Noua generatie BMW M5: 600 CP si tractiune integrala

BMW a prezentat oficial primele imagini si informatii despre noul BMW M5. Cel mai rapid BMW de serie din istorie duce BMW M GmbH pe un teritoriu nou datorita sistemului de tracţiune integrală M xDrive care debutează în premieră pe sedanul de înaltă performanţă. Această schimbare de direcție reprezentata de primul model BMW M cu tractiune integrala permite M5 să exploreze noi dimensiuni dinamice şi să ofere un caracter practic cotidian mai mare în orice condiţii de condus. Noul automobil se angajează să continue tradiţia unui concept de modele inaugurat în 1984 de originalul BMW M5 – sedanul business de lux capabil să exceleze şi pe circuit.

Noua tractiune integrala M xDrive dezvoltată de BMW M GmbH este construita să ofere în egală măsură performanţe de top şi plăcerea de a conduce. Funcţionează cu o casetă centrală de transfer cu ambreiaj multidisc şi distribuie complet variabil cuplul între puntea faţă şi cea spate, după cum este necesar. Un alt element al tracţiunii superioare a automobilului în toate condiţiile de drum şi meteorologice este diferenţialul M activ pe puntea spate, care funcţionează tot complet variabil şi are efect de blocare între 0 şi 100%.

Caracterul M xDrive poate fi ajustat după cum se doreşte. Conducătorul auto are cinci configuraţii diferite la alegere în funcţie de combinaţiile modurilor DSC (DSC on, MDM, DSC off) şi M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). În setarea de bază cu DSC (Dynamic Stability Control) activat şi 4WD, sistemul permite o patinare uşoară a roţilor spate la accelerarea din viraje – şi, prin urmare, asigură un control sportiv noului BMW M5. În modul M Dynamic (MDM, 4WD Sport), M xDrive permite derapaje uşoare, controlate. Cele trei moduri M xDrive cu oprirea DSC au fost concepute pentru a răspunde şi cerinţelor piloţilor pe circuit. Se pot alege una dintre cele trei configuraţii, inclusiv tracţiune spate pură (2WD). BMW M5 preia astfel una din ideile aduse de concurentul sau Mercedes-Benz E63 (sau E63S) AMG 4Matic+.

Puterea mare a noului BMW M5 este asigurată de un motor V8 biturbo de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, o evolutie semnificativa a propulsorului actualului model. De exemplu, turbocompresoarele nou dezvoltate, răcirea indirectă şi foarte eficientă a aerului de încărcare şi presiunea crescută de injecţie a combustibilului contribuie la creşterea puterii şi, mai presus de toate, a cuplului. Motorul dezvoltă 441 kW/600 CP între 5.600 şi 6.700 rpm, în timp ce un cuplu impresionant de 750 Nm se află la dispoziția conducătorului încă de la 1.800 rpm, până la 5.600 rpm. Spre deosebire de vechea generație, cuplul motor a crescut cu 70 Nm. Consumul mediu mixt anunțat de producător este de 10.5 litri/100 de kilometri, iar emisiile de CO2 ajung la 241 de grame per kilometru. O pompă de ulei complet variabilă, cu program de control, asigură alimentarea cu ulei atunci când noul BMW M5 are nevoie, chiar şi pe circuit. Performanţele impresionante ale automobilului vorbesc de la sine: de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde, de la 0 la 200 km/h în 11,1 secunde. Pe de altă parte, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar pachetul opţional M Driver poate duce nivelul maxim la 305 km/h.

Noul BMW M5 transferă toata aceasta putere printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. În modul D, acesta oferă tot confortul şi comoditatea schimbărilor de viteze complet automate, dar poate trece şi la schimbări manuale secvențiale. Conducătorul poate face acest lucru fie cu ajutorul schimbătorului compact de pe consola centrală, fie prin intermediul clapetelor de pe volan. Drivelogic permite conducătorului să adapteze caracteristicile transmisiei în funcţie de preferinţele personale. Pentru utilizarea pe circuit, transmisia M Steptronic cu opt trepte oferă timpi de schimbare foarte rapizi, astfel că noul BMW M5 beneficiază de agilitate excepţională.

Suspensia noului BMW M5 este, de asemenea, concepută pentru a oferi atât tracţiune maximă pentru utilizarea cotidiană, cât şi performanţe dinamice superioare pe circuit. Asemenea motorului, transmisiei şi sistemului M xDrive, acesta a fost reglată de specialişti şi piloţi de curse în diferite locaţii, inclusiv pe faimosul Nordschleife, Nürburgring. Elementele sofisticate de rigidizare din structurile faţă şi spate asigură că structura caroseriei este extrem de rigidă şi, prin urmare, automobilul oferă răspuns instantaneu, în special atunci când conducătorul îl împinge la limită pe şosea sau pe circuit.

De asemenea, conducătorul poate alege între modurile Comfort, Sport şi Sport Plus pentru sistemul Variable Damper Control (VDC) – care are reglaj specific M – şi direcția M Servotronic. Iar caracteristicile motorului pot fi şi ele configurate în funcţie de preferinţele conducătorului prin modurile Efficient, Sport şi Sport Plus. Cele două butoane M1 şi M2 de pe volanul M îmbrăcat în piele pot fi utilizate pentru a stoca două reglaje care combină preferinţele conducătorului în ceea ce priveşte setările motorului, transmisiei, suspensiei şi modurilor M xDrive, ale modului DSC şi ale Head-Up-Display. Conducătorul poate activa setarea preferată apăsând butonul corespunzător.

Noul BMW M5 include revizuiri ale caroseriei faţă de modelul BMW Seria 5 pentru a-şi etala latura dinamică. Inginerii de la M au reproiectat panourile faţă laterale mai late şi bara faţă pentru a include deschideri mai mari pentru alimentarea cu aer a sistemelor de răcire şi a frânelor. De asemenea, o noutate este difuzorul spate. Cvartetul de ţevi de eşapament al sistemului de evacuare este un indicator vizual al puterii generate de BMW M5 şi oferă o acustică sportivă adecvată datorită sistemului de control al clapetelor. Conducătorul poate folosi un buton pentru a regla acustica motorului după cum doreşte.
Capota, care are un design M specific, este fabricată din aluminiu şi are linii de sculpturale sportive. Acestea se extind în acoperişul foarte uşor din fibră de carbon (CFRP) – o caracteristica standard a noului M5. Reducerile de masă aduse de acoperişul CFRP şi de alte componente, cum ar fi sistemul de evacuare, asigura o reducere de masă faţă de predecesor.

Noul BMW M5 este echipat cu frâne M compozite, care sunt mai uşoare decât cele convenţionale şi, prin urmare, reduc masa automobilului. Sunt echipate cu etriere fixe, cu şase pistoane, vopsite în albastru în faţă şi etriere flotante, cu un singur piston, în spate, dar şi discuri de frână perforate şi ventilate interior. Disponibile opţional, frânele M din carbon ceramic, care pot fi identificate prin etrierele vopsite în auriu şi care reduc încă 23 kilograme din masa M5, pot rezista unor solicitări şi mai mari.

Noul BMW M5 este echipat standard cu jante de 19 inci, din aliaj uşor (faţă: 9,5 x 19, spate: 10,5 x 19). în nuanţă Orbit Gray şi anvelope M specifice (faţă: 275/40 R 19, spate: 285 / 40 R19). Jantele de 20 de inci pot fi comandate opţional (faţă: anvelope 275/35 R 20 pe jante 9,5 x 20, spate: anvelopele 285/35 R 20 pe jante 10,5 x 20). Specificaţia standard pentru noul BMW M5 include şi piele Merino şi scaune M cu reglaj electric. Lista de opţiuni include scaunele M multifuncţionale nou dezvoltate, care se remarcă prin construcţia tip scoică şi suport lateral şi mai bun.

Noul BMW M5 poate fi comandat din septembrie 2017, iar livrările vor începe în primăvara anului 2018. Programat pentru lansare la aceeaşi data de începere a vânzărilor ca şi M5 standard este BMW M5 First Edition. Această versiune specială – limitată la un număr de 400 de exemple în întreaga lume – are vopsea BMW Individual Frozen Dark Red metalizat. Preţurile pentru România vor fi comunicate în curând. In Germania, noul BMW M5 porneste de la un pret de 117.900 EUR iar versiunea First Edition presupune un pret suplimentar de 19.500 EUR.

 

Mercedes-Benz Clasa S facelift – preturi pentru piata din Romania

Mercedes-Benz da startul vânzărilor pentru facelift-ul Clasei S, primele modele – comandate în luna mai – fiind deja pe drum catre dealerii europeni. Familia modelului Mercedes-Benz Clasa S a crescut la 24 de versiuni. Clienții pot alege între cele nouă motorizări diferite, tracțiune spate sau integrală 4MATIC și ampatament scurt sau lung, sau intre modelele Mercedes-Benz, Mercedes-AMG sau Mercedes-Maybach ale noii Clasa S. Cele mai noi modele, disponibile momentan la comandă, vor fi disponibile în showroom-urile partenerilor autorizați din România începând cu luna august.

La capitolul noutati, se remarca noua generatie de motoare cu sase cilindri in linie, pe benzina sau diesel, disponibile in mai multe variante. Astfel, noul motor pe benzină cu șase cilndri în linie are o putere de 367 CP și un cuplu de 500Nm, în cazul S 450 și S 450 4MATIC (consum mixt: 7 – 6,6 l/100km, nivel mixt emisii CO2: 159/150 g/km), respectiv 435 CP și un cuplu maxim de 520Nm în cazul versiunii S 500 (consum mixt: 6,6l/100km, nivel mixt emisii CO2: 150g/km). Modelele sunt echipate cu un motor electric integrat cu cutia de viteze (mild hybrid), de 48 volți, care atinge rapid un cuplu de 250Nm și o putere de 22 CP. Prin comparație cu versiunea precedentă a S 500, echipată cu un motor V8, noua motorizare permite reducerea nivelului de emisii CO2 cu circa 22%.

Creșterea considerabilă a puterii redate de noile motoare cu 6 cilindri in linie pe benzină, până la nivelul versiunilor anterioare cu 8 cilindri, este evidentă și din compunerea gamei – astfel, noile modele cu motorizări în șase cilndri sunt poziționate din punct de vedere al denumirilor sub indicativele S 450 și S 500.

In privinta propulsoarelor diesel, remarcam de asemenea noile motorizari cu 6 cilindri in linie, disponibile de asemenea in doua variante. Astfel, noul motor diesel cu șase cilndri în linie are o putere de 286 CP și un cuplu de 600Nm, în cazul S 350 d și S 350 d 4MATIC (consum mixt: 5,7 – 5,1 l/100km, nivel mixt emisii CO2: 150/134 g/km), respectiv 340 CP și un cuplu maxim de 700Nm în cazul versiunilor S 400 d si S 400 d 4MATIC (consum mixt: 5,7 – 5,2 l/100km, nivel mixt emisii CO2: 150/135 g/km).

Vârful gamei Mercedes-Benz este noul S 600 (consum mixt: 11,6l/100km, nivel emisii CO2: 270g/km). Propulsat de motorul V12, Mercedes-Benz S 600 are o putere maximă de 530 CP și atinge un cuplu de 830Nm. În același timp, noul V12 al Mercedes-Maybach S 650 oferă 630 CP și un cuplu maxim de 1000 Nm (consum mixt de 12,7 l/100km și nivel emisii CO2 de 289 g/km). Vârful de lance al Clasei S rămâne Mercedes-AMG S 65, propulsat de motorul V12 biturbo, ce atinge 630 CP și 1000 Nm (consum mixt: 11,9 l/100km, nivel emisii CO2: 279 g/km).

Prețuri recomandate în România sunt prezentate in tabelul de mai jos:

Model Ampatament scurt Ampatament lung  Ampatament extra-lung Consum combinat de combustibil (l/100 km) Emisii CO2 (g/km)
S 350 d (4MATIC)  96.331 (100.139)  99.603 (103.411) 5,1-5,5 145-134
S 400 d (4MATIC)  104.185 (107.993)  107.457 (111.265) 5,2-5,6 147-135
S 450 (4MATIC)  102.876 (106.684)  106.505 (110.313) 6,6-7,0 159-150
S 500 114.442 117.227 6,6 150
S 560 (4MATIC) 122.035 (125.843) 125.069 (128,877) 7,9-8,5 195-181
S 600 167.659 11,6 270
AMG S 63 4MATIC+  168.730 8,9 203
AMG S 65 239.053 11,9 279
Maybach S 560 (4MATIC)  147.144 (150.952) 8,8-9,3 209-198
Maybach S 650 200.729 12,7 289

Prețurile indicate sunt în euro cu TVA 19% inclus. În font cursiv sunt precizate modelele deja disponibile pentru comandă, începând cu 24 mai.

Ca noutate la nivel de dotări, Mercedes-Benz mentioneaza ca sistemul de suspensie dinamică MAGIC BODY CONTROL, care detectează denivelările carosabilului, a fost de asemenea îmbunătățit: noua cameră a sistemului funcționează la viteze de peste 180 km/h. Funcția de înclinare în curbe a noului Clasa S reprezintă o nouă dotare dedicată confortului la rulare, disponibilă în premieră pe Clasa S limuzina. Caroseria se înclină către interiorul curbei cu până la 2,65 grade, reducând astfel efectul forțelor laterale asupra pasagerilor. Sistemul MAGIC BODY CONTROL cu funcția de înclinare în curbe intră în dotarea standard a modelelor Mercedes-Benz S 600, Mercedes-Maybach S 650 și Mercedes-AMG S 65, fiind de asemenea disponibil ca dotare opțională pentru modelele S 560 (atât cu ampatament scurt, cât și lung) și pentru Mercedes-Maybach S 560 (5.355 euro).

Toate noile modele Clasa S sunt dotate standard cu sistemul de “infotainment” de ultimă generație COMAND Online. Totodată, sistemul Individual Entertainment System pentru locurile din spate (disponibil optional – 3.213 euro) le permite pasagerilor din spate să își aleagă singuri modalitățile de distracție la bordul noii limuzine. În combinație cu căștile wireless de înaltă calitate (opționale, un set de căști costă 119 euro), cele două ecrane cu diagonala de 25,9 cm, încorporate în tetiere, asigură o redare audio-video de cea mai bună calitate.

Aplicația “COMAND Touch” a primit noi funcționalități, mai ales în ceea ce privește sistemul Rear Seat Entertainment, permițând acum accesul la varii funcții ale mașinii prin intermediul smartphone-ului. O nouă funcționalitate este aceea că pasagerii pot studia ruta planificată chiar în timpul călătoriei și îi pot transmite șoferului puncte de interes identificate pe parcursul rutei. În plus, funcționalitatea este disponibilă și offline, dat fiind că hărțile pot fi descărcate anterior. Aplicația “COMAND Touch” este disponibilă gratuit pe Apple™ App Store și Google Play Store.

O serie de sisteme de asistență noi sau complet restructurate, incluzând sistemul DISTRONIC (Active Distance Assist) și cel de asistență activă la virare (Active Steering Assist) care au fost comasate în pachetul Driving Assistance, disponibil ca extraopțiune (2.737 euro).

Adaptarea extrem de rapidă și precisă a farurilor la condițiile de trafic este asigurată de sistemul MULTIBEAM LED. Prin intermediul a 84 de LED-uri controlate individual, farurile iluminează întotdeauna exact acolo unde este nevoie. Opțiunea ULTRA RANGE Highbeam generează intensitatea maximă a luminii permisă prin lege. Sistemul MULTIBEAM LED cu ULTRA RANGE Highbeam vine în echiparea standard pentru Mercedes-Benz S 600, precum și pentru modelele Mercedes-AMG și Mercedes-Maybach. Pentru celelalte modele, acesta este disponibil ca dotare suplimentară (1.999,20) euro.

Sistemul ENERGIZING comfort control combină diferite funcții dedicate confortului pasagerilor Clasa S, organizate în șase programe. ENERGIZING comfort control va fi disponibil din septembrie 2017 și va costa 238 euro.

Noul sistem de iluminare ambientală (476 euro) prezintă 10 scheme de culori realizate dintr-un total de 64 de culori.

Clasa S este vârful de lance în materie de limuzine Mercedes-Benz și a fost cea mai vândută limuzină de lux în anul 2016. Din 2013, compania a vândut mai bine de 300.000 de astfel de limuzine. De la lansarea inițială pe piață, Mercedes-Benz a livrat aproximativ 4 milioane de limuzine Clasa S la nivel internațional.

BMW Seria 8 Concept e aici. Tot ce trebuie să știi despre noul coupe de lux

BMW Seria 8 revine în gama constructorului bavarez, anul viitor, designul noului coupe de lux fiind prefigurat la Concursul de Eleganță Villa d’Este 2017, sub forma unui studiu.

“BMW Concept Seria 8 este abordarea noastră în ceea ce priveşte automobilul high-end veritabil”, declară Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design. “Este un automobil sport de lux, care întruchipează dinamica veritabilă şi luxul modern cum nu o face nici o altă maşină. Pentru mine, este o felie de fascinaţie auto pură.”

Imaginea dinamică este subliniată de grila mare a radiatorului, farurile laser duble extrem de subţiri şi prizele largi de aer. Cei doi “rinichi” sunt foarte coborâţi spre şosea şi se întind mult în partea frontală, fiind uniți printr-un ornament cromat de legătură.

“Designul BMW Concept Seria 8 oferă o interpretare nouă a simbolurilor emblematice de design BMW”, adaugă van Hooydonk. “De asemenea, prezintă o abordare nouă a utilizării formelor care se reflectă în mod special în suprafaţa automobilului. O serie de linii evidente marchează suprafeţele clare, iar volumele maşinii sunt sculptate puternic. Împreună, aceste elemente fac o declaraţie puternică şi creează un model plin de caracter. Pe scurt, acesta este automobilul conducătorului.”

Stopurile subţiri şi plate full LED se extind mult în părţile laterale ale maşinii şi oferă o conexiune între spate şi flancuri. Luminile în sine au forma unor lame L și sunt retroiluminate, accentuând lăţimea automobilului. Sportivitatea și modernitatea designului sunt accentuate de nuanța exclusivă Barcelona Grey Liquid – un albastru gri cu pigmenţi cu grad ridicat de irizare.

Interiorul se concentrează pe esenţial: misiunea condusului. Aerul dinamic este amplificat de conexiunea fluidă dintre consola centrală şi panoul de bord, de consola centrală ridicată şi panoul de instrumente digital coborât. Pielea Merino în culori Dark Brown şi Fjord White conferă interiorului o ambianţă de înaltă clasă, completată de un schimbător de viteze faţetat şi un controler iDrive realizat din sticlă Swarovski cu aspect de cuarţ fumuriu. Scaunele sport îmbină pielea fină cu materialele ultra-ușoare, “scoica” din fibră de carbon oferind structura de bază. Volanul continuă aceeași temă, cu braţele sale din aluminiu şlefuit manual şi clapetele integrate de schimbare a treptelor de viteză, anodizate în roşu.

Modelul de serie va fi lansat anul viitor și va fi poziționat în gama BMW deasupra actualei nave-amiral Seria 7. Platforma tehnică și motorizările vor fi identice, cu excepția versiunilor diesel, care nu vor face parte din program, cel puțin inițial, noul BMW Seria 8 fiind un coupe de lux de peste 5 metri – rival direct pentru Mercedes Clasa S Coupe. Numele Seria 8 nu a mai fost folosit de BMW din 1999, de la retragerea de pe piață a modelului omonim, lansat în 1989.

“Dintotdeauna, numărul 8 a reprezentat punctul culminant al performanţei sportive şi exclusivităţii la BMW”, explică preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, Harald Krüger. “Viitorul BMW Seria 8 Coupé va demonstra că dinamica pronunţată şi luxul modern pot convieţui. Acesta va fi următorul model în extinderea ofertei noastre de automobile de lux şi va ridica standardul pentru coupé-uri în segment. Prin aceasta, ne vom consolida statutul de lider în clasa de lux.”

Noul BMW M5 dezvăluit oficial: 608 CP și tracțiune integrală

Ajuns la cea de-a șasea generație,  noul BMW M5 debutează alături de un motor V8 revizuit cu 608 CP și, pentru prima dată în istorie, tracțiune integrală standard.

Noul BMW M5 (nume de cod F90) renunță la formatul care l-a consacrat (tracțiune spate) și adoptă sistemul de tracțiune 4×4 M xDrive. Înzestrat cu un ambreiaj multidisc acționat electromecanic și un diferențial spate activ, acesta poate bloca cuplul transmis roților din spate în proporție de 100%, puntea posterioară devenind, astfel, singura motrice. Principalele componente hardware ale sistemului M xDrive sunt bazate pe cele ale sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive clasic, disponibil pe celelalte modele din gamă.

BMW oferă trei setări distincte pentru sistemul 4×4: 4WD (DSC activ, cuplu transmis la toate cele patru roți, puntea față activă doar în cazul pierderii aderenței), 4WD Sport (favorizează transmiterea preponderentă a cuplului spre roţile spate, DSC permite patinarea controlată a roților posterioare) sau 2WD (tracțiune spate). Sistemul DSC oferă, la rândul său, trei moduri de funcționare, ce pot fi selectate de șofer: DSC on (reglaj neutru, tracțiune optimă, intervenții mai rapide), MDM (reglaj mai permisiv), DSC off (DSC dezactivat).

Deja familiar de la vechiul BMW M5, diferenţialul M activ a fost dezvoltat suplimentar pentru noul şi acum dispune de discuri de carbon, precum şi o logică de control complet redezvoltată, permițând o distribuţie complet ajustabilă a cuplului motor între roţile spate, cu efect de blocare care poate fi variat între 0 şi 100%.

Ascuns sub capota noului BMW M5 se află cel mai recent motor V8 de 4,4 litri, care dispune de tehnologie M TwinPower Turbo. Îmbunătăţit suplimentar, motorul capabil să urce în turaţii îşi surclasează predecesorul în ceea ce priveşte puterea şi cuplul: 608 CP și 750 Nm. Îmbunătăţirile implementate de ingineri includ presiune de injecţie mai mare, noi turbocompresoare, sisteme mai puternice de lubrifiere şi răcire, dar şi sistem de evacuare modificat, mai uşor.

Misiunea de transfer a puterii motorului către cele două punți motrice revine transmisiei automate M Steptronic cu opt trepte, funcție Drivelogic și convertizor de cuplu. Conceptul de control M oferă trei programe de schimbare – atât în modul automat D, cât şi în cel manual S -, care pot fi selectate prin utilizarea butonului de pe maneta selectorului de viteze. Spectrul variază de la un program foarte sportiv la unul concentrat mai mult pe confort şi eficienţa consumului. Alternativ, conducătorul poate schimba vitezele cu ajutorul clapetelor de pe volan. Cu modul S activat, transmisia se menţine în viteza selectată chiar şi la acceleraţie maximă. Mai mult, Drivelogic permite retrogradări multiple, spre deliciul pilotajului.

Orientat spre șofer, bordul în stilul M dispune de două cadrane rotunde clasice şi ace indicatoare de culoare roşie, găzduieşte şi un vitezometru digital pe partea stângă, în timp ce turometrul de pe dreapta include un câmp de avertizare a limitei de turaţii şi lumini pentru schimbări sportive când Head-Up Display este pornit. Suprafaţa de proiecţie a Head-Up Display de la noul BMW M5 a fost mărită cu aproximativ 70%. Ca şi la modelul actual, volanul sport M include două butoane M Drive configurabile individual (M1, M2). Pe lângă modul M xDrive şi programul de schimbare Drivelogic, controlul motorului şi al suspensiei, caracteristicile de direcţie Servotronic şi afişările de pe Head-Up Display pot fi şi ele memorate. Pe partea superioară a selectorului de viteze se regăseşte comutatorul cu trei poziţii pentru alegerea programelor de schimbare Drivelogic.

Noua generatie Seat Ibiza

Seat a prezentat primele informatii si imagini cu noua generatie Seat Ibiza, cel mai important model al brandului spaniol. Cea de a cincea generaţie a SEAT Ibiza îşi va face debutul public la Salonul Auto de la Geneva în luna martie 2017, iar vânzările vor începe în iunie.

Noul SEAT Ibiza este o maşină complet nouă, care marcheaza un pas înainte în materie de siguranţă, design, performanţă, confort si progres tehnologic. Noul SEAT Ibiza este primul model din grupul Volkswagen care utilizează noua platformă modulare MQB A0, fapt care subliniază importanţa SEAT în cadrul grupului şi oferă nenumărate avantaje.

esc2929

Introdus în anul 1984, Ibiza a devenit un model emblematic al brandului SEAT. SEAT Ibiza este cel mai longeviv model şi, în acelaşi timp, cel mai bine vândut model din gama SEAT, cu peste 5,4 milioane de unităţi comercializate. Noua generatie este a cincea pentru modelul spaniol de clasa mica. Ibiza este unul din cei trei piloni ai companiei, alături de Leon şi Ateca, pe care SEAT se bazează pentru a-și contina evoluţia de succes şi în viitor.

Noul SEAT Ibiza va putea oferi cu cele mai recente tehnologii, o dinamică remarcabilă şi aduce o îmbunătăţire majoră a spaţiului şi confortului. Cel mai important model al brandului spaniol are un design complet nou, dar cu acelaşi spirit sportiv si tineresc, reflectand caracterul distinctiv si ADN-ul mărcii SEAT, dar cu forme mai ascuţite şi sportive, modelul fiind caracterizat de suprafeţe mai profilate, accentuate, atractive şi fluide, care amintesc de fratele mai mare, SEAT Leon.

Spaţiul interior al noului SEAT Ibiza a crescut semnificativ, iar întreaga maşină este mai robustă şi mai sigură. Comparativ cu modelul anterior, lungimea (-2 mm) şi înălţimea (-1 mm) sunt similare. Totuşi, noua generație este semnificativ mai lată, și anume cu 87 mm. De asemenea, datorită utilizării platformei MQB A0 ampatamentul ajunge la valoarea de 2.564 mm (+95 mm), iar ecartamentul punţii faţă este mai lat cu 60 mm, iar cel al punţii spate cu 48 mm. Rezultatul este o maşină mult mai confortabilă, noul SEAT Ibiza fiind mai spaţios la interior. De exemplu, spaţiul pentru picioare la bancheta spate a crescut cu 35 mm, în timp ce spaţiul pentru zona capului a crescut cu 24 mm la scaunele din faţă şi cu 17 la cele din spate. Scaunele te uimesc cu o lățime suplimentară de 42 mm, transformând noul SEAT Ibiza în lider în clasa sa din acest punct de vedere. Portbagajul a fost mărit cu 63 de litri, până la o capacitate totală de 355 de litri, cea mai bună din clasa sa. Înălţimea de încărcare a fost, de asemenea, coborâtă, dovadă că SEAT a ştiut cum să combine forma cu funcţionalitatea.

La lansare, sunt disponibile trei motoare pe benzină cu blocul motor şi cilindrii fabricaţi din aluminiu si trei versiuni diesel. Prima opţiune este motorul 1.0 TSI cu trei cilindri şi 95 sau 115 CP, dotat cu turbocompresor, intercooler şi injecţie directă. Un nou motor 1.5 TSI cu patru cilindri şi 150 CP va fi disponibil la sfârşitul lui 2017. Motoarele 1.6 TDI cu consum redus vor fi disponibile în trei variante de putere: 80, 95 şi 115 CP. În sfârşit, noua platformă MQB A0 permite noii Ibiza să ofere un motor 1.0 TSI cu gaz natural comprimat (CNG) cu 90 CP. SEAT este primul producător care oferă un astfel de motor în clasa mica. Sunt disponibile cutii de viteze manuale cu cinci trepte pentru motoarele până la 95 CP şi o transmisie manuală cu 6 trepte pentru motoarele mai puternice. Transmisia DSG cu 7 trepte şi dublu ambreiaj este încă una din opţiunile disponibile pentru noul SEAT Ibiza.

Comportamentul dinamic al maşinii, ţinuta de drum şi confortul la condus sunt imbunatatite datorită noii platforme MQB A0, dar şi creşterii cu 30% a rigidităţii torsionale. Noul SEAT Ibiza este disponibil numai cu o caroserie cu 5 uşi, care este acum mai practică, iar noul design oferă aspectul sportiv al unui model cu 3 uşi. Au avut loc, de asemenea, salturi calitative şi în ceea ce priveşte reducerea zgomotelor şi a vibraţiilor. Noul SEAT Ibiza promite o calitate si o polivalenta cu care ne-am obişnuit la maşini mai luxoase si mai mari, urmarind sa fie agilă în oraş, eficientă pe şoselele virajate şi sa ofere un confort excelent la deplasările pe distanţe lungi.

al4y2309

Noul SEAT va oferi patru linii de echipare, începând de la Reference şi Style, şi continuând cu versiunile de top FR şi XCellence.

Nivelul de echipare FR vine cu cel mai dinamic şi avansat echipament pentru performanţe de vârf. Elementele exclusive de design dinamic au fost create în mod special pentru noua Ibiza, cum ar fi difuzorul de aer spate, bara de protecţie faţă exclusivă, suspensia sport şi pachetul negru exterior oferit exclusiv pentru această versiune.

Pachetul XCellence se adresează clienţilor noi aflaţi în căutarea unui design distinctiv şi sofisticat, combinat cu un echipament mai confortabil şi inteligent.

Ambele pachete de dotări vor avea acelaşi preţ şi doresc să ofere cele mai bune opţiuni posibile pentru mai multe tipuri de şoferi: FR este destinat celor care îşi doresc o maşină mai sportivă, în timp ce XCellence se concentrează pe confort, eleganţă şi tehnologie.

Iluminarea ambientală interioară cu tehnologie LED pentru versiunile FR şi XCellence este oferită în culorile roşu şi alb. Utilizarea tehnologiei LED pentru iluminarea interioară şi exterioară nu este un capriciu estetic. LED-urile oferă o lumină mai bună calitativ, concomitent cu un consum redus de energie, ceea ce înseamnă o economie mai mare de combustibil. Luminile full-LED de la Ibiza (farurile, semnalizatoarele şi luminile de ceaţă spate) sunt noi în această clasă.

Versiunea FR include o suspensie mai rigidă, cu două setări de confort (Normal şi Sport), adaptate preferinţelor şoferului sau condiţiilor de rulare. Versiunea XCellence va oferi şi ea această posibilitate mai târziu, cu o setare mai confortabilă.

Sistemele de asistenţă ale noii Ibiza includ elemente care, deşi sunt prezente la Leon şi Ateca, sunt destul de neobişnuite la această clasă. Noul SEAT Ibiza oferă Front Assist, Traffic Jam Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry cu buton de pornire a motorului cu o lumină care sugerează bătaia unei inimi, o nouă generaţie de senzori de parcare faţă şi spate şi o cameră pentru marşarier de o mai mare rezoluţie, ce afişează imaginea pe un ecran tactil premium de 8’’ cu panou din sticlă. Este prima dată când SEAT Ibiza are un ecran tactil integrat de 8’’, care oferă cea mai avansată tehnologie.

Printre noile echipamente mentionam si încărcătorul wireless cu amplificator al semnalului GSM. În ceea ce priveşte conectivitatea, noul SEAT Ibiza ofera trei opţiuni:  Apple Car Play, Android Auto şi Mirror Link. Marca SEAT este hotărâtă să devină un deschizător de drumuri în domeniul maşinilor conectate şi al dezvoltării de noi soluţii de mobilitate prin care acestea îmbunătăţesc experienţa utilizatorului şi oferă mai multă flexibilitate şi uşurinţă de utilizare.

Noul SEAT Ibiza prezintă un parteneriat cu Beatsaudio, oferind optional un sistem care foloseşte un procesor audio digital (DSP), 7 boxe premium şi un amplificator de 300W.

Cea mai nouă tehnologie a grupului Volkswagen, platforma MQB (Modular Quer Baukasten) inaugurata de noul SEAT Ibiza, permite o flexibilitate mai mare de fabricaţie şi un nivel înalt de integrare, deoarece este destinată mai multor modele şi permite tipuri diferite de caroserie în acelaşi segment, dar şi configuraţii cu ampatamente diferite, plecând de la aceeaşi platformă de bază. Investiţiile SEAT în cercetare şi dezvoltare în ultimii ani au fost alocate parţial pentru adaptarea liniei 1 a fabricii din Martorell la noua platformă MQB A0, SEAT devenind astfel prima companie din grupul Volkswagen care utilizează această tehnologie.

 

 

Noul smart BRABUS poate fi comandat in Romania

\"D292373\"

Noul smart BRABUS, cu o putere de 80 kW/109 CP și modificări tehnice și vizuale extinse, la exterior și la interior, poate fi comandat din data de 8 iulie, în format fortwo, fortwo cabrio și forfour. Noul smart BRABUS fortwo coupé va fi disponibil de la 19.866 euro (TVA inclus), iar livrarea primelor modele va începe la sfârșitul lunii Iulie. Linia de echipare de ultimă generaţie BRABUS Xclusive (3.025 euro, TVA inclus) este disponibilă ca opțiune exclusivă pentru smart BRABUS. Caracteristicile sale speciale includ scaunele sport BRABUS îmbrăcate în piele perforată Nappa / piele neagră și finisaje gri.

Având 80 kW/109 cp și 170 Nm, noul smart BRABUS oferă cu peste 20% mai multă putere şi cu 25% mai mult cuplu decât cel mai sportiv model al seriei realizatr până în prezent. Împreună cu motorul turbo extrem de performant, suspensiile sport BRABUS Performance cu ESP adaptat, servodirecția sport şi transmisia sport twinamic cu dublu ambreiaj și funcție race-start, contribuie la experiența dinamică de conducere.

Din punct de vedere vizual, inserţiile gri mat ale difuzorului din spate cu aspect cromat pentru țeava de eșapament, oferă un aspect aerodinamic, în timp ce jantele din aliaj BRABUS Monoblock IX, vopsite în gri mat, cu finisaj lucios, contribuie la nota de sportivitate. Interiorul cu aspect sportiv este, de asemenea, standard.

Caracteristicile noilor modele pe scurt sunt prezentate mai jos:

smart BRABUS fortwo coupé smart BRABUS fortwo cabrio smart BRABUS forfour
Număr de cilindri / amplasare  L3  L3  L3
Capacitate cilindrică (cc) 898 898 898
Putere (kW/hp) 80/109 80/109 80/109
Turație la putere maximă 5750 5750 5750
Cuplu motor (Nm) 170 170 170
Turație la cuplu motor maxim 2000 2000 2000
Consum de combustibil (l/100 km) urban/extra-urban/mixt 5.2/4.1/4.5 5.2/4.3/4.6 5.4/4.2/4.6
Emisii de CO2 (g/km) 102 104 104
Clasă de eficienţă B B B
Accelerare 0-100 km/h (s) 9.5 9.5 10.5
Viteză maximă (km/h) 165 165 180
Preţ de pornire de la (euro)1

smart BRABUS

smart BRABUS Xclusive

 

19.866

22.891

 

23.166

26.191

 

20.682

23.707

Cifre pentru autovehiculele cu transmisie automată (twinamic). 1 Preţ recomandat, incl. TVA 20%.

Toate modelele smart BRABUS dispun standard de pachetul Cool & Audio și de funcția Forward Collision Warning. Pachetul Cool & Audio include sistemul audio smart cu interfață AUX/USB, interfața Bluetooth® cu sistem hands-free, audio streaming pentru transferul de muzică și pentru conectarea la aplicaţia smart Cross Connect, dar și controlul automat al climei.

smart BRABUS fortwo coupé şi forfour beneficiază, de asemenea, de acoperiș panoramic cu parasolar, in echiparea de serie.

smart BRABUS se bucură de un design exterior şi interior specific. Noua linie de echipare de ultimă generaţie BRABUS Xclusive oferă posibilitatea de a beneficia de şi mai multă eleganţă sportivă în drumurile urbane. Caracteristicile speciale ale acestei linii de echipare sunt urmatoarele:

  • Scaune sport BRABUS îmbrăcate în piele perforată Nappa / piele neagră cu finisaje gri;
  • Panou de bord BRABUS cu un mix de piele şi materiale fabricate manual;
  • Instrumentar de bord BRABUS cu turometru şi ceas integrate;
  • Covoraşe pentru podea BRABUS;
  • Inscripţii Xclusive pe oglinzile retrovizoare şi pe montanţii B.

Caracteristicile standard ale BRABUS Xclusive includ, de asemenea, pachetul LED & Sensor, scaune încălzite pentru șofer și pasagerul din față și, în smart forfour, scaune din spate cu spaţiu de depozitare extensibil. Scaunul șoferului și coloana de direcție sunt reglabile în funcţie de înălțime.

Mai multe informații despre noile modele smart sunt disponibile online: www.smart.ro.

Noul BMW Seria 1 Sedan – exclusiv pentru piaţa din China

P90227052_highRes_the-all-new-bmw-1-se

BMW Group şi partenerul sau chinez, BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) vor lansa un nou model pentru segmentul compact premium din China, si anume BMW Seria 1 Sedan. Marketing-ul BMW insista ca acesta este primul sedan sport compact al mărcii BMW, unii puristi si pasionati ai marcii ar zice ca sunt unele modele istorice care pot sa isi revendice titlul asta. Astfel gama de produse a BBA în clasa compactă devine şi mai vastă, cu automobile entry-level premium ce acoperă segmentele Active Tourer, Sports Activity Vehicle şi Sports Sedan, având posibilitatea de a atrage noi grupuri de clienţi. Segmentul automobilelor compacte premium înregistrează cea mai rapidă creştere la nivel mondial şi China nu face exceptie.

BMW Seria 1 Sedan candideaza la titlul de cel mai sportiv şi emoţional sedan din segment. Spre deosebire de Audi A3 Sedan sau Mercedes CLA, BMW Seria 1 Sedan este un model exclusiv adaptat şi aliniat nevoilor clienţilor chinezi, astfel că este produs şi vândut exclusiv în China. Dezvoltarea şi testarea noului automobil a avut loc la sediul BMW cu implicarea inginerilor din China. De asemenea, noul automobil a fost supus unor teste extinse pe şosea privind circumstanţe diferite ale condiţiilor de drum şi ale situaţilor climatice, pe diferite trasee din China. Prin BMW Seria 1 Sedan, inginerii BMW au făcut numeroase reglaje fine şi îmbunătăţiri în conformitate cu obiceiurile clienţilor chinezi şi mediului de utilizare a automobilului.

BMW Seria 1 Sedan este derivat din BMW Concept Compact Sedan care a avut premiera mondială la Salonul Auto de la Guangzhou, în 2015. Ca model pregătit pentru producţie, BMW Seria 1 Sedan păstrează elementele de design ale acelui concept car, inclusiv proporţiile caroseriei specifice BMW. BMW Seria 1 Sedan este recunoscut imediat ca fiind un model BMW. Are o parte frontală BMW concisă, cu grila dublă a radiatorului, precum şi faruri LED rotunde duble şi logo-ul mărcii într-o interpretare modernă, sportivă şi foarte actuală. Limbajul de design BMW caracteristic este prezent şi în silueta sportivă, emoţională şi cu aspect modern, care include curba Hofmeister.

BMW Seria 1 Sedan pastreaza avangarda BMW Group în ceea ce priveşte conectivitatea. Numeroasele tehnologii BMW ConnectedDrive oferă clienţilor soluţii largi de infotainment şi siguranţă îmbunătăţită semnificativ. Cele mai noi motoare puternice şi cu tehnologie electronică hi-tech sunt produse la noua uzină locală de motoare din Shenyang şi garantează o plăcere a condusului fără egal.

După lansarea cu succes a modelelor BMW X1 şi BMW Seria 2 Active Tourer, BMW Seria 1 Sedan se adaugă gamei de modele din China, care acum cuprinde cinci modele BMW produse pe plan local. Noi credem ca un astfel de Sedan compact BMW s-ar vinde foarte bine si in Romania si pretutindeni in lume si speram ca BMW va extinde concurenta pentru Audi A3 Sedan si Mercedes CLA cat de curand si pe piata noastra.

Marca Smart este Official Ride pentru Electric Castle

In perioada dintre 14 si 17 iulie 2016, smart este Official Ride  pentru Electric Castle şi conduce artişti de top la Castelul Bánffy din Bontida. Pentru prima dată, modele smart fortwo coupé, smart fortwo cabrio şi smart forfour vor asigura tranportul oficial pe domeniul Bánffy şi vor da startul distracţiei pentru cei peste 100.000 de fani „electrici” prezenţi la Castel.

smart-@Electric-Castle-2016-1

smart depăşeşte limitele urbane şi intră într-o nouă dimensiune a distracţiei, în lumea electrizantă a Castelului Bánffy, unde devine Maşina Oficială Electric Castle. Spiritul inconfundabil al brandului transformă modele fortwo și forfour în emblemele acestui festival al tinereţii şi al exuberanţei.”, a declarat Philipp Hagenburger, CEO & President Mercedes-Benz România şi Managing Director Passenger Cars.

Electric Castle este primul festival din România care a mutat muzica electronică şi concertele live pe scenele outdoor sau indoor ale unui castel. Ajuns la cea de-a patra ediţie, festivalul se desfăşoară în perioada 14-17 iulie 2016, la Castelul Bánffy din Bonţida, judeţul Cluj. Cu un line-up fresh și extravagant pe alocuri, evenimentul aduce în fața publicului român nu mai puțin de 180 de artiști locali și internaționali care vor concerta pe cele şapte scene amenajate într-un decor extraordinar.

Skrillex, Sigur Rós, Bring Me The Horizon, Bastille, Paul Kalkbrenner, Gorgon City, Enter Shikari sau Rusko sunt doar câteva din marile nume conduse de smart  în această vară la Castel.

smart îşi începe escapada la Electric Castle cu sprijinul Autoklass Pipera – Centru Autorizat de Vânzări şi Service smart, şi Pony – primul serviciu Car Sharing din România, disponibil în Cluj-Napoca. În calitate de Maşină Oficială, smart va transforma fiecare plimbare pe domeniul Bánffy într-o experienţă surprinzătoare cu noile modele smart fortwo coupé, smart fortwo cabrio şi smart forfour.

\"smart-@Electric-Castle-2016-4\"

Aventura #smartescape la Electric Castle începe pe 12 iulie, când participanţii care vin spre festival sunt provocaţi să surprindă modurile în care se distrează în drum spre Castel. „Electricii” se pot înscrie în concurs prin încărcarea unei fotografii sau a unui video pe pagina de Facebook smart în care să arate cele mai frumoase momente ale drumului, alături de hashtag-urile #ECroadtrip şi #smartescape. Doi dintre participanţi vor fi recompensaţi cu un upgrade VIP la biletele Electric Castle, iar alţi trei participanţi vor primi tricouri ediţie limitată smart – Electric Castle.

Drumul smart la Castel continuă alături de Pony, iar în perioada 12 – 17 iulie, fanii care vin la festival şi clujenii care vor surprinde într-un selfie cel mai cool smart, Maşina Oficială Electric Castle, pe străzile oraşului şi vor încărca un selfie pe Facebook sau Instagram, alături de hashtag-ul #smartfie, vor fi recompensaţi cu test-drive-uri şi tricouri ediţie limitată smart pentru Electric Castle.

\"smart-@Electric-Castle-2016-2\"

Mai mult, în perioada 13 iulie – 17 iulie 2016, „electricii” care comanda un smart Pony se vor bucura de surprize, direct în torpedoul autoturismului.

Surprizele #smartescape vor continua la Electic Castle, unde fanii vor avea parte de o serie de momente inedite, alături de concursuri cu premii cool în zona de activare smart. Acolo vor avea ocazia să cunoască un model smart fortwo cu dotări speciale de festival și să-și facă amintiri smart și electrice.

Împreună cu smart, la Electric Castle vor participa şi modelele de lux Mercedes-Benz Clasa C, Clasa E, Clasa S, Clasa V, GLC, GLE, alături de autovehiculele comerciale uşoare Spriter şi Vito, ce vor asigura transportul invitaţilor şi suport logistic oferit echipei de organizare.

\"smart-@Electric-Castle-2016-6\"

TEST Peugeot 2008 facelift 1.6 BlueHDi 99 CP Allure – Cu toata viteza inainte

INTRO

Acum aproape 3 ani am avut ocazia, in cadrul unui periplu la Vulcanii Noroiosi, sa luam contact cu primul cross-over de clasa mica al celor de la Peugeot, botezat Peugeot 2008, un model cu multe calitati si un sarm de necontestat, de care ne-a convins din primul moment. Si nu ne-a convins numai pe noi, ci si pe multi cumparatori, modelul fiind vandut in nu mai putin de 580.000 exemplare in nici 3 ani.

Avand in vedere importanta modelului pentru Peugeot intr-o piata a crossoverelor si SUV-urilor cu o competitie acerba si in crestere, Peugeot ii ofera lui 2008 un prim facelift la jumatatea acestui an, pentru a anticipa si lansarea unei ofensive de produs in sectorul SUV care va vedea 5 noi modele lansate in urmatoarea perioada – primele doua fiind 2008 facelift si noul Peugeot 3008. A se remarca si faptul ca pentru Peugeot 2008 facelift, producatorul din Sochaux incepe sa vorbeasca despre un model Sport Utility Vehicle (SUV), desi la lansarea acestui model comunicarea era lansata pe ideea de crossover.

La invitatia Trust Motors, importatorul marcii Peugeot in Romania, am avut ocazia de a fugi pentru o zi din Bucurestiul canicular pentru a testa noul Peugeot 2008 facelift, pana la o locatie superba, cea a Domeniului Manasia, echipa de marketing a importatorului facandu-si un obicei foarte placut din a descoperi si a ne prezenta locatii tot mai incantatoare unde sa putem fugi din valtoarea orasului.

Avand in vedere succesul de vanzari, facelift-ul nu este unul semnificativ, pentru ca Peugeot nu avea de ce sa schimbe o reteta castigatoare. Vorbim de schimbari pe partea de tehnologice (echipamente high-tech) si motorizari, precum si de un refresh de design cu focus pe o infatisare mai masculina, mai dura, in linie cu noua pozitionare de SUV.

\"F87A1447\"

EXTERIOR

Restilizarea design-ului exterior urmareste pe de-o parte adoptarea noilor tendinte ale codului de design Peugeot, in special la nivelul farurilor si stopurilor care sunt conturate de o maniera complexa inrudita cu cea anuntata pentru noul Peugeot 3008 si pe de alta parte, amplificarea ideii de SUV prin crearea unei infatisari mai dure, mai masculine, reprezentata in principal de noua grila fata mai verticala si de aparatorile de plastic ca extensii la arcele rotilor si la praguri. Noua ne-a placut inca din 2013 cum arata Peugeot 2008 si suntem de parere ca noile modificari sunt in masura sa rafineze si mai mult infatisarea unuia din cele mai sarmante si elegante SUV-uri si crossovere de clasa mica.

Tot la capitolul noutati, putem mentiona doua noi nuante de culoare (Ultimate Red si Emerald Crystal), precum si introducerea unui noul nivel de finisare si echipare, GT Line. Acest nou nivel de echipare, o alegere deja foarte populara în rândul unor modele Peugeot consacrate (208, 308 si 508), vine să ofere o ambianta sportiva care va fi pe placul clientilor tineri. Acest nivel de echipare si finisare va fi insa disponibil ulterior acestei lansari.

\"F87A1519\"

INTERIOR

In interior, numai un ochi foarte avizat poate sa observe modificarile aduse de facelift. Trebuie spus ca de la inceput, interiorul lui Peugeot 2008 se prezenta de o maniera atractiva si primitoare. Peugeot a operat schimbari subtile la nivelul materialelor si finisarilor, care desi se prezentau bine anterior, au mai facut obiectul unor rafinari. Ecranul sistemului tactil iCockpit (disponibil incepand cu nivelul de echipare Active) este mai responsiv acum, functionand mai rapid si avand o grafica imbunatatita si functionalitati noi cum ar fi Connect Apps si acces la internet sau Mirror Screen si Apple Car care permit conectarea unui smartphone. Plafonul versiunilor de echipare superioare aduce un design inedit cu o forma usor ondulata si un desen stilizat din leduri (numit Led Track) care va fi pe placul cumparatoarelor lui 2008.

Facelift-ul aduce pe lista de optiuni noi echipamente tehnologice, cum ar fi sistemul de parcare semiautomat Park Assist, camera de luat vederi pentru marsarier si sistemul Active City Brake, capabil sa evite coliziunile la viteze mici, în zonele urbane. Sunt echipamente care nu sunt inca generalizate in zona SUV-urilor si crossoverelor de clasa mica, ceea ce poate sa ajute in lupta cu concurenta pe piata.

Pozitia la volan este buna, desi in continuare nu e posibila gasirea unei pozitii pefecte in care sa poti vedea cadranele situate la baza bordului pe deasupra volanului de mic dimensiuni. O data ales un compromis, te obisnuiesti reprede cu pozitionarea cadranelor si ajungi sa apreciezi faptul ca poti verifica viteza rapid, fara readaptarea distantei de focalizare a ochilor si coborarea lor. Spatiul interior poate sa acomodeze fara probleme patru pasageri, cu conditia ca soferul sa nu dea scaunul foarte in spate, caz in care in spatele lui poate lua loc doar un copil. Portbagajul este suficient de mare pentru a putea pleca cu Peugeot-ul 2008 in vacanta.

\"SSD9180\"

DINAMICA

Pentru Peugeot 2008, Peugeot a ales se pare o strategie diferita de drive teste initiale decat in cazul lui Peugeot 208. In 2012, la lansarea lui Peugeot 2008, accentul in drive-testele initiale pentru presa auto a fost pus pe modelele cu motoare mai mari/mai puternice si dotari mai generoase, pentru ca anul trecut, la lansarea facelift-ului lui 208, sa luam contact cu modelele cu motoarele mai mici, cele mai potrivite si cumparate pentru traficul in oras. Pentru Peugeot 2008, lucrurile au stat invers: la lansarea din 2013 am luat contract cu motoare precum 1.2 VTi de 82 CP si respectiv 1.6 HDi de 92 CP, in echipari de baza sau medii pentru ca acum sa avem de-a face cu modele cu motoare de 100-110 CP si echipari medii si de varf. Probabil ca aceasta alegere reflecta si mixul de modele solicitate de cumparatorii lui 2008.

Noi am avut ocazia sa conducem un Peugeot 2008 1.6 BlueHDi de 99 CP si 254 Nm de cuplu, in echiparea de varf, Allure. Sub aspectul motorizarilor, noutatile sunt reprezentate de generalizarea noului propulsor 1.6 BlueHDi in diverse variante de putere (75, 99 si 120 CP) in gama diesel si respectiv oferirea unei versiuni 1.2 PureTech Turbo de 110 CP in virful gamei pe benzina, care poate fi combinata si cu o cutie automata cu 6 trepte de origine Aisin. Ulterior, acest motor va fi oferit si in versiunea de 130 CP. Exista si un model 1.2 PureTech de 82 CP aspirat echipat cu cutia de viteze robotizata ETG5 dar din pacate nu exista nici o varianta diesel echipata cu cutia automata.

Peugeot spune ca patru din motorizarile oferite pe Peugeot 2008 facelift sunt în categoria Best-in-Class pe segmentul lor sub aspectul consumului. Intr-adevar, Peugeot-ul 2008 1.6 BlueHDi de 99 CP testat de noi s-a dovedit foarte economic pe parcursul celor aproximativ 150 km de test, inregistrand un consum mediu (incluzind o traversare a Bucurestiului) de 6.2 litri/100 km.  Astfel, micul SUV al leului din Sochaux s-a dovedit chiar mai putin insetat decat primul model 2008 diesel testat acum trei ani la lansare. Valoarea de consum este cu atat mai remarcabila cu cat in mod suprinzator, modelul testat nu era dotat cu sistemul start-stop, prezent de exemplu pe modelul diesel pe care l-am testat in 2013 la lansarea initiala. Sigur insa ca pe o zi caniculara de vara precum cea in care am condus Peugeot-ul 2008 facelift, probabil ca sistemul start-stop nu ar fi functionat foarte mult si poate chiar l-am fi dezactivat noi insine, pentru a mentine confortul termic in interior. In plus, consumul e cu atat mai meritoriu cu cat modelul era dotat cu o cutie de viteze in 5 trepte, lipsa unei a 6-a trepte nefacandu-se resimtita in habitaclu sub aspectul sunetului motorului la viteze mari datorita bunei insonorizari. In cazul unei tari precum Romania, unde reteaua de autostrazi este in mare masura un vis frumos, lipsa unei a 6-a trepte de viteza nu e un neajuns de nesurmontat.

Fata de modelul testat in 2013, am remarcat faptul ca Peugeot a modificat setarile directiei si ale suspensiei orientandu-le mai mult spre cele specifice unei masini de oras, fara indoiala ca urmare a feedback-ului cumparatorilor, care folosesc preponderent crossoverele si SUV-urile mici in mediul urban. Directia este mai lejera si mai usor de manevrat dar pierde putin din precizia la viteze mari iar suspensia este ceva mai confortabila, fara insa sa fie moale. Per ansamblu, Peugeot 2008 facelift este mai confortabil si placut in oras, dar face fata fara probleme si unor parcursuri interurbane.

Motorizarea 1.6 BlueHDi de 99 CP merge linistit, asezat, oferind suficiente resurse pentru o deplasare sigura si confortabila dar fara a excela sub aspectul dinamicitatii. Cine doreste sa conduca mai sportiv, va fi mai bine servit probabil de motorul 1.2 PureTech Turbo in versiunile de 110 si 130 CP, sau, in cazul in care ruleaza mult, de versiunea diesel de 120 CP. Cutia de viteze in 5 trepte are o etajare buna si o maneta scurta, in stil sport, dar cursa manetei e destul de lunga si cutia tinde sa agate putin in treptele superioare, ceea ce ne-amintit de testul cu modelul initial. Acest aspect insa poate fi legat si de faptul ca am preluat la drive test o masina cu 13 km la bord, inca nerodata, pentru ca in cazul modelului Peugeot 208 am remarcat la facelift imbunatatirile in cursivitatea functionarii cutiei fata de modelul initial.

Pentru a intari repozitonarea ca model SUV si nu crossover, Peugeot ofera acum pentru 2008 facelift sistemul Grip Control ca optional disponibil pentru toate motorizarile, pentru nivelurile de echipare Active si Allure. Este vorba de un sistem care incearca sa compenseze absenta unor versiuni cu tractiune integrala, a caror necesitate nu a fost considerata chiar stringenta din perspectiva potentialilor clienti si a caror dezvoltare ar fi insemnat costuri suplimentare si dificultati din perspectiva platformei pe care este dezvoltat Peugeot 2008. Grip Control (motricitate ranforsata, disponibil in functie de versiune) este un selector in genul Terrain Response de la Land Rover prin care se poate selecta unul din cele 5 moduri de functionare si anume: Standard, Zapada, Noroi, Nisip si ESP Off, in functie de care este modificat modul de functionare al motorului, al sistemelor ABS si ESP si al cutiei automate sau robotizate daca este cazul. Nu am avut ocazia de a testa acest sistem pe modelul pe care l-am condus.

\"SSD9262\"

BUGET

Peugeot 2008 facelift Allure 1.6 BlueHDI 99 CP are un pret de pornire de lista de 19.609 EUR cu TVA. La momentul actual, Peugeot deruleaza o promotie de lansare pentru Peugeot 2008 facelift care ofera un avantaj client de 1.200 EUR cu TVA oferita de importator. In combinatie cu prima de casare din programul Rabla, pretul ajunge undeva in zona a 17.000 EUR cu TVA. Nu este cel mai ieftin SUV sau crossover de clasa mica dar consideram ca modelul are suficiente atuuri de rafinament si eleganta care pot convinge clientii sa plateasca un ban in plus. Probabil unul din competitorii importanti este reprezentat de competitia interna realizata de Peugeot 308, care poate fi negociat la preturi similare. Totusi, daca apreciati pozitia de conducere inalta oferita de un SUV si nu aveti un rulaj anual foarte mare, puteti sa va orientati spre un 1.2 PureTech Turbo de 110 CP in echiparea Active, care porneste de la un pret de lista de 16.201 EUR cu TVA si va oferi si o experienta dinamica mai vioaie cu un consum probabil destul de cumpatat.

In general nivelul de echipare intermediar Active este destul de generos, oferind ca echipamente incluse in echiparea de serie ABS si ESP (standard la toate modelele) sistem indirect de detectare presiune pneuri, Regulator + limitator viteza, Computer de bord, Roata de rezerva janta tabla 15\” (motorizare Benzina) si Roata de rezerva utilizare temporara (motorizare Diesel), Airbag frontal pentru sofer + pasager cu posibilitatea decuplarii airbag pasager, Volan reglabil pe inaltime si adancime, Jante de tabla 16, Scaun sofer reglabil pe inaltime, Servodirectie asistata, Servofrana + Asistenta la franarea de urgenta, Sistem recirculare aer, Oglinzi exterioare in culoarea caroseriei, Priza 12 V, Lumini de zi cu LED, Martor necuplare centura de siguranta sofer si Airbag-uri cortina, Faruri cu geam clar, Airbag-uri laterale fata, Bare plafon vopsite gris aluminium,Imobilizator electronic motor, Plafoniera cu temporizare, Oglinzi retrovizoare exterioare reglabil electric si inclazite, Bancheta spate rabatabila 1/3-2/3, Geamuri fata actionate electric, Avertizor sonor faruri aprinse sau cheie uitata in contact,  Centuri de siguranta in 3 puncte pretensionate, Inchidere centralizata cu telecomanda, Ecran tactil + 6 Boxe + Comenzi audio pe volan +USB/jack + Bluetooth, Proiectoare ceata, Aer conditionat manual + Torpedou refrigerat.

Incepand cu 29 ianuarie 2015, garantia oferita de Peugeot pentru vehiculele de persoane a fost extinsa la 4 ani sau 100.000 km. Garantia antiperforare este de 12 ani iar cea pentru vopsea de 3 ani.

Consumul oficial anuntat de Peugeot pentru Peugeot 2008 FL Allure 1.6 BlueHDi 99 CP este de 4.4 litri/100 km in parcurs urban, 3.3 litri/100 km in regim extraurban pentru un consum mixt de 3.7 litri/100 km.  In realitate, noi am obtinut pe un traseu 33 %  urban un consum de 6.2 litri/100 km. Asadar fara a atinge nivelurile din consumurile oficiale, micul SUV al leului din Sochaux este extrem de econom cu buzunarul.

\"SSD9014\"

VERDICT

Peugeot 2008 Facelift reconfirma rezultatul de 4 stele din totalul de 5 disponibile obtinut la testul de lansare din 2013. Peugeot nu avea ce sa schimbe prea mult la un model care e un succes de vanzari si e unul din cele mai sarmante si elegante din segmentul sau, asa ca s-a concentrat pe aspecte tehnologice, legate de echipamente moderne si de actualizarea gamei de motorizari, pe alinierea design-ului exterior la noul cod stilistic al marcii si pe imbunatatirea detaliilor de finisare, toate aceasta pentru a isi pastra o marja de avans intr-un segment in care fiecare luna aduce noi competitori.

\"4-out-of-5-stars-2-300x69\"

\"PLUS  rafinament in functionare, interior spatios, consum redus

\"MINUS directie nu foarte precisa, detalii ergonomie (cursa volan pe inaltime), cutii manuale doar cu 5 trepte (exceptand modelul diesel de 120 CP).

DATE TEHNICE

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi Allure 99 CP 5MT

Motorizare  1.6 diesel turbo
Cilindree (cc)  1.560
Numar cilindri  4
Numar supape  16
Raport compresie  16,0:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn  99 CP/3.500
Cuplu maxim (Nm) tr/mn  254 Nm/1.750
Carburant  motorina
Norma de poluare  EURO 6
Cutie de Viteze manuala 5 trepte
Rezervor (l)  45
Portbagaj (l) min.  422
Viteza maxima (km/h) 180
0 – 100 km/h (sec)  11.3
Consum Urban oficial (l/100km)  4.4
Consum Extraurban oficial (l/100km)  3.3
Consum Mixt oficial (l/100km)  3.7
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 7.6
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) 5.5
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) 6.2
Emisii CO2 (g/km) 97
Masa proprie (kg)  1.160
Lungime x Latime x Inaltime (mm)  4.159/1.829/1.556

GALERIE FOTO

Poze: Dragos Savu/Peugeot

Noile S90 si V90 au ajuns in Romania – Generatia NINETY by VOLVO

Volvo Cars si-a completat seria „90” cu 2 noi modele: Volvo S90 si Volvo V90 iar noile modele au fost prezentate joi, 14 aprilie, in exclusivitate, in cadrul unui eveniment special dedicat clientilor si reprezentantilor media, organizat la clubul Stejarii Country Club.

Seria NINETY este dovada procesului de transformare prin care trece brandul suedez. S90 si V90 se alatura modelului XC90, lansat in 2015. Anul trecut, doar pentru XC90 s-au solicitat 88.000 de precomenzi in toata lumea, demonstrandu-se astfel interesul ridicat al clientilor pentru noua directie adoptata de Volvo in materie de design si tehnologie.

\"Location

Ne-am propus ca prin lansarea celor doua modele S90 si V90 sa le oferim clientilor accesul intr-o lume care accentueaza experienta luxului automobilistic. Aceasta gama reprezinta armonia perfecta intre design si tehnologie inovatoare, imbina materialele sofisticate cu inteligenta ingineriei de top, redefinind perceptia asupra luxului. Succesul de care s-a bucurat XC90 ne-a convins ca noua directie abordata este pe placul clientilor nostri si asta nu poate decat sa ne incurajeze sa le oferim mai mult decat un mijloc de transport. Clientii se bucura de functionalitatea recunoscuta a masinilor Volvo, dar, in acelasi timp, au parte si de o experienta luxoasa, beneficiaza de cele mai bune tehnologii si performanta premium”, a declarat Andrei Huidan – Marketing Manager (EIT – Forum Auto – Importator Volvo Cars in Romania)

Modelele Volvo S90 si Volvo V90 se remarca de la prima vedere prin design elegant, linii simple si profil impresionant, care reflecta un mix de forta si eleganta in acelasi timp. Sentimentul deosebit este dat si de interiorul celor doua modele marca Volvo si care se remarca prin calitatea premium si design-ul cu tente specific nordice. Toate masinile Volvo sunt recunoscute pentru interiorul aparte, si de aceasta data optandu-se pentru un design natural si un mix de elemente cheie.

Ambianta elevata si rafinamentul din habitaclul noilor modele Volvo S90 si V90 este la cele mai inalte cote chiar si in versiunea standard, lista de dotari cuprinzand tapiterie de piele Moritz, scaune Comfort, climatizare automata cu reglaj pe doua zone si sistem de control a calitatii aerului Clean Zone Technology. De asemenea, S90 si V90 dispun standard de cea mai noua generatie de sisteme multimedia ce pot fi accesate prin intermediul ecranului tactil cu diagonala de 9 inci integrat in centrul plansei de bord. Experienta de condus moderna poate fi completata si cu sistemul Head-Up Display de afisare a informatiilor pe parbriz.

\"Interior

Odata cu lansarea Volvo S90 si Volvo V90, Volvo Cars introduce o noua functie in premiera mondiala pentru sistemul City Safety, este vorba despre sistemul de prevenire si evitare a coliziunilor frontale cu animale de mari dimensiuni, pe timp de zi sau noapte – va amintiti poate de testul elanului? Sistemul ofera un avertisment intuitiv si asistenta la franare, incluzand si functia de prevenire a coliziunilor frontale in intersectii, precum si de detectare a ciclistilor si pietonilor. De altfel, S90 si V90 ofera cel mai bun nivel de echipare standard din segment in materie de sisteme de siguranta. Inca de la nivelul de echipare de baza denumit Momentum, pachetul de dotari impune un etalon in materie de siguranta pasiva si activa, precum si de asistare a condusului.

\"Front

Recunoscut traditional pentru modelele SUV si break, Volvo Cars se pozitioneaza consistent pe segmentul sedan premium prin Volvo S90. Modelul s-a bucurat de o primire favorabila, in cadrul lansarii din decembrie 2015, datorita designului exterior si a interiorului somptuos, iar in cadrul competitiei organizate de Car Design News, la Geneva, a fost premiat cu distinctia „Production Car of the Year”.

Volvo S90 este echipat cu o serie de tehnologii noi, de la sisteme de siguranta de ultima generatie, pana la aplicatii si servicii de tip cloud. Pilot Assist, functia avansata de condus semi-autonom actioneaza usor asupra directiei pentru a mentine masina corect incadrata in marcajele benzii de circulatie si functioneaza pana la o viteza de aproximativ 130 km/h. Noul model este echipat si cu un sistem de motorizare curat si puternic, T8 Twin plug-in hybrid si unele dintre cele mai conectate sisteme de tip infotainment din tot segmentul sedan.

Mult asteptatul Volvo V90 a fost dezvaluit in Stockholm, Suedia, in luna februarie 2016, si este cea mai noua oferta in seria „90” a producatorului suedez, alaturandu-se modelelor XC90 si S90, sub forma unui model estate versatil si elegant.

\"Volvo

La baza modelului V90 sta experienta incontestabila pe care Volvo Cars o are in dezvoltarea modelelor estate si care a devenit o traditie cu mai bine de 60 de ani in urma, odata cu lansarea Volvo Duett. V90 duce conceptul de estate premium cu un pas mai departe si se remarca prin optiunile in materie de design, materiale si finisari. Ca si celelalte doua modele, pune masinile Volvo intr-o noua perspectiva in ceea ce priveste designul, procesul de fabricatie si nivelul de echipare.

V90 este o combinatie unica intre o experienta luxoasa si functionalitatea clasica a siluetei de estate. Dispune de un spatiu de incarcare extrem de generos, iar caracterul functional si practic ofera solutii avantajoase de depozitare. V90 este echipat cu plafon panoramic, conferind astfel un spatiu luminos, in timp ce scaunele confortabile, rabatabile, le ofera pasagerilor spatiu si lejeritate. Modelul ramane fidel scopului ce sta la baza brandului Volvo si se pozitioneaza drept un estate premium dinamic, manevrabil si functional, cu o nota de lux.

\"Volvo

Ca si S90, noul V90 ofera o serie de tehnologii inovative care permit un stil de condus semi-autonom, integrate in conceptul Pilot Assist, alaturi de cel mai extins nivel al echiparii standard in cazul sistemelor de siguranta. Acest pachet include un sistem pentru detectarea animalelor, un sistem care detecteaza parasirea involuntara a partii carosabile, precum si conectivitate digitala de top a smartphone-ului prin intermediul Apple CarPlay.

Noua gama de modele Volvo S90 si V90 este acum disponibila si in Romania, cu preturi care pornesc de la 50.105 de Euro cu TVA inclus pentru versiunea sedan si 52.600 de Euro cu TVA inclus pentru versiunea estate.

170199_IntelliSafe_Factsheet_Volvo_S90

170200_Drive_E_Factsheet_Volvo_S90

Lista de pret Volvo S90_MY17_V1

Lista de pret Volvo V90_MY17_V1