Noul BMW M5 dezvăluit oficial: 608 CP și tracțiune integrală

Ajuns la cea de-a șasea generație,  noul BMW M5 debutează alături de un motor V8 revizuit cu 608 CP și, pentru prima dată în istorie, tracțiune integrală standard.

Noul BMW M5 (nume de cod F90) renunță la formatul care l-a consacrat (tracțiune spate) și adoptă sistemul de tracțiune 4×4 M xDrive. Înzestrat cu un ambreiaj multidisc acționat electromecanic și un diferențial spate activ, acesta poate bloca cuplul transmis roților din spate în proporție de 100%, puntea posterioară devenind, astfel, singura motrice. Principalele componente hardware ale sistemului M xDrive sunt bazate pe cele ale sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive clasic, disponibil pe celelalte modele din gamă.

BMW oferă trei setări distincte pentru sistemul 4×4: 4WD (DSC activ, cuplu transmis la toate cele patru roți, puntea față activă doar în cazul pierderii aderenței), 4WD Sport (favorizează transmiterea preponderentă a cuplului spre roţile spate, DSC permite patinarea controlată a roților posterioare) sau 2WD (tracțiune spate). Sistemul DSC oferă, la rândul său, trei moduri de funcționare, ce pot fi selectate de șofer: DSC on (reglaj neutru, tracțiune optimă, intervenții mai rapide), MDM (reglaj mai permisiv), DSC off (DSC dezactivat).

Deja familiar de la vechiul BMW M5, diferenţialul M activ a fost dezvoltat suplimentar pentru noul şi acum dispune de discuri de carbon, precum şi o logică de control complet redezvoltată, permițând o distribuţie complet ajustabilă a cuplului motor între roţile spate, cu efect de blocare care poate fi variat între 0 şi 100%.

Ascuns sub capota noului BMW M5 se află cel mai recent motor V8 de 4,4 litri, care dispune de tehnologie M TwinPower Turbo. Îmbunătăţit suplimentar, motorul capabil să urce în turaţii îşi surclasează predecesorul în ceea ce priveşte puterea şi cuplul: 608 CP și 750 Nm. Îmbunătăţirile implementate de ingineri includ presiune de injecţie mai mare, noi turbocompresoare, sisteme mai puternice de lubrifiere şi răcire, dar şi sistem de evacuare modificat, mai uşor.

Misiunea de transfer a puterii motorului către cele două punți motrice revine transmisiei automate M Steptronic cu opt trepte, funcție Drivelogic și convertizor de cuplu. Conceptul de control M oferă trei programe de schimbare – atât în modul automat D, cât şi în cel manual S -, care pot fi selectate prin utilizarea butonului de pe maneta selectorului de viteze. Spectrul variază de la un program foarte sportiv la unul concentrat mai mult pe confort şi eficienţa consumului. Alternativ, conducătorul poate schimba vitezele cu ajutorul clapetelor de pe volan. Cu modul S activat, transmisia se menţine în viteza selectată chiar şi la acceleraţie maximă. Mai mult, Drivelogic permite retrogradări multiple, spre deliciul pilotajului.

Orientat spre șofer, bordul în stilul M dispune de două cadrane rotunde clasice şi ace indicatoare de culoare roşie, găzduieşte şi un vitezometru digital pe partea stângă, în timp ce turometrul de pe dreapta include un câmp de avertizare a limitei de turaţii şi lumini pentru schimbări sportive când Head-Up Display este pornit. Suprafaţa de proiecţie a Head-Up Display de la noul BMW M5 a fost mărită cu aproximativ 70%. Ca şi la modelul actual, volanul sport M include două butoane M Drive configurabile individual (M1, M2). Pe lângă modul M xDrive şi programul de schimbare Drivelogic, controlul motorului şi al suspensiei, caracteristicile de direcţie Servotronic şi afişările de pe Head-Up Display pot fi şi ele memorate. Pe partea superioară a selectorului de viteze se regăseşte comutatorul cu trei poziţii pentru alegerea programelor de schimbare Drivelogic.

Noua generatie Seat Ibiza

Seat a prezentat primele informatii si imagini cu noua generatie Seat Ibiza, cel mai important model al brandului spaniol. Cea de a cincea generaţie a SEAT Ibiza îşi va face debutul public la Salonul Auto de la Geneva în luna martie 2017, iar vânzările vor începe în iunie.

Noul SEAT Ibiza este o maşină complet nouă, care marcheaza un pas înainte în materie de siguranţă, design, performanţă, confort si progres tehnologic. Noul SEAT Ibiza este primul model din grupul Volkswagen care utilizează noua platformă modulare MQB A0, fapt care subliniază importanţa SEAT în cadrul grupului şi oferă nenumărate avantaje.

esc2929

Introdus în anul 1984, Ibiza a devenit un model emblematic al brandului SEAT. SEAT Ibiza este cel mai longeviv model şi, în acelaşi timp, cel mai bine vândut model din gama SEAT, cu peste 5,4 milioane de unităţi comercializate. Noua generatie este a cincea pentru modelul spaniol de clasa mica. Ibiza este unul din cei trei piloni ai companiei, alături de Leon şi Ateca, pe care SEAT se bazează pentru a-și contina evoluţia de succes şi în viitor.

Noul SEAT Ibiza va putea oferi cu cele mai recente tehnologii, o dinamică remarcabilă şi aduce o îmbunătăţire majoră a spaţiului şi confortului. Cel mai important model al brandului spaniol are un design complet nou, dar cu acelaşi spirit sportiv si tineresc, reflectand caracterul distinctiv si ADN-ul mărcii SEAT, dar cu forme mai ascuţite şi sportive, modelul fiind caracterizat de suprafeţe mai profilate, accentuate, atractive şi fluide, care amintesc de fratele mai mare, SEAT Leon.

Spaţiul interior al noului SEAT Ibiza a crescut semnificativ, iar întreaga maşină este mai robustă şi mai sigură. Comparativ cu modelul anterior, lungimea (-2 mm) şi înălţimea (-1 mm) sunt similare. Totuşi, noua generație este semnificativ mai lată, și anume cu 87 mm. De asemenea, datorită utilizării platformei MQB A0 ampatamentul ajunge la valoarea de 2.564 mm (+95 mm), iar ecartamentul punţii faţă este mai lat cu 60 mm, iar cel al punţii spate cu 48 mm. Rezultatul este o maşină mult mai confortabilă, noul SEAT Ibiza fiind mai spaţios la interior. De exemplu, spaţiul pentru picioare la bancheta spate a crescut cu 35 mm, în timp ce spaţiul pentru zona capului a crescut cu 24 mm la scaunele din faţă şi cu 17 la cele din spate. Scaunele te uimesc cu o lățime suplimentară de 42 mm, transformând noul SEAT Ibiza în lider în clasa sa din acest punct de vedere. Portbagajul a fost mărit cu 63 de litri, până la o capacitate totală de 355 de litri, cea mai bună din clasa sa. Înălţimea de încărcare a fost, de asemenea, coborâtă, dovadă că SEAT a ştiut cum să combine forma cu funcţionalitatea.

La lansare, sunt disponibile trei motoare pe benzină cu blocul motor şi cilindrii fabricaţi din aluminiu si trei versiuni diesel. Prima opţiune este motorul 1.0 TSI cu trei cilindri şi 95 sau 115 CP, dotat cu turbocompresor, intercooler şi injecţie directă. Un nou motor 1.5 TSI cu patru cilindri şi 150 CP va fi disponibil la sfârşitul lui 2017. Motoarele 1.6 TDI cu consum redus vor fi disponibile în trei variante de putere: 80, 95 şi 115 CP. În sfârşit, noua platformă MQB A0 permite noii Ibiza să ofere un motor 1.0 TSI cu gaz natural comprimat (CNG) cu 90 CP. SEAT este primul producător care oferă un astfel de motor în clasa mica. Sunt disponibile cutii de viteze manuale cu cinci trepte pentru motoarele până la 95 CP şi o transmisie manuală cu 6 trepte pentru motoarele mai puternice. Transmisia DSG cu 7 trepte şi dublu ambreiaj este încă una din opţiunile disponibile pentru noul SEAT Ibiza.

Comportamentul dinamic al maşinii, ţinuta de drum şi confortul la condus sunt imbunatatite datorită noii platforme MQB A0, dar şi creşterii cu 30% a rigidităţii torsionale. Noul SEAT Ibiza este disponibil numai cu o caroserie cu 5 uşi, care este acum mai practică, iar noul design oferă aspectul sportiv al unui model cu 3 uşi. Au avut loc, de asemenea, salturi calitative şi în ceea ce priveşte reducerea zgomotelor şi a vibraţiilor. Noul SEAT Ibiza promite o calitate si o polivalenta cu care ne-am obişnuit la maşini mai luxoase si mai mari, urmarind sa fie agilă în oraş, eficientă pe şoselele virajate şi sa ofere un confort excelent la deplasările pe distanţe lungi.

al4y2309

Noul SEAT va oferi patru linii de echipare, începând de la Reference şi Style, şi continuând cu versiunile de top FR şi XCellence.

Nivelul de echipare FR vine cu cel mai dinamic şi avansat echipament pentru performanţe de vârf. Elementele exclusive de design dinamic au fost create în mod special pentru noua Ibiza, cum ar fi difuzorul de aer spate, bara de protecţie faţă exclusivă, suspensia sport şi pachetul negru exterior oferit exclusiv pentru această versiune.

Pachetul XCellence se adresează clienţilor noi aflaţi în căutarea unui design distinctiv şi sofisticat, combinat cu un echipament mai confortabil şi inteligent.

Ambele pachete de dotări vor avea acelaşi preţ şi doresc să ofere cele mai bune opţiuni posibile pentru mai multe tipuri de şoferi: FR este destinat celor care îşi doresc o maşină mai sportivă, în timp ce XCellence se concentrează pe confort, eleganţă şi tehnologie.

Iluminarea ambientală interioară cu tehnologie LED pentru versiunile FR şi XCellence este oferită în culorile roşu şi alb. Utilizarea tehnologiei LED pentru iluminarea interioară şi exterioară nu este un capriciu estetic. LED-urile oferă o lumină mai bună calitativ, concomitent cu un consum redus de energie, ceea ce înseamnă o economie mai mare de combustibil. Luminile full-LED de la Ibiza (farurile, semnalizatoarele şi luminile de ceaţă spate) sunt noi în această clasă.

Versiunea FR include o suspensie mai rigidă, cu două setări de confort (Normal şi Sport), adaptate preferinţelor şoferului sau condiţiilor de rulare. Versiunea XCellence va oferi şi ea această posibilitate mai târziu, cu o setare mai confortabilă.

Sistemele de asistenţă ale noii Ibiza includ elemente care, deşi sunt prezente la Leon şi Ateca, sunt destul de neobişnuite la această clasă. Noul SEAT Ibiza oferă Front Assist, Traffic Jam Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry cu buton de pornire a motorului cu o lumină care sugerează bătaia unei inimi, o nouă generaţie de senzori de parcare faţă şi spate şi o cameră pentru marşarier de o mai mare rezoluţie, ce afişează imaginea pe un ecran tactil premium de 8’’ cu panou din sticlă. Este prima dată când SEAT Ibiza are un ecran tactil integrat de 8’’, care oferă cea mai avansată tehnologie.

Printre noile echipamente mentionam si încărcătorul wireless cu amplificator al semnalului GSM. În ceea ce priveşte conectivitatea, noul SEAT Ibiza ofera trei opţiuni:  Apple Car Play, Android Auto şi Mirror Link. Marca SEAT este hotărâtă să devină un deschizător de drumuri în domeniul maşinilor conectate şi al dezvoltării de noi soluţii de mobilitate prin care acestea îmbunătăţesc experienţa utilizatorului şi oferă mai multă flexibilitate şi uşurinţă de utilizare.

Noul SEAT Ibiza prezintă un parteneriat cu Beatsaudio, oferind optional un sistem care foloseşte un procesor audio digital (DSP), 7 boxe premium şi un amplificator de 300W.

Cea mai nouă tehnologie a grupului Volkswagen, platforma MQB (Modular Quer Baukasten) inaugurata de noul SEAT Ibiza, permite o flexibilitate mai mare de fabricaţie şi un nivel înalt de integrare, deoarece este destinată mai multor modele şi permite tipuri diferite de caroserie în acelaşi segment, dar şi configuraţii cu ampatamente diferite, plecând de la aceeaşi platformă de bază. Investiţiile SEAT în cercetare şi dezvoltare în ultimii ani au fost alocate parţial pentru adaptarea liniei 1 a fabricii din Martorell la noua platformă MQB A0, SEAT devenind astfel prima companie din grupul Volkswagen care utilizează această tehnologie.

 

 

Noul smart BRABUS poate fi comandat in Romania

\"D292373\"

Noul smart BRABUS, cu o putere de 80 kW/109 CP și modificări tehnice și vizuale extinse, la exterior și la interior, poate fi comandat din data de 8 iulie, în format fortwo, fortwo cabrio și forfour. Noul smart BRABUS fortwo coupé va fi disponibil de la 19.866 euro (TVA inclus), iar livrarea primelor modele va începe la sfârșitul lunii Iulie. Linia de echipare de ultimă generaţie BRABUS Xclusive (3.025 euro, TVA inclus) este disponibilă ca opțiune exclusivă pentru smart BRABUS. Caracteristicile sale speciale includ scaunele sport BRABUS îmbrăcate în piele perforată Nappa / piele neagră și finisaje gri.

Având 80 kW/109 cp și 170 Nm, noul smart BRABUS oferă cu peste 20% mai multă putere şi cu 25% mai mult cuplu decât cel mai sportiv model al seriei realizatr până în prezent. Împreună cu motorul turbo extrem de performant, suspensiile sport BRABUS Performance cu ESP adaptat, servodirecția sport şi transmisia sport twinamic cu dublu ambreiaj și funcție race-start, contribuie la experiența dinamică de conducere.

Din punct de vedere vizual, inserţiile gri mat ale difuzorului din spate cu aspect cromat pentru țeava de eșapament, oferă un aspect aerodinamic, în timp ce jantele din aliaj BRABUS Monoblock IX, vopsite în gri mat, cu finisaj lucios, contribuie la nota de sportivitate. Interiorul cu aspect sportiv este, de asemenea, standard.

Caracteristicile noilor modele pe scurt sunt prezentate mai jos:

smart BRABUS fortwo coupé smart BRABUS fortwo cabrio smart BRABUS forfour
Număr de cilindri / amplasare  L3  L3  L3
Capacitate cilindrică (cc) 898 898 898
Putere (kW/hp) 80/109 80/109 80/109
Turație la putere maximă 5750 5750 5750
Cuplu motor (Nm) 170 170 170
Turație la cuplu motor maxim 2000 2000 2000
Consum de combustibil (l/100 km) urban/extra-urban/mixt 5.2/4.1/4.5 5.2/4.3/4.6 5.4/4.2/4.6
Emisii de CO2 (g/km) 102 104 104
Clasă de eficienţă B B B
Accelerare 0-100 km/h (s) 9.5 9.5 10.5
Viteză maximă (km/h) 165 165 180
Preţ de pornire de la (euro)1

smart BRABUS

smart BRABUS Xclusive

 

19.866

22.891

 

23.166

26.191

 

20.682

23.707

Cifre pentru autovehiculele cu transmisie automată (twinamic). 1 Preţ recomandat, incl. TVA 20%.

Toate modelele smart BRABUS dispun standard de pachetul Cool & Audio și de funcția Forward Collision Warning. Pachetul Cool & Audio include sistemul audio smart cu interfață AUX/USB, interfața Bluetooth® cu sistem hands-free, audio streaming pentru transferul de muzică și pentru conectarea la aplicaţia smart Cross Connect, dar și controlul automat al climei.

smart BRABUS fortwo coupé şi forfour beneficiază, de asemenea, de acoperiș panoramic cu parasolar, in echiparea de serie.

smart BRABUS se bucură de un design exterior şi interior specific. Noua linie de echipare de ultimă generaţie BRABUS Xclusive oferă posibilitatea de a beneficia de şi mai multă eleganţă sportivă în drumurile urbane. Caracteristicile speciale ale acestei linii de echipare sunt urmatoarele:

  • Scaune sport BRABUS îmbrăcate în piele perforată Nappa / piele neagră cu finisaje gri;
  • Panou de bord BRABUS cu un mix de piele şi materiale fabricate manual;
  • Instrumentar de bord BRABUS cu turometru şi ceas integrate;
  • Covoraşe pentru podea BRABUS;
  • Inscripţii Xclusive pe oglinzile retrovizoare şi pe montanţii B.

Caracteristicile standard ale BRABUS Xclusive includ, de asemenea, pachetul LED & Sensor, scaune încălzite pentru șofer și pasagerul din față și, în smart forfour, scaune din spate cu spaţiu de depozitare extensibil. Scaunul șoferului și coloana de direcție sunt reglabile în funcţie de înălțime.

Mai multe informații despre noile modele smart sunt disponibile online: www.smart.ro.

Noul BMW Seria 1 Sedan – exclusiv pentru piaţa din China

P90227052_highRes_the-all-new-bmw-1-se

BMW Group şi partenerul sau chinez, BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) vor lansa un nou model pentru segmentul compact premium din China, si anume BMW Seria 1 Sedan. Marketing-ul BMW insista ca acesta este primul sedan sport compact al mărcii BMW, unii puristi si pasionati ai marcii ar zice ca sunt unele modele istorice care pot sa isi revendice titlul asta. Astfel gama de produse a BBA în clasa compactă devine şi mai vastă, cu automobile entry-level premium ce acoperă segmentele Active Tourer, Sports Activity Vehicle şi Sports Sedan, având posibilitatea de a atrage noi grupuri de clienţi. Segmentul automobilelor compacte premium înregistrează cea mai rapidă creştere la nivel mondial şi China nu face exceptie.

BMW Seria 1 Sedan candideaza la titlul de cel mai sportiv şi emoţional sedan din segment. Spre deosebire de Audi A3 Sedan sau Mercedes CLA, BMW Seria 1 Sedan este un model exclusiv adaptat şi aliniat nevoilor clienţilor chinezi, astfel că este produs şi vândut exclusiv în China. Dezvoltarea şi testarea noului automobil a avut loc la sediul BMW cu implicarea inginerilor din China. De asemenea, noul automobil a fost supus unor teste extinse pe şosea privind circumstanţe diferite ale condiţiilor de drum şi ale situaţilor climatice, pe diferite trasee din China. Prin BMW Seria 1 Sedan, inginerii BMW au făcut numeroase reglaje fine şi îmbunătăţiri în conformitate cu obiceiurile clienţilor chinezi şi mediului de utilizare a automobilului.

BMW Seria 1 Sedan este derivat din BMW Concept Compact Sedan care a avut premiera mondială la Salonul Auto de la Guangzhou, în 2015. Ca model pregătit pentru producţie, BMW Seria 1 Sedan păstrează elementele de design ale acelui concept car, inclusiv proporţiile caroseriei specifice BMW. BMW Seria 1 Sedan este recunoscut imediat ca fiind un model BMW. Are o parte frontală BMW concisă, cu grila dublă a radiatorului, precum şi faruri LED rotunde duble şi logo-ul mărcii într-o interpretare modernă, sportivă şi foarte actuală. Limbajul de design BMW caracteristic este prezent şi în silueta sportivă, emoţională şi cu aspect modern, care include curba Hofmeister.

BMW Seria 1 Sedan pastreaza avangarda BMW Group în ceea ce priveşte conectivitatea. Numeroasele tehnologii BMW ConnectedDrive oferă clienţilor soluţii largi de infotainment şi siguranţă îmbunătăţită semnificativ. Cele mai noi motoare puternice şi cu tehnologie electronică hi-tech sunt produse la noua uzină locală de motoare din Shenyang şi garantează o plăcere a condusului fără egal.

După lansarea cu succes a modelelor BMW X1 şi BMW Seria 2 Active Tourer, BMW Seria 1 Sedan se adaugă gamei de modele din China, care acum cuprinde cinci modele BMW produse pe plan local. Noi credem ca un astfel de Sedan compact BMW s-ar vinde foarte bine si in Romania si pretutindeni in lume si speram ca BMW va extinde concurenta pentru Audi A3 Sedan si Mercedes CLA cat de curand si pe piata noastra.

Marca Smart este Official Ride pentru Electric Castle

In perioada dintre 14 si 17 iulie 2016, smart este Official Ride  pentru Electric Castle şi conduce artişti de top la Castelul Bánffy din Bontida. Pentru prima dată, modele smart fortwo coupé, smart fortwo cabrio şi smart forfour vor asigura tranportul oficial pe domeniul Bánffy şi vor da startul distracţiei pentru cei peste 100.000 de fani „electrici” prezenţi la Castel.

smart-@Electric-Castle-2016-1

smart depăşeşte limitele urbane şi intră într-o nouă dimensiune a distracţiei, în lumea electrizantă a Castelului Bánffy, unde devine Maşina Oficială Electric Castle. Spiritul inconfundabil al brandului transformă modele fortwo și forfour în emblemele acestui festival al tinereţii şi al exuberanţei.”, a declarat Philipp Hagenburger, CEO & President Mercedes-Benz România şi Managing Director Passenger Cars.

Electric Castle este primul festival din România care a mutat muzica electronică şi concertele live pe scenele outdoor sau indoor ale unui castel. Ajuns la cea de-a patra ediţie, festivalul se desfăşoară în perioada 14-17 iulie 2016, la Castelul Bánffy din Bonţida, judeţul Cluj. Cu un line-up fresh și extravagant pe alocuri, evenimentul aduce în fața publicului român nu mai puțin de 180 de artiști locali și internaționali care vor concerta pe cele şapte scene amenajate într-un decor extraordinar.

Skrillex, Sigur Rós, Bring Me The Horizon, Bastille, Paul Kalkbrenner, Gorgon City, Enter Shikari sau Rusko sunt doar câteva din marile nume conduse de smart  în această vară la Castel.

smart îşi începe escapada la Electric Castle cu sprijinul Autoklass Pipera – Centru Autorizat de Vânzări şi Service smart, şi Pony – primul serviciu Car Sharing din România, disponibil în Cluj-Napoca. În calitate de Maşină Oficială, smart va transforma fiecare plimbare pe domeniul Bánffy într-o experienţă surprinzătoare cu noile modele smart fortwo coupé, smart fortwo cabrio şi smart forfour.

\"smart-@Electric-Castle-2016-4\"

Aventura #smartescape la Electric Castle începe pe 12 iulie, când participanţii care vin spre festival sunt provocaţi să surprindă modurile în care se distrează în drum spre Castel. „Electricii” se pot înscrie în concurs prin încărcarea unei fotografii sau a unui video pe pagina de Facebook smart în care să arate cele mai frumoase momente ale drumului, alături de hashtag-urile #ECroadtrip şi #smartescape. Doi dintre participanţi vor fi recompensaţi cu un upgrade VIP la biletele Electric Castle, iar alţi trei participanţi vor primi tricouri ediţie limitată smart – Electric Castle.

Drumul smart la Castel continuă alături de Pony, iar în perioada 12 – 17 iulie, fanii care vin la festival şi clujenii care vor surprinde într-un selfie cel mai cool smart, Maşina Oficială Electric Castle, pe străzile oraşului şi vor încărca un selfie pe Facebook sau Instagram, alături de hashtag-ul #smartfie, vor fi recompensaţi cu test-drive-uri şi tricouri ediţie limitată smart pentru Electric Castle.

\"smart-@Electric-Castle-2016-2\"

Mai mult, în perioada 13 iulie – 17 iulie 2016, „electricii” care comanda un smart Pony se vor bucura de surprize, direct în torpedoul autoturismului.

Surprizele #smartescape vor continua la Electic Castle, unde fanii vor avea parte de o serie de momente inedite, alături de concursuri cu premii cool în zona de activare smart. Acolo vor avea ocazia să cunoască un model smart fortwo cu dotări speciale de festival și să-și facă amintiri smart și electrice.

Împreună cu smart, la Electric Castle vor participa şi modelele de lux Mercedes-Benz Clasa C, Clasa E, Clasa S, Clasa V, GLC, GLE, alături de autovehiculele comerciale uşoare Spriter şi Vito, ce vor asigura transportul invitaţilor şi suport logistic oferit echipei de organizare.

\"smart-@Electric-Castle-2016-6\"

TEST Peugeot 2008 facelift 1.6 BlueHDi 99 CP Allure – Cu toata viteza inainte

INTRO

Acum aproape 3 ani am avut ocazia, in cadrul unui periplu la Vulcanii Noroiosi, sa luam contact cu primul cross-over de clasa mica al celor de la Peugeot, botezat Peugeot 2008, un model cu multe calitati si un sarm de necontestat, de care ne-a convins din primul moment. Si nu ne-a convins numai pe noi, ci si pe multi cumparatori, modelul fiind vandut in nu mai putin de 580.000 exemplare in nici 3 ani.

Avand in vedere importanta modelului pentru Peugeot intr-o piata a crossoverelor si SUV-urilor cu o competitie acerba si in crestere, Peugeot ii ofera lui 2008 un prim facelift la jumatatea acestui an, pentru a anticipa si lansarea unei ofensive de produs in sectorul SUV care va vedea 5 noi modele lansate in urmatoarea perioada – primele doua fiind 2008 facelift si noul Peugeot 3008. A se remarca si faptul ca pentru Peugeot 2008 facelift, producatorul din Sochaux incepe sa vorbeasca despre un model Sport Utility Vehicle (SUV), desi la lansarea acestui model comunicarea era lansata pe ideea de crossover.

La invitatia Trust Motors, importatorul marcii Peugeot in Romania, am avut ocazia de a fugi pentru o zi din Bucurestiul canicular pentru a testa noul Peugeot 2008 facelift, pana la o locatie superba, cea a Domeniului Manasia, echipa de marketing a importatorului facandu-si un obicei foarte placut din a descoperi si a ne prezenta locatii tot mai incantatoare unde sa putem fugi din valtoarea orasului.

Avand in vedere succesul de vanzari, facelift-ul nu este unul semnificativ, pentru ca Peugeot nu avea de ce sa schimbe o reteta castigatoare. Vorbim de schimbari pe partea de tehnologice (echipamente high-tech) si motorizari, precum si de un refresh de design cu focus pe o infatisare mai masculina, mai dura, in linie cu noua pozitionare de SUV.

\"F87A1447\"

EXTERIOR

Restilizarea design-ului exterior urmareste pe de-o parte adoptarea noilor tendinte ale codului de design Peugeot, in special la nivelul farurilor si stopurilor care sunt conturate de o maniera complexa inrudita cu cea anuntata pentru noul Peugeot 3008 si pe de alta parte, amplificarea ideii de SUV prin crearea unei infatisari mai dure, mai masculine, reprezentata in principal de noua grila fata mai verticala si de aparatorile de plastic ca extensii la arcele rotilor si la praguri. Noua ne-a placut inca din 2013 cum arata Peugeot 2008 si suntem de parere ca noile modificari sunt in masura sa rafineze si mai mult infatisarea unuia din cele mai sarmante si elegante SUV-uri si crossovere de clasa mica.

Tot la capitolul noutati, putem mentiona doua noi nuante de culoare (Ultimate Red si Emerald Crystal), precum si introducerea unui noul nivel de finisare si echipare, GT Line. Acest nou nivel de echipare, o alegere deja foarte populara în rândul unor modele Peugeot consacrate (208, 308 si 508), vine să ofere o ambianta sportiva care va fi pe placul clientilor tineri. Acest nivel de echipare si finisare va fi insa disponibil ulterior acestei lansari.

\"F87A1519\"

INTERIOR

In interior, numai un ochi foarte avizat poate sa observe modificarile aduse de facelift. Trebuie spus ca de la inceput, interiorul lui Peugeot 2008 se prezenta de o maniera atractiva si primitoare. Peugeot a operat schimbari subtile la nivelul materialelor si finisarilor, care desi se prezentau bine anterior, au mai facut obiectul unor rafinari. Ecranul sistemului tactil iCockpit (disponibil incepand cu nivelul de echipare Active) este mai responsiv acum, functionand mai rapid si avand o grafica imbunatatita si functionalitati noi cum ar fi Connect Apps si acces la internet sau Mirror Screen si Apple Car care permit conectarea unui smartphone. Plafonul versiunilor de echipare superioare aduce un design inedit cu o forma usor ondulata si un desen stilizat din leduri (numit Led Track) care va fi pe placul cumparatoarelor lui 2008.

Facelift-ul aduce pe lista de optiuni noi echipamente tehnologice, cum ar fi sistemul de parcare semiautomat Park Assist, camera de luat vederi pentru marsarier si sistemul Active City Brake, capabil sa evite coliziunile la viteze mici, în zonele urbane. Sunt echipamente care nu sunt inca generalizate in zona SUV-urilor si crossoverelor de clasa mica, ceea ce poate sa ajute in lupta cu concurenta pe piata.

Pozitia la volan este buna, desi in continuare nu e posibila gasirea unei pozitii pefecte in care sa poti vedea cadranele situate la baza bordului pe deasupra volanului de mic dimensiuni. O data ales un compromis, te obisnuiesti reprede cu pozitionarea cadranelor si ajungi sa apreciezi faptul ca poti verifica viteza rapid, fara readaptarea distantei de focalizare a ochilor si coborarea lor. Spatiul interior poate sa acomodeze fara probleme patru pasageri, cu conditia ca soferul sa nu dea scaunul foarte in spate, caz in care in spatele lui poate lua loc doar un copil. Portbagajul este suficient de mare pentru a putea pleca cu Peugeot-ul 2008 in vacanta.

\"SSD9180\"

DINAMICA

Pentru Peugeot 2008, Peugeot a ales se pare o strategie diferita de drive teste initiale decat in cazul lui Peugeot 208. In 2012, la lansarea lui Peugeot 2008, accentul in drive-testele initiale pentru presa auto a fost pus pe modelele cu motoare mai mari/mai puternice si dotari mai generoase, pentru ca anul trecut, la lansarea facelift-ului lui 208, sa luam contact cu modelele cu motoarele mai mici, cele mai potrivite si cumparate pentru traficul in oras. Pentru Peugeot 2008, lucrurile au stat invers: la lansarea din 2013 am luat contract cu motoare precum 1.2 VTi de 82 CP si respectiv 1.6 HDi de 92 CP, in echipari de baza sau medii pentru ca acum sa avem de-a face cu modele cu motoare de 100-110 CP si echipari medii si de varf. Probabil ca aceasta alegere reflecta si mixul de modele solicitate de cumparatorii lui 2008.

Noi am avut ocazia sa conducem un Peugeot 2008 1.6 BlueHDi de 99 CP si 254 Nm de cuplu, in echiparea de varf, Allure. Sub aspectul motorizarilor, noutatile sunt reprezentate de generalizarea noului propulsor 1.6 BlueHDi in diverse variante de putere (75, 99 si 120 CP) in gama diesel si respectiv oferirea unei versiuni 1.2 PureTech Turbo de 110 CP in virful gamei pe benzina, care poate fi combinata si cu o cutie automata cu 6 trepte de origine Aisin. Ulterior, acest motor va fi oferit si in versiunea de 130 CP. Exista si un model 1.2 PureTech de 82 CP aspirat echipat cu cutia de viteze robotizata ETG5 dar din pacate nu exista nici o varianta diesel echipata cu cutia automata.

Peugeot spune ca patru din motorizarile oferite pe Peugeot 2008 facelift sunt în categoria Best-in-Class pe segmentul lor sub aspectul consumului. Intr-adevar, Peugeot-ul 2008 1.6 BlueHDi de 99 CP testat de noi s-a dovedit foarte economic pe parcursul celor aproximativ 150 km de test, inregistrand un consum mediu (incluzind o traversare a Bucurestiului) de 6.2 litri/100 km.  Astfel, micul SUV al leului din Sochaux s-a dovedit chiar mai putin insetat decat primul model 2008 diesel testat acum trei ani la lansare. Valoarea de consum este cu atat mai remarcabila cu cat in mod suprinzator, modelul testat nu era dotat cu sistemul start-stop, prezent de exemplu pe modelul diesel pe care l-am testat in 2013 la lansarea initiala. Sigur insa ca pe o zi caniculara de vara precum cea in care am condus Peugeot-ul 2008 facelift, probabil ca sistemul start-stop nu ar fi functionat foarte mult si poate chiar l-am fi dezactivat noi insine, pentru a mentine confortul termic in interior. In plus, consumul e cu atat mai meritoriu cu cat modelul era dotat cu o cutie de viteze in 5 trepte, lipsa unei a 6-a trepte nefacandu-se resimtita in habitaclu sub aspectul sunetului motorului la viteze mari datorita bunei insonorizari. In cazul unei tari precum Romania, unde reteaua de autostrazi este in mare masura un vis frumos, lipsa unei a 6-a trepte de viteza nu e un neajuns de nesurmontat.

Fata de modelul testat in 2013, am remarcat faptul ca Peugeot a modificat setarile directiei si ale suspensiei orientandu-le mai mult spre cele specifice unei masini de oras, fara indoiala ca urmare a feedback-ului cumparatorilor, care folosesc preponderent crossoverele si SUV-urile mici in mediul urban. Directia este mai lejera si mai usor de manevrat dar pierde putin din precizia la viteze mari iar suspensia este ceva mai confortabila, fara insa sa fie moale. Per ansamblu, Peugeot 2008 facelift este mai confortabil si placut in oras, dar face fata fara probleme si unor parcursuri interurbane.

Motorizarea 1.6 BlueHDi de 99 CP merge linistit, asezat, oferind suficiente resurse pentru o deplasare sigura si confortabila dar fara a excela sub aspectul dinamicitatii. Cine doreste sa conduca mai sportiv, va fi mai bine servit probabil de motorul 1.2 PureTech Turbo in versiunile de 110 si 130 CP, sau, in cazul in care ruleaza mult, de versiunea diesel de 120 CP. Cutia de viteze in 5 trepte are o etajare buna si o maneta scurta, in stil sport, dar cursa manetei e destul de lunga si cutia tinde sa agate putin in treptele superioare, ceea ce ne-amintit de testul cu modelul initial. Acest aspect insa poate fi legat si de faptul ca am preluat la drive test o masina cu 13 km la bord, inca nerodata, pentru ca in cazul modelului Peugeot 208 am remarcat la facelift imbunatatirile in cursivitatea functionarii cutiei fata de modelul initial.

Pentru a intari repozitonarea ca model SUV si nu crossover, Peugeot ofera acum pentru 2008 facelift sistemul Grip Control ca optional disponibil pentru toate motorizarile, pentru nivelurile de echipare Active si Allure. Este vorba de un sistem care incearca sa compenseze absenta unor versiuni cu tractiune integrala, a caror necesitate nu a fost considerata chiar stringenta din perspectiva potentialilor clienti si a caror dezvoltare ar fi insemnat costuri suplimentare si dificultati din perspectiva platformei pe care este dezvoltat Peugeot 2008. Grip Control (motricitate ranforsata, disponibil in functie de versiune) este un selector in genul Terrain Response de la Land Rover prin care se poate selecta unul din cele 5 moduri de functionare si anume: Standard, Zapada, Noroi, Nisip si ESP Off, in functie de care este modificat modul de functionare al motorului, al sistemelor ABS si ESP si al cutiei automate sau robotizate daca este cazul. Nu am avut ocazia de a testa acest sistem pe modelul pe care l-am condus.

\"SSD9262\"

BUGET

Peugeot 2008 facelift Allure 1.6 BlueHDI 99 CP are un pret de pornire de lista de 19.609 EUR cu TVA. La momentul actual, Peugeot deruleaza o promotie de lansare pentru Peugeot 2008 facelift care ofera un avantaj client de 1.200 EUR cu TVA oferita de importator. In combinatie cu prima de casare din programul Rabla, pretul ajunge undeva in zona a 17.000 EUR cu TVA. Nu este cel mai ieftin SUV sau crossover de clasa mica dar consideram ca modelul are suficiente atuuri de rafinament si eleganta care pot convinge clientii sa plateasca un ban in plus. Probabil unul din competitorii importanti este reprezentat de competitia interna realizata de Peugeot 308, care poate fi negociat la preturi similare. Totusi, daca apreciati pozitia de conducere inalta oferita de un SUV si nu aveti un rulaj anual foarte mare, puteti sa va orientati spre un 1.2 PureTech Turbo de 110 CP in echiparea Active, care porneste de la un pret de lista de 16.201 EUR cu TVA si va oferi si o experienta dinamica mai vioaie cu un consum probabil destul de cumpatat.

In general nivelul de echipare intermediar Active este destul de generos, oferind ca echipamente incluse in echiparea de serie ABS si ESP (standard la toate modelele) sistem indirect de detectare presiune pneuri, Regulator + limitator viteza, Computer de bord, Roata de rezerva janta tabla 15\” (motorizare Benzina) si Roata de rezerva utilizare temporara (motorizare Diesel), Airbag frontal pentru sofer + pasager cu posibilitatea decuplarii airbag pasager, Volan reglabil pe inaltime si adancime, Jante de tabla 16, Scaun sofer reglabil pe inaltime, Servodirectie asistata, Servofrana + Asistenta la franarea de urgenta, Sistem recirculare aer, Oglinzi exterioare in culoarea caroseriei, Priza 12 V, Lumini de zi cu LED, Martor necuplare centura de siguranta sofer si Airbag-uri cortina, Faruri cu geam clar, Airbag-uri laterale fata, Bare plafon vopsite gris aluminium,Imobilizator electronic motor, Plafoniera cu temporizare, Oglinzi retrovizoare exterioare reglabil electric si inclazite, Bancheta spate rabatabila 1/3-2/3, Geamuri fata actionate electric, Avertizor sonor faruri aprinse sau cheie uitata in contact,  Centuri de siguranta in 3 puncte pretensionate, Inchidere centralizata cu telecomanda, Ecran tactil + 6 Boxe + Comenzi audio pe volan +USB/jack + Bluetooth, Proiectoare ceata, Aer conditionat manual + Torpedou refrigerat.

Incepand cu 29 ianuarie 2015, garantia oferita de Peugeot pentru vehiculele de persoane a fost extinsa la 4 ani sau 100.000 km. Garantia antiperforare este de 12 ani iar cea pentru vopsea de 3 ani.

Consumul oficial anuntat de Peugeot pentru Peugeot 2008 FL Allure 1.6 BlueHDi 99 CP este de 4.4 litri/100 km in parcurs urban, 3.3 litri/100 km in regim extraurban pentru un consum mixt de 3.7 litri/100 km.  In realitate, noi am obtinut pe un traseu 33 %  urban un consum de 6.2 litri/100 km. Asadar fara a atinge nivelurile din consumurile oficiale, micul SUV al leului din Sochaux este extrem de econom cu buzunarul.

\"SSD9014\"

VERDICT

Peugeot 2008 Facelift reconfirma rezultatul de 4 stele din totalul de 5 disponibile obtinut la testul de lansare din 2013. Peugeot nu avea ce sa schimbe prea mult la un model care e un succes de vanzari si e unul din cele mai sarmante si elegante din segmentul sau, asa ca s-a concentrat pe aspecte tehnologice, legate de echipamente moderne si de actualizarea gamei de motorizari, pe alinierea design-ului exterior la noul cod stilistic al marcii si pe imbunatatirea detaliilor de finisare, toate aceasta pentru a isi pastra o marja de avans intr-un segment in care fiecare luna aduce noi competitori.

\"4-out-of-5-stars-2-300x69\"

\"PLUS  rafinament in functionare, interior spatios, consum redus

\"MINUS directie nu foarte precisa, detalii ergonomie (cursa volan pe inaltime), cutii manuale doar cu 5 trepte (exceptand modelul diesel de 120 CP).

DATE TEHNICE

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi Allure 99 CP 5MT

Motorizare  1.6 diesel turbo
Cilindree (cc)  1.560
Numar cilindri  4
Numar supape  16
Raport compresie  16,0:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn  99 CP/3.500
Cuplu maxim (Nm) tr/mn  254 Nm/1.750
Carburant  motorina
Norma de poluare  EURO 6
Cutie de Viteze manuala 5 trepte
Rezervor (l)  45
Portbagaj (l) min.  422
Viteza maxima (km/h) 180
0 – 100 km/h (sec)  11.3
Consum Urban oficial (l/100km)  4.4
Consum Extraurban oficial (l/100km)  3.3
Consum Mixt oficial (l/100km)  3.7
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 7.6
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) 5.5
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) 6.2
Emisii CO2 (g/km) 97
Masa proprie (kg)  1.160
Lungime x Latime x Inaltime (mm)  4.159/1.829/1.556

GALERIE FOTO

Poze: Dragos Savu/Peugeot

Noile S90 si V90 au ajuns in Romania – Generatia NINETY by VOLVO

Volvo Cars si-a completat seria „90” cu 2 noi modele: Volvo S90 si Volvo V90 iar noile modele au fost prezentate joi, 14 aprilie, in exclusivitate, in cadrul unui eveniment special dedicat clientilor si reprezentantilor media, organizat la clubul Stejarii Country Club.

Seria NINETY este dovada procesului de transformare prin care trece brandul suedez. S90 si V90 se alatura modelului XC90, lansat in 2015. Anul trecut, doar pentru XC90 s-au solicitat 88.000 de precomenzi in toata lumea, demonstrandu-se astfel interesul ridicat al clientilor pentru noua directie adoptata de Volvo in materie de design si tehnologie.

\"Location

Ne-am propus ca prin lansarea celor doua modele S90 si V90 sa le oferim clientilor accesul intr-o lume care accentueaza experienta luxului automobilistic. Aceasta gama reprezinta armonia perfecta intre design si tehnologie inovatoare, imbina materialele sofisticate cu inteligenta ingineriei de top, redefinind perceptia asupra luxului. Succesul de care s-a bucurat XC90 ne-a convins ca noua directie abordata este pe placul clientilor nostri si asta nu poate decat sa ne incurajeze sa le oferim mai mult decat un mijloc de transport. Clientii se bucura de functionalitatea recunoscuta a masinilor Volvo, dar, in acelasi timp, au parte si de o experienta luxoasa, beneficiaza de cele mai bune tehnologii si performanta premium”, a declarat Andrei Huidan – Marketing Manager (EIT – Forum Auto – Importator Volvo Cars in Romania)

Modelele Volvo S90 si Volvo V90 se remarca de la prima vedere prin design elegant, linii simple si profil impresionant, care reflecta un mix de forta si eleganta in acelasi timp. Sentimentul deosebit este dat si de interiorul celor doua modele marca Volvo si care se remarca prin calitatea premium si design-ul cu tente specific nordice. Toate masinile Volvo sunt recunoscute pentru interiorul aparte, si de aceasta data optandu-se pentru un design natural si un mix de elemente cheie.

Ambianta elevata si rafinamentul din habitaclul noilor modele Volvo S90 si V90 este la cele mai inalte cote chiar si in versiunea standard, lista de dotari cuprinzand tapiterie de piele Moritz, scaune Comfort, climatizare automata cu reglaj pe doua zone si sistem de control a calitatii aerului Clean Zone Technology. De asemenea, S90 si V90 dispun standard de cea mai noua generatie de sisteme multimedia ce pot fi accesate prin intermediul ecranului tactil cu diagonala de 9 inci integrat in centrul plansei de bord. Experienta de condus moderna poate fi completata si cu sistemul Head-Up Display de afisare a informatiilor pe parbriz.

\"Interior

Odata cu lansarea Volvo S90 si Volvo V90, Volvo Cars introduce o noua functie in premiera mondiala pentru sistemul City Safety, este vorba despre sistemul de prevenire si evitare a coliziunilor frontale cu animale de mari dimensiuni, pe timp de zi sau noapte – va amintiti poate de testul elanului? Sistemul ofera un avertisment intuitiv si asistenta la franare, incluzand si functia de prevenire a coliziunilor frontale in intersectii, precum si de detectare a ciclistilor si pietonilor. De altfel, S90 si V90 ofera cel mai bun nivel de echipare standard din segment in materie de sisteme de siguranta. Inca de la nivelul de echipare de baza denumit Momentum, pachetul de dotari impune un etalon in materie de siguranta pasiva si activa, precum si de asistare a condusului.

\"Front

Recunoscut traditional pentru modelele SUV si break, Volvo Cars se pozitioneaza consistent pe segmentul sedan premium prin Volvo S90. Modelul s-a bucurat de o primire favorabila, in cadrul lansarii din decembrie 2015, datorita designului exterior si a interiorului somptuos, iar in cadrul competitiei organizate de Car Design News, la Geneva, a fost premiat cu distinctia „Production Car of the Year”.

Volvo S90 este echipat cu o serie de tehnologii noi, de la sisteme de siguranta de ultima generatie, pana la aplicatii si servicii de tip cloud. Pilot Assist, functia avansata de condus semi-autonom actioneaza usor asupra directiei pentru a mentine masina corect incadrata in marcajele benzii de circulatie si functioneaza pana la o viteza de aproximativ 130 km/h. Noul model este echipat si cu un sistem de motorizare curat si puternic, T8 Twin plug-in hybrid si unele dintre cele mai conectate sisteme de tip infotainment din tot segmentul sedan.

Mult asteptatul Volvo V90 a fost dezvaluit in Stockholm, Suedia, in luna februarie 2016, si este cea mai noua oferta in seria „90” a producatorului suedez, alaturandu-se modelelor XC90 si S90, sub forma unui model estate versatil si elegant.

\"Volvo

La baza modelului V90 sta experienta incontestabila pe care Volvo Cars o are in dezvoltarea modelelor estate si care a devenit o traditie cu mai bine de 60 de ani in urma, odata cu lansarea Volvo Duett. V90 duce conceptul de estate premium cu un pas mai departe si se remarca prin optiunile in materie de design, materiale si finisari. Ca si celelalte doua modele, pune masinile Volvo intr-o noua perspectiva in ceea ce priveste designul, procesul de fabricatie si nivelul de echipare.

V90 este o combinatie unica intre o experienta luxoasa si functionalitatea clasica a siluetei de estate. Dispune de un spatiu de incarcare extrem de generos, iar caracterul functional si practic ofera solutii avantajoase de depozitare. V90 este echipat cu plafon panoramic, conferind astfel un spatiu luminos, in timp ce scaunele confortabile, rabatabile, le ofera pasagerilor spatiu si lejeritate. Modelul ramane fidel scopului ce sta la baza brandului Volvo si se pozitioneaza drept un estate premium dinamic, manevrabil si functional, cu o nota de lux.

\"Volvo

Ca si S90, noul V90 ofera o serie de tehnologii inovative care permit un stil de condus semi-autonom, integrate in conceptul Pilot Assist, alaturi de cel mai extins nivel al echiparii standard in cazul sistemelor de siguranta. Acest pachet include un sistem pentru detectarea animalelor, un sistem care detecteaza parasirea involuntara a partii carosabile, precum si conectivitate digitala de top a smartphone-ului prin intermediul Apple CarPlay.

Noua gama de modele Volvo S90 si V90 este acum disponibila si in Romania, cu preturi care pornesc de la 50.105 de Euro cu TVA inclus pentru versiunea sedan si 52.600 de Euro cu TVA inclus pentru versiunea estate.

170199_IntelliSafe_Factsheet_Volvo_S90

170200_Drive_E_Factsheet_Volvo_S90

Lista de pret Volvo S90_MY17_V1

Lista de pret Volvo V90_MY17_V1

TEST Mercedes C200 Coupe 7AT – Seducatorul

INTRO

Am avut ocazia sa luam contact cu eleganta si sarmul modelelor Coupe de la Mercedes-Benz acum ceva vreme cu ocazia testului nostru comparativ intre BMW Seria 4 Coupe si Mercedes E-Class Coupe. Atunci am apreciat designul elegant, finisarea de mare calitate a interiorului, suspensia echilibrata si motorul onctuos, desi aveam de-a face cu un model pozitionat practic intre clase: desi purtand indicativul E-Class, era vorba de un model conceput pe platforma lui C-Class si pozitonat intre Clasa C berlina si Clasa E berlina. In acelasi timp, exista si un C-Class Coupe bazat pe aceeasi platforma a lui C-Class, si pozitonat ca si pret sub C-Class berlina. Aceasta pozitionare atipica in clasa primium ne-a facut de altfel sa comparam noul BMW Seria 4 Coupe cu Mercedes E-Class Coupe si nu cu contemporanul C-Class Coupe.

Vremea experimentelor a trecut insa, iar Mercedes a lansat anul trecut, la 1 an dupa prezentarea noului C-Class, versiunea coupe a modelului sau de clasa medie, care nu numai ca este pozitionata putin mai sus decit C-Class Berlina dar vine si cu un design de senzatie, care iti taie respiratia, adaugand o mare doza de sportivitate elegantei specifice marcii si cu o dinamica imbunatatita in raport cu Mercedes C-Class Berlina. Fiind mari iubitori de coupe-uri frumoase si dinamice, am fost curiosi sa testam noul venit in gama C-Class in versunea Mercedes C200 Coupe si ii multumim importatorului Mercedes-Benz Romania pentru oportunitatea oferita de a ne satisface aceasta curiozitate.

\"DSC05473\"

EXTERIOR

Asa cum am spus, in trecut Mercedes a oferit doua Coupe-uri pe baza platformei C-Class, un C-Class Coupe care arata ca o versiune coupe a berlinei C-Class si un E-Class Coupe care pastra reminescentele designului usor mai patratos al precedentei generatii C-Class.

Dupa lansarea noului S-Class, unanim apreciat de piata si pentru modul in care arata, Mercedes a preluat codul si detaliile stilistice ale acestuia si le-a implementat mai departe in gama sa. Astfel a aparut noul C-Class, care a reusit sa le preia si transpuna intr-un format mai mic fara a parea o copie la scara a navei amiral S-Class, in special prin diferentierea la nivelul partii frontale mai agresive si prin acordarea liniilor de design la formatul mai compact al clasei medii.

In cazul noului C-Class Coupe, Mercedes a ales sa ofere un model Coupe mult mai distinct ca infatisare fata de versiunea limuzina decit in cazul generatiilor anterioare. Practic, avem de-a face cu mult mai mult decit o versiune in doua usi a limuzinei C-Class, astfel incit noul C-Class Coupe seamana cel mai mult cu fabulosul si superluxosul Mercedes S-Class Coupe, avand linii similare, in special inspre partea din spate.  De altfel, singurele elemente de caroserie comune cu versiunea actuala a berlinei C-Class sunt aripile fata si capota. Practic, de la usa soferului incolo, caroseria este complet diferita. Privit din lateral, noul C-Class Coupe pune in evidenta o linie laterala foarte pronuntata, care se prelungeste spre spate cu niste coapse voluptoase, in timp ce linia acoperisului plonjeaza si ea spectaculos spre spate. Stopurile cu LED late si inguste din doua parti si ornamentele tevilor de esapament impinse spre margine pun in evidenta latimea masinii, partea aceasta din spate fiind aceea care aduce cel mai mult aminte de S-Class Coupe. Totusi, stopurile par mai rafinate si mai fine in cazul acestui C-Class Coupe decat la fratele mai mare. Spre deosebire de limuzina C-Class la care capacul portbagajului coboara rotunjit spre spate, la coupe acesta se termina cu un eleron elegant integrat iar liniile coapselor laterale se string spre spate intr-un contur final mai ingust care se termina la nivelul eleronului integrat in capacul portbagajului – aceasta curbura amintindu-ne de anumite coupe-uri Aston Martin sau de elegantul Laguna Coupe.

De altfel, toate proportiile masinii sunt diferite fata de limuzina, Coupe-ul fiind mai scund cu 37 mm. Coupe-ul este cu 95 mm mai lung decit vechiul coupe C-Class si cu 40 mm mai lat, cu intentia de a face ca noul Coupe sa para mai fluid, mai sportiv si mai dinamic, ca un Coupe traditional. Ampatamentul este mai lung cu 80 mm deci vechiul C-Clas Coupe. Distanta dintre pedalier si puntea fata este mai mare cu 60 mm decit la vechiul C-Class Coupe sau decit la actuala limuzina, pentru a crea o parte fata mai alungita, precum modelele sport traditionale.

INTERIOR

Daca la exterior Mercedes a oferit o masina cu design si proportii total diferite decat limuzina C-Class, in habitaclu regasim acelasi interior ca si al Clasei C limuzina, cu plansa de bord preluata in totalitate. Nu este neaparat un lucru rau, deoarece ambianta interioara cu consola centrala lata care se continua cu tunelul median înalt si ecranul centralei multimedia Comand de 8,4 inci suspendat deasupra consolei este placuta si eleganta. Totusi, desi intelegem argumentul de a permite o linie a plansei de bord mai joasa si mai fluida, solutia cu ecranul sistemului multimedia ni se pare totusi a avea un aer prea aftermarket (competitorii de la Audi si BMW reusind implementari mai bune ale unor solutii similare). Daca e sa ne luam dupa detaliile noului E-Class si pozele spion cu C-Class facelift, se pare ca designerii Mercedes au ajuns si ei la aceeasi concluzie. In cazul modelului testat de noi, pachetul AMG exterior aduce si o serie de personalizari inspirate pentru interior, cum ar fi plafonul de stofa neagra, pachetul AMG interior (bancheta spate rabatabila fractionat, inclusiv cotiera, ornamente din lemn de frasin negru pe consola centrala în loc de plasticul negru piano, pachet de iluminare interioara, covorase negre inscriptionate AMG) si butonul AGILITY SELECT. In combinatie cu acest pachet,  scaunele sport excelente de pe masina de test (cu reglaj pe lungime al sezutului și suport lombar pentru încă 200 EUR cu TVA) erau imbracate intr-o superba piele alb Porcelain fina, perforata, constrastanta cu piele neagra pe bord (1.440 EUR cu TVA). Insertiile de lemn si aluminiu ca si plasticele moi si placute la atingere chiar si in zonele inferioare, mai ascunse privirii completeaza ideea de interior premium rafinat, finisat impecabil, si pe deasupra plin de sarm, diferit de rigoarea rece, clinica a unora din concurentii sai.

Pozitia la volan oferita de scaunul sport este mai joasa decat in limuzina C-Class, oferind senzatia specifica unei masini sport, iar suportul lateral este excelent, indemnand la parcurgerea in forta a unor drumuri virajate de munte. Geamurile de la usile fata nu au rama dar spre deosebire de E-Class Coupe-ul testat de noi anterior sau de S-Class Coupe nu s-a renuntat la montantul central. Ca la orice coupe nobil, centura de siguranta este adusa spre sofer de un brat actionat de un motoras electric.

Pe locurile din spate insa spatiul este stramt, atat la cap cat si la genunchi, fiind platit tribut elementelor de design reprezentate de linia plonjanta a acoperisului. In aceste conditii este chiar remarcabil faptul ca totusi spatiul în spate la cap de 905 mm este superior cu 4 mm celui de la modelul vechi în conditiile in care concesiile la design sunt mai mari fata de vechea generație. Designul fara compromisuri afecteaza si accesul la locurile din spate dar si vizibilitatea spre spate. Mercedes e constient de asta si ofera standard un sistem de asistare la parcare, la care se poate adauga optional camera pentru marsarier ascunsa în sigla (300 Euro cu TVA). Este o solutie foarte eleganta sub aspectul design-ului cat si practica pentru ca protejeaza camera de murdarie daca carosabilul este ud sau acoperit de mazga. Portbagajul are o capacitate suficienta, de 400 litri, insa accesul este destul de dificil datorita gurii de incarcare inguste, tribut al designului spectaculos.

\"DSC05484\"

DINAMICA

Modelul C-Class Coupe testat de noi era echipat cu un motor pe benzina de 2.0 litri cu injectie directa si 184 CP (300 Nm de la 1.200 rpm!), prezentat sub indicativul C200, indicativ prezent pe capota portbagajului (la Mercedes se poate opta, ca si la celelalte marci premium la eliminarea indicativului de model, fara cost) si care trada celor care admirau masina faptul ca nu aveau de-a face cu un model mai exclusiv, asa cum ar fi sugerat design-ul spectaculos. E o motorizare care se potriveste bine acestei caroserii, mai bine decit omniprezentul diesel de 2.2 litri, pentru ca e un motor care se tureaza usor si placut, se aude frumos la turatii inalte si apasa mai putin pe puntea fata, masina fiind agila. In plus, e o reteta care asigura o combinație buna de resurse sportive, combinate cu eficienta. Motorul de 2.0 litri mai este disponibil si in alte doua trepte de putere, oferind 211 CP (C250) si 245 CP (C300). Motorul de pe C200 Coupe este cuplat la transmisia automata cu 7 trepte 7G-Tronic Plus (cea noua cu 9 trepte este disponibila la motorizările diesel).

Desi resursele oferite de motorizarea de 2 litri turbo chiar si in aceasta versiune de 184 CP sunt mai mult decat suficiente pentru o rulare sportiva, cutia de viteze automata cu 7 trepte se poate uneori dovedi putin confuza, fie ca întârzie cu retrogradarea in cazul unui kick-down, fie ca rămâne turata fara motiv in modul Sport sau Sport+ chiar si dupa ce apasarea pedalei de acceleratie s-a redus. Cu putina obisnuinta insa, ajungi sa inveti sa anticipezi secunda de intirziere la kick-down, care exista chiar si in modurile Sport si Sport+ ale butonului Dynamic Select (inclus standard in pachetul AMG) sau si la utilizarea padelelor de pe volan. Fata de concurentii de la BMW, remarcam existenta unui mod Individual complet customizabil, ceea ce ne-a permis realizarea unui mod personalizat pe care l-am folosit de altfel cea mare parte a timpului (practic un mod Sport+ cu Start-Stop activat). Practic, modul Eco este mai lent decit Eco Pro-ul de la BMW,  Confort aduce cu Eco-Pro-ul bavarez, Sport cu Confort-ul de la rivalii din Minchen, iar Sport+ este aproape de Sport in versiune bavareza. E o definitie a masinii mai apropiata de o parcurgere in regim de plimbare linistita a unui drum de munte decit de atacarea lui in forta. Paradoxal insa o abordare sportiva a unui drum virajat este mai mult decit posibila.

Suspensia sport a lui C200, mai coborata cu 15 mm decat cea standard, combinata cu  jantele pe 18 inci, precum si cu postura diferita a caroseriei fata de limuzina avand  puntea fața împinsa spre înainte  cu o distributie diferita a maselor fac ca masina sa parcurga de o maniera exemplara o sosea virajata de munte, cu un ruliu mic in viraje si o precizie a directiei fara cusur, cu totul remarcabila pentru o directie electrica.  Paradoxal, nici confortul nu are mult de suferit, masina reusind sa estompeze foarte bine si denivelarile mici si frecvente dar si pe cele mari. De mult nu am mai intalnit o masina echipata cu  o suspensie clasica atat de bine rezolvata, setata, cu un compromis sport-confort atit de reusit. Este cu atit mai remarcabil cu cat exista, ca si la C-class limuzina, optiunea unei suspensii adaptive. Astfel, noul C-Class Coupe este unul din cele mai sportive modele Mercedes pe care am avut o ocazia sa le conducem. Setarile sportive ale sasiului si suspensiilor fac ca pana si ESP-ul sa intervina destul de rar, desi in cel  mai specific mod Mercedes aceasta este setat destul de intruziv, focusat pe siguranta.

\"DSC05510\"

BUGET

Mercedes C200 Coupe cu cutie automata porneste de la un pret de lista de 41.640 EUR cu TVA. C-Class Coupe porneste de la 37.200 EUR cu TVA intr-o versiune echipata cu un motor pe benzina de 1.6 litri. Modelul testat de noi, intr-o echipare foarte atragatoare si bogata, avea un pret de lista de 59.123 EUR cu TVA. Se poate configura un C200 Coupe automat cu o echipare decenta pentru un pret in jurul valorii de 50.000 EUR cu TVA.

Printre optionalele recomandate de noi mentionam pachetul exterior AMG (2.484 EUR cu TVA; include si pachetul interior AMG), pachetul parcare (360 EUR cu TVA), pachetul oglinda (540 EUR cu TVA), pachetul confort scaune (240 EUR cu TVA), tapiterie piele (1.728 EUR cu TVA), functia confort de inchidere a portbagajului (360 EUR cu TVA), transmisia automata 7G-TRONIC PLUS (2.520 EUR cu TVA – cu toate ezitarile, totusi este mai potrivita spiritului elegant al modelului si permite un design mai epurat al interiorului), lumina ambientala (264 EUR cu TVA), prelungitor catarama centura de siguranta (254 EUR cu TVA), plansa de bord si partea superioara a portierelor, imbracate in piele ARTICO (540 EUR cu TVA), scaune fata incalzite (390 EUR cu TVA), telefonie confort (480 EUR cu TVA), Command Online (2.688 EUR cu TVA), Sistem PRE-SAFE (396 EUR cu TVA), scut protectie motor (132 EUR cu TVA), Sistem inteligent de iluminare ILS, full LED (702 EUR cu TVA),  Asistent adaptiv pentru faza lunga Plus (120 EUR cu TVA).

Consumul oficial anuntat de Mercedes pentru Mercedes C200 Coupe 7G-Tronic este de 7.5-6.9 litri/100 km in parcurs urban, 5.0-4.5 litri/100 km in regim extraurban pentru un consum mixt de 5.9-5.4 litri/100 km (in functie de echiparea cu jante si anvelope). In practica, noi am inregistrat un consum mediu de 9.3 litri/100 km cu un varf in urban de 10.8 litri/100 km si un consum minim de 7.8 litri/100 km la rularea linistita in extraurban. Am remarcat, ca o carateristica a marcii, sistemul Start-Stop, care functioneaza foarte silentios si neintruziv.

Ca si pentru restul gamei Mercedes, garantia oferita este de 2 ani fara limita de km, aceasta putand fi extinsa, prin intermediul unor pachete de garantie extinsa flexibile. In plus, Mercedes ofera si optiunea unor pachete de revizii preplatite pentru intervale pana la 5 ani.

\"DSC05491\"

VERDICT

Mercedes C200 Coupe 7AT obtine pe scala noastra de testare 4.5 stele din totalul de 5 disponibile, fiind un model care ne-a impresionat cu linia sportiva si dinamica, tinuta de drum excelenta si interiorul cu sarm si foarte bine finisat. Motorul pe benzina este suficient de puternic, se tureaza frumos si permite o punte fata agila, apasand mai putin pe puntea fata decat un motor similar diesel. Calitatea Mercedes se cere insa platita scump, iar cutia de viteze automata pare sa fie mai putin adaptata motorului pe benzina decit ne-o amintim din aplicatiile sale pe motorizarile diesel. Asteptam cu interes noua cutie cu 9 trepte, produsa la Sebes.

\"689-4.5-out-of-51-300x65\"

\"PLUS  design senzational, elegant si stilat, placut la condus, bine finisat

\"MINUS pret ridicat cu optionale scumpe, portbagaj si spatiu pasageri spate mai mici decit la competitori, cutia automata are un mic lag.

DATE TEHNICE

Mercedes C200 Coupe 7AT
Motorizare  2.0 benzina
Cilindree (cc)  1.991
Numar cilindri  4
Numar supape  16
Raport compresie  9,8:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn  184 CP/5.500
Cuplu maxim (Nm) tr/mn  300 Nm/1.200-4.000
Carburant  benzina
Norma de poluare  EURO 6
Cutie de Viteze aut. 7 trepte (7G-TRONIC PLUS)
Rezervor (l)  52
Portbagaj (l) min.  400
Viteza maxima (km/h) 235
0 – 100 km/h (sec)  7.3
Consum Urban oficial (l/100km)  7.5-6.9
Consum Extraurban oficial (l/100km)  5.0-4.5
Consum Mixt oficial (l/100km)  5.9-5.4
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 10.8
8Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) 7.8
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) 9.3
3Emisii CO2 (g/km) 137–125
Masa proprie (kg)  1.530
Lungime x Latime x Inaltime (mm)  4.686/1.810/1.406

GALERIE FOTO

Noul BMW M760iL xDrive, primele imagini si informatii

Nici nu s-au stins bine ecourile stirii privind lansarea modelului Alpina B7, dezvoltat de Alpina Automobiles pe baza BMW-ului Seria 7 si am primit de la BMW primele informatii despre BMW M760Li xDrive, noul varf de gama al recent lansatului BMW Seria 7. BMW tine astfel sa ii contrazica pe cei care au spus ca Alpina B7 este cel mai apropiat model de un BMW M7 pe care o sa il putem vedea, lansand practic un concurent pentru Mercedes S63 AMG si primul BMW cu motor V12 cu tehnologie M Performance.  Configuratia V12, din ce in ce mai rara, este o garantie a unui rafinament exceptional, urmarind a stabili un nou standard în segmentul sedanurilor de lux.

BMW

Propulsorul V12 de 6,6 litri (inrudit cu propulsorul oferit de Grupul BMW pe modelele Rolls-Royce) dezvoltă o putere de 441 kW/600 CP* la 5.500 rpm* şi un cuplu maxim de 800 Nm* la 1.500 rpm*. BMW M760Li xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde*, si atinge o viteză maxima, limitată electronic, de 250 km/h sau de 305 km/h (limitata electronic) dacă este comandat pachetul optional M Driver.

Transferul puterii se face prin intermediul unei transmisii sport Steptronic cu opt trepte, disponibilă în echiparea standard. Reglajul specific M Performance pentru programele de schimbare a vitezelor, care aduce schimbari mai sportive ale vitezelor şi retrogadari fulger de-a lungul întregului interval de turatii, a fost special adaptat la caracteristicile unui motor V12. Transmisia sport Steptronic beneficiaza de eficienta interna optimizata si o strategie a schimbării vitezelor asistată de datele de navigatie si lucreaza în perfecta armonie cu functia Auto Start Stop disponibila standard.

BMW

Standard, sistemul de suspensie Executive Drive Pro combina reglajul şasiului orientat spre confort, bazat pe sistemul de camere video care detecteaza denivelarile, cu proprietatile dinamice îmbunatatite de stabilizarea activa a ruliului. Stabilizarea activa a ruliului minimizeaza miscarile caroseriei, iar sistemul este combinat cu anvelopele de performanta, montate pe jantele M exclusive de 20 de inci, din aliaj usor, cu desig double-spoke 760M, finisate în nuanta Cerium Grey metalizat mat (fata: 8.5 J × 20, spate: 10 J × 20) – şi anvelope de performanta mixte (fata: 245/40 R20, spate: 275/35 R20), pentru a oferi noului BMW M760Li xDrive cea mai bună dinamica din clasa lui dar pastrand neafectat confortul calatoriei.

Valorile mari de putere si cuplu motor au impus oferirea in standard a sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive care intervine pentru a distribui puterea motorului catre toate rotile în functie de situatie. Siguranţa activă şi dinamica sunt şi ele beneficiare ale sistemului Integral Active Steering (directie adaptivă integral), disponibil standard la noul BMW M760Li xDrive, care asigura un raspuns direct al directiei şi un control excelent în viraje prin ajustarea unghiului de directie al rotilor spate în funcţie de situatie. Aceasta reduce diametrul de bracare la viteze reduse şi aduce un plus siguranta activa si control la viteze mari. Noile frâne M Sport de 19 inci, care dispun de etriere de culoare albastru metalizat si emblemă M asigura o decelerare puternica în orice moment.

BMW
Noul BMW M760Li xDrive este echipat cu acelasi pachet bogat de sisteme inovatoare de asistare a conducatorului precum toate variantele gamei BMW Seria 7 lansata deja cu succes. Sistemul Driving Assistant Plus include asistare a controlului directiei şi pastrarea benzii de rulare, asistare pentru mentinerea benzii cu protectie activa în caz de coliziune laterala, functii de prevenire a coliziunilor din spate si de avertizare la trafic transversal. Totodată, Traffic Jam Assistant (asistare în ambuteiaj), care acum implica un condus semiautomat, poate fi utilizat pe orice tip de drum. Noua generaţie a sistemului Surround View include atât vizualizare 3D, cât si vizualizare panoramică pe afisajul central iDrive.

BMW

Si prin designul sau exterior, noul BMW M760Li xDrive întruchipează imaginea dinamică a automobilelor BMW M Performance, prin detaliile specifice precum finisarea exclusiva Cerium Grey pentru conturul grilei radiatorului, banda barei fata, capacele oglinzilor retrovizoare, logo-ul M lateral, benzile decorative pentru mânerele exterioare ale uşilor, emblema V12 de pe montantul C, Air Breathers si elementele decorative ale usilor, banda-mâner a capotei portbagajului, logo-ul xDrive şi emblema modelului. Pachet aerodinamic M este disponibil ca dotare standard, combinat cu sistemul de evacuare sport M include control al clapetei şi decoraţiuni galvanizate în nuanta Cerium Grey ale ţevii de esapament duble de pe fiecare parte si franele M Sport cu etriere de culoare albastru metalizat si emblemă M.

P90208714-highRes

Şi la interior regasim accente M Performance specifice precum volanul M îmbrăcat în piele poartă logo-ul M, are butoane multifunctionale – din crom, în nuanta Pearl Gloss – pe braţe şi clapete pentru schimbarea manuală a vitezelor. Aceste detalii sunt combinate cu elemente de confort si lux precum scaunele de confort cu reglaj electric, tapiteria exclusivă cu piele Nappa, benzile decorative din lemn pretios în nuanta Fineline Black cu efect metalic lucios si tapiteria plafonului din Alcantara în nuanta Anthracite.

Opţional, este disponibila gratuit versiunea de caracter BMW M760Li xDrive V12 Excellence permite ca dinamica sportivă să fie combinată cu un stil exclusivist şi luxos. Aceasta varianta este gandita Pentru clientii care caută să schimbe aspectul excesiv de dinamic al modelului BMW M760Li xDrive pentru unul luxos mai discret. Practic, acest lucru se realizeaza prin eliminarea pachetului aerodinamic M şi prin adăugarea pachetelor de design exterior Pure Excellence şi design interior Pure Excellence, precum şi a jantelor BMW Individual de 20 de ţoli, din aliaj uşor, cu design W-spoke 646 şi a unui logo V12 cromat lucios în locul emblemei de model. De asemenea, există şi o finisare negru lucios pentru etrierele frânelor.

BMW

Date tehnice:

BMW M760Li xDrive: motor pe benzină, cu 12 cilindri, tehnologie M Performance TwinPower Turbo cu două turbocompresoare mono-scroll, injecţie directă High Precision şi sincronizare variabilă a arborelui cu came (Double-VANOS). Capacitate: 6.592 cmc. Putere: 441 kW/600 CP* la 5.500 rpm*, cuplu maxim: 800 Nm* de la 1.500 rpm*. Acceleraţie (0-100 km/h): 3,9 secunde*, viteză maximă: 250 km/h (limitată electronic), cu pachetul opţional M Driver: 305 km/h (limitată electronic). Consum mediu mixt: 12,6 l/100 km**, emisii CO2: 294 g/km**, standard de emisii: EU6c.

* Date de performantă provizorii.
** Datele de consum sunt provizorii, calculate conform ciclului de testare EU si pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese.

Un Ford Model 48 pleaca spre Monte Carlo pentru celebrarea victoriei lui Petre Cristea

Acum 80 de ani, in 1936, echipajul de raliuri format din Petre Cristea si Ionel Zamfirescu reușeau sa cistige Raliul Monte Carlo, devenind prima victorie românească în legendara competitie din Principat si, totodata, prima victorie Ford în cursa monegasca. Acest succes a fost cu atit mai important cu cat Petre Cristea si Ionel Zamfirescu au concurat cu un Ford Model 48 V8 Convertible fabricat in 1935 in Atelierele Ford Bucuresti, modificat masiv pentru a se putea duela cu mașinile mult mai puternice. Putina lume stie ca in perioada interbelica, Ford a construit o fabrica in Romania, in urma unei initiative si decizii personale a lui Henri Ford. Asadar succesul lui Petre Cristea si Ionel Zamfirescu a fost un succes sa ii spunem integral romanesc intrucat Romania a dat echipajul dar si fabrica constructoare a acelei masini.

Pentru a celebra istoricul succes realizat de Petre Cristea și Ion Zamfirescu în urma cu 80 de ani, un cunoscut pasionat al masinilor clasice, Gabriel Balan, impreuna cu echipa sa, au pornit astazi, 6 februarie, la ora 10:00 din Piata Revolutiei intr-o cursa temerara de peste 4.000 de km pe ruta Bucuresti – Monte Carlo si retur.

\"IMG_7870\"

Gabriel Balan a achizitionat în urma cu un an un Ford Model 48 V8 Roadster DeLuxe si l-a pregatit pentru aceasta cursa de celebrare a succesului lui Petre Cristea si Ion Zamfirescu.  De retinut ca masina a fost restaurata in SUA, in urma cu peste 40 ani si este originala 100%, sasiu, motor, accesorii. Din pacate masina cumparata de Gabriel Balan nu este fabricata in Romania dar este un model identic la origine cu cel utilizat de Petre Cristea in 1936.

Sub capota exemplarului fabricat în 1935 se află un motor V8 de 3622 cmc capabil să producă 85 CP și 195 Nm. Resursele sunt puse pe șosea prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu trei rapoarte. Viteza maxima cu care poate rula acest Model 48 este de 140 km/h, însă Gabriel Balan a declarat ca nu are de gând să ruleze atât de rapid pana la Monte Carlo. Traseul e ceva mai lung decât cel al victoriosului echipaj din 1936, dar marea incercare este ca echipajul format din Gabriel Balan si copilotul Constantin Racu vor pleca la un drum atit de lung cu o masina veche de 80 de ani.

Editia 2016 a ,,the Rally Monte Carlo Historique” are un traseu maxim de aproximativ 2.200 km si este dedicat masinilor fabricate intre 1955 si 1980. In consecinta echipajul Gabriel Balan/Constantin Racu poate realiza o alta mare performanta, respectiv cu o masina construita cu 20 ani inaintea veteranelor Raliului Monte Carlo 2016 sa parcurga o distanta de peste 4000 km, aproape dubla fata de cea a cursei oficiale, pe traseul Bucuresti-Sibiu-Arad-Szeged-Budapesta-Ljublijana-Venetia-Milano-Genova-Monte Carlo si retur, intr-un timp estimat de 4 zile. Castigatorii din 1936 au condus zi si noapte parcurgand traseul in aproximativ 5 zile.

Gabriel Balan a declarat: \”Fiindca nu suntem intr-o competitie, doresc sa conducem doar pe ,,lumina de zi“. Sa nu uitam ca masina are 80 ani, instalatia electrica pe 6V, iar incalzirea, dezaburirea, stergatoarele de parbriz, farurile si multe altele, fac circulatia pe timp de noapte, in conditii de iarna, un real risc.\”.

\"IMG_7862\"

Noi am avut bucuria sa fim prezenti la momentul istoric al plecarii echipajului Gabriel Balan/Constantin Racu in aceasta temerara cursa si le dorim mult succes!