Noul BMW M5 dezvăluit oficial: 608 CP și tracțiune integrală

Ajuns la cea de-a șasea generație,  noul BMW M5 debutează alături de un motor V8 revizuit cu 608 CP și, pentru prima dată în istorie, tracțiune integrală standard.

Noul BMW M5 (nume de cod F90) renunță la formatul care l-a consacrat (tracțiune spate) și adoptă sistemul de tracțiune 4×4 M xDrive. Înzestrat cu un ambreiaj multidisc acționat electromecanic și un diferențial spate activ, acesta poate bloca cuplul transmis roților din spate în proporție de 100%, puntea posterioară devenind, astfel, singura motrice. Principalele componente hardware ale sistemului M xDrive sunt bazate pe cele ale sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive clasic, disponibil pe celelalte modele din gamă.

BMW oferă trei setări distincte pentru sistemul 4×4: 4WD (DSC activ, cuplu transmis la toate cele patru roți, puntea față activă doar în cazul pierderii aderenței), 4WD Sport (favorizează transmiterea preponderentă a cuplului spre roţile spate, DSC permite patinarea controlată a roților posterioare) sau 2WD (tracțiune spate). Sistemul DSC oferă, la rândul său, trei moduri de funcționare, ce pot fi selectate de șofer: DSC on (reglaj neutru, tracțiune optimă, intervenții mai rapide), MDM (reglaj mai permisiv), DSC off (DSC dezactivat).

Deja familiar de la vechiul BMW M5, diferenţialul M activ a fost dezvoltat suplimentar pentru noul şi acum dispune de discuri de carbon, precum şi o logică de control complet redezvoltată, permițând o distribuţie complet ajustabilă a cuplului motor între roţile spate, cu efect de blocare care poate fi variat între 0 şi 100%.

Ascuns sub capota noului BMW M5 se află cel mai recent motor V8 de 4,4 litri, care dispune de tehnologie M TwinPower Turbo. Îmbunătăţit suplimentar, motorul capabil să urce în turaţii îşi surclasează predecesorul în ceea ce priveşte puterea şi cuplul: 608 CP și 750 Nm. Îmbunătăţirile implementate de ingineri includ presiune de injecţie mai mare, noi turbocompresoare, sisteme mai puternice de lubrifiere şi răcire, dar şi sistem de evacuare modificat, mai uşor.

Misiunea de transfer a puterii motorului către cele două punți motrice revine transmisiei automate M Steptronic cu opt trepte, funcție Drivelogic și convertizor de cuplu. Conceptul de control M oferă trei programe de schimbare – atât în modul automat D, cât şi în cel manual S -, care pot fi selectate prin utilizarea butonului de pe maneta selectorului de viteze. Spectrul variază de la un program foarte sportiv la unul concentrat mai mult pe confort şi eficienţa consumului. Alternativ, conducătorul poate schimba vitezele cu ajutorul clapetelor de pe volan. Cu modul S activat, transmisia se menţine în viteza selectată chiar şi la acceleraţie maximă. Mai mult, Drivelogic permite retrogradări multiple, spre deliciul pilotajului.

Orientat spre șofer, bordul în stilul M dispune de două cadrane rotunde clasice şi ace indicatoare de culoare roşie, găzduieşte şi un vitezometru digital pe partea stângă, în timp ce turometrul de pe dreapta include un câmp de avertizare a limitei de turaţii şi lumini pentru schimbări sportive când Head-Up Display este pornit. Suprafaţa de proiecţie a Head-Up Display de la noul BMW M5 a fost mărită cu aproximativ 70%. Ca şi la modelul actual, volanul sport M include două butoane M Drive configurabile individual (M1, M2). Pe lângă modul M xDrive şi programul de schimbare Drivelogic, controlul motorului şi al suspensiei, caracteristicile de direcţie Servotronic şi afişările de pe Head-Up Display pot fi şi ele memorate. Pe partea superioară a selectorului de viteze se regăseşte comutatorul cu trei poziţii pentru alegerea programelor de schimbare Drivelogic.