.

\"four-stars_0-1024x238\"

\"PLUS  sistem hibrid avansat, spatiu interior, suspensie confortabila

\"MINUS pret ridicat, sistem multimedia lent, design sters

DATE TEHNICE

Mitsubishi Outlander PHEV
Motorizare  2.0 benzina plus doua motoare electrice
Cilindree (cc)  1.998
Numar cilindri  4
Numar supape  16
Raport compresie  10,5:1
Putere maxima motor termic  (CP DIN) tr/mn  203 CP/4.500
Cuplu maxim motor termic (Nm) tr/mn  190 Nm/4.500
Putere maxima motoare electrice  (CP DIN)  82 CP + 82 CP
Cuplu maxim motoare electrice (Nm)  137 Nm + 195 Nm
Putere maxima combinata (CP DIN) tr/mn  203 CP/4.500
Cuplu maxim combinat (Nm) tr/mn  385 Nm/4.500
Carburant benzina
Norma de poluare  EURO 6
Cutie de Viteze CVT
Rezervor (l)  45
Portbagaj (l) min. 463
Viteza maxima (km/h) 170
0 – 100 km/h (sec)  11.0
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 1.7
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km)  11.0
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km)  8.7
Consum Mixt oficial (l/100km)  1.9
Masa proprie (kg)  1.810
Lungime x Latime x Inaltime (mm)  4.655/1.800/1.680

GALERIE FOTO

SUZUKI BALENO – noul hatchback compact de la Suzuki

Suzuki va prezenta in premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt noul sau model Suzuki Baleno, urmarind sa stabileasca noi standarde in segmentul hatchback-urilor compacte din perspectiva calitatii si a dotarilor bogate oferite la un pret accesibil.

Suzuki are o istorie indelungata in domeniul modelelor compacte, care incepe cu producția modelului Suzulight din 1955. De atunci si pana in zilele noastre, Suzuki a produs o gamă variată de modele compacte. Noul model Suzuki Baleno propune un design puternic și elegant, combinat cu un interior si portbagaj spatioase, fiind construit pe o platforma tehnica ce ofera cele mai noi tehnologii.

\"BALENO_second_release_studio\"

Aceste tehnologii includ, printre altele, o platforma cu rigiditate crescuta, construita din materiale ultra-usoare de ultima generatie, recentul motor turbo cu injecție directă BOOSTERJET de 1.0 litri și sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Este vorba de un sistem hibrid de tip mild care incorporeaza un starter generator integrat (ISG – integrated starter generator), care furnizeaza asistenta de putere suplimentara vehiculului si permite regenerarea puterii consumate la frinare. Sistemul foloseste baterii litiu-ion, si este considerat de Suzuki ca un sistem ideal pentru un vehicul compact, pastrind marimea, greutatea si costul la valori reduse dar furnizand o imbunatatire importanta a consumului de carburant.

Dorinta producatorului japonez este ca noul Suzuki Baleno să nu se remarce doar prin design, dotari și spațiul interior disponibil, ci si prin experienta placuta la condus.

Noul Suzuki Baleno va fi disponibil pe piața europeana din primavara anului 2016.

\"BALENO_second_release_driving\"

Mai multe detalii despre noul Baleno vor fi prezentate la Salonul Auto de la Frankfurt, în cadrul conferinței de presă Suzuki, care va avea loc pe 15 septembrie (Standul B12 din Hala 9.0), începând cu ora locală 13:15.

Mai multe informații vor fi disponibile și pe site-ul dedicat noului model http://www.globalsuzuki.com/iaa2015/

Noul Audi A4, primele informatii si imagini oficiale

Asadar, in pur stil al marcii din Ingolstadt, avem de-a face cu o evolutie a modelului precedent si nu o revolutie in materie de design. Audi nu a dorit sa isi suprinda sau socheze clientii fideli, care de regula sunt conservatori atunci cind vine vorba de modelele de tip berlina sau break. Noutatile sunt insa foarte numeroase la interior, unde Audi nu a precupetit nici un efort pentru a recistiga coroana clasei medii premium in fata noului Mercedes C-Class si a lui BMW Seria 3 LCI.

\"A155163_large\"

In privinta liniei exterioare, un ochi neavizat ar putea crede ca avem de-a face cu o simpla restilizare mai semnificativa. Liniile sunt similare cu exceptia citorva elemente angulare precum ar fi calandrul hexagonal, proiectoarele cu o noua tema de forma literei Z (conturata de farurile cu LED sau Matrix LED) sau partea de jos a spoilerelor si pragurilor.  Partea din spate aduce la design cu Audi A3 Sedan, in special in ceea ce priveste forma stopurilor. Cu toate astea, noul model are in comun doar prezoanele rotilor cu precedenta generatie. Modelul este construit pe o platforma noua botezata MLB Evo folosita de Audi A8 facelift si noul Audi Q7, fara nici o legatura deci cu platforma vechiului model sau cu platforma MQB a lui Volkwagen.

\"A155140_large\"

In lungime, noua berlina Audi A4 cistiga 3 centimetri, totalizand o lungime de 4,73 metri. In linie cu imaginea modernista si tehnologizata noul Audi A4 poate beneficia de cockpitul virtual inaugurat de noul Audi TT, de sistemul de afisaj cu proiectare pe parbriz \”head up display\” si de o serie de sisteme de asistenta in conducere imprumutate de la modelele superioare. Optional, este disponibil si sistemul care permite circulatia in coloana cu pastrarea automata a distantei fata de masina din fata, cu conditia unui minim de presiune pe volan, similar cu ceea ce am vazut pe noul S-Class sau noul BMW X5.

\"A155169_large\"

Sub capota noului A4, Audi a acordat o importanta prioritara eficientei motorizarilor, facilitata si de greutatea redusa cu pina la 120 kg fata de modelul anterior. La momentul lansarii, regasim o gama completa cu trei motorizari pe benzina si patru blocuri motor diesel:

1.4 TFSI de 150 CP cu un consum mediu de 4,9 litri/100 km

2.0 TFSI de 190 CP cu un consum mediu de 4,8 litri/100 km (!)

2.0 TFSI de 252 CP cu un consum mediu de 5,7 litri/100 km

2.0 TDI de 150 CP cu un consum mediu de 3,8 litri/100 km

2.0 TDI de 190 CP cu un consum mediu de 4,1 litri/100 km

3.0 TDI V6 de 218 CP cu un consum mediu de 4,2 litri/100 km

3.0 TDI V6 de 272 CP cu un consum mediu de 4,2 litri/100 km.\"\"

Motorizarile sunt asociate, in functie de model, cu o cutie manuala cu 6 trepte nou conceputa, o cutie cu dublu ambreiaj S-Tronic cu 7 trepte sau o cutie automata Tiptronic cu 8 trepte (pentru motorizarea 3.0 TDI de 272 CP). Declinarile cu tipuri de motorizare alternative (e-tron, g-tron) precum si declinarile sportive (S4, RS 4) vor fi prezentate ulterior.

BMW Seria 1 facelift (LCI) – in sfarsit e si frumoasa!

BMW a prezentat primele informatii si fotografii cu BMW Seria 1 facelift (Life Cycle Impulse – LCI) la patru ani de la lansarea celei de-a doua generatii a acestui model in 2011. Seria 1 a fost lansata initial in 2004, fiind prima incursiune adevarata a producatorului bavarez in clasa compacta (excluzind precedentele derivate Seria 3 Compact). Modelul lansat in 2011 noua ne-a placut foarte mult, fiind mai spatioasa si versatila si dovedind un comportament foarte dinamic, dar a fost criticat pentru design, fiind un fel de ratusca cea urata a gamei bavarezilor (titlu preluat de la prima generatie BMW X3).

Dupa 4 ani, BMW lanseaza un facelift pentru a doua generatie a Seriei 1, si ca si in cazul lui BMW X3 facelift-ul estetic este destul de important. Cu bucurie putem afirma faptul ca de acum, Seria 1 este si o masina frumoasa! Asta inseamna, pentru mine, ca in cazul in care voi castiga la loto, voi putea sa imi iau un BMW M135i fara nici un fel de rezerve.

\"P90171278_highRes\"

Aspectul estetic de la lansarea primei generatii si pina acum nu a fost insa un obstacol in calea succesuui de vanzari, in cei peste 10 ani fiind vandute aproape 2 miloane de unitati BMW Seria 1, semn ca dorinta aspirationala de a detine un vehicul al marcii si modul in care se conduce masina au fost un magnet suficient de puternic pentru cumparatori.

BMW Seria 1 facelift aduce nou un design puternic modificat al partii frontale şi a celei spate, o ambiantă interioara premium cu materiale mai bune si noi motorizari sub capota, mai puternice, mai sportive si mai eficiente, permitand ca automobilele gamei să fie lideri in introducerea noii tehnologii BMW EfficientDynamics.

Designul modificat al exteriorului si interiorului include reperele familiare de stil BMW, care subliniaza performantele sportive si caracteristicile premium. Grila BMW a radiatorului si farurile sunt redesenate, imbunatatind semnificativ cel mai criticabil element de design al versiunii pre-facelift. Grila este mai larga si mai profilata iar farurile au o geometrie semnificativ mai plata, aducind aminte de cele ale Seriei 2 dar fara a fi identice sau la fel de stilizate. Farurile dispun standard de lumini LED pentru zi şi optional pot fi comandate în configuraţie LED integrala. Fata de facelift-ul lui BMW X3, in cazul Seriei 1 stopurile au fost si ele remodelate complet, avand un nou design, bazat pe tehnologia LED, subliniază forma \”L\” caracteristică modelelor BMW. Forma alungita e mult mai in ton cu semnatura stilistica a marcii si face uitate stopurile mici, patrate ale versiunii pre-facelift care aduceau aminte de Volkswagen Polo.

\"P90171318_highRes\"

La interior, principala modificare vizibila este design-ul modificat al partii superioare a consolei centrale, avand butoane de control pentru sistemele radio şi de aer condiţionat noi. Materialele si finisarile sunt mai bune, subliniand ambianta premium de la bordul noului BMW Seria 1.

Din perspectiva echiparii, versiunea facelift are o dotare de serie mai buna. Astfel, aerul conditionat automat, sistemele BMW Radio Professional si BMW iDrive (cu afisaj high-resolution de 6,5 ţoli (16,51 cm) integrat în panoul de instrumente cu un design „flat screen”), indicatorul de presiune a rotilor (care arată fiecare roată în parte) sunt acum disponibile standard. In plus, pachetele de echipare cunoscute de la fratele mai mare Seria 3 devin acum adevarate niveluri de echipare, sub forma versiunilor Advantage, Sport Line, Urban Line şi M Sport – disponibile ca alternativa la specificatia standard si oferind posibilitati noi de personalizare sau pachete suplimentare de opţiuni.

\"P90171623_highRes\"

Cea mai nouă gamă de motoare BMW Gorup şi tehnologia BMW EfficientDynamics extinsă permit ca noile modele BMW Seria 1 să impună standardele în clasa lor prin reducerea suplimentară a consumului şi emisiilor. Ca noutate absoluta in gama de motorizari, marcam aparitia unei motorizari pe benzina si diesel in 3 cilindri si 1.5 litri, din noua familie de motoare modulare dezvoltata de BMW. Acestea echipeaza versiunile 116i si 116dNoul reper de eficienta în gama de modele a mărcii este BMW 116d EfficientDynamics Edition, care dezvoltă 85 kW/116 CP, cu un consum de 3,4 l/100 km şi emisii CO2 de 89 g/km în ciclul de testare EU.

Versiunea pe benzina 116i dezvolta 109 CP intre 4.500-6.000 rpm si un cuplu motor de 180 Nm disponibil de la numai 1250 rpm, totul pentru un consum mediu de 5.0-5.4 litri/100 km si un demaraj 0-100 km/h in 10.9 secunde.

In domeniul motorizarilor diesel mai puternice, versiunile 118d, 120d si 125d beneficiaza de versiuni ale noului motor diesel cu 4 cilindri in linie din noua familie modulara, motor care si-a facut debutul pe BMW X3 facelift. Cele 3 modele ofera 150, 190 si respectiv 224 CP – remarcam astfel prima aparitie a unei versiuni a acestui motor cu o putere impinsa peste nivelul de 200 CP, care inlocuieste pe 125d precedenta motorizare de 218 CP.

Excelenta cutie de viteze automata Steptronic cu opt trepte, oferita ca alternativa la transmisia standard, manuala, cu sase trepte (si standard la BMW 125d, BMW 120d xDrive şi BMW M135i xDrive) ofera acum si gestiune a transmisiei sustinută de datele din sistemul de navigatie.

Motorul cu sase cilindri dispuşi în linie disponibil pe versiunea BMW M135i inregistreaza o crestere a puterii cu 6 CP (la 240 kW/326 CP). Versiunea BMW M Performance alaturi de modelele 120d şi 118d, pot fi comandate cu sistemul inteligent de tractiune integrala xDrive care, pe lânga beneficiile de tractiune şi stabilitate directionala, contribuie şi la dinamica automobilului. Noul BMW M135i xDrive sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 4,7 secunde. Si celelalte modele pot fi dotate cu optiuni orientate spre sportivitate precum suspensia M Sport, directia sport variabila si sistemul de frânare M Sport.  In combinatie cu tehnologia avansata a sasiului, configuratie unica cu tractiune spate si distributia aproape perfecta (50:50) a maselor între puntea fata şi cea spate, acestea ofera noului BMW Seria 1 o manevrabilitatea inconfundabila.

BMW Seria 1 facelift inaugureaza si un sistem imbunatatit de asistenta la parcare. Acesta permite parcare laterala în spaţii înguste dar şi parcare transversala automată. Pentru parcarile laterale este necesar de un plus de cel puţin 80 de centimetri faţă de lungimea maşinii, în timp ce pentru garari este nevoie de un spaţiu cu o lăţime de cel puţin 2,5 metri. Sistemul se bazează acum pe un număr de 12 senzori, cu doi mai multi fata de generaţiile anterioare. Mezinul gamei BMW primeste si sistemele avansate din BMW ConnectedDrive lansate pe fratii de gama mai mari, cum ar fi sistemul tempomat activ pe bază de radar cu funcţie Stop & Go, capabil să gestioneze complet autnom situatiile de trafic urban cu opriri frecvente.

\"P90171627_highRes\"

Pachetul Driving Assistant integreaza o serie de functii precum sistemul de avrtizare la părăsirea benzii de rulare, avertizare la coliziuni frontale şi sistemul de monitorizare al atentiei si oboselii. La viteze de peste 15 km/h, sistemul de avertizare la colinziuni frontale atenţionează conducătorul auto utilizând un semnal vizual şi acustic. De asemenea, în situaţii de urgenta, pregăteşte sistemul de frânare pentru o interventie maxima la cea mai mica apasare a pedalei de frână.

Echipamente precum camera video pentru mers înapoi sau sistem Speed Limit Info (informare privind limita de viteza, sistem pe care personal in consider din ce in ce mai util) cu afisare No Passing Info (informare privind interdicţia de a depăşi), asistent pentru fază lunga, completează gama de dotări de siguranţă activă.

BMW Seria 1 a fost modelul pe care a fost prezentat pentru prima dată sistemul de integrare a telefonului mobil BMW Apps. BMW îşi păsterează în continuare poziţia de leader în acest domeniu, integrand o gamă largă de aplicaţii care susţin functii on-line social media, servicii de muzică, audiobooks si stiri de pe internet, colectare de date de telemetrie sau comandă pentru camera GoPro, integrate în sistemul iDrive al automobilului. Mai mult, sistemul oferă posibilitatea extinderii permanente, pe masura ce noi aplicaţii sunt integrate în BMW Apps, care vor fi compatibile cu acesta chiar si dupa momentul achiziţiei automobilului.

Nu avem inca informatii privind preturile pentru BMW Seria 1 facelift. Noile modele vor avea debutul internaţional pe pietele din întreaga lume, inclusiv România, în prima parte a lunii aprilie, preturile urmând a fi comunicate ulterior.

 

BMW 435i xDrive M Sport – Distractie serioasa

De fiecare data cand ne dam intalnire cu un model BMW entuziasmul redactiei este la cote maxime, norocul nostru ca nu suntem multi. Dar atunci cand vine vorba de un coupe albastru cu motor pe benzina de 3 litri, tractiune integrala x-drive si transmisie automata in 8 trepte, deja tentatia de a sari in sus este maxima. Norocul nostru ca suntem putin cam grei. In fine, articolul acesta va fi poate prea scurt, dar este greu sa vorbesti mult despre o masina care te-a lasat fara cuvinte….

BMW Seria 4, sa fie clar pentru toata lumea, este un seria 3 coupe dar are foarte putine elemente de caroserie comune cu aceasta, iar pana aici premisele sunt excelente. Daca mai pui in ecuatie si acel albastru estoril superb plus un pachet M Sport mai mult sau mai putin costisitor, deja ai in fata ochilor un coupe cu o linie deosebita si care emana sportivitate prin toti porii. Spoilerele din fata si spate sunt modelate mai cu staif in cazul pachetelor sport (optionale), jantele sunt impresionante iar designul blocurilor optice este cat se poate de proaspat. Capota alungita si fluiditatea liniilor, impreuna cu indicativul 435i de pe capota portbagajului  te fac sa ridici cel putin o spranceana.

\"DSC03875\"

Interiorul este mai putin impresionant, probabil din cauza faptului ca este identic cu cel de la Seria 3. Insa volanul M Sport si tapiteria scaunelor te duc din nou cu gandul la o bomba stradala. Pozitia la volan este foarte joasa, scaunele ofera o sustinere laterala impecabila iar posibilitatile ample de reglaj pe toate directiile imaginabile fac usor de gasit pozitia ideala de condus (pardon, pilotat!). Spatiul interior este generos, accesul in spate este la fel de greoi ca in cazul oricarui coupe, iar pe bancheta din spate doi adulti mai robusti se vor simti inghesuiti la nivelul picioarelor. Portbagajul ofera spatiu suficient pentru bagaje chiar si in cazul unui concediu prelungit, iar suprafetele vitrate sunt bine dimensionate.

\"DSC03963\"

Si acum ajungem la indicativul 435i, unde ultimele doua cifre reprezinta de fapt motorizarea pe benzina de 3 litri si nu mai putin de 306 CP. Si ii pune la sol chiar si cu toate cele 4 roti deodata, sau cu care roata vrea ea pentru ca modelul testat de noi era echipat cu tractiunea integrala X-Drive. Cutia de viteze automata in 8 trepte este un optional obligatoriu, iar daca esti vreun purist care considera cutiile manuale drept cea mai sportiva solutie trebuie sa aflii ca atat tractiunea integrala X-Drive cat si transmisia automata ZF sunt setate sa faca din Seria 4 o masina extrem de jucausa. Rapiditatea cu care se succed treptele de viteza cand ai acceleratia la podea si modul intuitiv in care cutia retrogradeaza cate 3 trepte atunci cand ai nevoie de putere te vor face sa uiti definitiv orice transmisie manuala. Cei 306 cai putere sunt multi indiferent din ce unghi privesti problema dar cel mai important lucru este faptul cum acest motor de 3 litri poate sa traga la turatie joasa si naturaletea cu care trece prin tot palierul de turatii. 435i este o masina care se poate conduce cu placere chiar si in traficul urban aglomerat si se dezlantuie pur si simplu la drum intins unde rezervele ei sunt mult peste limitele unui sofer bun. Suspensiile sunt efectiv incredibil de bine setate, oferind aceea rigiditate mult dorita pe o curba stransa dar si confort bun pe asfaltul mai putin ingrijit. Ruliul este inexistent iar spatele lui 435i, datorita electronicii inglobate la bord, poate in continuare sa ofere multa distractie.

\"DSC03882\"

Nu are absolut niciun rost sa va spunem cat consuma BMW 435i, deoarece in principal consuma cat vrea el. Totusi pentru statistici putem sa ne amintim ca in oras computerul de bord arata intre 13 si 15 litri la 100km iar la drum intins se poate obtine o medie de 10 litri chiar si mergand foarte tare, deci tinand cont de cei 306 cai putere si de cilindreea generoasa consumul este ok. Pretul de achizitie insa este destul de piperat dar in definitiv lucrurile bune intotdeauna au un pret ridicat. BMW 435i xDrive Coupe pleaca de la 53.000 euro (TVA inclus). Pentru pachetul M Sport mai adaugam 3.263 euro, plus 800 euro o vopsea metalizata, 2.400 euro transmisia automata sport, 800 euro senzorii de parcare, 2.600 euro sistemul de navigatie Professional, 747 euro sasiul adaptiv M si asa ajungem la un total de 60.000 euro cu TVA inclus. Partea buna este ca primesti 5 ani sau 100.000 km de intretinere gratuita, ceea ce inseamna ca in aceasta perioada nu te mai intereseaza niciun cost de intretinere. Foarte tare este ca BMW este singura marca premium care ofera gratuit acest pachet de intretinere.

\"DSC03877\"

\"4.5-stars-out-of-5\"

Verdictul nostru final, este de aproape 5 stele, pentru ca 435i este intradevar o masina exceptionala din multe puncte de vedere. Din punct de vedere tehnic nu prea ai ce sa-i reprosezi, poate doar consumul de benzina, dar sa nu uitam ca Seria 4 se poate cumpara si cu excelentul diesel de 2 litri si 184 CP pe care l-am testat mai demult si care a reusit sa se tina fara mari probleme dupa un  Mercedes E350 Bluetec (!). Interiorul este singurul loc unde putem cauta nod in papura; ergonomia este buna, asamblarea este foarte buna iar layoutul sportiv incanta maxim, insa materialele nu sunt atat de sofisticate pe cat ne-am fi dorit de la o masina de 60.000 euro. Din fericire la primul kick-down uiti de orice moft, ciupesti putin frana, tragi cu incredere de volan si apoi accelerezi tare aruncand masina in viraj cu rotile fumegand.

GALERIE FOTO