Grand Racing Legends – proiectie dubla de filme documentare dedicate eroilor din motorsport

BMW Group Romania a demarat in colaborare cu Baneasa Shopping City si Gran Cinema & More un proiect pilot care aduce laolalta doua proiectii de documentare dedicate unor piloti din cursele de automobile reunite sub titlul Grand Racing Legends. Cuvântul „legende” poate ca este folosit cu generozitate, dar personajele centrale ale celor doua proiectii sunt cu adevarat eroi exceptionali, mult dincolo de simplele realizări pe circuit, iar povestile lor fascineaza si se adreseaza unui public larg prin caracterul si istoria celor doua personaje si lectiile de viata oferite.

Este vorba de două productii prezentate intr-o proiectie dubla: „Cursa vietii mele”, dedicata legendarului pilot roman Marin Dumitrescu, si „NO LIMITS”, care îl are în prim plan pe pilotul Indycar, Formula 1 şi campionul paralimpic Alessandro Zanardi si aventura lui în cursa de 24h de la Spa.

Astazi, pe 19 ianuarie 2016, cu ocazia zilei de nastere a lui Marin Dumitrescu care implineste 97 de ani, ocazie cu care ii uram \”La multi ani!\”, a avut loc vizionarea speciala pregatita pentru presa a celor doua productii.  Cu aceasta ocazie, Alexandru Seremet, Corporate Communication BMW Group România, omul de la care a pornit aceasta initiativa, a declarat: „Marin Dumitrescu si Alex Zanardi au doua povesti de viata care pe mine m-au marcat profund. Şi sunt convins că sunt unul dintre multi altii. Este o onoare si o mare bucurie să putem aduce cele doua filme în cinematografele din România. Sunt convins că astfel numărul persoanelor care sunt atinse de cei doi eroi va mai creste puţin. Trebuie apreciata deschiderea Grand Cinema Entertainment si Băneasa Shopping City pentru acest proiect. Marcam astfel lansarea filmului românesc \”Cursa vietii mele\” pentru public. Iar \”NO LIMITS\” este prezentat în premiera absoluta pe marile ecrane în afara unui festival sau a unui eveniment special. România are astfel o pozitie unica pe harta documentarelor despre motorsport”.

Alaturi de sarbatoritul zilei, \”Nea Marin\”, care a dovedit o energie de invidiat, la proiectie a participat şi echipa româneasca care a realizat filmul, precum si \”Cursa vietii mele\” precum si Tim Hahne si Julius Jacobi, producator si respectiv director de imagine al filmului \”NO LIMITS\”.

\"grand-racing-legends-doua-filme-documentare-c611c25d87b10d56c5-940-0-1-95-1\"

Marin Dumitrescu este unul din cei mai titrati piloti auto români, cu peste 30 de titluri de campion, este unul din pionierii curselor de automobile postbelice, a contribuit la formarea sportului cu motor în România si are în jur o familie dedicată automobilismului, avand la activ automobile de curse construite de la zero, participari cu modele Dacia, Jeep, Renault, BMW sau Alfa Romeo, conducerea unor echipe de raliu şi multe aventuri.  Nea Marin a format şi a influentat destine de campioni, precum Stefan Vasile, Titi Aur sau Claudiu David. Marin Dumitrescu şi-a început cariera imediat după finalul Celui de-al Doilea Război Mondial în curse de motociclete, apoi Jeep-uri militare modificate şi apoi în curse de viteza în coastă şi pe circuit. După întreruperea curselor de viteza de către regimul comunist, Marin Dumitrescu a fost unul dintre pionierii raliului românesc. Ultimul titlu a fost obţinut chiar în anul de retragere, 1976, la 57 de ani, cu un model Dacia – Campion National Clasa VI în campionatul de viteză în coasta.

\"grand-racing-legends-doua-filme-documentare-7c73625d87b68aa5eb-0-0-0-0-0\"

Alex Zanardi este un pilot cu performante importante internationale, cu participari în Formula 1 şi campion în IndyCar. Un accident violent i-a întrerupt cariera în 2001, în urma caruia Zanardi si-a pierdut ambele picioare. Doi ani mai târziu, in 2003, Zanardi revine la bordul unui automobil de curse, exact pe circuitul tragicului accident. Ulterior, din 2004 se implica în Campionatul Mondial de Turisme (FIA WTCC) unde reuseste sa castige mai multe etape (4 victorii pana in 2009 si multe alte clasari in puncte). Se dedica sportului paralimpic, este multiplu medaliat cu aur la Olimpiada de la Londra (2 medalii de aur si o medalie de argint) si campion mondial la handbyke. A încheiat mai multe participari în Iron Man Hawaii, cea mai dura competitie de gen. In vara anului trecut a participat, în premieră pentru un sportiv făra picioare, la celebra cursă de 24h de la Spa, alaturi de Timo Glock si Bruno Spengler, aventura care face subiectul filmului \”NO LIMITS\”.

Proiectul Gran Racing Legends include proiectii pentru public începând cu 9 februarie. Biletele pot fi deja cumparate sau rezervate de pe site-ul. Biletele pot fi deja rezervate pe site-ul Grand Entertainment.

Va invitam sa vizionati mai jos trailerele celor doua filme: documentarul romanesc “Cursa vietii mele” despre pilotul de curse Marin Dumitrescu si documentarul german “No limit” despre pilotul Alex Zanardi si suntem siguri ca va vor trezi dorinta de a le vedea. Eu am privit trailerele si am trait in doua minute si jumatate o gramada de emotii, am zambit, am lasat o lacrima, m-am bucurat sa il vad pe omul nostru de la BMW Romania, Alex Seremet, ca si actor, fie si figurant in \”Cursa vietii mele\” insotindu-l pe extraordinarul Nea Marin, m-am infiorat la eforturile lui Alex Zanardi si mi-am pus inca o data la indoiala propria abordare de viata la fraza acestuia de sfarsit: \”Pare o nebunie, inteleg. Dar traim doar o data si o sa fac tot ce pot\”, astfel incat, privind inapoi, sa putem spune precum Marin Dumitrescu, cu impacare si mandrie \”Asta a fost cursa vietii mele\”.

CURSA VIETII MELE

NO LIMITS

Raliul Dakar – MINI in frunte, Peugeot revine in competitie direct in modul cursa

Ediţia 2015 a Raliului Dakar a început duminica la Buenos Aires, fiind marcata de debutul bun al echipajelor MINI (protagoniste si ale editiilor anterioare) dar si de revenirea marcii Peugeot in competitie.

Orlando Terranova (Argentina) si navigatorul sau Bernardo Graue (Argentina), aflati la comenzile unui MINI ALL4 Racing, au castigat prima etapa, desfasurata pe o distanta 833 de kilometri de la Buenos Aires (Argentina) la Villa Carlos Paz (Argentina). Startul etapei a fost în delta fluviului Rio de la Plata, chiar la marginea oraşului Buenos Aires. Initial, etapa fusese castigata de  Nasser Al-Attiyah (Qatar) si Mathieu Baumel (Franta), echipajul unui alt MINI ALL4 Racing, dar acestia au fost ulterior penalizati cu doua minute si au coborat pana pe locul al saptelea al clasamentului general.

Echipajul MINI care a castigat editia de anul trecut a Raliului Dakar, format din Joan \”Nani\” Roma (Spania) si Michel Périn (Franta),  s-a oprit după zece kilometri de la începerea etapei cu probleme tehnice fiind tractat pana la bivuac de un camion de asistenta.

\"P90171153-highRes\"

După luni de munca grea, incluzând aici şi testele riguroase din decembrie efectuate in Maroc, Peugeot revine cu trei masini de curse Peugeot 2008 DKR in Raliul Dakar 2015, gata să concureze pe cei 9000 de km de teren periculos, care alcătuiesc cel mai dur raliu din lume si luand locul practic lasat liber prin retragerea lui Volkswagen din aceasta competitie.

Peugeot are o istorie importanta în Raliul Dakar, pe care l-a câstigat de patru ori consecutiv intre 1987-1990, in perioada in care competitia se desfasura pe continentul african si era caracterizata de aventuri precum furturi de masini, stabilirea invingatorilor prin aruncarea banului sau echipaje ratacite prin desert.

Obiectivul echipei Peugeot a fost setarea cit mai buna masinilor lui Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz/Lucas Cruz şi Cyril Despres/Gilles Picard pentru cursa. Planurile iniţiale ale echipei pentru testele finale au fost îngreunate de ploile torentiale din capitala Argentinei. Locatia initiala pentru ultimele teste a fost un traseu off-road de 30 de km în afara Buenos Airesului, dar echipa a gasit traseul inundat si au cautat rapid o alternativa, fiind nevoiti sa faca testele pe asfalt.

 “A fost pentru prima data la Dakar cand aceste teste s-au facut pe asfalt, dar a fost singura optiune avand în vedere ploile recente.” – a spus fostul campion Carlos Sainz. “Am reusit sa gasim o solutie sa testam masinile si ma bucur că totul a mers foarte bine.”

Celalalta mare vedeta a echipei Peugeot, Stephane Peterhansel a câştigat Dakarul de 11 ori si a dat dovada de stapânire de sine sub presiune pentru a-si supune masina la teste, înainte de a o preda autorităţilor cursei pentru verificarile dinaintea acesteia.

\"3\"

Prin alinierea unor echipaje ai caror membri totalizeaza 17 victorii in raliul Dakar, Peugeot demonstreaza o mare dorinta de a obtine performanta suprema la clasa auto cu modelul Peugeot 2008 DKR, chiar daca masina are o specificatie tehnica mai aparte, fiind dotata doar cu tractiune spate, în conditiile în care tractiunea integrala este considerata esentiala pentru victorie. \”Tractiunea spate are trei avantaje bune. Ai roti mai mari si o cursa mai buna pentru suspensii, de 460 mm în loc de 250 mm. Masina poate fi mai usoara, iar al treilea avantaj este că masina poate avea un sistem pentru umflarea şi dezumflarea pneurilor în timpul rulării\”, explică Bruno Famin, şeful Peugeot.

Şeful echipei, Bruno Famin, s-a simţit încurajat să vadă întreaga echipă de piloţi, co-piloţi, mecanici şi ingineri punând la cale această provocare şi încheind toate sarcinile stabilite în zilele dinaintea primei probe.  “Acum suntem în faţa primei probe. Şi vom lua fiecare etapă una după cealaltă” a spus Bruno. Aceasta abordare pas-cu-pas s-a reflectat intr-un debut prudent, dar promitator.

La startul raliului s-au inscris si trei echipaje care concureaza pe modele Renault Duster, unul dintre acestea clasindu-se pe locul 5 dupa prima etapa. De asemenea, exista doi concurenti romani la clasa moto unde, dupa o absenta de doi ani, Mani Gyenes şi Marcel Butuza concuereaza cu motociclete KTM 450 Rally.

Raliul Dakar 2015 a început pe 4 ianuarie şi se va termina în 17 ianuarie, dupa 9000 km parcursi prin 3 tări.

Clasament general dupa prima etapa (Top 5)

  1. Terranova/Graue (MINI ALL4 Racing) 1h13:12
  2. Gordon/Campbell (Hummer/Chevrolet) 1h13:54
  3. De Villiers/Von Zitzewitz (Toyota) 1h14:02
  4. Holowczyc/Panseri (MINI ALL4 Racing) 1h14:06
  5. Spataro/Lozada (Renault Duster) 1h14:08

Raliul Dakar 2015 – Rezumat Ziua 1

 

BMW Motorsport – noutati din weekend

\"BTCC_BMW_125i_M_Sport_Colin_Turckington_Rob_Collard_small_800x533\"

DTM: Zanardi – demonstraţie cu BMW Z4 GT3 pe Norisring.

Pilot oficial BMW, Alessandro Zanardi (Italia) a asistat la etapa DTM de pe Norisring (Germania). Alături de modelul BMW Z4 GT3, cel cu care participă în Blancpain Sprint Series, italianul a fost punctul central al unui eveniment dedicat fanilor: BMW Motorsport \”Pit Stop Chain\”.

Împreună de numeroşi angajaţi BMW prezenţi la Nürnberg (Germania), fanii au format un lanţ uman de la tribuna ITR până la automobilul lui Zanardi. Unul câte unul, pneurile maşinii au trecut pe la fiecare fan până la echipa tehnică, după care au fost montate pe maşină. Apoi, Zanardi a parcurs câteva tururi demonstrative la volanul BMW Z4 GT3.

\”Mereu este plăcut să particip la evenimentele pentru fani, în special în Germania, ţara care a devenit ca a doua casă pentru mine\”, a declarat Zanardi. \”Pe de-o parte pentru că fac parte din familia BMW, dar şi pentru că reacţia fanilor este una pozitivă. Când am pilotat după «pit stop» şi am lăsat roţile să derapeze puţin, cu toţii şi-au arătat încântarea.

A fost fantastic să parcurg un tur pe acest circuit unic, în care spectatorii din tribune sunt foarte aproape de pistă.” Zanardi a fost prezent şi pe podiumul cursei DTM: el i-a decernat trofeul ocupantului locului al doilea, Jamie Green (Marea Britanie).

 \"BTCC_BMW_125i_M_Sport_Colin_Turckington_small_800x533\"

BTCC: Două victorii pentru Turkington la Croft, Collard a urcat şi el pe podium.

Colin Turkington (Marea Britanie), pilotul Team eBay Motors, şi-a păstrat cu succes locul de lider în British Touring Car Championship (BTCC) după cele trei curse ale etapei de la Croft (Marea Britanie): campionul din 2009 a sărbătorit două victorii la volanul modelului #5 BMW 125i M Sport. În cea de-a treia manşă, el a abandonat. Coechipierul său, Robert Collard (Marea Britanie), şi-a trecut şi el în cont o zestre consistentă de puncte: el a avut o progresie a clasărilor, locul al patrulea din prima cursă, fiind urmat de poziţia a treia în manşa secundă, respectiv de a doua în ultima cursă. Cel de-al treilea pilot BMW, Nick Foster (Marea Britanie), a ocupat locurile al 14-lea, respectiv al şaptelea în ultimele două manşe ale etapei.

 

Blancpain Endurance Series: TDS Racing se impune în clasa Pro-Am la Paul Ricard.

A patra cursă din Blancpain Endurance Series, care a avut loc la Paul Ricard (Franţa), a fost un succes deosebit pentru echipa TDS Racing.

Nick Catsburg (Olanda) şi Henry Hassid (Franţa) au trecut linia de sosire pe locul al şaselea, după 88 de tururi parcurse în cursa de două ore. Acest rezultat a fost sinonim cu victoria în categoria Pro-Am. Cel de-al doilea BMW Z4 GT3 a fost cel al echipei Ecurie Ecosse, clasat al cincilea la Pro-Am. ROAL Motorsport a încheiat pe poziţia a zecea.

 

Programul Junior: primul test pentru BMW M235i Racing la Spa-Francorchamps.

Pe circuitul de la Spa-Francorchamps (Belgia), juniorii BMW Motorsport – Jake Hughes (Marea Britanie), Jesse Krohn (Finlanda), Alexander Mies (Germania) şi Moisés Soriano (Spania) – au efectuat un test de două zile cu BMW M235i Racing. Prima zi a fost dedicată adaptării juniorilor cu maşina şi cu circuitul, fiind prima dată când Hughes şi Soriano au pilotat modelul. În cea de-a doua zi, cvartetul de piloţi a efectuat un program de dezvoltare a unei setări comune pentru BMW M235i Racing şi a simulat o cursă de trei ore, care a inclus pit stopuri şi schimbări de pilot. Toate acestea fac parte din pregătirea pentru participarea în următoarea cursă VLN, ce va avea loc pe bucla Nordschleife de la Nürburgring (Germania), la 5 iulie.

 \"Colin

USSC: evoluţie dezamăgitoare pentru BMW Team RLL; victorie Turneu Motorsport în categoria GTD în cursa de şase ore de la Watkins Glen.

#56 BMW Z4 GTLM, pilotat de John Edwards şi Dirk Müller, a încheiat pe locul al şaselea, după ce cursa fără probleme a fost marcată de un incident în care a fost implicat Edwards şi a coborât de pe locul al treilea pe al nouălea.

Müller a revenit pe poziţia a şasea în cea de-a patra oră, poziţie pe care au şi încheiat cei doi. Bill Auberlen şi Andy Priaulx au avut o zi plină de ghinioane cu #55 BMW Z4 GTLM, efectuând 10 pit stopuri. Cei doi obţinuseră primul pole position pentru BMW Team RLL în acest sezon. O penalizare primită de Auberlen pentru un acroşaj şi trei pene suferite pe parcurs au făcut ca echipajul #55 să încheie la un tur de lideri. În aceeaşi cursă, dar la categoria GTD, modelul BMW Z4 – înscris de Turner Motorsport şi pilotat de Dane Cameron şi Markus Palttala – a obţinut o victorie categorică, cea de-a doua din acest sezon. Echipajul a parcurs 178 de tururi şi a fost lider pe parcursul a 169 de tururi.

 

Source: BMW

A doua victorie a sezonului pentru BMW in DTM

Marco Wittmann (Germania) a sărbătorit cea de-a doua victorie personală din acest an, în cea de-a treia etapă a sezonului DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) desfăşurată la Budapesta (Ungaria), aceasta reprezentand si a doua victorie pentru BMW in DTM in sezonul 2014. Pilotul BMW Team RMG a profitat la maximum de pole position-ul obţinut cu modelul Ice-Watch BMW M4 DTM şi a condus cursa într-o manieră categorică de la start la final. După 41 de tururi pe Hungaroring, Wittmann a încheiat cu un avans de 6,615 secunde în faţa lui Miguel Molina (Spania, Audi). În vârstă de 24 de ani, Marco a revenit în fotoliul de lider al clasamentului piloţilor, cu un total de 50 de puncte, înaintea cursei de pe teren propriu, la Norisring (Germania), de la sfârşitul lunii iunie. Victoria a fost cea de-a 61-a obţinută de BMW Motorsport în istoria DTM şi cea de-a doua pentru noul BMW M4 DTM. De asemenea, a fost al doilea succes în DTM pentru BMW Team RMG şi directorul Stefan Reinhold (Germania).

\"2014_DTM_Hungaroring_big_3000x1999

Bruno Spengler (Canada) a reuşit o revenire de senzaţie la comenzile BMW Bank M4 DTM, clasându-se în cele din urmă pe locul al treilea şi reuşind astfel primul său podium din acest an. Spengler a luat startul de pe poziţia a noua a grilei, cu pneuri standard, şi iniţial nu a putut să facă faţă maşinilor mai rapide, echipate cu anvelopele opţionale, care l-au depăşit. Cu toate aceste, când a trecut la pneurile de compoziţie mai moale, campionul DTM din 2012 a început să urce în clasament, până pe locul al treilea, obţinând astfel un podium pe deplin meritat.

Cei doi debutanţi din echipa BMW Motorsport au marcat primele lor puncte din acest sezon: asemenea lui Spengler, Maxime Martin (Belgia) a revenit de o manieră impresionantă şi a ocupat locul al şaselea cu modelul Samsung BMW M4 DTM. António Félix da Costa (Portugalia) a încheiat al nouălea, la comenzile Red Bull BMW M4 DTM. Timo Glock (Germania), coechipierul său de la BMW Team MTEK, a experimentat un final dezamăgitor de cursă, după o evoluţie impresionantă pe Hungaroring. Pornit de pe locul al doilea al grilei, pilotul Deutsche Post BMW M4 DTM a fost în postura de a ocupa un loc pe podium în cea mai mare parte a cursei. Cu toate acestea, combinaţia între compoziţia mai dură a pneurilor – folosită în partea a doua a cursei – şi câteva atacuri mult prea agresive ale adversarilor au avut ca efect o retrogradare a lui Glock în clasament în ultimele tururi ale întrecerii. O pană suferită ca urmare a unei coliziuni a făcut ca el să încheie doar pe locul al 19-lea.

Augusto Farfus (Brazilia) s-a chinuit cu problemele mecanice prezentate de modelul Castrol EDGE BMW M4 DTM încă de la start şi s-a retras din cursă cu 10 tururi înainte de sosire. Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M4 DTM) şi Joey Hand (SUA, Crowne Plaza Hotels BMW M4 DTM) au încheiat pe locurile al 13-lea, respectiv al 15-lea.

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): \”A fost o cursă deosebit de disputată, pe un circuit special, în care Marco Wittmann a avut încă o dată o evoluţie absolut remarcabilă. El a dominat cursa de la start şi s-a ferit de orice fel de probleme. Anul acesta, Marco este incredibil de consistent şi este o adevărată bucurie să-l priveşti de la standul de comandă. A doua victorie a sa în doar trei curse disputate în 2014 şi postura de lider al clasamentului piloţilor – ei bine, această serie poate continua cât mai mult. În spatele său a fost o dispută atractivă de la start la final, în special bătălia pentru locul al treilea, datorită diferitelor strategii privind alegerea pneurilor. În cele din urmă, alegerea făcută de Bruno Spengler, care a reuşit câteva manevre spectaculoase de depăşire, şi de Maxime Martin a dat rezultate. Din păcate, nu acelaşi lucru se poate spune despre António Félix da Costa şi Timo Glock. În ciuda acestor situaţii, ambii debutanţi merită felicitări pentru primele puncte în DTM. Patru maşini în Top 10 a însemnat marcarea unor puncte importante în clasamentul constructorilor. A fost un week-end deosebit şi ne-am simţit ca acasă în Ungaria.\”

Clasamente după etapa 3/10.

Clasamentul piloţilor.

1. Marco Wittmann 25p; 2. Mike Rockenfeller 31p; 3. Edoardo Mortara 27p; 4. Miguel Molina 26p; 5. Adrien Tambay 26p; 6. Christian Vietoris 25p; 7. Bruno Spengler 23p; 8. Mattias Ekström 20p; 9. Augusto Farfus 14p; 10. Paul di Resta 12p; 11. Timo Glock 10p; 12. Maxime Martin 8p; 13. Martin Tomczyk 8p; 14. Timo Scheider 8p; 15. Jamie Green 6p; 16. António Félix da Costa 4p; 17. Gary Paffett 4p; 18. Joey Hand 1p.

Clasamentul echipelor.

1. BMW Team RMG 58p; 2. Audi Sport Team Abt 53p; 3. Audi Sport Team Abt Sportsline 46p; 4. Audi Sport Team Phoenix 39p; 5. Original-Teile Mercedes AMG 37p; 6. BMW Team Schnitzer 31p; 7. BMW Team RBM 15p; 8. BMW Team MTEK 14p; 9. Audi Sport Team Rosberg 6p; 10. EURONICS / FREE MAN\’S WORLD Mercedes AMG 4p.

Clasamentul constructorilor.

1. Audi 144p; 2. BMW 118p; Mercedes-Benz 41p.

Calendar 2014:

4 mai – Hockenheim (Germania); 18 mai – Oschersleben (Germania); 1 iunie – Budapesta (Ungaria); 29 iunie – Norisring (Germania); 13 iulie – Moscova (Rusia); 3 august – Spielberg (Austria); 17 august – Nürburgring (Germania); 14 septembrie – Lausitzring (Germania); 28 septembrie – Guangzhou (China); 19 octombrie – Hockenheim (Germania).

Andrei Mitrașcă e primul pilot român care participă la cursa de la Pikes Peak

\"andrei-mitrasca-pikes-peak-front\"

Andrei Mitrasca, multiplu campion in cadrul Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop, este primul roman care va participa la Cursa Internationala de Viteza in Coasta de la Pikes Peak, SUA.

Pilotul de viteză în coastă va lua startul pe 29 iunie și va conduce un Seat Ibiza Cupra de 180 de cai putere.”Cursa catre Nori” de la Pikes Peak, recunoscuta pentru dificultatea tehnica si pentru frumusetea peisajului, atrage anual sute de piloti din intreaga lume.Cursa de la Pikes Peak numara 159 de viraje pe un traseu cu o lungime de 19,99 km si care ajunge la o altitudine de nivel de 4.400m.

”La Pikes Peak voi participa cu un Seat ibiza Cupra D, masina cu care am inregistrat toate succesele de pana acum si care este in momentul de fata una din cele mai fiabile masini de curse din Romania”, a declarat pilotul Andrei Mitrasca.

In cursa din acest an de la Pikes Peak, Andrei Mitrasca va lua startul la clasa Time Attack 2.

Premiere Hyundai la Salonul de la Frankfurt: noul Hyundai i10, ix35 facelift, ix35 Fuel Cell, i20 WRC

In cadrul conferintei de presa de la Salonul Auto de la Frankfurt 2013, Hyundai a prezentat noutatile marcii la nivel de gama: noul i10, ix35 facelift, ix35 Fuel Cell, i20 WRC.

Noul model Hyundai i10 continua tendinta inceputa de cele mai recente modele Hyundai, fiind proiectat, dezvoltat si fabricat in Europa, pentru clientii europeni, in cadrul centrului de cercetare si dezvoltare Hyundai Motor Europa, din Rüsselsheim, Germania, si devenind o referinta pentru clasa mini in ceea ce priveste spatiul si functionalitatea.

\"New

Hyundai Motor isi propune sa isi consolideze succesul obtinut in clasa A prin intermediul noii generatii i10, care dispune de caracteristici intalnite la segmentele superioare, precum comenzi pe volan, pilot automat cu limitator de viteza, volan si scaune fata imbracate in piele si incalzite, sistem de asistenta la pornirea din rampa, buton de pornire „Smart key”, faruri de zi cu LED  sau sistem de climatizare automata. Astfel, noul i10 imbina design-ul dinamic cu nivelul inalt de echipare si materialele utilizate, completate de o gama extinsa de sisteme de siguranta. Hyundai i10 este un model foarte important pentru Hyundai. Incepand cu 2007, vanzarile Hyundai i10 in Europa au depasit  450.000 unitati, recordul fiind atins in 2009, inregistrand 107.000 unitati comercializate. In 2010, i10 era cel mai bine vandut model Hyundai din Europa, iar in 2012 inca se mentinea in acest clasament, situandu-se pe locul al patrulea. Hyundai Motor a stabilit noi obiective pentru i10 in segmentul mini, dorind sa ajunga la 74.000 unitati comercializate in primul an, astfel inregistrand o cota de piata de 6.3%.

In ultimul deceniu, Hyundai a facut un salt urias din punct de vedere al design-ului modelor sale, astfel incit design-ul exterior este la momentul actual cel mai important motiv pentru care clientii aleg un autovehicul Hyundai, indiferent de segmentul din care acesta face parte. Studiile efectuate au aratat faptul ca 31% dintre cumparatorii Hyundai au clasat design-ul drept principalul criteriu de selectie, depasind cu 2% media inregistrata la nivelul industriei. Drept urmare, Hyundai Motor nu a subestimat importanta design-ului in dezvoltarea noii generatii a mezinului i10. Noul i10 ofera clientilor europeni cea mai recenta interpretare a conceptului de design „sculptura fluida”.

In cadrul primelor cercetari realizate in Italia si Marea Britanie, comparativ cu principalii competitori din segment, noua generatie Hyundai i10 a obtinut cele mai interesante reactii spontane ale participantilor.

Influentele europene utilizate in dezvoltarea modelului de clasa mica se reflecta in dimensiunile majorate. Noul Hyundai i10 masoara 3,665 metri, fiind cu 8 cm mai lung decat predecesorul sau, devenind astfel unul dintre cele mai lungi autovehicule din segment. De asemenea, de la cel mai ingust model al clasei A, i10 devine cel mai lat, masurand 166 cm (+6,5 cm). Cu o linie a plafonului mai joasa cu 4 centimetri, masurand 150 cm inaltime, modelul infatiseaza o tinuta atletica pe carosabil. Acest element este completat de linia mediana proeminenta a caroseriei.

Dimensiunile exerioare marite se traduc prin unul dintre cele mai voluminoase si practice interioare din segment, oferind cel mai generos spatiu de depozitare si spatiu pentru picioare (189 cm). Capacitatea portbagajului a fost extinsa pana la 252 litri cu bancheta din spate in pozitie normala, cu 27 litri mai mult decat in cazul predecesorului sau, respectiv 1.046 litri cu bancheta rabatata. Comparativ cu modelul anterior, ocupantii locurilor din fata se bucura de 44 mm spatiu suplimentar pentru zona picioarelor, 1070 mm in total, dar si de 16 mm in plus spatiu pentru zona umerilor (1306 mm). De asemenea, habitaclul ofera un spatiu generos pentru zona capului, respectiv 1008 mm.

Caroseria noului Hyundai i10 este mai rigida, datorită utilizarii otelului de inalta rezistenta si a ranforsarilor suplimentare, avand o rigiditate la torsiune mai mare cu 27% fata de predecesorul sau. Materialul caroseriei are in compozitie 29,2% otel cu rezistenta crescuta – o evolutie semnificativa, comparativ cu 9% in structura variantei anterioare. Modificarile aduse caroseriei noului i10 cresc rezistenta la impact, reducand zgomotul, vibratiile si duritatea (NVH). Zgomotul interior redus masoara 38 decibeli (dB) la stationare si 65 dB la rularea pe autostrada – valori sub parametrii inregistrati de principalii competitori.

 Hyundai Motor ofera potentialilor clienti posibilitatea de a alege intre doua motoare performante Kappa, pe benzina, de 1.0 si 1.25 litri. De asemenea, noul Hyundai i10 dispune de doua variante de transmisie, manuala cu cinci trepte sau automata cu 4 rapoarte.

Propulsorul de 1 litru, in 3 cilindri, livreaza 66CP la o capacitate de 998 cc. Cuplul maxim de 94 Nm (69 lb.ft) este disponibil de la 3500 rpm. Aceasta motorizare va fi disponibila si cu instalatie  GPL, dispunand de 67CP la 6200 rpm cu un cuplu de 90 Nm la o turatie de 3500 rpm.

Hyundai Motor asteapta ca vanzarile pentru motorul Kappa de 1.25 litri in patru cilindri sa acopere aproximativ 40% din vanzarile noului model i10. Cu o capacitate de 1248 cmc, livreaza 87CP la o turatie de 6000 rpm, iar cuplul maxim de 120Nm (88 lb. ft.) este atins la 4000 rpm.

Siguranta reprezinta o prioritate pentru Hyundai Motor, iar noul i10 beneficiaza de cele mai avansate tehnologii intalnite pana acum la segmentele superioare, fiind unul dintre cele mai sigure autovehicule din segment. Sistemele de siguranta activa si pasiva asigura o protectie maxima atat pentru pasageri, cat si pentru pietoni. Sistemele de siguranta activa, precum controlul electronic al stabilitatii (ESC), sistemul de management al stabilitatii (VSM) sau sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri, reprezinta, in premiera pentru Hyundai Motor, in clasa mini, dotari standard. Sistemele de siguranta pasiva care echipeaza noul model i10 includ centuri de siguranta cu avertizare sonora, inchidere centralizata automata, precum si sase airbag-uri – doua frontale, doua laterale si doua tip cortina fata – care ofera o protectie crescuta in cazul unei coliziuni.

Noua generatie Hyundai i10 marcheaza o etapa semnificativa pentru Hyundai Motor si anume demararea productiei in Europa pentru modelele de clasa mica. Producerea modelului in cadrul fabricii de la Ízmit, Assan Otomotiv Sanayi (HAOS), a implicat o investitie de 475 milioane euro in 2012. Aceasta a generat mai mult de 2800 locuri de munca atat in cadrul unitatii de productie, cat si la furnizorii locali, costurile totale ajungand la peste 1 miliard euro. Adaugarea noii linii de productie i10 – alaturi de modelul de clasa B al companiei, i20 – creste capacitatea anuala a uzinei de la Ízmit, pentru 2014, la 200.000 unitati. In prezent, capacitatea de productie anuala a fabricilor din Turcia si Cehia ajunge la 500.000 unitati.

Alaturi de Hyundai i10, cealalta vedeta a standului Hyundai la Frankfurt este reprezentata de Hyundai ix35 – vorbim aici atit de facelift-ul popularului SUV de clasa medie, pe care noi l-am prezentat anterior cu ocazia salonului de la Geneva, cit si de versiunea i35 Fuel Cell, functionind cu hidrogen, produsa deja in serie mica pentru o serie de municipalitati din statele nordice.

\"ix35

Hyundai  ix35 Fuel Cell este a treia generatie de vehicule fuel cell pe baza de energie electrica (FCEV) de la Hyundai. De la prezentarea Hyundai Santa Fe FCEV in 2000, compania a devenit lider international in dezvoltarea tehnologiei fuel cell pe baza de hidrogen si dispune de unul dintre cele mai extinse centre de cercetare fuel cell in Coreea. In 2005 a fost prezentata a doua generatie de vehicule fuel cell – Hyundai Tucson FCEV –echipata cu prima pila de combustie a companiei de 80 kW (109 CP).

ix35 Fuel Cell este un vehicul viabil, pentru uz cotidian, ce pastreaza de la varianta ix35 conventionala standardele de siguranta, confortul si performanta, producand zero emisii. Hyundai ix35 Fuel Cell dispune de imbunatatiri semnificative fata de predecesorul sau, autonomia a crescut cu peste 50%, dar si eficienta consumului de carburant s-a ridicat a cu peste 15%.

 ix35 Fuel Cell este echipat cu un motor electric de 100 kW (136 CP), ce permite vehicului sa atinga viteza maxima de 160 km/h.  Doua rezervoare pentru hidrogen, cu o capacitate totala de 5,64 kg, permit vehicului sa parcurga 594 km cu o singura alimentare, iar motorul poate porni si la temperaturi scazute, de pana la -20 Celsius. Energia este depozitata intr-o baterie litiu-ion, pe baza de polimer de 24 kW, dezvoltata impreuna cu LG Chemical.

Pila de combustie functioneaza prin transformarea energiei chimice din hidrogen in energie electromecanica. In interiorul pilei de combustie, un anod si un catod se suprapun cu membrana de polimer a unui electrolit. Procesul dezvoltarii unui curent electric are loc in trei etape:

  • Gazul de hidrogen acopera anodul, facandu-l sa se divida in ioni de hidrogeni (protoni) si electroni.
  • Membrana de polimer a electrolitului permite strict protonilor sa treaca. Electroni se deplaseaza catre un circuit extern care va activa motorul.
  • La nivelul catodului, electroni si protoni interactioneaza cu oxigenul (din aer) rezultand H2O – apa – care este eliminata de pila de combustie, fiind singurul element eliminat.

Hyundai ix35 Fuel Cell reprezinta unul dintre cele mai avansate vehicule din clasa sa, cu o dezvoltare permanenta si imbunatatiri ale costurilor de productie. Este de asteptat ca productia de serie limitata sa implusioneze vanzarile si sa atraga un numar mare de clienti ulterior anului 2015.

 Strategia si viziunea companiei Hyundai privind tehnologia utilizarii hidrogenului ca si carburant pentru autovehicule au fost recunoscute la nivel international prin includerea in clasamentul “Marci globale prietenoase cu mediul 2012”, publicat in studiul Interbrand – 50 de marci internationale prietenoase cu mediul.  Clasat pe locul 17, Hyundai a fost unul dintre cei mai bine pozitionati producatori auto. Interbrand a mentionat faptul ca Hyundai este lider in industria “zero emisii” prin dezvoltarea tehnologiei pe baza de hidrogen fuel cell.   Prin dezvoltare tehnica, asemenea altor planuri si initiative unde Hyundai s-a implicat, compania puncteaza angajamentul fata de vehiculele pe baza de hidrogen fuel cell ca o solutie prietenoasa cu mediul inconjurator, pentru a intampina viitoarele necesitati privind mobilitatea.

\"Bryan

Hyundai i20 WRC este modelul pregatit de Hyundai pentru revenirea in Campionatul Mondial de Raliuri (WRC). Pina la debutul planificat pentru sRaliul de la Monte Carlo 2014, Hyundai a demarat un purernic progam de testare, sub conducerea veteranului WRC, Michel Nandan, numit in functia de Director al echipei. Francezul, care a detinut pozitii tehnice cheie pe scena mondiala  a raliurilor inca de la jumatatea anilor ‘90, s-a alaturat anul acesta formatiunii Hyundai intr-un moment semnificativ pentru producator in dezvoltarea programului WRC. Pilotii de teste sunt francezul, Bryan Bouffier si finlandezul Juho Hänninen.

Hyundai si-a anuntat intentia de a participa la Campionatul Mondial de Raliuri la Salonul Auto de la Paris, din septembrie, anul trecut. In prezent, Hyundai dezvolta specificatiile WRC pentru noul model i20, care va concura pe toata durata campionatului din 2014. De asemenea, Hyundai a desemnat o filiala motor-sport dedicata, Hyundai Motorsport GmbH, care va implementa programul WRC al marcii. Gyoo Heon Choi a fost numit presedinte al Hyundai Motorsport GmbH.

Aceasta nu este prima participare a marcii la WRC. Implicarea companiei in acest sport a inceput in 1998 cand, pentru doua sezoane, marca Hyundai a fost prezenta la clasa F2. In 1999, echipa a anuntat ca incepand din sezonul 2000 va concura cu modelul Accent WRC cu trei usi. Acest model a participat in Campionatul Mondial de Raliuri pana in sezonul 2003. Hyundai ridica stacheta pentru revenirea sa in WRC prin formarea unei echipe interne, care va opera in locatia dedicata din Alzenau, Germania – situata in apropiere de Frankfurt, unde este pozitionat sediul operational al Hyundai Europa.

CITROËN intra in FIA WTCC 2014 cu Sébastien Loeb

\"mystere_2\"

Puternic înscrise în genele Citroën, competiţiile auto prezintă multiple forme de expresie. Dominând cursele rutiere din cele patru colţuri ale lumii timp de 20 de ani, Citroën îşi îndreaptă acum atenţia către cursele de pistă din cadrul Campionatului Mondial de Turisme FIA (FIA WTCC) începând din 2014. Este vorba de o nouă provocare pentru competiţiile Citroën Racing, dar şi pentru Sébastien Loeb, care va pilota una dintre maşinile înscrise în campionat.

La deschiderea Salonului Auto de la Paris de anul trecut, Citroën a menționat că ia în considerare participarea la FIA WTCC, iar acum compania franceză confirmă participarea la campionatul din 2014. Deținător a 5 Cupe Cross Country Rally World2 şi a opt titluri la World Rally Championship, Citroën va participa pentru prima oară la un campionat internațional de curse pe circuit. Este un semnal ce subliniază atât importanța competițiilor auto pentru Citroën, cât și determinarea brandului de a continua relația extraordinară cu Sébastien Loeb. «Citroën Racing şi-a petrecut ultimele luni încercând să aprofundeze oportunitatea de a implementa acest program», afirmă Frédéric Banzet, Director general Citroën. «WTCC se bazează pe câteva aspecte absolut fundamentale pentru Citroën: vizibilitate media extinsă, reglementări care să reducă bugetele şi un calendar mondial competițional veritabil. Participarea la acest campionat ne oferă posibilitatea de a expune platforma Créative Technologie şi capacitatea de a dezvolta Marca pe acele piețe în creştere, deosebit de promițătoare, precum China, Rusia sau America de Sud. Țin să mulțumesc pe această cale parteneriatului nostru istoric cu Total, care va fi alături de noi şi în această nouă aventură.»

Intrarea Citroën Racing pe circuit va coincide cu introducerea unei noi generații de autovehicule, mult mai spectaculoase față de cele existente în prezent. «A concura la o categorie pentru prima dată pornind de la zero reprezintă o adevărată provocare pentru echipa noastră», a declarat Yves Matton, directorul echipei Citroën Racing. «Acestea fiind spuse, vom putea re-utiliza o mare parte a experienței noastre de la motorizarea de 1.6 turbo cu injecție directă de pe DS3 WRC. Am început deja lucrul la centrul tehnic Versailles care se va intensifica în următoarele săptămâni cu primele teste ale mașinii noastre şi cu o campanie de dezvoltare, pentru a pregăti sezonul 2014. Evident, suntem în continuare fideli raliului şi vom continua să lucrăm din greu pentru a obține cele mai bune rezultate în 2013. Parteneriatul cu Abu Dhabi a fost consolidat, ceea ce ne permite să participăm la WRC cu un nou sistem şi noi  obiective.» Citroën Racing va lua parte la întreg sezonul FIA WTCC 2014. Numele primului pilot este cu siguranță deja cunoscut: având un palmares de 9 titluri la World Rally Championship Drivers4 cu modelele Xsara, C4 şi DS3 WRC, Sébastien Loeb nu şi-a ascuns entuziasmul de a se angrena la această provocare alături de echipa sa favorită: «În primul rând am fost extrem de încântat să aflu că proiectul s-a confirmat. Este aproape un vis că vom scrie un nou capitol în istorie. Sunt nerăbdător să efectuez primele ture pe circuit la volanul maşinii şi să începem testele. Acest an de tranziție a fost destinat dobândirii de noi experiențe şi îmbunătățirii abilităților pe circuit. Nu mă aştept să câştig de îndată, însă sunt hotărât să obțin victoria într-o bună zi.»

Red Bull prezinta noua arma a lui Sebastian Vettel

\"\"

Red Bull Racing a prezentat publicului la Milton Keynes (UK) noul monopost RB9. Proiectat de Adrian Newey si echipa sa, se prezinta ca o evolutie fireasca a lui RB8 si reprezinta o noua arma in lupta pentru al 4-lea titlu de campion mondial al lui Sebastian Vettel. Ce ne va rezerva sezonul 2013 ramane de vazut, intre timp agitatia din departamentele tehnice concretizandu-se in noi bolizi ce vor alerga spre deliciul publicului in noul sezon.

Imbunatatirile tehnice s-au concentrat asupra aspectelor aerodinamice iar din punct de vedere estetic iese mult in evidenta sponsorul Infiniti.

Red Bull Racing a uimit audienta si cu un material video foarte bine elaborat despre productia noului RB9.

Sebastian Vettel este Campion Mondial Formula 1 sezonul 2012!

Sebastian Vettel a cistigat al treilea titlu de Campion Mondial din Formula 1, cu doar trei puncte in fata lui Fernando Alonso in clasamentul general, dupa o cursa dramatica a Marelui Premiu al Braziliei disputata pe circuitul din Sao Paolo.

\"\"

Vedeta lui Red Bull a reusit sa obtina acest titlu dupa o coliziune cu Bruno Senna in primul tur al cursei urmata de o evolutie de recuperare si urmarire cu masina partial avariata, incheiind cursa pe locul 6 si devenind astfel cel mai tinar detinator a trei titluri de Campion Mondial al Formulei 1.

Cursa s-a incheiat cu o noua victorie a lui Jenson Button pentru McLaren dupa ce monopostul lui Lewis Hamilton, plecat in fata sa de pe grila, a avut un contact cu masina lui Nico Hulkenberg in primul viraj.

\"\"
Cursa din Brazilia a marcat a doua retragere din Formula 1 a lui MichaeSchumacher. Plecat de pe grila de pe pozitia a 13 a grilei si cazut pe pozitia 20 dupa o pana, la 30 de secunde fata de ocupantul pozitiei 19, a reusit in final sa termine pe locul 7, cistigind 6 puncte la ultima sa cursa in Formula 1, la aproape 44 de ani.Fanii sai au motivat performantele relativ modeste ale ultimilor trei ani prin lipsa de competitivitate a masinii – ramine de vazut cum se va descurca de anul viitor Lewis Hamilton pe noul sau monopost Mercedes GP (dupa 14 ani de asociere cu McLaren).


Probabil ca revelatia sezonului acesta a fost insa revenirea lui Kimi Raikkonen, care reuseste sa termine pe locul trei in clasamentul pilotilor, trebuind astfel sa participe la festivitatea de premiere de la Istambul de luna viitoare dupa ce declarase ca ar vrea mai degraba sa termine pe locul 4 la general, ca sa nu trebuiasca sa faca aceasta calatorie. Tot el a fost protagonistul unei scene amuzante, dovedind ca te poti rataci si pe un circuit de Formula 1.

Rezultate finale Marele Premiu de Formula 1 al Braziliei (F1 Brazil Grand Prix):

1 Jenson Button (Marea Britanie) McLaren 1ora 45min 22.656sec

2 Fernando Alonso (Spania) Ferrari 1:45:25.410

3 Felipe Massa (Brazilia) Ferrari 1:45:26.271

4 Mark Webber (Australia) Red Bull 1:45:27.592

5 Nico Hulkenberg (Germania) Force India 1:45:28.364

6 Sebastian Vettel (Germania) Red Bull 1:45:32.109

7 Michael Schumacher (Germania) Mercedes GP 1:45:34.563

8 Jean-Eric Vergne (Franta) Scuderia Toro Rosso 1:45:51.309

9 Kamui Kobayashi (Japonia) Sauber-Ferrari 1:45:53.906

10 Kimi Raikkonen (Finlanda) Lotus F1 Team  1 tur

11 Vitaly Petrov (Rusia) Caterham 1 tur

12 Charles Pic (Franta) Marussia 1 tur

13 Daniel Ricciardo (Australia) Scuderia Toro Rosso 1 tur

14 Heikki Kovalainen (Finlanda) Caterham 1 tur

15 Nico Rosberg (Germania) Mercedes GP 1 tur

16 Timo Glock (Germania) Marussia 1 tur

17 Pedro de la Rosa (Spania) HRT-F1 2 ture

18 Narain Karthikeyan (India) HRT-F1 at 2 ture

19 Paul di Resta (Marea Britanie) Force India 3 ture

Neclasati:

20 Lewis Hamilton (Marea Britanie) McLaren 54 ture

21 Romain Grosjean (Franta) Lotus F1 Team 5 ture

22 Pastor Maldonado (Venezuela) Williams 1 ture

23 Bruno Senna (Brazilia) Williams 0 ture

24 Sergio Perez (Mexic) Sauber-Ferrari 0 ture

Rezultate finale Campionat Mondial:

1 Sebastian Vettel (Germania) Red Bull 281 puncte

2 Fernando Alonso (Spania) Ferrari 278

3 Kimi Raikkonen (Finlanda) Lotus F1 Team 207

4 Lewis Hamilton (Marea Britanie) McLaren 190

5 Jenson Button (Marea Britanie) McLaren 188

6 Mark Webber (Australia) Red Bull 179

7 Felipe Massa (Brazilia) Ferrari 122

8 Romain Grosjean (Franta) Lotus F1 Team 96

9 Nico Rosberg (Germania) Mercedes GP 93

10 Sergio Perez (Mexic) Sauber-Ferrari 66

11 Nico Hulkenberg (Germania) Force India 63

12 Kamui Kobayashi (Japonia) Sauber-Ferrari 60

13 Michael Schumacher (Germania) Mercedes GP 49

14 Paul di Resta (Marea Britanie) Force India 46

15 Pastor Maldonado (Venezuela) Williams 45

16 Bruno Senna (Brazilia) Williams 31

17 Jean-Eric Vergne (Franta) Scuderia Toro Rosso 16

18 Daniel Ricciardo (Australia) Scuderia Toro Rosso 10

Rezultate constructori:

1 Red Bull 460 puncte

2 Ferrari 400

3 McLaren 378

4 Lotus F1 Team 303

5 Mercedes GP 142

6 Sauber-Ferrari 126

7 Force India 109

8 Williams 76

9 Scuderia Toro Rosso 26

via formula1.com

Încă o victorie pentru Dacia Duster: „Duster 4×4 Everyone\” – locul I la GTC Motor Sport

Echipajul Duster 4×4 Everyone format din Gheorghe Catrina, pilot, şi Adrian Mihai Petcu, copilot, ambii angajaţi ai Grupului Renault în România, s-a clasat pe locul I, la categoria Standard, in cadrul competitiei GTC Buzău 2012 (25-28 octombrie). Echipajul Duster 4×4 Everyone a concurat alături de alte nouă echipe la categoria respectiva.

Dar ce inseamna Duster 4×4 Everyone? Este vorba de o asociatie care reuneste angajati ai Grupului Renault, pasionati de inginerie si offroad, care a inscris mai multe echipaje in cadrul Campionatului Naţional de Offroad de anul acesta cu vehicule Dacia Duster. Toti piloţii, cât şi copiloţii şi asistenţii tehnici sunt angajaţi ai Grupului Renault în România. Asociaţia Duster 4×4 Everyone urmareste promovarea capacităţilor 4×4 ale vehiculului Dacia Duster, depăşirea provocărilor sau limitelor personale datorită spiritului de echipă, respectarea şi protejarea naturii în timpul oricărei incursiuni cu maşinile în mediul natural, pe trasee offroad.

Competiţia GTC Motor Sport s-a desfasurat  week-end-ul trecut la Sărata Monteoru, pe durata a patru zile (25-28 octombrie). În prima zi au avut loc înscrierile şi o întrecere pentru a stabili ordinea de plecare în traseu a echipajelor. În a doua şi a treia zi, modelul Dacia Duster condus de Gheorghe Catrina şi copilotat de Adrian Mihai Petcu, a parcurs 107 km, respectiv 112 km, pe un traseu destul de dificil, cu zone de râu şi denivelate. Ultima zi a concursului a constat într-o probă de trial, unde cei doi, la bordul Daciei Duster, au parcurs în 2 minute şi 14 secunde traseul plin de obstacole şi de viraje, inregistrind cel mai bun timp care le-a si adus locul I.

\"\"

„A fost o cursă nebună, unde singurele lucruri pe care le-am văzut au fost intersecţii, terratrip, roadbook. Concentrarea a fost maximă şi totul a fost la limită. George s-a descurcat excelent, atât în zonele de viteză cât şi pe zonele tehnice, iar asta s-a vazut cel mai bine în trial şi  în speciala de sâmbătă, unde a avut cei mai buni timpi.  Odată cu această victorie, Duster a confirmat că face faţă condiţiilor grele din offroad, în competiţiile de acest gen. De fiecare dată suntem puşi în situaţii noi, iar Duster reuşeşte să se descurce şi să ne impresioneze atât pe noi cât şi pe ceilalţi concurenţi şi spectatori, de fiecare dată prin fiabilitate şi capacităţile de offroad”, a declarat Mihai Adrian Petcu, copilot.

 Mai multe informaţii şi fotografii privind activitatea Asociatiei Duster 4×4 Everyone puteţi găsi aici.

Palmares 2012 până în prezent pentru „Duster 4×4 Everyone” 

– Iulie, Curtea de Argeş, Campionatul Naţional de Offroad: Locul III pentru echipajul format din Stelian Gănţoi, pilot, şi Maria Dumitrache, copilot

– Octombrie, Câmpulung Muscel, Campionatul Naţional de Offroad: Locul I pentru echipajul format din Eugen Tătăroiu, pilot, şi Maria Dumitrache, copilot