BMW Seria 8 Concept e aici. Tot ce trebuie să știi despre noul coupe de lux

BMW Seria 8 revine în gama constructorului bavarez, anul viitor, designul noului coupe de lux fiind prefigurat la Concursul de Eleganță Villa d’Este 2017, sub forma unui studiu.

“BMW Concept Seria 8 este abordarea noastră în ceea ce priveşte automobilul high-end veritabil”, declară Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design. “Este un automobil sport de lux, care întruchipează dinamica veritabilă şi luxul modern cum nu o face nici o altă maşină. Pentru mine, este o felie de fascinaţie auto pură.”

Imaginea dinamică este subliniată de grila mare a radiatorului, farurile laser duble extrem de subţiri şi prizele largi de aer. Cei doi “rinichi” sunt foarte coborâţi spre şosea şi se întind mult în partea frontală, fiind uniți printr-un ornament cromat de legătură.

“Designul BMW Concept Seria 8 oferă o interpretare nouă a simbolurilor emblematice de design BMW”, adaugă van Hooydonk. “De asemenea, prezintă o abordare nouă a utilizării formelor care se reflectă în mod special în suprafaţa automobilului. O serie de linii evidente marchează suprafeţele clare, iar volumele maşinii sunt sculptate puternic. Împreună, aceste elemente fac o declaraţie puternică şi creează un model plin de caracter. Pe scurt, acesta este automobilul conducătorului.”

Stopurile subţiri şi plate full LED se extind mult în părţile laterale ale maşinii şi oferă o conexiune între spate şi flancuri. Luminile în sine au forma unor lame L și sunt retroiluminate, accentuând lăţimea automobilului. Sportivitatea și modernitatea designului sunt accentuate de nuanța exclusivă Barcelona Grey Liquid – un albastru gri cu pigmenţi cu grad ridicat de irizare.

Interiorul se concentrează pe esenţial: misiunea condusului. Aerul dinamic este amplificat de conexiunea fluidă dintre consola centrală şi panoul de bord, de consola centrală ridicată şi panoul de instrumente digital coborât. Pielea Merino în culori Dark Brown şi Fjord White conferă interiorului o ambianţă de înaltă clasă, completată de un schimbător de viteze faţetat şi un controler iDrive realizat din sticlă Swarovski cu aspect de cuarţ fumuriu. Scaunele sport îmbină pielea fină cu materialele ultra-ușoare, “scoica” din fibră de carbon oferind structura de bază. Volanul continuă aceeași temă, cu braţele sale din aluminiu şlefuit manual şi clapetele integrate de schimbare a treptelor de viteză, anodizate în roşu.

Modelul de serie va fi lansat anul viitor și va fi poziționat în gama BMW deasupra actualei nave-amiral Seria 7. Platforma tehnică și motorizările vor fi identice, cu excepția versiunilor diesel, care nu vor face parte din program, cel puțin inițial, noul BMW Seria 8 fiind un coupe de lux de peste 5 metri – rival direct pentru Mercedes Clasa S Coupe. Numele Seria 8 nu a mai fost folosit de BMW din 1999, de la retragerea de pe piață a modelului omonim, lansat în 1989.

“Dintotdeauna, numărul 8 a reprezentat punctul culminant al performanţei sportive şi exclusivităţii la BMW”, explică preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, Harald Krüger. “Viitorul BMW Seria 8 Coupé va demonstra că dinamica pronunţată şi luxul modern pot convieţui. Acesta va fi următorul model în extinderea ofertei noastre de automobile de lux şi va ridica standardul pentru coupé-uri în segment. Prin aceasta, ne vom consolida statutul de lider în clasa de lux.”

PREMIERA: Primele informatii si imagini cu noua generatie BMW Seria 5

zm-003

Dupa aparitia unor fotografii din surse neoficiale, BMW a dat publicitatii astazi primele informatii si fotografii oficiale cu noua generatie, a saptea, a modelului sau BMW Seria 5. In bunul sau obicei in cazul ultimelor lansari majore, BMW a preferat sa nu aduca noua Serie 5 la Salonul de la Paris, lasand conceptul BMW X2 Concept sa fie vedeta standului sau dar mentinand atentia publicului printr-o serie de teasere discrete. Unii jurnalisti auto au avut ocazia, in vara, sa testeze versiuni de incercari ale noului model, dar imbracate de camuflaj. Acum, dupa ce discutiile in urma Salonului s-au racit, e momentul ca intreaga lume automobilistica mondiala sa discute despre noul BMW Seria 5.

Putem spune ca in privinta infatisarii, noul BMW seria 5 nu aduce multe suprize. Precedenta generatie, a sasea, a fost un succes la public si s-a vandut foarte bine pana in ultimul moment, datorita unui amestec savant dozat de eleganta si sportivitate fara a neglija capitolul confort. Fideli principiului de a nu repara ceva ce nu e stricat, inginerii si designerii BMW au procedat inca o data la o abordare evolutiva, in care practic noua generatie, cu nume de cod G30, preia o pletora de elemente de design si hightech de la fratele mai mare, BMW Seria 7, imbunatatind la toate aspectele prestatiile precedentei generatii.

zm-001

La exterior, partea frontala capata farurile pe toata latimea si grila radiatorului cu cei doi rinichi mai mari, inaugurate de BMW Seria 7. Din punct de vedere al gabaritului, masina este mai mare in toate dimensiunile (lungimea ajunge la aproape 5 metri), ceea ce ar trebui sa se reflecte si in privinta spatiului interior. Caroseria afiseaza un coeficient aerodinamic record in gama BMW de 0.22, o reducere cu 10 % fata de precedenta generatie (futuristul BMW i8 avand un coeficient de 0.28). Acest rezultat este obtinut in parte si datorita flapsurilor active din spatele grilei radiatorului, care impiedica intrarea aerului in spatiul motorului daca nu este necesar.

De asemenea, in privinta greutatii, BMW a facut un efort important de reducere a acesteia, astfel incat, in anumite specificatii, noul BMW seria 5 este cu pana la 100 kg mai usor decat generatia precedenta. Acest rezultat e cu atat mai impresionant cu cat, spre deosebire de noul BMW Seria 7, nu s-a recurs la tehnologia Carbon Core cu fibra de carbon, imprumutata de fratele mai mare de la gama i. Reducerea greutatii s-a realizat in cazul noului BMW Seria 5 prin recurgerea la o combinatie de aluminiu, oteluri cu rezistenta ridicata si magneziu.

zm-002

Principalele modele si motorizari disponibile la lansare si in perioada urmatoare sunt:

  • 530i, cu tractiune spate sau xDrive, motor de 2 litri turbo pe benzina, patru cilindri, 252 CP si 350 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 6.2 secunde (6.0 secunde cu xDrive), consum mediu anuntat 5.4 litri/100 km (5.7 litri/100 km cu xDrive). Pentru puristi, “30i” reprezinta un indicativ legendar, care trimite la motoarele cu 6 cilindri in linie aspirate, insa acum e de vazut cum se va descurca acest motor pe benzina turbo pe o masina atat de mare.
  • 540i, cu tractiune spate sau xDrive, motor de 3 litri turbo pe benzina, cu 6 cilindri, 340 CP si 450 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 5.1 secunde (4.8 secunde cu xDrive), consum mediu anuntat 6.5 litri/100 km (6.7 litri/100 km cu xDrive)
  • 530e, cu tractiune spate,  hibrid benzina-electric, 252 CP putere combinata, 420 Nm, anuntat pentru un consum mediu de 2 litri/100 km si emisii de 46 g/km. Va putea merge in mod full electric pana la 45 km si va fi disponibil ulterior, din martie 2017.
  • M550i xDrive, model MPerformance cu tractiune xDrive, motor V8 de 4.4 litri, 462 CP si 650 Nm, demaraj 0-100 km/h in doar 4 secunde – actualul BMW M5 avand un demaraj declarat de 4.3 secunde!  – si acest M550i xDrive va fi disponibil ulterior, din martie 2017.
  • 520d, cu tractiune spate sau xDrive,  motor de 2 litri turbodiesel, patru cilindri, cu 190 CP si 400 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 7.7 secunde (7.6 secunde cu xDrive), consum mediu declarat 4.1 litri/100 km (4.0 litri cu xDrive). Este singura versiune care in varianta cu tractiune spate este echipata standard cu cutia manuala cu 6 trepte, toate celelalte versiuni beneficiand de cutia automata cu 8 trepte Steptronic.
  • 520d EfficientDynamics Edition,  cu tractiune spate, motor de 2 litri turbodiesel, patru cilindri, cu 190 CP si 400 Nm, emisii de CO2 de 102 g/km si consum mediu de 3.9 litri/100 km. Aceasta versiune va fi disponibila ulterior, din martie 2017.
  • 530d, cu tractiune spate sau xDrive, motor de 3 litri turbodiesel cu 6 cilindri in linie, 265 CP si 620 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 5.7 secunde (5.4 secunde cu xDrive), consum mediu 4.5 litri/100 km (4.7 litri/100 km cu integrala). Probabil in continuare “sweet-spot”-ul gamei.

p90237833_highres

Ca si la Seria 7, se vor putea alege diverse configuratii de platforma, suspensie, tractiune si directie, inclusiv suspensia adaptiva si directia integrala, care poate fi comandata si impreuna cu tractiunea integrala xDrive. Spre deosebire de noul Seria 7, BMW nu a retinut suspensia adaptiva la toate rotile pentru noul BMW Seria 5, desi noul Mercedes E-Class o ofera si ea va fi disponibila se pare si pe viitorul A6. Motivul este, conform inginerilor BMW, faptul ca suspensia pneumatica ar fi adaugat la greutatea noului Seria 5 in conditiile in care nu este necesara, suspensia adaptiva fiind suficienta pentru a obtine mixul confort-sportivitate dorit.

Si interiorul este destul de asemanator cu cel de la fratele mai mare BMW Seria 7, atat sub aspectul infatisarii cat si al tehnologiei oferite. O varietate de sisteme de asistenta sunt prezente în noul BMW Seria 5 pentru a oferi susţinere deplină conducătorului – nu doar în momentele critice, ci şi în situaţiile mai puţin solicitante de la volan, precum ambuteiaje, trafic lent sau porţiuni monotone de autostradă. În acest scop, automobilul este echipat cu o cameră stereo, la care se adaugă informaţiile obţinute de la senzorii opţionali de radar şi ultrasunete pentru a monitoriza zona din jurul maşinii. Noile dotări ale BMW Seria 5, alături de asistentul de evitare prin schimbarea benzii şi avertizarea la trafic transversal, sunt asistentul pentru schimbarea benzii (Lane Change Assistant) şi asistentul pentru menţinerea benzii (Lane Keeping Assistant) cu protecţie activă în caz de coliziune laterală. Acesta din urmă urmăreşte marcajele benzii de circulaţie şi zona din jurul automobilului şi ajută conducătorul în mod activ să evite posibilele coliziuni prin efectuarea unor mişcări corective asupra direcţiei.

p90237270_highres

De asemenea, noul BMW Seria 5 face un nou pas spre condusul autonom prin funcţii extinse pentru sistemul opţional Active Cruise Control (ACC / tempomat activ) şi asistentul pentru menţinerea direcţiei şi a benzii Steering and Lane Keeping Assistant. Acestea includ adoptarea restricţiilor de viteză, pe care asistentul inteligent de viteză (Intelligent Speed Assist / dotare opţională) le comunică sistemului tempomat (conducătorul poate ajusta aceste date cu +/-15 km/h faţă de viteza maximă legală). De la staţionare până la 210 km/h, automobilul poate prelua manevre de acceleraţie, frânare şi direcţie, în funcţie de setări. Funcţia inteligentă Auto Start Stop îşi ajustează reacţiile în funcţie de condiţiile de pe traseu şi din trafic şi astfel oferă un confort mai mare al condusului.

p90237256_highres

Noul BMW Seria 5 este echipat cu cea mai nouă generaţie a sistemului iDrive, cu ergonomie semnificativ îmbunătăţită. În versiune de top, acesta afişează funcţiile de navigaţie, telefon şi entertainment, precum şi pe cele ale automobilului pe un ecran high-resolution de 10,25 inci (26,04 cm). Sistemul poate fi operat cu ajutorul controlerului iDrive cu touch, prin comandă vocală sau prin gesturi, dar şi prin funcţia touch a ecranului central iDrive. Icoanele din ecranul principal (pentru sistemul de navigaţie, funcţii entertainment, setări automobil, BMW Connected Drive etc.) sunt acum panouri active şi afişează informaţii precum harta sistemului de navigaţie în timp real. Acum ele pot fi aranjate după preferinţe utilizatorului. Cea mai recentă generaţie a BMW Head-Up Display integral color are o suprafata de proiecţie care este mai mare cu 70% faţă de versiunea anterioară şi afişează semnele de circulaţie, lista de apeluri telefonice, posturile radio, piesele muzicale, instrucţiunile de navigaţie şi avertizările sistemelor de asistenţă.

zm-010

Printre multitudinea de aplicatii oferite de noua iteratie a sistemului BMW ConnectedDrive, mentionam Car-to-X, care permite masinii sa comunice cu alte masini BMW, transmitandu-si informatii privind traficul si starea vremii. Scopul acestei aplicatii, pe langa usurarea drumului spre birou al fiecaruia, este de a pregati terenul pentru conducerea complet automata, sistem care in viitor se va baza foarte mult pe comunicarea intre masini.

zm-006

Ca si fratele mai mare, BMW Seria 7, noul BMW Seria 5 poate fi echipat cu Remote Control Parking – e vorba de telecomanda prin care se poate controla masina din exterior, ceea ce permite parcarea in locuri stramte. Farurile cu LED sunt oferite standard.

Productia noului BMW Seria 5 incepe in noiembrie, iar primele masini vor fi oferite la vanzare pe 11 februarie 2017. Versiunea Touring va fi prezentata in primavara, iar viitorul model M5 va aparea la sfarsitul anului 2017.

p90237225_highres

Noul smart BRABUS poate fi comandat in Romania

\"D292373\"

Noul smart BRABUS, cu o putere de 80 kW/109 CP și modificări tehnice și vizuale extinse, la exterior și la interior, poate fi comandat din data de 8 iulie, în format fortwo, fortwo cabrio și forfour. Noul smart BRABUS fortwo coupé va fi disponibil de la 19.866 euro (TVA inclus), iar livrarea primelor modele va începe la sfârșitul lunii Iulie. Linia de echipare de ultimă generaţie BRABUS Xclusive (3.025 euro, TVA inclus) este disponibilă ca opțiune exclusivă pentru smart BRABUS. Caracteristicile sale speciale includ scaunele sport BRABUS îmbrăcate în piele perforată Nappa / piele neagră și finisaje gri.

Având 80 kW/109 cp și 170 Nm, noul smart BRABUS oferă cu peste 20% mai multă putere şi cu 25% mai mult cuplu decât cel mai sportiv model al seriei realizatr până în prezent. Împreună cu motorul turbo extrem de performant, suspensiile sport BRABUS Performance cu ESP adaptat, servodirecția sport şi transmisia sport twinamic cu dublu ambreiaj și funcție race-start, contribuie la experiența dinamică de conducere.

Din punct de vedere vizual, inserţiile gri mat ale difuzorului din spate cu aspect cromat pentru țeava de eșapament, oferă un aspect aerodinamic, în timp ce jantele din aliaj BRABUS Monoblock IX, vopsite în gri mat, cu finisaj lucios, contribuie la nota de sportivitate. Interiorul cu aspect sportiv este, de asemenea, standard.

Caracteristicile noilor modele pe scurt sunt prezentate mai jos:

smart BRABUS fortwo coupé smart BRABUS fortwo cabrio smart BRABUS forfour
Număr de cilindri / amplasare  L3  L3  L3
Capacitate cilindrică (cc) 898 898 898
Putere (kW/hp) 80/109 80/109 80/109
Turație la putere maximă 5750 5750 5750
Cuplu motor (Nm) 170 170 170
Turație la cuplu motor maxim 2000 2000 2000
Consum de combustibil (l/100 km) urban/extra-urban/mixt 5.2/4.1/4.5 5.2/4.3/4.6 5.4/4.2/4.6
Emisii de CO2 (g/km) 102 104 104
Clasă de eficienţă B B B
Accelerare 0-100 km/h (s) 9.5 9.5 10.5
Viteză maximă (km/h) 165 165 180
Preţ de pornire de la (euro)1

smart BRABUS

smart BRABUS Xclusive

 

19.866

22.891

 

23.166

26.191

 

20.682

23.707

Cifre pentru autovehiculele cu transmisie automată (twinamic). 1 Preţ recomandat, incl. TVA 20%.

Toate modelele smart BRABUS dispun standard de pachetul Cool & Audio și de funcția Forward Collision Warning. Pachetul Cool & Audio include sistemul audio smart cu interfață AUX/USB, interfața Bluetooth® cu sistem hands-free, audio streaming pentru transferul de muzică și pentru conectarea la aplicaţia smart Cross Connect, dar și controlul automat al climei.

smart BRABUS fortwo coupé şi forfour beneficiază, de asemenea, de acoperiș panoramic cu parasolar, in echiparea de serie.

smart BRABUS se bucură de un design exterior şi interior specific. Noua linie de echipare de ultimă generaţie BRABUS Xclusive oferă posibilitatea de a beneficia de şi mai multă eleganţă sportivă în drumurile urbane. Caracteristicile speciale ale acestei linii de echipare sunt urmatoarele:

  • Scaune sport BRABUS îmbrăcate în piele perforată Nappa / piele neagră cu finisaje gri;
  • Panou de bord BRABUS cu un mix de piele şi materiale fabricate manual;
  • Instrumentar de bord BRABUS cu turometru şi ceas integrate;
  • Covoraşe pentru podea BRABUS;
  • Inscripţii Xclusive pe oglinzile retrovizoare şi pe montanţii B.

Caracteristicile standard ale BRABUS Xclusive includ, de asemenea, pachetul LED & Sensor, scaune încălzite pentru șofer și pasagerul din față și, în smart forfour, scaune din spate cu spaţiu de depozitare extensibil. Scaunul șoferului și coloana de direcție sunt reglabile în funcţie de înălțime.

Mai multe informații despre noile modele smart sunt disponibile online: www.smart.ro.

Noul BMW Seria 1 Sedan – exclusiv pentru piaţa din China

P90227052_highRes_the-all-new-bmw-1-se

BMW Group şi partenerul sau chinez, BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) vor lansa un nou model pentru segmentul compact premium din China, si anume BMW Seria 1 Sedan. Marketing-ul BMW insista ca acesta este primul sedan sport compact al mărcii BMW, unii puristi si pasionati ai marcii ar zice ca sunt unele modele istorice care pot sa isi revendice titlul asta. Astfel gama de produse a BBA în clasa compactă devine şi mai vastă, cu automobile entry-level premium ce acoperă segmentele Active Tourer, Sports Activity Vehicle şi Sports Sedan, având posibilitatea de a atrage noi grupuri de clienţi. Segmentul automobilelor compacte premium înregistrează cea mai rapidă creştere la nivel mondial şi China nu face exceptie.

BMW Seria 1 Sedan candideaza la titlul de cel mai sportiv şi emoţional sedan din segment. Spre deosebire de Audi A3 Sedan sau Mercedes CLA, BMW Seria 1 Sedan este un model exclusiv adaptat şi aliniat nevoilor clienţilor chinezi, astfel că este produs şi vândut exclusiv în China. Dezvoltarea şi testarea noului automobil a avut loc la sediul BMW cu implicarea inginerilor din China. De asemenea, noul automobil a fost supus unor teste extinse pe şosea privind circumstanţe diferite ale condiţiilor de drum şi ale situaţilor climatice, pe diferite trasee din China. Prin BMW Seria 1 Sedan, inginerii BMW au făcut numeroase reglaje fine şi îmbunătăţiri în conformitate cu obiceiurile clienţilor chinezi şi mediului de utilizare a automobilului.

BMW Seria 1 Sedan este derivat din BMW Concept Compact Sedan care a avut premiera mondială la Salonul Auto de la Guangzhou, în 2015. Ca model pregătit pentru producţie, BMW Seria 1 Sedan păstrează elementele de design ale acelui concept car, inclusiv proporţiile caroseriei specifice BMW. BMW Seria 1 Sedan este recunoscut imediat ca fiind un model BMW. Are o parte frontală BMW concisă, cu grila dublă a radiatorului, precum şi faruri LED rotunde duble şi logo-ul mărcii într-o interpretare modernă, sportivă şi foarte actuală. Limbajul de design BMW caracteristic este prezent şi în silueta sportivă, emoţională şi cu aspect modern, care include curba Hofmeister.

BMW Seria 1 Sedan pastreaza avangarda BMW Group în ceea ce priveşte conectivitatea. Numeroasele tehnologii BMW ConnectedDrive oferă clienţilor soluţii largi de infotainment şi siguranţă îmbunătăţită semnificativ. Cele mai noi motoare puternice şi cu tehnologie electronică hi-tech sunt produse la noua uzină locală de motoare din Shenyang şi garantează o plăcere a condusului fără egal.

După lansarea cu succes a modelelor BMW X1 şi BMW Seria 2 Active Tourer, BMW Seria 1 Sedan se adaugă gamei de modele din China, care acum cuprinde cinci modele BMW produse pe plan local. Noi credem ca un astfel de Sedan compact BMW s-ar vinde foarte bine si in Romania si pretutindeni in lume si speram ca BMW va extinde concurenta pentru Audi A3 Sedan si Mercedes CLA cat de curand si pe piata noastra.

Noile S90 si V90 au ajuns in Romania – Generatia NINETY by VOLVO

Volvo Cars si-a completat seria „90” cu 2 noi modele: Volvo S90 si Volvo V90 iar noile modele au fost prezentate joi, 14 aprilie, in exclusivitate, in cadrul unui eveniment special dedicat clientilor si reprezentantilor media, organizat la clubul Stejarii Country Club.

Seria NINETY este dovada procesului de transformare prin care trece brandul suedez. S90 si V90 se alatura modelului XC90, lansat in 2015. Anul trecut, doar pentru XC90 s-au solicitat 88.000 de precomenzi in toata lumea, demonstrandu-se astfel interesul ridicat al clientilor pentru noua directie adoptata de Volvo in materie de design si tehnologie.

\"Location

Ne-am propus ca prin lansarea celor doua modele S90 si V90 sa le oferim clientilor accesul intr-o lume care accentueaza experienta luxului automobilistic. Aceasta gama reprezinta armonia perfecta intre design si tehnologie inovatoare, imbina materialele sofisticate cu inteligenta ingineriei de top, redefinind perceptia asupra luxului. Succesul de care s-a bucurat XC90 ne-a convins ca noua directie abordata este pe placul clientilor nostri si asta nu poate decat sa ne incurajeze sa le oferim mai mult decat un mijloc de transport. Clientii se bucura de functionalitatea recunoscuta a masinilor Volvo, dar, in acelasi timp, au parte si de o experienta luxoasa, beneficiaza de cele mai bune tehnologii si performanta premium”, a declarat Andrei Huidan – Marketing Manager (EIT – Forum Auto – Importator Volvo Cars in Romania)

Modelele Volvo S90 si Volvo V90 se remarca de la prima vedere prin design elegant, linii simple si profil impresionant, care reflecta un mix de forta si eleganta in acelasi timp. Sentimentul deosebit este dat si de interiorul celor doua modele marca Volvo si care se remarca prin calitatea premium si design-ul cu tente specific nordice. Toate masinile Volvo sunt recunoscute pentru interiorul aparte, si de aceasta data optandu-se pentru un design natural si un mix de elemente cheie.

Ambianta elevata si rafinamentul din habitaclul noilor modele Volvo S90 si V90 este la cele mai inalte cote chiar si in versiunea standard, lista de dotari cuprinzand tapiterie de piele Moritz, scaune Comfort, climatizare automata cu reglaj pe doua zone si sistem de control a calitatii aerului Clean Zone Technology. De asemenea, S90 si V90 dispun standard de cea mai noua generatie de sisteme multimedia ce pot fi accesate prin intermediul ecranului tactil cu diagonala de 9 inci integrat in centrul plansei de bord. Experienta de condus moderna poate fi completata si cu sistemul Head-Up Display de afisare a informatiilor pe parbriz.

\"Interior

Odata cu lansarea Volvo S90 si Volvo V90, Volvo Cars introduce o noua functie in premiera mondiala pentru sistemul City Safety, este vorba despre sistemul de prevenire si evitare a coliziunilor frontale cu animale de mari dimensiuni, pe timp de zi sau noapte – va amintiti poate de testul elanului? Sistemul ofera un avertisment intuitiv si asistenta la franare, incluzand si functia de prevenire a coliziunilor frontale in intersectii, precum si de detectare a ciclistilor si pietonilor. De altfel, S90 si V90 ofera cel mai bun nivel de echipare standard din segment in materie de sisteme de siguranta. Inca de la nivelul de echipare de baza denumit Momentum, pachetul de dotari impune un etalon in materie de siguranta pasiva si activa, precum si de asistare a condusului.

\"Front

Recunoscut traditional pentru modelele SUV si break, Volvo Cars se pozitioneaza consistent pe segmentul sedan premium prin Volvo S90. Modelul s-a bucurat de o primire favorabila, in cadrul lansarii din decembrie 2015, datorita designului exterior si a interiorului somptuos, iar in cadrul competitiei organizate de Car Design News, la Geneva, a fost premiat cu distinctia „Production Car of the Year”.

Volvo S90 este echipat cu o serie de tehnologii noi, de la sisteme de siguranta de ultima generatie, pana la aplicatii si servicii de tip cloud. Pilot Assist, functia avansata de condus semi-autonom actioneaza usor asupra directiei pentru a mentine masina corect incadrata in marcajele benzii de circulatie si functioneaza pana la o viteza de aproximativ 130 km/h. Noul model este echipat si cu un sistem de motorizare curat si puternic, T8 Twin plug-in hybrid si unele dintre cele mai conectate sisteme de tip infotainment din tot segmentul sedan.

Mult asteptatul Volvo V90 a fost dezvaluit in Stockholm, Suedia, in luna februarie 2016, si este cea mai noua oferta in seria „90” a producatorului suedez, alaturandu-se modelelor XC90 si S90, sub forma unui model estate versatil si elegant.

\"Volvo

La baza modelului V90 sta experienta incontestabila pe care Volvo Cars o are in dezvoltarea modelelor estate si care a devenit o traditie cu mai bine de 60 de ani in urma, odata cu lansarea Volvo Duett. V90 duce conceptul de estate premium cu un pas mai departe si se remarca prin optiunile in materie de design, materiale si finisari. Ca si celelalte doua modele, pune masinile Volvo intr-o noua perspectiva in ceea ce priveste designul, procesul de fabricatie si nivelul de echipare.

V90 este o combinatie unica intre o experienta luxoasa si functionalitatea clasica a siluetei de estate. Dispune de un spatiu de incarcare extrem de generos, iar caracterul functional si practic ofera solutii avantajoase de depozitare. V90 este echipat cu plafon panoramic, conferind astfel un spatiu luminos, in timp ce scaunele confortabile, rabatabile, le ofera pasagerilor spatiu si lejeritate. Modelul ramane fidel scopului ce sta la baza brandului Volvo si se pozitioneaza drept un estate premium dinamic, manevrabil si functional, cu o nota de lux.

\"Volvo

Ca si S90, noul V90 ofera o serie de tehnologii inovative care permit un stil de condus semi-autonom, integrate in conceptul Pilot Assist, alaturi de cel mai extins nivel al echiparii standard in cazul sistemelor de siguranta. Acest pachet include un sistem pentru detectarea animalelor, un sistem care detecteaza parasirea involuntara a partii carosabile, precum si conectivitate digitala de top a smartphone-ului prin intermediul Apple CarPlay.

Noua gama de modele Volvo S90 si V90 este acum disponibila si in Romania, cu preturi care pornesc de la 50.105 de Euro cu TVA inclus pentru versiunea sedan si 52.600 de Euro cu TVA inclus pentru versiunea estate.

170199_IntelliSafe_Factsheet_Volvo_S90

170200_Drive_E_Factsheet_Volvo_S90

Lista de pret Volvo S90_MY17_V1

Lista de pret Volvo V90_MY17_V1

Noul BMW M760iL xDrive, primele imagini si informatii

Nici nu s-au stins bine ecourile stirii privind lansarea modelului Alpina B7, dezvoltat de Alpina Automobiles pe baza BMW-ului Seria 7 si am primit de la BMW primele informatii despre BMW M760Li xDrive, noul varf de gama al recent lansatului BMW Seria 7. BMW tine astfel sa ii contrazica pe cei care au spus ca Alpina B7 este cel mai apropiat model de un BMW M7 pe care o sa il putem vedea, lansand practic un concurent pentru Mercedes S63 AMG si primul BMW cu motor V12 cu tehnologie M Performance.  Configuratia V12, din ce in ce mai rara, este o garantie a unui rafinament exceptional, urmarind a stabili un nou standard în segmentul sedanurilor de lux.

BMW

Propulsorul V12 de 6,6 litri (inrudit cu propulsorul oferit de Grupul BMW pe modelele Rolls-Royce) dezvoltă o putere de 441 kW/600 CP* la 5.500 rpm* şi un cuplu maxim de 800 Nm* la 1.500 rpm*. BMW M760Li xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde*, si atinge o viteză maxima, limitată electronic, de 250 km/h sau de 305 km/h (limitata electronic) dacă este comandat pachetul optional M Driver.

Transferul puterii se face prin intermediul unei transmisii sport Steptronic cu opt trepte, disponibilă în echiparea standard. Reglajul specific M Performance pentru programele de schimbare a vitezelor, care aduce schimbari mai sportive ale vitezelor şi retrogadari fulger de-a lungul întregului interval de turatii, a fost special adaptat la caracteristicile unui motor V12. Transmisia sport Steptronic beneficiaza de eficienta interna optimizata si o strategie a schimbării vitezelor asistată de datele de navigatie si lucreaza în perfecta armonie cu functia Auto Start Stop disponibila standard.

BMW

Standard, sistemul de suspensie Executive Drive Pro combina reglajul şasiului orientat spre confort, bazat pe sistemul de camere video care detecteaza denivelarile, cu proprietatile dinamice îmbunatatite de stabilizarea activa a ruliului. Stabilizarea activa a ruliului minimizeaza miscarile caroseriei, iar sistemul este combinat cu anvelopele de performanta, montate pe jantele M exclusive de 20 de inci, din aliaj usor, cu desig double-spoke 760M, finisate în nuanta Cerium Grey metalizat mat (fata: 8.5 J × 20, spate: 10 J × 20) – şi anvelope de performanta mixte (fata: 245/40 R20, spate: 275/35 R20), pentru a oferi noului BMW M760Li xDrive cea mai bună dinamica din clasa lui dar pastrand neafectat confortul calatoriei.

Valorile mari de putere si cuplu motor au impus oferirea in standard a sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive care intervine pentru a distribui puterea motorului catre toate rotile în functie de situatie. Siguranţa activă şi dinamica sunt şi ele beneficiare ale sistemului Integral Active Steering (directie adaptivă integral), disponibil standard la noul BMW M760Li xDrive, care asigura un raspuns direct al directiei şi un control excelent în viraje prin ajustarea unghiului de directie al rotilor spate în funcţie de situatie. Aceasta reduce diametrul de bracare la viteze reduse şi aduce un plus siguranta activa si control la viteze mari. Noile frâne M Sport de 19 inci, care dispun de etriere de culoare albastru metalizat si emblemă M asigura o decelerare puternica în orice moment.

BMW
Noul BMW M760Li xDrive este echipat cu acelasi pachet bogat de sisteme inovatoare de asistare a conducatorului precum toate variantele gamei BMW Seria 7 lansata deja cu succes. Sistemul Driving Assistant Plus include asistare a controlului directiei şi pastrarea benzii de rulare, asistare pentru mentinerea benzii cu protectie activa în caz de coliziune laterala, functii de prevenire a coliziunilor din spate si de avertizare la trafic transversal. Totodată, Traffic Jam Assistant (asistare în ambuteiaj), care acum implica un condus semiautomat, poate fi utilizat pe orice tip de drum. Noua generaţie a sistemului Surround View include atât vizualizare 3D, cât si vizualizare panoramică pe afisajul central iDrive.

BMW

Si prin designul sau exterior, noul BMW M760Li xDrive întruchipează imaginea dinamică a automobilelor BMW M Performance, prin detaliile specifice precum finisarea exclusiva Cerium Grey pentru conturul grilei radiatorului, banda barei fata, capacele oglinzilor retrovizoare, logo-ul M lateral, benzile decorative pentru mânerele exterioare ale uşilor, emblema V12 de pe montantul C, Air Breathers si elementele decorative ale usilor, banda-mâner a capotei portbagajului, logo-ul xDrive şi emblema modelului. Pachet aerodinamic M este disponibil ca dotare standard, combinat cu sistemul de evacuare sport M include control al clapetei şi decoraţiuni galvanizate în nuanta Cerium Grey ale ţevii de esapament duble de pe fiecare parte si franele M Sport cu etriere de culoare albastru metalizat si emblemă M.

P90208714-highRes

Şi la interior regasim accente M Performance specifice precum volanul M îmbrăcat în piele poartă logo-ul M, are butoane multifunctionale – din crom, în nuanta Pearl Gloss – pe braţe şi clapete pentru schimbarea manuală a vitezelor. Aceste detalii sunt combinate cu elemente de confort si lux precum scaunele de confort cu reglaj electric, tapiteria exclusivă cu piele Nappa, benzile decorative din lemn pretios în nuanta Fineline Black cu efect metalic lucios si tapiteria plafonului din Alcantara în nuanta Anthracite.

Opţional, este disponibila gratuit versiunea de caracter BMW M760Li xDrive V12 Excellence permite ca dinamica sportivă să fie combinată cu un stil exclusivist şi luxos. Aceasta varianta este gandita Pentru clientii care caută să schimbe aspectul excesiv de dinamic al modelului BMW M760Li xDrive pentru unul luxos mai discret. Practic, acest lucru se realizeaza prin eliminarea pachetului aerodinamic M şi prin adăugarea pachetelor de design exterior Pure Excellence şi design interior Pure Excellence, precum şi a jantelor BMW Individual de 20 de ţoli, din aliaj uşor, cu design W-spoke 646 şi a unui logo V12 cromat lucios în locul emblemei de model. De asemenea, există şi o finisare negru lucios pentru etrierele frânelor.

BMW

Date tehnice:

BMW M760Li xDrive: motor pe benzină, cu 12 cilindri, tehnologie M Performance TwinPower Turbo cu două turbocompresoare mono-scroll, injecţie directă High Precision şi sincronizare variabilă a arborelui cu came (Double-VANOS). Capacitate: 6.592 cmc. Putere: 441 kW/600 CP* la 5.500 rpm*, cuplu maxim: 800 Nm* de la 1.500 rpm*. Acceleraţie (0-100 km/h): 3,9 secunde*, viteză maximă: 250 km/h (limitată electronic), cu pachetul opţional M Driver: 305 km/h (limitată electronic). Consum mediu mixt: 12,6 l/100 km**, emisii CO2: 294 g/km**, standard de emisii: EU6c.

* Date de performantă provizorii.
** Datele de consum sunt provizorii, calculate conform ciclului de testare EU si pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese.

Mitsubishi la Salonul Auto de la Geneva 2016

Dupa un an 2015 cu o agenda europeana incarcata, care a cuprins introducerea a doua modele noi (cea de-a 5-a generatie a modelului L200 precum si noul Outlander MY16) precum si o remarcabila reintoarcere in competitiile de raliuri (Outlander PHEV la competitia Baja Portalegre 500), Mitsubishi Motors Corporation (MMC) continua pe parcursul anului 2016 sa puna accentul pe spiritul de aventura al gamei sale de SUV-uri actuale si viitoare.

Aceasta orientare este ilustrata si de cele mai reprezentative modele/concepte actuale ale brandului auto nipon care vor fi prezentate la cea de-a 86-a editie a Salonului Auto International de la Geneva.

Mult aclamatul concept eX, dezvaluit la Salonul Auto de la Tokyo 2015 va fi prezent la Geneva, sugerand ideea unui viitor SUV Mitsubishi Motors, compact, cu accente de design ascutite si indraznete, si prefigurand noua generatie de sisteme de rulare electrice, capabile sa ofere o autonomie reala de 400 km.

\"eX-Concept_pix\"

Noul Mitsubishi L200 si noul Mitsubishi ASX 2017 reprezinta modelele “vedeta” ale standului de anul acesta, simbolizand “aventura urbana”, imbinand binecunoscutele performante specifice SUV-urilor Mitsubishi Motors cu o personalizare aparte a masinilor de expunere ce consta in elemente decorative unice in nuante luminoase de gri cu accente portocalii si jante din aliaj usor negre.

\"2016_GMS_-_L200_and_ASX_Show_Cars\"

Dupa lansarea in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Los Angeles, in luna noiembrie a anului trecut, varianta restilizata a modelului Mitsubishi ASX ajunge in Europa, intruchipand o alta interpretare a noii identitati vizuale a Mitsubishi Motors Corporation: Dynamic Shield.

\"2016

In acelasi timp, la Salonul Auto de la Geneva 2016 vor fi dezvaluite doua noi directii pentru acest an: celebrarea a 50 de ani de performanta si traditie, a Mitsubishi Motors Corporation, in domeniul mobilitatii electrice (MMC a demarat propriul program de cercetare si dezvoltare al autovehiculelor electrice in 1966) precum si introducerea pe piata auto a unei versiuni complet restilizate a modelului Mitsubishi Space Star/Mirage MY16, cu cateva saptamani dupa lansarea europeana ce a avut loc la Salonul Auto de la Bruxelles (disponibilitatea variaza in functie de piete).

 

Suzuki a prezentat noul mini crossover Suzuki Ignis în Japonia

Suzuki Motor Corporation a prezentat primele fotografii si informatii oficiale ale noului model Suzuki Ignis, un nou tip de mini crossover, ce combina atributele unui model compact cu cele ale unui SUV, si care va fi lansat în Japonia pe 18 februarie. Este o masina care urmareste sa raspunda atat provocarilor cotidiene, cat si iesirilor de weekend sau activitatilor în aer liber. Datorita garzii la sol ridicate, vizibilitatii foarte bune si pozitiei inalte de condus, combinate cu caroseria compacta, noul Suzuki Ignis ofera siguranta la volan chiar si in conditii de carosabil inzapezit sau drum accidentat.

\"HYBRID

Caroseria compacta, cu o lungime totală de 3,7 m și o latime de 1,66 m, alături de o rază de bracaj de 4,7 m, fac din noul Suzuki Ignis o masina usor de condus in aglomeratiile urbane.

Noul Suzuki Ignis  beneficiaza de un design care lasa o impresie puternica prin liniile și suprafețele sale simple ce se îmbină armonios, interiorul sau urmarind sa ofere o senzatie puternica de modernitate si calitate superioara. In limbajul criptat al designerilor auto, Suzuki vorbeste de conceptul “Simple Iconic, Simple Standard”. În total, vor fi disponibile 13 combinatii de culori de caroserie, fiecare cu un interior personalizat, inclusiv trei nuante noi metalizate – Flame Orange Pearl Metallic, Neon Blue Metallic și Helios Gold Pearl – care urmaresc sa îi accentueze proportiile. Modelul va fi disponibil și într-o versiune bi-ton, cu plafonul negru, acesta evidențiindu-i individualitatea.

\"Black

Toate versiunile modelului sunt echipate cu sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki – Vehicul Hibrid Inteligent Suzuki, un sistem hibrid ce îi alătura motorului termic un motor electric care îl susține la accelerare) si un motor cu capacitatea de 1,2 litri DUALJET (K12C), care oferă un consum excelent de 3,5 litri/100 km (pentru versiunea HYBRID MG 2WD). Sistemul hibrid unic SHVS alătură un starter generator integrat (ISG) și o baterie litium-ion. ISG asistă motorul termic în timpul accelerarilor și permite recuperarea energiei în timpul frânarilor, eliminând astfel consumul de carburant.

Versiunea 4WD beneficiază de asemenea de numeroase funcții de asistenta la condus, inclusiv pentru o tractiune foarte buna în condiții de iarna. Printre acestea se numara si Sistemul de Asistenta la Coborarea în Pantă (Hill Descent Control), care permite controlul vitezei vehiculului și menținerea unei viteze de 7 km/h, fara a actiona pedala de frana, la coborârea unei pante abrupte, precum și sistemul Grip Control, care permite un demaraj usor în conditii de aderență scazuta, pe carosabil alunecos, acoperit cu zapada sau noroi, controlând cuplul si frânarea pentru o actiune eficienta.

Platforma de noua generatie Suzuki a fost dezvoltata prin revizuirea structurii anterioare, obtinându-se o structura mai uşoara, dar în acelasi timp mult mai rezistenta. Rezultatul este o crestere cu 10% a rigiditatii, comparativ cu vehiculele convenţionale din aceeaşi clasă, şi o reducere cu aproximativ 15% a greutăţii, comparativ cu platforma pe care o înlocuieste. Garda la sol minima este de 180 mm.

Modelul este caracterizat de o buna functionalitate, datorită banchetei spate culisante, ce permite reconfigurarea spatiului disponibil pentru bagaje.

\"Luggage

În plus, acesta beneficiază de cele mai recente tehnologii, precum sistemul de navigatie cu memorie incorporata, compatibil cu Apple CarPlay, dar si dotari de siguranta, printre care se numara sistemul DCBS (Dual Camera Brake Support), airbag-uri frontale, laterale și tip cortina. Dual Camera Brake Support (DCBS), este un sistem de camere și senzori care cumulează functii precum controlul vehiculului în panta, alerta la depasirea involuntara a benzii de rulare, mentinerea distanței optime față de vehiculul din fata si alerta în cazul unei frâne de urgenta. Acest sistem, împreună cu sistemul de airbaguri frontale si cortina sunt disponibile în echiparea standard. Versiunea HYBRID MZ este dotata cu o cutie de viteze în sapte trepte dotată cu schimbator cu padele pe volan.

Dupa lansarea in Japonia, noul tip de mini crossover Suzuki Ignis va fi de asemenea comercializat în Europa si pe celelalte piete internationale.

BMW 330e la vanzare in Romania – plug-in hybrid la pret de benzina

Dupa BMW X5 40e si BMW Seria 2 Active Tourer 220xe, BMW continua politica de promovare a modelelor plug-in hybrid la preturi competitive, comparabile cu motoarele pe benzină de putere similara. Noul BMW 330e plug-in hybrid este disponibil de la 36.650 Euro fara TVA, la un pret comparabil cu versiunea pe benzina BMW 330i cu aceeasi putere. BMW 330e este disponibil deja pentru comenzi şi este pregătit să debuteze pe piata in luna martie, o data cu BMW Seria 2 Active Tourer 220xe.

P90194631-highRes

BMW continua politica de preturi pentru aceste modele plug-in-hybrid si la fel ca celelalte modele de acest tip, BMW 330e este disponibil la un pret similar cu BMW 330i, versiunea pe benzină cu un motor de 4 clindri care dezvoltă aceeasi putere totala de 185 kW/ 252 CP. Astfel, BMW 330e este disponibil la un pret de 36.650 Euro fara TVA, comparativ cu 34.450 Euro fara TVA pentru versiunea BMW 330i. Diferenţa de aproximativ 2000 de Euro este compensata de echiparea standard suplimentara la model hibrid: cutia automata Steptronic, bordul cu continut extins si pachetul compartiment de depozitare, toate cu o valoare toală de 2.080 Euro fara TVA. De notat ca versiunea diesel de putere similara (BMW 330d 190 kW/ 258 CP) este disponibila la un preţ de pornire de 39.650 Euro fara TVA.

BMW Seria 3 330e si BMW Seria 2 Active Tourer 220xe continua astfel gama de modele plug-in hybrid deschisa de BMW X5 xDrive40e. Cele doua noi modele sunt deja disponibile pentru comenzi şi isi vor face debutul la nivel mondial, inclusiv România, începând cu luna martie a anului viitor.

P90194398-highRes

Componentele eDrive, dezvoltate în cadrul proiectelor BMW i, sunt integrate acum în cadrul modelelor plug-in hybrid dezvoltate ca parte a gamei traditionale a marcii BMW. În esenta, tehnologia BMW eDrive cuprinde electromotorul, acumulatorul litiu-ion de înalta tensiune si gestiunea electronica a puterii. Pe baza unei strategii eBoost comuna, toate modelele hybrid plug-in BMW oferă livrare superioară a puterii prin alăturarea celor doua sisteme de propulsie ridicand raspunsul şi performanta tehnologiei BMW TwinPower Turbo la un nou nivel. Datorită BMW eDrive, condusul în regim electric în zonele urbane şi pe drumurile nationale este o solutie viabilă comercial. Un element important al strategiei de functionare este utilizarea inteligentă a energiei electrice provenita din surse externe si din recuperare, pentru maximizarea eficienţei automobilului. Componentele arhitecturii BMW eDrive sunt adaptate la fiecare concept de automobil în parte şi pot fi combinate cu motoare pe benzina, cu trei sau cu patru cilindri, precum şi cu tractiune spate traditionala (BMW 330e), cu BMW xDrive (BMW X5 xDrive40e) sau cu tractiune integrala electrificata (BMW 225xe Active Tourer).

Pe lânga eficienta remarcabilă si caracterul practic cotidian, BMW eDrive furnizeaza si cele mai înalte standarde de dinamica specifice marcii. Alături de tehnologia BMW TwinPower Turbo pentru motoarele cu ardere interna, designul ultrausor inteligent şi aerodinamica optimizata, tehnologia BMW eDrive reprezinta unul dintre cele mai importante elemente ale strategiei EfficientDynamics, concepută să crească puterea şi să reducă suplimentar consumul si emisiile CO2. În plus, BMW eDrive ofera opţiunea unui condus exclusiv electric si, astfel, a unor emisii locale zero – asigurand, în acelasi timp, posibilitatea de a acoperi distanţe lungi cand se combină cele două sisteme de propulsie. In plus, tehnologia BMW eDrive asigura accelerari dinamice la demaraj datorita reacţiei instantanee a electromotorului, care generează imediat un cuplu motor ridica inca de la zero turatii pe minut. În plus, functia eBoost, care combina cuplul ambelor sisteme la accelerare, contribuie la placerea condusului specifica BMW, indiferent de conditii.

P90193320-highRes

Noul BMW 330e. Caracteristici principale

  • Un electromotor BMW eDrive şi un motor termic cu patru cilindri sunt combinate pentru a produce performante deosebite si placerea condusului specifica marcii.
  • Un mod pur electric permite condus cu emisii locale zero, care este ideal pentru traficul urban.
  • Motorul termic cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, dezvoltă 135 kW/184 CP. Electromotorul dezvoltă 65 kW/88 CP. Puterea sistemului: 185 kW/252 CP, cuplu maxim: 420 Nm (consum mediu mixt: 2,1-1,9 l/100 km; emisii CO2: 49-44 g/km) – date provizorii, consumul de combustibil este bazat pe ciclul de testare EU pentru automobile hybrid plug-in, poate varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese.
  • BMW eDrive oferă un cuplu constant de 100 Nm şi poate furniza un impuls scurt de până la 250 Nm.
  • Acceleraţia de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde, viteză maximă: 225 km/h.
  • Viteză maxima în regim electric: 120 km/h.
  • Autonomie în regim electric: până la 40 de kilometri.
  • Autonomie în conditii de condus cotidian: până la 600 de kilometri.
  • Capacitatea acumulatorului de înaltă tensiune: 7,6 kWh.
  • Acumulatorul de înalta tensiune poate fi încarcat de la zero în aproximativ trei ore şi 15 minute de la o sursa casnica prin utilizarea cablului standard furnizat; o realimentare mai rapida (două ore şi 15 minute) şi mai convenabilă este posibilă prin sistemul BMW 360° ELECTRIC (include BMW i Wallbox); serviciul de mobilitate ChargeNow permite localizarea şi utilizarea rapidă şi simplă a statiilor publice de încărcare.
  • Combinatia intre tractiunea spate si distributia echilibrata a maselor asigura dinamica specifica BMW, în combinatie cu o mobilitate eficienta si o autonomie mare de functionare.
  • Electromotorul este amplasat in faţa transmisiei Steptronic cu opt trepte (echiparea standard), aşa că rapoartele transmisiei pot fi utilizate şi când automobilul rulează în modul pur electric.
  • Portbagajul practic oferă o capacitate utilizabilă de 370 de litri şi o facilitate de încarcare completa, în ciuda adaugării unui sistem de propulsie electrica.

Dacia lanseaza o noua versiune de top : Dacia Logan Prestige

Ca urmare a succesului Editiei Speciale Logan 10 ani, lansata in 2014 in exclusivitate pentru clientii din Romania, care prin designul modern, interiorul imbunatatit si echiparea generoasa a fost foarte apreciata de romani, Dacia lanseaza Dacia Logan Prestige – un nou varf al gamei Logan.

\"737209l\"

Acesta dispune de o listă generoasă de echipamente, din care mentionam:

  • sistem de climatizare cu reglare automata,
  • comenzi ale geamurilor electrice pe portiere
  • geamuri electrice fata cu comandă impulsionala pe partea soferului
  • un nou design interior, cu o plansa de bord specifica, echipata cu aeratoare centrale dreptunghiulare
  • o tapiterie cu design nou
  • jante „Dark Metal” de 16 inci
  • semnalizatoare pe oglinzile retrovizoare exterioare
  • sistem multimedia și de navigație MediaNav,
  • proiectoare dublu optice

\"967177l\"

Noua versiune Logan Prestige va fi disponibila, ca si editia speciala Logan 10 ani, în două versiuni de motorizare, ambele raspunzând normei Euro 6 și care constituie în același timp cele mai solicitate propulsoare de către clienții gamei Logan. Este vorba de motorul pe benzină de 1.2 litri și 16 supape, de 73 CP și de propulsorul diesel 1.5 dCi de 75 CP.

Prețurile de achiziție al noii versiuni de echipare de top sunt de 9 600 de euro cu TVA în cazul motorizarii pe benzina si de 11 700 de euro cu TVA în versiunea diesel, practic cu 500 EUR mai mari decit preturile versiunii de echipare urmatoare, Laureate.

Versiunea Logan Prestige poate fi comandata deja în reteaua comercială Dacia din întreaga tara.