Noua generatie BMW M5: 600 CP si tractiune integrala

BMW a prezentat oficial primele imagini si informatii despre noul BMW M5. Cel mai rapid BMW de serie din istorie duce BMW M GmbH pe un teritoriu nou datorita sistemului de tracţiune integrală M xDrive care debutează în premieră pe sedanul de înaltă performanţă. Această schimbare de direcție reprezentata de primul model BMW M cu tractiune integrala permite M5 să exploreze noi dimensiuni dinamice şi să ofere un caracter practic cotidian mai mare în orice condiţii de condus. Noul automobil se angajează să continue tradiţia unui concept de modele inaugurat în 1984 de originalul BMW M5 – sedanul business de lux capabil să exceleze şi pe circuit.

Noua tractiune integrala M xDrive dezvoltată de BMW M GmbH este construita să ofere în egală măsură performanţe de top şi plăcerea de a conduce. Funcţionează cu o casetă centrală de transfer cu ambreiaj multidisc şi distribuie complet variabil cuplul între puntea faţă şi cea spate, după cum este necesar. Un alt element al tracţiunii superioare a automobilului în toate condiţiile de drum şi meteorologice este diferenţialul M activ pe puntea spate, care funcţionează tot complet variabil şi are efect de blocare între 0 şi 100%.

Caracterul M xDrive poate fi ajustat după cum se doreşte. Conducătorul auto are cinci configuraţii diferite la alegere în funcţie de combinaţiile modurilor DSC (DSC on, MDM, DSC off) şi M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). În setarea de bază cu DSC (Dynamic Stability Control) activat şi 4WD, sistemul permite o patinare uşoară a roţilor spate la accelerarea din viraje – şi, prin urmare, asigură un control sportiv noului BMW M5. În modul M Dynamic (MDM, 4WD Sport), M xDrive permite derapaje uşoare, controlate. Cele trei moduri M xDrive cu oprirea DSC au fost concepute pentru a răspunde şi cerinţelor piloţilor pe circuit. Se pot alege una dintre cele trei configuraţii, inclusiv tracţiune spate pură (2WD). BMW M5 preia astfel una din ideile aduse de concurentul sau Mercedes-Benz E63 (sau E63S) AMG 4Matic+.

Puterea mare a noului BMW M5 este asigurată de un motor V8 biturbo de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, o evolutie semnificativa a propulsorului actualului model. De exemplu, turbocompresoarele nou dezvoltate, răcirea indirectă şi foarte eficientă a aerului de încărcare şi presiunea crescută de injecţie a combustibilului contribuie la creşterea puterii şi, mai presus de toate, a cuplului. Motorul dezvoltă 441 kW/600 CP între 5.600 şi 6.700 rpm, în timp ce un cuplu impresionant de 750 Nm se află la dispoziția conducătorului încă de la 1.800 rpm, până la 5.600 rpm. Spre deosebire de vechea generație, cuplul motor a crescut cu 70 Nm. Consumul mediu mixt anunțat de producător este de 10.5 litri/100 de kilometri, iar emisiile de CO2 ajung la 241 de grame per kilometru. O pompă de ulei complet variabilă, cu program de control, asigură alimentarea cu ulei atunci când noul BMW M5 are nevoie, chiar şi pe circuit. Performanţele impresionante ale automobilului vorbesc de la sine: de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde, de la 0 la 200 km/h în 11,1 secunde. Pe de altă parte, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar pachetul opţional M Driver poate duce nivelul maxim la 305 km/h.

Noul BMW M5 transferă toata aceasta putere printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. În modul D, acesta oferă tot confortul şi comoditatea schimbărilor de viteze complet automate, dar poate trece şi la schimbări manuale secvențiale. Conducătorul poate face acest lucru fie cu ajutorul schimbătorului compact de pe consola centrală, fie prin intermediul clapetelor de pe volan. Drivelogic permite conducătorului să adapteze caracteristicile transmisiei în funcţie de preferinţele personale. Pentru utilizarea pe circuit, transmisia M Steptronic cu opt trepte oferă timpi de schimbare foarte rapizi, astfel că noul BMW M5 beneficiază de agilitate excepţională.

Suspensia noului BMW M5 este, de asemenea, concepută pentru a oferi atât tracţiune maximă pentru utilizarea cotidiană, cât şi performanţe dinamice superioare pe circuit. Asemenea motorului, transmisiei şi sistemului M xDrive, acesta a fost reglată de specialişti şi piloţi de curse în diferite locaţii, inclusiv pe faimosul Nordschleife, Nürburgring. Elementele sofisticate de rigidizare din structurile faţă şi spate asigură că structura caroseriei este extrem de rigidă şi, prin urmare, automobilul oferă răspuns instantaneu, în special atunci când conducătorul îl împinge la limită pe şosea sau pe circuit.

De asemenea, conducătorul poate alege între modurile Comfort, Sport şi Sport Plus pentru sistemul Variable Damper Control (VDC) – care are reglaj specific M – şi direcția M Servotronic. Iar caracteristicile motorului pot fi şi ele configurate în funcţie de preferinţele conducătorului prin modurile Efficient, Sport şi Sport Plus. Cele două butoane M1 şi M2 de pe volanul M îmbrăcat în piele pot fi utilizate pentru a stoca două reglaje care combină preferinţele conducătorului în ceea ce priveşte setările motorului, transmisiei, suspensiei şi modurilor M xDrive, ale modului DSC şi ale Head-Up-Display. Conducătorul poate activa setarea preferată apăsând butonul corespunzător.

Noul BMW M5 include revizuiri ale caroseriei faţă de modelul BMW Seria 5 pentru a-şi etala latura dinamică. Inginerii de la M au reproiectat panourile faţă laterale mai late şi bara faţă pentru a include deschideri mai mari pentru alimentarea cu aer a sistemelor de răcire şi a frânelor. De asemenea, o noutate este difuzorul spate. Cvartetul de ţevi de eşapament al sistemului de evacuare este un indicator vizual al puterii generate de BMW M5 şi oferă o acustică sportivă adecvată datorită sistemului de control al clapetelor. Conducătorul poate folosi un buton pentru a regla acustica motorului după cum doreşte.
Capota, care are un design M specific, este fabricată din aluminiu şi are linii de sculpturale sportive. Acestea se extind în acoperişul foarte uşor din fibră de carbon (CFRP) – o caracteristica standard a noului M5. Reducerile de masă aduse de acoperişul CFRP şi de alte componente, cum ar fi sistemul de evacuare, asigura o reducere de masă faţă de predecesor.

Noul BMW M5 este echipat cu frâne M compozite, care sunt mai uşoare decât cele convenţionale şi, prin urmare, reduc masa automobilului. Sunt echipate cu etriere fixe, cu şase pistoane, vopsite în albastru în faţă şi etriere flotante, cu un singur piston, în spate, dar şi discuri de frână perforate şi ventilate interior. Disponibile opţional, frânele M din carbon ceramic, care pot fi identificate prin etrierele vopsite în auriu şi care reduc încă 23 kilograme din masa M5, pot rezista unor solicitări şi mai mari.

Noul BMW M5 este echipat standard cu jante de 19 inci, din aliaj uşor (faţă: 9,5 x 19, spate: 10,5 x 19). în nuanţă Orbit Gray şi anvelope M specifice (faţă: 275/40 R 19, spate: 285 / 40 R19). Jantele de 20 de inci pot fi comandate opţional (faţă: anvelope 275/35 R 20 pe jante 9,5 x 20, spate: anvelopele 285/35 R 20 pe jante 10,5 x 20). Specificaţia standard pentru noul BMW M5 include şi piele Merino şi scaune M cu reglaj electric. Lista de opţiuni include scaunele M multifuncţionale nou dezvoltate, care se remarcă prin construcţia tip scoică şi suport lateral şi mai bun.

Noul BMW M5 poate fi comandat din septembrie 2017, iar livrările vor începe în primăvara anului 2018. Programat pentru lansare la aceeaşi data de începere a vânzărilor ca şi M5 standard este BMW M5 First Edition. Această versiune specială – limitată la un număr de 400 de exemple în întreaga lume – are vopsea BMW Individual Frozen Dark Red metalizat. Preţurile pentru România vor fi comunicate în curând. In Germania, noul BMW M5 porneste de la un pret de 117.900 EUR iar versiunea First Edition presupune un pret suplimentar de 19.500 EUR.

 

Mercedes-Benz Clasa S facelift – preturi pentru piata din Romania

Mercedes-Benz da startul vânzărilor pentru facelift-ul Clasei S, primele modele – comandate în luna mai – fiind deja pe drum catre dealerii europeni. Familia modelului Mercedes-Benz Clasa S a crescut la 24 de versiuni. Clienții pot alege între cele nouă motorizări diferite, tracțiune spate sau integrală 4MATIC și ampatament scurt sau lung, sau intre modelele Mercedes-Benz, Mercedes-AMG sau Mercedes-Maybach ale noii Clasa S. Cele mai noi modele, disponibile momentan la comandă, vor fi disponibile în showroom-urile partenerilor autorizați din România începând cu luna august.

La capitolul noutati, se remarca noua generatie de motoare cu sase cilindri in linie, pe benzina sau diesel, disponibile in mai multe variante. Astfel, noul motor pe benzină cu șase cilndri în linie are o putere de 367 CP și un cuplu de 500Nm, în cazul S 450 și S 450 4MATIC (consum mixt: 7 – 6,6 l/100km, nivel mixt emisii CO2: 159/150 g/km), respectiv 435 CP și un cuplu maxim de 520Nm în cazul versiunii S 500 (consum mixt: 6,6l/100km, nivel mixt emisii CO2: 150g/km). Modelele sunt echipate cu un motor electric integrat cu cutia de viteze (mild hybrid), de 48 volți, care atinge rapid un cuplu de 250Nm și o putere de 22 CP. Prin comparație cu versiunea precedentă a S 500, echipată cu un motor V8, noua motorizare permite reducerea nivelului de emisii CO2 cu circa 22%.

Creșterea considerabilă a puterii redate de noile motoare cu 6 cilindri in linie pe benzină, până la nivelul versiunilor anterioare cu 8 cilindri, este evidentă și din compunerea gamei – astfel, noile modele cu motorizări în șase cilndri sunt poziționate din punct de vedere al denumirilor sub indicativele S 450 și S 500.

In privinta propulsoarelor diesel, remarcam de asemenea noile motorizari cu 6 cilindri in linie, disponibile de asemenea in doua variante. Astfel, noul motor diesel cu șase cilndri în linie are o putere de 286 CP și un cuplu de 600Nm, în cazul S 350 d și S 350 d 4MATIC (consum mixt: 5,7 – 5,1 l/100km, nivel mixt emisii CO2: 150/134 g/km), respectiv 340 CP și un cuplu maxim de 700Nm în cazul versiunilor S 400 d si S 400 d 4MATIC (consum mixt: 5,7 – 5,2 l/100km, nivel mixt emisii CO2: 150/135 g/km).

Vârful gamei Mercedes-Benz este noul S 600 (consum mixt: 11,6l/100km, nivel emisii CO2: 270g/km). Propulsat de motorul V12, Mercedes-Benz S 600 are o putere maximă de 530 CP și atinge un cuplu de 830Nm. În același timp, noul V12 al Mercedes-Maybach S 650 oferă 630 CP și un cuplu maxim de 1000 Nm (consum mixt de 12,7 l/100km și nivel emisii CO2 de 289 g/km). Vârful de lance al Clasei S rămâne Mercedes-AMG S 65, propulsat de motorul V12 biturbo, ce atinge 630 CP și 1000 Nm (consum mixt: 11,9 l/100km, nivel emisii CO2: 279 g/km).

Prețuri recomandate în România sunt prezentate in tabelul de mai jos:

Model Ampatament scurt Ampatament lung  Ampatament extra-lung Consum combinat de combustibil (l/100 km) Emisii CO2 (g/km)
S 350 d (4MATIC)  96.331 (100.139)  99.603 (103.411) 5,1-5,5 145-134
S 400 d (4MATIC)  104.185 (107.993)  107.457 (111.265) 5,2-5,6 147-135
S 450 (4MATIC)  102.876 (106.684)  106.505 (110.313) 6,6-7,0 159-150
S 500 114.442 117.227 6,6 150
S 560 (4MATIC) 122.035 (125.843) 125.069 (128,877) 7,9-8,5 195-181
S 600 167.659 11,6 270
AMG S 63 4MATIC+  168.730 8,9 203
AMG S 65 239.053 11,9 279
Maybach S 560 (4MATIC)  147.144 (150.952) 8,8-9,3 209-198
Maybach S 650 200.729 12,7 289

Prețurile indicate sunt în euro cu TVA 19% inclus. În font cursiv sunt precizate modelele deja disponibile pentru comandă, începând cu 24 mai.

Ca noutate la nivel de dotări, Mercedes-Benz mentioneaza ca sistemul de suspensie dinamică MAGIC BODY CONTROL, care detectează denivelările carosabilului, a fost de asemenea îmbunătățit: noua cameră a sistemului funcționează la viteze de peste 180 km/h. Funcția de înclinare în curbe a noului Clasa S reprezintă o nouă dotare dedicată confortului la rulare, disponibilă în premieră pe Clasa S limuzina. Caroseria se înclină către interiorul curbei cu până la 2,65 grade, reducând astfel efectul forțelor laterale asupra pasagerilor. Sistemul MAGIC BODY CONTROL cu funcția de înclinare în curbe intră în dotarea standard a modelelor Mercedes-Benz S 600, Mercedes-Maybach S 650 și Mercedes-AMG S 65, fiind de asemenea disponibil ca dotare opțională pentru modelele S 560 (atât cu ampatament scurt, cât și lung) și pentru Mercedes-Maybach S 560 (5.355 euro).

Toate noile modele Clasa S sunt dotate standard cu sistemul de “infotainment” de ultimă generație COMAND Online. Totodată, sistemul Individual Entertainment System pentru locurile din spate (disponibil optional – 3.213 euro) le permite pasagerilor din spate să își aleagă singuri modalitățile de distracție la bordul noii limuzine. În combinație cu căștile wireless de înaltă calitate (opționale, un set de căști costă 119 euro), cele două ecrane cu diagonala de 25,9 cm, încorporate în tetiere, asigură o redare audio-video de cea mai bună calitate.

Aplicația “COMAND Touch” a primit noi funcționalități, mai ales în ceea ce privește sistemul Rear Seat Entertainment, permițând acum accesul la varii funcții ale mașinii prin intermediul smartphone-ului. O nouă funcționalitate este aceea că pasagerii pot studia ruta planificată chiar în timpul călătoriei și îi pot transmite șoferului puncte de interes identificate pe parcursul rutei. În plus, funcționalitatea este disponibilă și offline, dat fiind că hărțile pot fi descărcate anterior. Aplicația “COMAND Touch” este disponibilă gratuit pe Apple™ App Store și Google Play Store.

O serie de sisteme de asistență noi sau complet restructurate, incluzând sistemul DISTRONIC (Active Distance Assist) și cel de asistență activă la virare (Active Steering Assist) care au fost comasate în pachetul Driving Assistance, disponibil ca extraopțiune (2.737 euro).

Adaptarea extrem de rapidă și precisă a farurilor la condițiile de trafic este asigurată de sistemul MULTIBEAM LED. Prin intermediul a 84 de LED-uri controlate individual, farurile iluminează întotdeauna exact acolo unde este nevoie. Opțiunea ULTRA RANGE Highbeam generează intensitatea maximă a luminii permisă prin lege. Sistemul MULTIBEAM LED cu ULTRA RANGE Highbeam vine în echiparea standard pentru Mercedes-Benz S 600, precum și pentru modelele Mercedes-AMG și Mercedes-Maybach. Pentru celelalte modele, acesta este disponibil ca dotare suplimentară (1.999,20) euro.

Sistemul ENERGIZING comfort control combină diferite funcții dedicate confortului pasagerilor Clasa S, organizate în șase programe. ENERGIZING comfort control va fi disponibil din septembrie 2017 și va costa 238 euro.

Noul sistem de iluminare ambientală (476 euro) prezintă 10 scheme de culori realizate dintr-un total de 64 de culori.

Clasa S este vârful de lance în materie de limuzine Mercedes-Benz și a fost cea mai vândută limuzină de lux în anul 2016. Din 2013, compania a vândut mai bine de 300.000 de astfel de limuzine. De la lansarea inițială pe piață, Mercedes-Benz a livrat aproximativ 4 milioane de limuzine Clasa S la nivel internațional.

BMW Seria 8 Concept e aici. Tot ce trebuie să știi despre noul coupe de lux

BMW Seria 8 revine în gama constructorului bavarez, anul viitor, designul noului coupe de lux fiind prefigurat la Concursul de Eleganță Villa d’Este 2017, sub forma unui studiu.

“BMW Concept Seria 8 este abordarea noastră în ceea ce priveşte automobilul high-end veritabil”, declară Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design. “Este un automobil sport de lux, care întruchipează dinamica veritabilă şi luxul modern cum nu o face nici o altă maşină. Pentru mine, este o felie de fascinaţie auto pură.”

Imaginea dinamică este subliniată de grila mare a radiatorului, farurile laser duble extrem de subţiri şi prizele largi de aer. Cei doi “rinichi” sunt foarte coborâţi spre şosea şi se întind mult în partea frontală, fiind uniți printr-un ornament cromat de legătură.

“Designul BMW Concept Seria 8 oferă o interpretare nouă a simbolurilor emblematice de design BMW”, adaugă van Hooydonk. “De asemenea, prezintă o abordare nouă a utilizării formelor care se reflectă în mod special în suprafaţa automobilului. O serie de linii evidente marchează suprafeţele clare, iar volumele maşinii sunt sculptate puternic. Împreună, aceste elemente fac o declaraţie puternică şi creează un model plin de caracter. Pe scurt, acesta este automobilul conducătorului.”

Stopurile subţiri şi plate full LED se extind mult în părţile laterale ale maşinii şi oferă o conexiune între spate şi flancuri. Luminile în sine au forma unor lame L și sunt retroiluminate, accentuând lăţimea automobilului. Sportivitatea și modernitatea designului sunt accentuate de nuanța exclusivă Barcelona Grey Liquid – un albastru gri cu pigmenţi cu grad ridicat de irizare.

Interiorul se concentrează pe esenţial: misiunea condusului. Aerul dinamic este amplificat de conexiunea fluidă dintre consola centrală şi panoul de bord, de consola centrală ridicată şi panoul de instrumente digital coborât. Pielea Merino în culori Dark Brown şi Fjord White conferă interiorului o ambianţă de înaltă clasă, completată de un schimbător de viteze faţetat şi un controler iDrive realizat din sticlă Swarovski cu aspect de cuarţ fumuriu. Scaunele sport îmbină pielea fină cu materialele ultra-ușoare, “scoica” din fibră de carbon oferind structura de bază. Volanul continuă aceeași temă, cu braţele sale din aluminiu şlefuit manual şi clapetele integrate de schimbare a treptelor de viteză, anodizate în roşu.

Modelul de serie va fi lansat anul viitor și va fi poziționat în gama BMW deasupra actualei nave-amiral Seria 7. Platforma tehnică și motorizările vor fi identice, cu excepția versiunilor diesel, care nu vor face parte din program, cel puțin inițial, noul BMW Seria 8 fiind un coupe de lux de peste 5 metri – rival direct pentru Mercedes Clasa S Coupe. Numele Seria 8 nu a mai fost folosit de BMW din 1999, de la retragerea de pe piață a modelului omonim, lansat în 1989.

“Dintotdeauna, numărul 8 a reprezentat punctul culminant al performanţei sportive şi exclusivităţii la BMW”, explică preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, Harald Krüger. “Viitorul BMW Seria 8 Coupé va demonstra că dinamica pronunţată şi luxul modern pot convieţui. Acesta va fi următorul model în extinderea ofertei noastre de automobile de lux şi va ridica standardul pentru coupé-uri în segment. Prin aceasta, ne vom consolida statutul de lider în clasa de lux.”

Noul BMW M5 dezvăluit oficial: 608 CP și tracțiune integrală

Ajuns la cea de-a șasea generație,  noul BMW M5 debutează alături de un motor V8 revizuit cu 608 CP și, pentru prima dată în istorie, tracțiune integrală standard.

Noul BMW M5 (nume de cod F90) renunță la formatul care l-a consacrat (tracțiune spate) și adoptă sistemul de tracțiune 4×4 M xDrive. Înzestrat cu un ambreiaj multidisc acționat electromecanic și un diferențial spate activ, acesta poate bloca cuplul transmis roților din spate în proporție de 100%, puntea posterioară devenind, astfel, singura motrice. Principalele componente hardware ale sistemului M xDrive sunt bazate pe cele ale sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive clasic, disponibil pe celelalte modele din gamă.

BMW oferă trei setări distincte pentru sistemul 4×4: 4WD (DSC activ, cuplu transmis la toate cele patru roți, puntea față activă doar în cazul pierderii aderenței), 4WD Sport (favorizează transmiterea preponderentă a cuplului spre roţile spate, DSC permite patinarea controlată a roților posterioare) sau 2WD (tracțiune spate). Sistemul DSC oferă, la rândul său, trei moduri de funcționare, ce pot fi selectate de șofer: DSC on (reglaj neutru, tracțiune optimă, intervenții mai rapide), MDM (reglaj mai permisiv), DSC off (DSC dezactivat).

Deja familiar de la vechiul BMW M5, diferenţialul M activ a fost dezvoltat suplimentar pentru noul şi acum dispune de discuri de carbon, precum şi o logică de control complet redezvoltată, permițând o distribuţie complet ajustabilă a cuplului motor între roţile spate, cu efect de blocare care poate fi variat între 0 şi 100%.

Ascuns sub capota noului BMW M5 se află cel mai recent motor V8 de 4,4 litri, care dispune de tehnologie M TwinPower Turbo. Îmbunătăţit suplimentar, motorul capabil să urce în turaţii îşi surclasează predecesorul în ceea ce priveşte puterea şi cuplul: 608 CP și 750 Nm. Îmbunătăţirile implementate de ingineri includ presiune de injecţie mai mare, noi turbocompresoare, sisteme mai puternice de lubrifiere şi răcire, dar şi sistem de evacuare modificat, mai uşor.

Misiunea de transfer a puterii motorului către cele două punți motrice revine transmisiei automate M Steptronic cu opt trepte, funcție Drivelogic și convertizor de cuplu. Conceptul de control M oferă trei programe de schimbare – atât în modul automat D, cât şi în cel manual S -, care pot fi selectate prin utilizarea butonului de pe maneta selectorului de viteze. Spectrul variază de la un program foarte sportiv la unul concentrat mai mult pe confort şi eficienţa consumului. Alternativ, conducătorul poate schimba vitezele cu ajutorul clapetelor de pe volan. Cu modul S activat, transmisia se menţine în viteza selectată chiar şi la acceleraţie maximă. Mai mult, Drivelogic permite retrogradări multiple, spre deliciul pilotajului.

Orientat spre șofer, bordul în stilul M dispune de două cadrane rotunde clasice şi ace indicatoare de culoare roşie, găzduieşte şi un vitezometru digital pe partea stângă, în timp ce turometrul de pe dreapta include un câmp de avertizare a limitei de turaţii şi lumini pentru schimbări sportive când Head-Up Display este pornit. Suprafaţa de proiecţie a Head-Up Display de la noul BMW M5 a fost mărită cu aproximativ 70%. Ca şi la modelul actual, volanul sport M include două butoane M Drive configurabile individual (M1, M2). Pe lângă modul M xDrive şi programul de schimbare Drivelogic, controlul motorului şi al suspensiei, caracteristicile de direcţie Servotronic şi afişările de pe Head-Up Display pot fi şi ele memorate. Pe partea superioară a selectorului de viteze se regăseşte comutatorul cu trei poziţii pentru alegerea programelor de schimbare Drivelogic.

Noua generatie Seat Ibiza

Seat a prezentat primele informatii si imagini cu noua generatie Seat Ibiza, cel mai important model al brandului spaniol. Cea de a cincea generaţie a SEAT Ibiza îşi va face debutul public la Salonul Auto de la Geneva în luna martie 2017, iar vânzările vor începe în iunie.

Noul SEAT Ibiza este o maşină complet nouă, care marcheaza un pas înainte în materie de siguranţă, design, performanţă, confort si progres tehnologic. Noul SEAT Ibiza este primul model din grupul Volkswagen care utilizează noua platformă modulare MQB A0, fapt care subliniază importanţa SEAT în cadrul grupului şi oferă nenumărate avantaje.

esc2929

Introdus în anul 1984, Ibiza a devenit un model emblematic al brandului SEAT. SEAT Ibiza este cel mai longeviv model şi, în acelaşi timp, cel mai bine vândut model din gama SEAT, cu peste 5,4 milioane de unităţi comercializate. Noua generatie este a cincea pentru modelul spaniol de clasa mica. Ibiza este unul din cei trei piloni ai companiei, alături de Leon şi Ateca, pe care SEAT se bazează pentru a-și contina evoluţia de succes şi în viitor.

Noul SEAT Ibiza va putea oferi cu cele mai recente tehnologii, o dinamică remarcabilă şi aduce o îmbunătăţire majoră a spaţiului şi confortului. Cel mai important model al brandului spaniol are un design complet nou, dar cu acelaşi spirit sportiv si tineresc, reflectand caracterul distinctiv si ADN-ul mărcii SEAT, dar cu forme mai ascuţite şi sportive, modelul fiind caracterizat de suprafeţe mai profilate, accentuate, atractive şi fluide, care amintesc de fratele mai mare, SEAT Leon.

Spaţiul interior al noului SEAT Ibiza a crescut semnificativ, iar întreaga maşină este mai robustă şi mai sigură. Comparativ cu modelul anterior, lungimea (-2 mm) şi înălţimea (-1 mm) sunt similare. Totuşi, noua generație este semnificativ mai lată, și anume cu 87 mm. De asemenea, datorită utilizării platformei MQB A0 ampatamentul ajunge la valoarea de 2.564 mm (+95 mm), iar ecartamentul punţii faţă este mai lat cu 60 mm, iar cel al punţii spate cu 48 mm. Rezultatul este o maşină mult mai confortabilă, noul SEAT Ibiza fiind mai spaţios la interior. De exemplu, spaţiul pentru picioare la bancheta spate a crescut cu 35 mm, în timp ce spaţiul pentru zona capului a crescut cu 24 mm la scaunele din faţă şi cu 17 la cele din spate. Scaunele te uimesc cu o lățime suplimentară de 42 mm, transformând noul SEAT Ibiza în lider în clasa sa din acest punct de vedere. Portbagajul a fost mărit cu 63 de litri, până la o capacitate totală de 355 de litri, cea mai bună din clasa sa. Înălţimea de încărcare a fost, de asemenea, coborâtă, dovadă că SEAT a ştiut cum să combine forma cu funcţionalitatea.

La lansare, sunt disponibile trei motoare pe benzină cu blocul motor şi cilindrii fabricaţi din aluminiu si trei versiuni diesel. Prima opţiune este motorul 1.0 TSI cu trei cilindri şi 95 sau 115 CP, dotat cu turbocompresor, intercooler şi injecţie directă. Un nou motor 1.5 TSI cu patru cilindri şi 150 CP va fi disponibil la sfârşitul lui 2017. Motoarele 1.6 TDI cu consum redus vor fi disponibile în trei variante de putere: 80, 95 şi 115 CP. În sfârşit, noua platformă MQB A0 permite noii Ibiza să ofere un motor 1.0 TSI cu gaz natural comprimat (CNG) cu 90 CP. SEAT este primul producător care oferă un astfel de motor în clasa mica. Sunt disponibile cutii de viteze manuale cu cinci trepte pentru motoarele până la 95 CP şi o transmisie manuală cu 6 trepte pentru motoarele mai puternice. Transmisia DSG cu 7 trepte şi dublu ambreiaj este încă una din opţiunile disponibile pentru noul SEAT Ibiza.

Comportamentul dinamic al maşinii, ţinuta de drum şi confortul la condus sunt imbunatatite datorită noii platforme MQB A0, dar şi creşterii cu 30% a rigidităţii torsionale. Noul SEAT Ibiza este disponibil numai cu o caroserie cu 5 uşi, care este acum mai practică, iar noul design oferă aspectul sportiv al unui model cu 3 uşi. Au avut loc, de asemenea, salturi calitative şi în ceea ce priveşte reducerea zgomotelor şi a vibraţiilor. Noul SEAT Ibiza promite o calitate si o polivalenta cu care ne-am obişnuit la maşini mai luxoase si mai mari, urmarind sa fie agilă în oraş, eficientă pe şoselele virajate şi sa ofere un confort excelent la deplasările pe distanţe lungi.

al4y2309

Noul SEAT va oferi patru linii de echipare, începând de la Reference şi Style, şi continuând cu versiunile de top FR şi XCellence.

Nivelul de echipare FR vine cu cel mai dinamic şi avansat echipament pentru performanţe de vârf. Elementele exclusive de design dinamic au fost create în mod special pentru noua Ibiza, cum ar fi difuzorul de aer spate, bara de protecţie faţă exclusivă, suspensia sport şi pachetul negru exterior oferit exclusiv pentru această versiune.

Pachetul XCellence se adresează clienţilor noi aflaţi în căutarea unui design distinctiv şi sofisticat, combinat cu un echipament mai confortabil şi inteligent.

Ambele pachete de dotări vor avea acelaşi preţ şi doresc să ofere cele mai bune opţiuni posibile pentru mai multe tipuri de şoferi: FR este destinat celor care îşi doresc o maşină mai sportivă, în timp ce XCellence se concentrează pe confort, eleganţă şi tehnologie.

Iluminarea ambientală interioară cu tehnologie LED pentru versiunile FR şi XCellence este oferită în culorile roşu şi alb. Utilizarea tehnologiei LED pentru iluminarea interioară şi exterioară nu este un capriciu estetic. LED-urile oferă o lumină mai bună calitativ, concomitent cu un consum redus de energie, ceea ce înseamnă o economie mai mare de combustibil. Luminile full-LED de la Ibiza (farurile, semnalizatoarele şi luminile de ceaţă spate) sunt noi în această clasă.

Versiunea FR include o suspensie mai rigidă, cu două setări de confort (Normal şi Sport), adaptate preferinţelor şoferului sau condiţiilor de rulare. Versiunea XCellence va oferi şi ea această posibilitate mai târziu, cu o setare mai confortabilă.

Sistemele de asistenţă ale noii Ibiza includ elemente care, deşi sunt prezente la Leon şi Ateca, sunt destul de neobişnuite la această clasă. Noul SEAT Ibiza oferă Front Assist, Traffic Jam Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry cu buton de pornire a motorului cu o lumină care sugerează bătaia unei inimi, o nouă generaţie de senzori de parcare faţă şi spate şi o cameră pentru marşarier de o mai mare rezoluţie, ce afişează imaginea pe un ecran tactil premium de 8’’ cu panou din sticlă. Este prima dată când SEAT Ibiza are un ecran tactil integrat de 8’’, care oferă cea mai avansată tehnologie.

Printre noile echipamente mentionam si încărcătorul wireless cu amplificator al semnalului GSM. În ceea ce priveşte conectivitatea, noul SEAT Ibiza ofera trei opţiuni:  Apple Car Play, Android Auto şi Mirror Link. Marca SEAT este hotărâtă să devină un deschizător de drumuri în domeniul maşinilor conectate şi al dezvoltării de noi soluţii de mobilitate prin care acestea îmbunătăţesc experienţa utilizatorului şi oferă mai multă flexibilitate şi uşurinţă de utilizare.

Noul SEAT Ibiza prezintă un parteneriat cu Beatsaudio, oferind optional un sistem care foloseşte un procesor audio digital (DSP), 7 boxe premium şi un amplificator de 300W.

Cea mai nouă tehnologie a grupului Volkswagen, platforma MQB (Modular Quer Baukasten) inaugurata de noul SEAT Ibiza, permite o flexibilitate mai mare de fabricaţie şi un nivel înalt de integrare, deoarece este destinată mai multor modele şi permite tipuri diferite de caroserie în acelaşi segment, dar şi configuraţii cu ampatamente diferite, plecând de la aceeaşi platformă de bază. Investiţiile SEAT în cercetare şi dezvoltare în ultimii ani au fost alocate parţial pentru adaptarea liniei 1 a fabricii din Martorell la noua platformă MQB A0, SEAT devenind astfel prima companie din grupul Volkswagen care utilizează această tehnologie.

 

 

Trei milioane MINI – uzina din Oxford atinge un nou reper important al producţiei

Pe 1 decembrie, uzina din Oxford a producatorului britanic al automobilelor marca MINI a sarbatorit trei milioane de unităţi MINI ce au ieşit de pe linia de asamblare de la începerea producţiei în 2001. Automobilul MINI cu numărul trei milioane ce a fost produs la Oxford este un model John Cooper Works Clubman – primul model care combină cele mai noi îmbunătăţiri de performanţă John Cooper Works şi noul sistem de tracţiune integrală ALL4.

p90244192-highres

Uzina MINI din Oxford a crescut continuu de la aproximativ 300 de maşini pe zi în 2001 la o producţie zilnică de circa 1.000 de unităţi în prezent – practic astazi forţa de muncă de 4.500 de angajaţi la Oxford produce un nou MINI la fiecare aproape un minut. 80% din automobilele MINI produse aici sunt exportate în peste 110 de pieţe din lumea întreagă. De la începerea producţiei MINI la această fabrică în 2001, automobilul s-a dovedit extrem de popular în rândul clienţilor de pe mapamond. Pasiunea şi angajamentul pe care toţi cei de la uzină le au pentru construcţia unui produs de calitate înaltă reprezintă cheia acestui succes. Producţia la Oxford a trei milioane de automobile MINI este o realizare remarcabilă.

p90244191-highres

Vânzările MINI – atât în Marea Britanie, cât şi la nivel internaţional – s-au îmbunătăţit continuu de-a lungul ultimilor 15 ani. În primul său an, aproximativ 40.000 de MINI au fost vândute în lume. În 2015, acest număr a crescut până la aproape 340.000 de unităţi. Trei uzine din Marea Britanie contribuie la această producţie – Hams Hall din apropiere de Birmingham produce motoarele, Swindon produce presarea caroseriilor şi subansamblele pentru MINI, ia acestea sunt reunite la Oxford cu producţia caroseriilor, vopsirea şi asamblarea finală. Împreună, aceste uzine au contribuit, direct şi indirect, la generarea şi susţinerea locurilor de muncă pentru mii de oameni prin lanţul tot mai vast de furnizori şi distribuitori.

Din 2000, BMW Group a investit în total 1,75 miliarde de lire sterline la cele trei uzine, iar investiţia de la Oxford a inclus un atelier de vopsitorie ultramodern, o facilitate high-tech de construcţie a caroseriilor, o nouă zonă de asamblare finală, un nou centru de logistică, Centrul de Calitate şi Inginerie şi MINIcademy, unde ucenicii uzinei sunt instruiţi.

Oxford, sufletul şi baza producţiei MINI, are o bogată istorie în producţia auto. Aici se produc automobile încă din 1913, când marele designer, antreprenor şi filantrop William Morris (ulterior Lord Nuffield) a produs prima lui maşină, “Bullnose” Morris, în apropiere de actuala facilitate de producţie MINI de ultimă oră.

Versiunea clasică Mini, concepută de Sir Alec Issigonis şi lansată în 1959, a revoluţionat lumea automobilului şi a fost produsă la Oxford până în 1968, cu un vârf al producţiei de 94.889 de unităţi în perioada 1966-1967.

p90244189-highres

Modelele construite în prezent la Oxford includ MINI Hatch cu trei şi cu cinci uşi, MINI Clubman şi primul său model derivat cu tracţiune integrală ALL4 – dar şi foarte performantul MINI John Cooper Works.

Cele mai noi ştiri şi informaţii despre uzină pot fi aflate pe contul de Instagram @miniplantoxford, care poate fi accesat la următoarea adresă:https://www.instagram.com/miniplantoxford.

Crestere pe toate liniile de business la Proleasing Motors

In urma încheierii bilantului pe primele trei trimestre din anul 2016, Proleasing Motors, de 15 ani dealer și service autorizat pentru brandul Ford – prin centrele integrate din Ploiesti, Buzau și Târgoviste, și de 3 ani pentru mărcile BMW și MINI – prin complexul comercial din Ploiesti, anunta o crestere pe toate liniile de business – vânzari automobile noi, vânzari automobile rulate, service și comert cu piese de schimb.

proleasing-motors-4

În primele 9 luni ale anului 2016, Proleasing Motors a vândut 629 automobile noi, dintre care 142 unități sunt BMW, cu 15% mai mult ca în aceeași perioada a anului precedent, și 487 unitati Ford, cu 42% mai mult decât în intervalul ianuarie-septembrie al anului 2015.

Cel mai vândut model din portofoliul BMW a fost BMW X5, cu 25 unități vândute până la finalul lunii septembrie, iar cea mai dinamică crestere comparativ cu perioada similară din anul precedent a fost înregistrată pentru modelul BMW Seria 3, pe fondul cererii în segmentul clienților persoane juridice. Modelele din segmentul X au inregistrat per total cea mai mare pondere în vânzari, acoperind 53% din totalul vânzărilor înregistrate.

Cel mai performant model din gama Ford în acest an este Ford Focus – 117 unitati, urmat îndeaproape de Ford Transit, cu 113 unităti livrate de la începutul anului, din totalul de 200 unități vehicule comerciale vândute. Astfel segmentul vehiculelor comerciale reprezintă 41% din numărul total de unități comercializate în perioada ianuarie-septembrie 2016 pentru linia de business Ford.

proleasing-motors-3

Din totalul vânzarilor, cele realizate în sistem de leasing au intrat pe un trend ușor ascendent, crescând cu 1-3 procente pentru toate mărcile din portofoliu. Cea mai mare flotă BMW comercializată în 2016 a înregistrat 17 unități, în timp ce divizia Ford a livrat o flota de 26 de unități. Cel mai scump autoturism livrat de Proleasing Motors în 2016 până în prezent este un BMW X6 M, al cărui pret de listă este de 152.200 de euro.

Același trend ascendent se regăsește și în evoluția activitatilor de service, care au înregistrat o creștere de 11% în primele 9 luni din 2016 (față de aceeași perioada a anului trecut) și care își păstrează astfel o cotă procentuală de 13.5% din cifra totală de afaceri. Divizia de service BMW a fost cea mai dinamică, cu 20% peste performanțele din 2015.

proleasing-motors-2

În 2016, Proleasing Motors a realizate investiții majore în consolidarea nou înființatei divizii de comert cu automobile rulate, prin alocarea de personal dedicat, extinderea parcului auto multibrand și prin lansarea platformei proprii de comert cu auto rulate, a cărei promovare a fost realizată începând cu a doua jumătate a anului. Astfel, dacă în primul semestru rezultatele au stagnat comparativ cu anul anterior, o creștere dinamica se estimează pentru a doua parte a anului, avînd in vedere semnalele pozitive înregistrate începând cu luna august.

Ne așteptăm ca solicitările venite din mediul online să reprezinte o categorie în creștere pentru toate unitățile noastre de business, de aceea, toate investițiile preconizate pe termen mediu au ca obiect creșterea competitivității noastre în mediul digital; ne luăm acest angajament raportându-ne nu la concurența noastră directă, ci la alte segmente de piață, care dau tonul în domeniu și care setează niște standarde la care avem convingerea că domeniul auto se va alinia chiar mai curând decât ne așteptăm. Întâlnim în prezent un client mai educat, cu standarde crescute în ceea ce privește fiabilitatea soluțiilor digitale pe care le are la dispoziție, iar acest lucru se reflectă în creșterea semnificativă în acest an a numărului de solicitări pe service și de programări efectuate online, pe site-urile companiei.” declara Lucian Alexe, Director General Proleasing Motors.

proleasing-motors-1

În primele 9 luni ale luni 2016, Proleasing Motors a realizat peste 75% din obiectivul setat pe cifra de afaceri până la finalul anului, ceea ce, având în vedere sezonalitatea business-ului, oferă premise certe pentru îndeplinirea acestor obiective.

Proleasing Motors preconizează că, până la finalul anului, vor fi livrate 165 unitati BMW, cu 10% mai mult decât în 2015, și 650 unități Ford, cu 50 mai mult decât obiectivul acestui an.

În cadrul companiei Proleasing Motors își desfasoară activitatea 120 de angajati, ce sunt localizați în sediile din Ploiești, Buzău și Târgoviste, cea mai mare pondere având-o cei care lucrează în divizia de service auto (65 de angajați).

PREMIERA: Primele informatii si imagini cu noua generatie BMW Seria 5

zm-003

Dupa aparitia unor fotografii din surse neoficiale, BMW a dat publicitatii astazi primele informatii si fotografii oficiale cu noua generatie, a saptea, a modelului sau BMW Seria 5. In bunul sau obicei in cazul ultimelor lansari majore, BMW a preferat sa nu aduca noua Serie 5 la Salonul de la Paris, lasand conceptul BMW X2 Concept sa fie vedeta standului sau dar mentinand atentia publicului printr-o serie de teasere discrete. Unii jurnalisti auto au avut ocazia, in vara, sa testeze versiuni de incercari ale noului model, dar imbracate de camuflaj. Acum, dupa ce discutiile in urma Salonului s-au racit, e momentul ca intreaga lume automobilistica mondiala sa discute despre noul BMW Seria 5.

Putem spune ca in privinta infatisarii, noul BMW seria 5 nu aduce multe suprize. Precedenta generatie, a sasea, a fost un succes la public si s-a vandut foarte bine pana in ultimul moment, datorita unui amestec savant dozat de eleganta si sportivitate fara a neglija capitolul confort. Fideli principiului de a nu repara ceva ce nu e stricat, inginerii si designerii BMW au procedat inca o data la o abordare evolutiva, in care practic noua generatie, cu nume de cod G30, preia o pletora de elemente de design si hightech de la fratele mai mare, BMW Seria 7, imbunatatind la toate aspectele prestatiile precedentei generatii.

zm-001

La exterior, partea frontala capata farurile pe toata latimea si grila radiatorului cu cei doi rinichi mai mari, inaugurate de BMW Seria 7. Din punct de vedere al gabaritului, masina este mai mare in toate dimensiunile (lungimea ajunge la aproape 5 metri), ceea ce ar trebui sa se reflecte si in privinta spatiului interior. Caroseria afiseaza un coeficient aerodinamic record in gama BMW de 0.22, o reducere cu 10 % fata de precedenta generatie (futuristul BMW i8 avand un coeficient de 0.28). Acest rezultat este obtinut in parte si datorita flapsurilor active din spatele grilei radiatorului, care impiedica intrarea aerului in spatiul motorului daca nu este necesar.

De asemenea, in privinta greutatii, BMW a facut un efort important de reducere a acesteia, astfel incat, in anumite specificatii, noul BMW seria 5 este cu pana la 100 kg mai usor decat generatia precedenta. Acest rezultat e cu atat mai impresionant cu cat, spre deosebire de noul BMW Seria 7, nu s-a recurs la tehnologia Carbon Core cu fibra de carbon, imprumutata de fratele mai mare de la gama i. Reducerea greutatii s-a realizat in cazul noului BMW Seria 5 prin recurgerea la o combinatie de aluminiu, oteluri cu rezistenta ridicata si magneziu.

zm-002

Principalele modele si motorizari disponibile la lansare si in perioada urmatoare sunt:

  • 530i, cu tractiune spate sau xDrive, motor de 2 litri turbo pe benzina, patru cilindri, 252 CP si 350 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 6.2 secunde (6.0 secunde cu xDrive), consum mediu anuntat 5.4 litri/100 km (5.7 litri/100 km cu xDrive). Pentru puristi, “30i” reprezinta un indicativ legendar, care trimite la motoarele cu 6 cilindri in linie aspirate, insa acum e de vazut cum se va descurca acest motor pe benzina turbo pe o masina atat de mare.
  • 540i, cu tractiune spate sau xDrive, motor de 3 litri turbo pe benzina, cu 6 cilindri, 340 CP si 450 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 5.1 secunde (4.8 secunde cu xDrive), consum mediu anuntat 6.5 litri/100 km (6.7 litri/100 km cu xDrive)
  • 530e, cu tractiune spate,  hibrid benzina-electric, 252 CP putere combinata, 420 Nm, anuntat pentru un consum mediu de 2 litri/100 km si emisii de 46 g/km. Va putea merge in mod full electric pana la 45 km si va fi disponibil ulterior, din martie 2017.
  • M550i xDrive, model MPerformance cu tractiune xDrive, motor V8 de 4.4 litri, 462 CP si 650 Nm, demaraj 0-100 km/h in doar 4 secunde – actualul BMW M5 avand un demaraj declarat de 4.3 secunde!  – si acest M550i xDrive va fi disponibil ulterior, din martie 2017.
  • 520d, cu tractiune spate sau xDrive,  motor de 2 litri turbodiesel, patru cilindri, cu 190 CP si 400 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 7.7 secunde (7.6 secunde cu xDrive), consum mediu declarat 4.1 litri/100 km (4.0 litri cu xDrive). Este singura versiune care in varianta cu tractiune spate este echipata standard cu cutia manuala cu 6 trepte, toate celelalte versiuni beneficiand de cutia automata cu 8 trepte Steptronic.
  • 520d EfficientDynamics Edition,  cu tractiune spate, motor de 2 litri turbodiesel, patru cilindri, cu 190 CP si 400 Nm, emisii de CO2 de 102 g/km si consum mediu de 3.9 litri/100 km. Aceasta versiune va fi disponibila ulterior, din martie 2017.
  • 530d, cu tractiune spate sau xDrive, motor de 3 litri turbodiesel cu 6 cilindri in linie, 265 CP si 620 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 5.7 secunde (5.4 secunde cu xDrive), consum mediu 4.5 litri/100 km (4.7 litri/100 km cu integrala). Probabil in continuare “sweet-spot”-ul gamei.

p90237833_highres

Ca si la Seria 7, se vor putea alege diverse configuratii de platforma, suspensie, tractiune si directie, inclusiv suspensia adaptiva si directia integrala, care poate fi comandata si impreuna cu tractiunea integrala xDrive. Spre deosebire de noul Seria 7, BMW nu a retinut suspensia adaptiva la toate rotile pentru noul BMW Seria 5, desi noul Mercedes E-Class o ofera si ea va fi disponibila se pare si pe viitorul A6. Motivul este, conform inginerilor BMW, faptul ca suspensia pneumatica ar fi adaugat la greutatea noului Seria 5 in conditiile in care nu este necesara, suspensia adaptiva fiind suficienta pentru a obtine mixul confort-sportivitate dorit.

Si interiorul este destul de asemanator cu cel de la fratele mai mare BMW Seria 7, atat sub aspectul infatisarii cat si al tehnologiei oferite. O varietate de sisteme de asistenta sunt prezente în noul BMW Seria 5 pentru a oferi susţinere deplină conducătorului – nu doar în momentele critice, ci şi în situaţiile mai puţin solicitante de la volan, precum ambuteiaje, trafic lent sau porţiuni monotone de autostradă. În acest scop, automobilul este echipat cu o cameră stereo, la care se adaugă informaţiile obţinute de la senzorii opţionali de radar şi ultrasunete pentru a monitoriza zona din jurul maşinii. Noile dotări ale BMW Seria 5, alături de asistentul de evitare prin schimbarea benzii şi avertizarea la trafic transversal, sunt asistentul pentru schimbarea benzii (Lane Change Assistant) şi asistentul pentru menţinerea benzii (Lane Keeping Assistant) cu protecţie activă în caz de coliziune laterală. Acesta din urmă urmăreşte marcajele benzii de circulaţie şi zona din jurul automobilului şi ajută conducătorul în mod activ să evite posibilele coliziuni prin efectuarea unor mişcări corective asupra direcţiei.

p90237270_highres

De asemenea, noul BMW Seria 5 face un nou pas spre condusul autonom prin funcţii extinse pentru sistemul opţional Active Cruise Control (ACC / tempomat activ) şi asistentul pentru menţinerea direcţiei şi a benzii Steering and Lane Keeping Assistant. Acestea includ adoptarea restricţiilor de viteză, pe care asistentul inteligent de viteză (Intelligent Speed Assist / dotare opţională) le comunică sistemului tempomat (conducătorul poate ajusta aceste date cu +/-15 km/h faţă de viteza maximă legală). De la staţionare până la 210 km/h, automobilul poate prelua manevre de acceleraţie, frânare şi direcţie, în funcţie de setări. Funcţia inteligentă Auto Start Stop îşi ajustează reacţiile în funcţie de condiţiile de pe traseu şi din trafic şi astfel oferă un confort mai mare al condusului.

p90237256_highres

Noul BMW Seria 5 este echipat cu cea mai nouă generaţie a sistemului iDrive, cu ergonomie semnificativ îmbunătăţită. În versiune de top, acesta afişează funcţiile de navigaţie, telefon şi entertainment, precum şi pe cele ale automobilului pe un ecran high-resolution de 10,25 inci (26,04 cm). Sistemul poate fi operat cu ajutorul controlerului iDrive cu touch, prin comandă vocală sau prin gesturi, dar şi prin funcţia touch a ecranului central iDrive. Icoanele din ecranul principal (pentru sistemul de navigaţie, funcţii entertainment, setări automobil, BMW Connected Drive etc.) sunt acum panouri active şi afişează informaţii precum harta sistemului de navigaţie în timp real. Acum ele pot fi aranjate după preferinţe utilizatorului. Cea mai recentă generaţie a BMW Head-Up Display integral color are o suprafata de proiecţie care este mai mare cu 70% faţă de versiunea anterioară şi afişează semnele de circulaţie, lista de apeluri telefonice, posturile radio, piesele muzicale, instrucţiunile de navigaţie şi avertizările sistemelor de asistenţă.

zm-010

Printre multitudinea de aplicatii oferite de noua iteratie a sistemului BMW ConnectedDrive, mentionam Car-to-X, care permite masinii sa comunice cu alte masini BMW, transmitandu-si informatii privind traficul si starea vremii. Scopul acestei aplicatii, pe langa usurarea drumului spre birou al fiecaruia, este de a pregati terenul pentru conducerea complet automata, sistem care in viitor se va baza foarte mult pe comunicarea intre masini.

zm-006

Ca si fratele mai mare, BMW Seria 7, noul BMW Seria 5 poate fi echipat cu Remote Control Parking – e vorba de telecomanda prin care se poate controla masina din exterior, ceea ce permite parcarea in locuri stramte. Farurile cu LED sunt oferite standard.

Productia noului BMW Seria 5 incepe in noiembrie, iar primele masini vor fi oferite la vanzare pe 11 februarie 2017. Versiunea Touring va fi prezentata in primavara, iar viitorul model M5 va aparea la sfarsitul anului 2017.

p90237225_highres

BMW i3, primul automobil electric folosit de Poliţia Română

Începând de astăzi, timp de o lună de zile, bucureștenii și turiștii care aleg ca destinație orașul nostru, vor întâlni în trafic, prima autospecială electrică folosită de Poliția Capitalei. Astfel, Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti a acceptat propunerea venită din partea Automobile Bavaria Group, ca timp de o lună de zile, polițiștii bucureșteni să testeze un autoturism BMW i3.

Prin acest experiment, Poliția Capitalei intră pe harta polițiilor din Capitalele Lumii care folosesc autovehicule electrice în cadrul forţelor de poliţie urbană.

P90228527_highRes_romanian-police-is-t

Vehiculul, special echipat pentru fortele de politie, este din aceeși categorie de automobile electrice BMW folosite la nivel global de către poliţia din Anglia, Austria, Elveţia, Germania, Italia și departamentul de poliţie din Los Angeles. Astfel, bucureștenii și turiștii care aleg ca destinație Capitala României vor putea să vadă BMW-ul i3 cu insemnele Politiei, în cele mai importante zone din București.

Modelul este un automobil electric, cu patru locuri,  având o putere de 170 cp, cu o autonomie estimată la o utilizare zilnică la 200 km, fiind prevăzut cu sisteme optico-acustice, destinate activităţilor de poliţie rutieră.

P90228534_highRes_romanian-police-is-t

BMW i3 este folosit la nivel global de către poliţiile din Geneva,  Londra,  Los Angeles, München, Roma, Viena. Acest experiment deschide drumul către servicii moderne de mobilitate pentru Politia Capitalei, orientate către dezvoltare durabilă şi politici non-poluante.

De peste 22 de ani Automobile Bavaria Group a oferit o mare varietate de automobile speciale dedicate autorităţilor din România, în calitate de Centru de Competenţă pentru Vânzări Speciale BMW, singurul de acest fel din ţară. Am sustinut introducerea autospecialei BMW i3 în Bucureşti pentru teste deoarece s-a dovedit a fi cea mai potrivită maşină pentru servicii de mobilitate în orașele aglomerate cu un nivel ridicat de poluare. Dorim să sprijinim în România o adoptare cât mai rapidă a practicilor şi tehnologiilor ecologice, ceea ce înseamnă economie de bani şi resurse. Vom susţine astfel de programe atât la nivelul oraşului Bucureşti cât şi în ţară.” a declarat Michael Schmidt, Preşedintele Automobile Bavaria Group.

Noul smart BRABUS poate fi comandat in Romania

\"D292373\"

Noul smart BRABUS, cu o putere de 80 kW/109 CP și modificări tehnice și vizuale extinse, la exterior și la interior, poate fi comandat din data de 8 iulie, în format fortwo, fortwo cabrio și forfour. Noul smart BRABUS fortwo coupé va fi disponibil de la 19.866 euro (TVA inclus), iar livrarea primelor modele va începe la sfârșitul lunii Iulie. Linia de echipare de ultimă generaţie BRABUS Xclusive (3.025 euro, TVA inclus) este disponibilă ca opțiune exclusivă pentru smart BRABUS. Caracteristicile sale speciale includ scaunele sport BRABUS îmbrăcate în piele perforată Nappa / piele neagră și finisaje gri.

Având 80 kW/109 cp și 170 Nm, noul smart BRABUS oferă cu peste 20% mai multă putere şi cu 25% mai mult cuplu decât cel mai sportiv model al seriei realizatr până în prezent. Împreună cu motorul turbo extrem de performant, suspensiile sport BRABUS Performance cu ESP adaptat, servodirecția sport şi transmisia sport twinamic cu dublu ambreiaj și funcție race-start, contribuie la experiența dinamică de conducere.

Din punct de vedere vizual, inserţiile gri mat ale difuzorului din spate cu aspect cromat pentru țeava de eșapament, oferă un aspect aerodinamic, în timp ce jantele din aliaj BRABUS Monoblock IX, vopsite în gri mat, cu finisaj lucios, contribuie la nota de sportivitate. Interiorul cu aspect sportiv este, de asemenea, standard.

Caracteristicile noilor modele pe scurt sunt prezentate mai jos:

smart BRABUS fortwo coupé smart BRABUS fortwo cabrio smart BRABUS forfour
Număr de cilindri / amplasare  L3  L3  L3
Capacitate cilindrică (cc) 898 898 898
Putere (kW/hp) 80/109 80/109 80/109
Turație la putere maximă 5750 5750 5750
Cuplu motor (Nm) 170 170 170
Turație la cuplu motor maxim 2000 2000 2000
Consum de combustibil (l/100 km) urban/extra-urban/mixt 5.2/4.1/4.5 5.2/4.3/4.6 5.4/4.2/4.6
Emisii de CO2 (g/km) 102 104 104
Clasă de eficienţă B B B
Accelerare 0-100 km/h (s) 9.5 9.5 10.5
Viteză maximă (km/h) 165 165 180
Preţ de pornire de la (euro)1

smart BRABUS

smart BRABUS Xclusive

 

19.866

22.891

 

23.166

26.191

 

20.682

23.707

Cifre pentru autovehiculele cu transmisie automată (twinamic). 1 Preţ recomandat, incl. TVA 20%.

Toate modelele smart BRABUS dispun standard de pachetul Cool & Audio și de funcția Forward Collision Warning. Pachetul Cool & Audio include sistemul audio smart cu interfață AUX/USB, interfața Bluetooth® cu sistem hands-free, audio streaming pentru transferul de muzică și pentru conectarea la aplicaţia smart Cross Connect, dar și controlul automat al climei.

smart BRABUS fortwo coupé şi forfour beneficiază, de asemenea, de acoperiș panoramic cu parasolar, in echiparea de serie.

smart BRABUS se bucură de un design exterior şi interior specific. Noua linie de echipare de ultimă generaţie BRABUS Xclusive oferă posibilitatea de a beneficia de şi mai multă eleganţă sportivă în drumurile urbane. Caracteristicile speciale ale acestei linii de echipare sunt urmatoarele:

  • Scaune sport BRABUS îmbrăcate în piele perforată Nappa / piele neagră cu finisaje gri;
  • Panou de bord BRABUS cu un mix de piele şi materiale fabricate manual;
  • Instrumentar de bord BRABUS cu turometru şi ceas integrate;
  • Covoraşe pentru podea BRABUS;
  • Inscripţii Xclusive pe oglinzile retrovizoare şi pe montanţii B.

Caracteristicile standard ale BRABUS Xclusive includ, de asemenea, pachetul LED & Sensor, scaune încălzite pentru șofer și pasagerul din față și, în smart forfour, scaune din spate cu spaţiu de depozitare extensibil. Scaunul șoferului și coloana de direcție sunt reglabile în funcţie de înălțime.

Mai multe informații despre noile modele smart sunt disponibile online: www.smart.ro.