Trei milioane MINI – uzina din Oxford atinge un nou reper important al producţiei

Pe 1 decembrie, uzina din Oxford a producatorului britanic al automobilelor marca MINI a sarbatorit trei milioane de unităţi MINI ce au ieşit de pe linia de asamblare de la începerea producţiei în 2001. Automobilul MINI cu numărul trei milioane ce a fost produs la Oxford este un model John Cooper Works Clubman – primul model care combină cele mai noi îmbunătăţiri de performanţă John Cooper Works şi noul sistem de tracţiune integrală ALL4.

p90244192-highres

Uzina MINI din Oxford a crescut continuu de la aproximativ 300 de maşini pe zi în 2001 la o producţie zilnică de circa 1.000 de unităţi în prezent – practic astazi forţa de muncă de 4.500 de angajaţi la Oxford produce un nou MINI la fiecare aproape un minut. 80% din automobilele MINI produse aici sunt exportate în peste 110 de pieţe din lumea întreagă. De la începerea producţiei MINI la această fabrică în 2001, automobilul s-a dovedit extrem de popular în rândul clienţilor de pe mapamond. Pasiunea şi angajamentul pe care toţi cei de la uzină le au pentru construcţia unui produs de calitate înaltă reprezintă cheia acestui succes. Producţia la Oxford a trei milioane de automobile MINI este o realizare remarcabilă.

p90244191-highres

Vânzările MINI – atât în Marea Britanie, cât şi la nivel internaţional – s-au îmbunătăţit continuu de-a lungul ultimilor 15 ani. În primul său an, aproximativ 40.000 de MINI au fost vândute în lume. În 2015, acest număr a crescut până la aproape 340.000 de unităţi. Trei uzine din Marea Britanie contribuie la această producţie – Hams Hall din apropiere de Birmingham produce motoarele, Swindon produce presarea caroseriilor şi subansamblele pentru MINI, ia acestea sunt reunite la Oxford cu producţia caroseriilor, vopsirea şi asamblarea finală. Împreună, aceste uzine au contribuit, direct şi indirect, la generarea şi susţinerea locurilor de muncă pentru mii de oameni prin lanţul tot mai vast de furnizori şi distribuitori.

Din 2000, BMW Group a investit în total 1,75 miliarde de lire sterline la cele trei uzine, iar investiţia de la Oxford a inclus un atelier de vopsitorie ultramodern, o facilitate high-tech de construcţie a caroseriilor, o nouă zonă de asamblare finală, un nou centru de logistică, Centrul de Calitate şi Inginerie şi MINIcademy, unde ucenicii uzinei sunt instruiţi.

Oxford, sufletul şi baza producţiei MINI, are o bogată istorie în producţia auto. Aici se produc automobile încă din 1913, când marele designer, antreprenor şi filantrop William Morris (ulterior Lord Nuffield) a produs prima lui maşină, “Bullnose” Morris, în apropiere de actuala facilitate de producţie MINI de ultimă oră.

Versiunea clasică Mini, concepută de Sir Alec Issigonis şi lansată în 1959, a revoluţionat lumea automobilului şi a fost produsă la Oxford până în 1968, cu un vârf al producţiei de 94.889 de unităţi în perioada 1966-1967.

p90244189-highres

Modelele construite în prezent la Oxford includ MINI Hatch cu trei şi cu cinci uşi, MINI Clubman şi primul său model derivat cu tracţiune integrală ALL4 – dar şi foarte performantul MINI John Cooper Works.

Cele mai noi ştiri şi informaţii despre uzină pot fi aflate pe contul de Instagram @miniplantoxford, care poate fi accesat la următoarea adresă:https://www.instagram.com/miniplantoxford.

Crestere pe toate liniile de business la Proleasing Motors

In urma încheierii bilantului pe primele trei trimestre din anul 2016, Proleasing Motors, de 15 ani dealer și service autorizat pentru brandul Ford – prin centrele integrate din Ploiesti, Buzau și Târgoviste, și de 3 ani pentru mărcile BMW și MINI – prin complexul comercial din Ploiesti, anunta o crestere pe toate liniile de business – vânzari automobile noi, vânzari automobile rulate, service și comert cu piese de schimb.

proleasing-motors-4

În primele 9 luni ale anului 2016, Proleasing Motors a vândut 629 automobile noi, dintre care 142 unități sunt BMW, cu 15% mai mult ca în aceeași perioada a anului precedent, și 487 unitati Ford, cu 42% mai mult decât în intervalul ianuarie-septembrie al anului 2015.

Cel mai vândut model din portofoliul BMW a fost BMW X5, cu 25 unități vândute până la finalul lunii septembrie, iar cea mai dinamică crestere comparativ cu perioada similară din anul precedent a fost înregistrată pentru modelul BMW Seria 3, pe fondul cererii în segmentul clienților persoane juridice. Modelele din segmentul X au inregistrat per total cea mai mare pondere în vânzari, acoperind 53% din totalul vânzărilor înregistrate.

Cel mai performant model din gama Ford în acest an este Ford Focus – 117 unitati, urmat îndeaproape de Ford Transit, cu 113 unităti livrate de la începutul anului, din totalul de 200 unități vehicule comerciale vândute. Astfel segmentul vehiculelor comerciale reprezintă 41% din numărul total de unități comercializate în perioada ianuarie-septembrie 2016 pentru linia de business Ford.

proleasing-motors-3

Din totalul vânzarilor, cele realizate în sistem de leasing au intrat pe un trend ușor ascendent, crescând cu 1-3 procente pentru toate mărcile din portofoliu. Cea mai mare flotă BMW comercializată în 2016 a înregistrat 17 unități, în timp ce divizia Ford a livrat o flota de 26 de unități. Cel mai scump autoturism livrat de Proleasing Motors în 2016 până în prezent este un BMW X6 M, al cărui pret de listă este de 152.200 de euro.

Același trend ascendent se regăsește și în evoluția activitatilor de service, care au înregistrat o creștere de 11% în primele 9 luni din 2016 (față de aceeași perioada a anului trecut) și care își păstrează astfel o cotă procentuală de 13.5% din cifra totală de afaceri. Divizia de service BMW a fost cea mai dinamică, cu 20% peste performanțele din 2015.

proleasing-motors-2

În 2016, Proleasing Motors a realizate investiții majore în consolidarea nou înființatei divizii de comert cu automobile rulate, prin alocarea de personal dedicat, extinderea parcului auto multibrand și prin lansarea platformei proprii de comert cu auto rulate, a cărei promovare a fost realizată începând cu a doua jumătate a anului. Astfel, dacă în primul semestru rezultatele au stagnat comparativ cu anul anterior, o creștere dinamica se estimează pentru a doua parte a anului, avînd in vedere semnalele pozitive înregistrate începând cu luna august.

Ne așteptăm ca solicitările venite din mediul online să reprezinte o categorie în creștere pentru toate unitățile noastre de business, de aceea, toate investițiile preconizate pe termen mediu au ca obiect creșterea competitivității noastre în mediul digital; ne luăm acest angajament raportându-ne nu la concurența noastră directă, ci la alte segmente de piață, care dau tonul în domeniu și care setează niște standarde la care avem convingerea că domeniul auto se va alinia chiar mai curând decât ne așteptăm. Întâlnim în prezent un client mai educat, cu standarde crescute în ceea ce privește fiabilitatea soluțiilor digitale pe care le are la dispoziție, iar acest lucru se reflectă în creșterea semnificativă în acest an a numărului de solicitări pe service și de programări efectuate online, pe site-urile companiei.” declara Lucian Alexe, Director General Proleasing Motors.

proleasing-motors-1

În primele 9 luni ale luni 2016, Proleasing Motors a realizat peste 75% din obiectivul setat pe cifra de afaceri până la finalul anului, ceea ce, având în vedere sezonalitatea business-ului, oferă premise certe pentru îndeplinirea acestor obiective.

Proleasing Motors preconizează că, până la finalul anului, vor fi livrate 165 unitati BMW, cu 10% mai mult decât în 2015, și 650 unități Ford, cu 50 mai mult decât obiectivul acestui an.

În cadrul companiei Proleasing Motors își desfasoară activitatea 120 de angajati, ce sunt localizați în sediile din Ploiești, Buzău și Târgoviste, cea mai mare pondere având-o cei care lucrează în divizia de service auto (65 de angajați).

PREMIERA: Primele informatii si imagini cu noua generatie BMW Seria 5

zm-003

Dupa aparitia unor fotografii din surse neoficiale, BMW a dat publicitatii astazi primele informatii si fotografii oficiale cu noua generatie, a saptea, a modelului sau BMW Seria 5. In bunul sau obicei in cazul ultimelor lansari majore, BMW a preferat sa nu aduca noua Serie 5 la Salonul de la Paris, lasand conceptul BMW X2 Concept sa fie vedeta standului sau dar mentinand atentia publicului printr-o serie de teasere discrete. Unii jurnalisti auto au avut ocazia, in vara, sa testeze versiuni de incercari ale noului model, dar imbracate de camuflaj. Acum, dupa ce discutiile in urma Salonului s-au racit, e momentul ca intreaga lume automobilistica mondiala sa discute despre noul BMW Seria 5.

Putem spune ca in privinta infatisarii, noul BMW seria 5 nu aduce multe suprize. Precedenta generatie, a sasea, a fost un succes la public si s-a vandut foarte bine pana in ultimul moment, datorita unui amestec savant dozat de eleganta si sportivitate fara a neglija capitolul confort. Fideli principiului de a nu repara ceva ce nu e stricat, inginerii si designerii BMW au procedat inca o data la o abordare evolutiva, in care practic noua generatie, cu nume de cod G30, preia o pletora de elemente de design si hightech de la fratele mai mare, BMW Seria 7, imbunatatind la toate aspectele prestatiile precedentei generatii.

zm-001

La exterior, partea frontala capata farurile pe toata latimea si grila radiatorului cu cei doi rinichi mai mari, inaugurate de BMW Seria 7. Din punct de vedere al gabaritului, masina este mai mare in toate dimensiunile (lungimea ajunge la aproape 5 metri), ceea ce ar trebui sa se reflecte si in privinta spatiului interior. Caroseria afiseaza un coeficient aerodinamic record in gama BMW de 0.22, o reducere cu 10 % fata de precedenta generatie (futuristul BMW i8 avand un coeficient de 0.28). Acest rezultat este obtinut in parte si datorita flapsurilor active din spatele grilei radiatorului, care impiedica intrarea aerului in spatiul motorului daca nu este necesar.

De asemenea, in privinta greutatii, BMW a facut un efort important de reducere a acesteia, astfel incat, in anumite specificatii, noul BMW seria 5 este cu pana la 100 kg mai usor decat generatia precedenta. Acest rezultat e cu atat mai impresionant cu cat, spre deosebire de noul BMW Seria 7, nu s-a recurs la tehnologia Carbon Core cu fibra de carbon, imprumutata de fratele mai mare de la gama i. Reducerea greutatii s-a realizat in cazul noului BMW Seria 5 prin recurgerea la o combinatie de aluminiu, oteluri cu rezistenta ridicata si magneziu.

zm-002

Principalele modele si motorizari disponibile la lansare si in perioada urmatoare sunt:

  • 530i, cu tractiune spate sau xDrive, motor de 2 litri turbo pe benzina, patru cilindri, 252 CP si 350 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 6.2 secunde (6.0 secunde cu xDrive), consum mediu anuntat 5.4 litri/100 km (5.7 litri/100 km cu xDrive). Pentru puristi, “30i” reprezinta un indicativ legendar, care trimite la motoarele cu 6 cilindri in linie aspirate, insa acum e de vazut cum se va descurca acest motor pe benzina turbo pe o masina atat de mare.
  • 540i, cu tractiune spate sau xDrive, motor de 3 litri turbo pe benzina, cu 6 cilindri, 340 CP si 450 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 5.1 secunde (4.8 secunde cu xDrive), consum mediu anuntat 6.5 litri/100 km (6.7 litri/100 km cu xDrive)
  • 530e, cu tractiune spate,  hibrid benzina-electric, 252 CP putere combinata, 420 Nm, anuntat pentru un consum mediu de 2 litri/100 km si emisii de 46 g/km. Va putea merge in mod full electric pana la 45 km si va fi disponibil ulterior, din martie 2017.
  • M550i xDrive, model MPerformance cu tractiune xDrive, motor V8 de 4.4 litri, 462 CP si 650 Nm, demaraj 0-100 km/h in doar 4 secunde – actualul BMW M5 avand un demaraj declarat de 4.3 secunde!  – si acest M550i xDrive va fi disponibil ulterior, din martie 2017.
  • 520d, cu tractiune spate sau xDrive,  motor de 2 litri turbodiesel, patru cilindri, cu 190 CP si 400 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 7.7 secunde (7.6 secunde cu xDrive), consum mediu declarat 4.1 litri/100 km (4.0 litri cu xDrive). Este singura versiune care in varianta cu tractiune spate este echipata standard cu cutia manuala cu 6 trepte, toate celelalte versiuni beneficiand de cutia automata cu 8 trepte Steptronic.
  • 520d EfficientDynamics Edition,  cu tractiune spate, motor de 2 litri turbodiesel, patru cilindri, cu 190 CP si 400 Nm, emisii de CO2 de 102 g/km si consum mediu de 3.9 litri/100 km. Aceasta versiune va fi disponibila ulterior, din martie 2017.
  • 530d, cu tractiune spate sau xDrive, motor de 3 litri turbodiesel cu 6 cilindri in linie, 265 CP si 620 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 5.7 secunde (5.4 secunde cu xDrive), consum mediu 4.5 litri/100 km (4.7 litri/100 km cu integrala). Probabil in continuare “sweet-spot”-ul gamei.

p90237833_highres

Ca si la Seria 7, se vor putea alege diverse configuratii de platforma, suspensie, tractiune si directie, inclusiv suspensia adaptiva si directia integrala, care poate fi comandata si impreuna cu tractiunea integrala xDrive. Spre deosebire de noul Seria 7, BMW nu a retinut suspensia adaptiva la toate rotile pentru noul BMW Seria 5, desi noul Mercedes E-Class o ofera si ea va fi disponibila se pare si pe viitorul A6. Motivul este, conform inginerilor BMW, faptul ca suspensia pneumatica ar fi adaugat la greutatea noului Seria 5 in conditiile in care nu este necesara, suspensia adaptiva fiind suficienta pentru a obtine mixul confort-sportivitate dorit.

Si interiorul este destul de asemanator cu cel de la fratele mai mare BMW Seria 7, atat sub aspectul infatisarii cat si al tehnologiei oferite. O varietate de sisteme de asistenta sunt prezente în noul BMW Seria 5 pentru a oferi susţinere deplină conducătorului – nu doar în momentele critice, ci şi în situaţiile mai puţin solicitante de la volan, precum ambuteiaje, trafic lent sau porţiuni monotone de autostradă. În acest scop, automobilul este echipat cu o cameră stereo, la care se adaugă informaţiile obţinute de la senzorii opţionali de radar şi ultrasunete pentru a monitoriza zona din jurul maşinii. Noile dotări ale BMW Seria 5, alături de asistentul de evitare prin schimbarea benzii şi avertizarea la trafic transversal, sunt asistentul pentru schimbarea benzii (Lane Change Assistant) şi asistentul pentru menţinerea benzii (Lane Keeping Assistant) cu protecţie activă în caz de coliziune laterală. Acesta din urmă urmăreşte marcajele benzii de circulaţie şi zona din jurul automobilului şi ajută conducătorul în mod activ să evite posibilele coliziuni prin efectuarea unor mişcări corective asupra direcţiei.

p90237270_highres

De asemenea, noul BMW Seria 5 face un nou pas spre condusul autonom prin funcţii extinse pentru sistemul opţional Active Cruise Control (ACC / tempomat activ) şi asistentul pentru menţinerea direcţiei şi a benzii Steering and Lane Keeping Assistant. Acestea includ adoptarea restricţiilor de viteză, pe care asistentul inteligent de viteză (Intelligent Speed Assist / dotare opţională) le comunică sistemului tempomat (conducătorul poate ajusta aceste date cu +/-15 km/h faţă de viteza maximă legală). De la staţionare până la 210 km/h, automobilul poate prelua manevre de acceleraţie, frânare şi direcţie, în funcţie de setări. Funcţia inteligentă Auto Start Stop îşi ajustează reacţiile în funcţie de condiţiile de pe traseu şi din trafic şi astfel oferă un confort mai mare al condusului.

p90237256_highres

Noul BMW Seria 5 este echipat cu cea mai nouă generaţie a sistemului iDrive, cu ergonomie semnificativ îmbunătăţită. În versiune de top, acesta afişează funcţiile de navigaţie, telefon şi entertainment, precum şi pe cele ale automobilului pe un ecran high-resolution de 10,25 inci (26,04 cm). Sistemul poate fi operat cu ajutorul controlerului iDrive cu touch, prin comandă vocală sau prin gesturi, dar şi prin funcţia touch a ecranului central iDrive. Icoanele din ecranul principal (pentru sistemul de navigaţie, funcţii entertainment, setări automobil, BMW Connected Drive etc.) sunt acum panouri active şi afişează informaţii precum harta sistemului de navigaţie în timp real. Acum ele pot fi aranjate după preferinţe utilizatorului. Cea mai recentă generaţie a BMW Head-Up Display integral color are o suprafata de proiecţie care este mai mare cu 70% faţă de versiunea anterioară şi afişează semnele de circulaţie, lista de apeluri telefonice, posturile radio, piesele muzicale, instrucţiunile de navigaţie şi avertizările sistemelor de asistenţă.

zm-010

Printre multitudinea de aplicatii oferite de noua iteratie a sistemului BMW ConnectedDrive, mentionam Car-to-X, care permite masinii sa comunice cu alte masini BMW, transmitandu-si informatii privind traficul si starea vremii. Scopul acestei aplicatii, pe langa usurarea drumului spre birou al fiecaruia, este de a pregati terenul pentru conducerea complet automata, sistem care in viitor se va baza foarte mult pe comunicarea intre masini.

zm-006

Ca si fratele mai mare, BMW Seria 7, noul BMW Seria 5 poate fi echipat cu Remote Control Parking – e vorba de telecomanda prin care se poate controla masina din exterior, ceea ce permite parcarea in locuri stramte. Farurile cu LED sunt oferite standard.

Productia noului BMW Seria 5 incepe in noiembrie, iar primele masini vor fi oferite la vanzare pe 11 februarie 2017. Versiunea Touring va fi prezentata in primavara, iar viitorul model M5 va aparea la sfarsitul anului 2017.

p90237225_highres

BMW i3, primul automobil electric folosit de Poliţia Română

Începând de astăzi, timp de o lună de zile, bucureștenii și turiștii care aleg ca destinație orașul nostru, vor întâlni în trafic, prima autospecială electrică folosită de Poliția Capitalei. Astfel, Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti a acceptat propunerea venită din partea Automobile Bavaria Group, ca timp de o lună de zile, polițiștii bucureșteni să testeze un autoturism BMW i3.

Prin acest experiment, Poliția Capitalei intră pe harta polițiilor din Capitalele Lumii care folosesc autovehicule electrice în cadrul forţelor de poliţie urbană.

P90228527_highRes_romanian-police-is-t

Vehiculul, special echipat pentru fortele de politie, este din aceeși categorie de automobile electrice BMW folosite la nivel global de către poliţia din Anglia, Austria, Elveţia, Germania, Italia și departamentul de poliţie din Los Angeles. Astfel, bucureștenii și turiștii care aleg ca destinație Capitala României vor putea să vadă BMW-ul i3 cu insemnele Politiei, în cele mai importante zone din București.

Modelul este un automobil electric, cu patru locuri,  având o putere de 170 cp, cu o autonomie estimată la o utilizare zilnică la 200 km, fiind prevăzut cu sisteme optico-acustice, destinate activităţilor de poliţie rutieră.

P90228534_highRes_romanian-police-is-t

BMW i3 este folosit la nivel global de către poliţiile din Geneva,  Londra,  Los Angeles, München, Roma, Viena. Acest experiment deschide drumul către servicii moderne de mobilitate pentru Politia Capitalei, orientate către dezvoltare durabilă şi politici non-poluante.

De peste 22 de ani Automobile Bavaria Group a oferit o mare varietate de automobile speciale dedicate autorităţilor din România, în calitate de Centru de Competenţă pentru Vânzări Speciale BMW, singurul de acest fel din ţară. Am sustinut introducerea autospecialei BMW i3 în Bucureşti pentru teste deoarece s-a dovedit a fi cea mai potrivită maşină pentru servicii de mobilitate în orașele aglomerate cu un nivel ridicat de poluare. Dorim să sprijinim în România o adoptare cât mai rapidă a practicilor şi tehnologiilor ecologice, ceea ce înseamnă economie de bani şi resurse. Vom susţine astfel de programe atât la nivelul oraşului Bucureşti cât şi în ţară.” a declarat Michael Schmidt, Preşedintele Automobile Bavaria Group.

Noul smart BRABUS poate fi comandat in Romania

\"D292373\"

Noul smart BRABUS, cu o putere de 80 kW/109 CP și modificări tehnice și vizuale extinse, la exterior și la interior, poate fi comandat din data de 8 iulie, în format fortwo, fortwo cabrio și forfour. Noul smart BRABUS fortwo coupé va fi disponibil de la 19.866 euro (TVA inclus), iar livrarea primelor modele va începe la sfârșitul lunii Iulie. Linia de echipare de ultimă generaţie BRABUS Xclusive (3.025 euro, TVA inclus) este disponibilă ca opțiune exclusivă pentru smart BRABUS. Caracteristicile sale speciale includ scaunele sport BRABUS îmbrăcate în piele perforată Nappa / piele neagră și finisaje gri.

Având 80 kW/109 cp și 170 Nm, noul smart BRABUS oferă cu peste 20% mai multă putere şi cu 25% mai mult cuplu decât cel mai sportiv model al seriei realizatr până în prezent. Împreună cu motorul turbo extrem de performant, suspensiile sport BRABUS Performance cu ESP adaptat, servodirecția sport şi transmisia sport twinamic cu dublu ambreiaj și funcție race-start, contribuie la experiența dinamică de conducere.

Din punct de vedere vizual, inserţiile gri mat ale difuzorului din spate cu aspect cromat pentru țeava de eșapament, oferă un aspect aerodinamic, în timp ce jantele din aliaj BRABUS Monoblock IX, vopsite în gri mat, cu finisaj lucios, contribuie la nota de sportivitate. Interiorul cu aspect sportiv este, de asemenea, standard.

Caracteristicile noilor modele pe scurt sunt prezentate mai jos:

smart BRABUS fortwo coupé smart BRABUS fortwo cabrio smart BRABUS forfour
Număr de cilindri / amplasare  L3  L3  L3
Capacitate cilindrică (cc) 898 898 898
Putere (kW/hp) 80/109 80/109 80/109
Turație la putere maximă 5750 5750 5750
Cuplu motor (Nm) 170 170 170
Turație la cuplu motor maxim 2000 2000 2000
Consum de combustibil (l/100 km) urban/extra-urban/mixt 5.2/4.1/4.5 5.2/4.3/4.6 5.4/4.2/4.6
Emisii de CO2 (g/km) 102 104 104
Clasă de eficienţă B B B
Accelerare 0-100 km/h (s) 9.5 9.5 10.5
Viteză maximă (km/h) 165 165 180
Preţ de pornire de la (euro)1

smart BRABUS

smart BRABUS Xclusive

 

19.866

22.891

 

23.166

26.191

 

20.682

23.707

Cifre pentru autovehiculele cu transmisie automată (twinamic). 1 Preţ recomandat, incl. TVA 20%.

Toate modelele smart BRABUS dispun standard de pachetul Cool & Audio și de funcția Forward Collision Warning. Pachetul Cool & Audio include sistemul audio smart cu interfață AUX/USB, interfața Bluetooth® cu sistem hands-free, audio streaming pentru transferul de muzică și pentru conectarea la aplicaţia smart Cross Connect, dar și controlul automat al climei.

smart BRABUS fortwo coupé şi forfour beneficiază, de asemenea, de acoperiș panoramic cu parasolar, in echiparea de serie.

smart BRABUS se bucură de un design exterior şi interior specific. Noua linie de echipare de ultimă generaţie BRABUS Xclusive oferă posibilitatea de a beneficia de şi mai multă eleganţă sportivă în drumurile urbane. Caracteristicile speciale ale acestei linii de echipare sunt urmatoarele:

  • Scaune sport BRABUS îmbrăcate în piele perforată Nappa / piele neagră cu finisaje gri;
  • Panou de bord BRABUS cu un mix de piele şi materiale fabricate manual;
  • Instrumentar de bord BRABUS cu turometru şi ceas integrate;
  • Covoraşe pentru podea BRABUS;
  • Inscripţii Xclusive pe oglinzile retrovizoare şi pe montanţii B.

Caracteristicile standard ale BRABUS Xclusive includ, de asemenea, pachetul LED & Sensor, scaune încălzite pentru șofer și pasagerul din față și, în smart forfour, scaune din spate cu spaţiu de depozitare extensibil. Scaunul șoferului și coloana de direcție sunt reglabile în funcţie de înălțime.

Mai multe informații despre noile modele smart sunt disponibile online: www.smart.ro.

Noul BMW Seria 1 Sedan – exclusiv pentru piaţa din China

P90227052_highRes_the-all-new-bmw-1-se

BMW Group şi partenerul sau chinez, BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) vor lansa un nou model pentru segmentul compact premium din China, si anume BMW Seria 1 Sedan. Marketing-ul BMW insista ca acesta este primul sedan sport compact al mărcii BMW, unii puristi si pasionati ai marcii ar zice ca sunt unele modele istorice care pot sa isi revendice titlul asta. Astfel gama de produse a BBA în clasa compactă devine şi mai vastă, cu automobile entry-level premium ce acoperă segmentele Active Tourer, Sports Activity Vehicle şi Sports Sedan, având posibilitatea de a atrage noi grupuri de clienţi. Segmentul automobilelor compacte premium înregistrează cea mai rapidă creştere la nivel mondial şi China nu face exceptie.

BMW Seria 1 Sedan candideaza la titlul de cel mai sportiv şi emoţional sedan din segment. Spre deosebire de Audi A3 Sedan sau Mercedes CLA, BMW Seria 1 Sedan este un model exclusiv adaptat şi aliniat nevoilor clienţilor chinezi, astfel că este produs şi vândut exclusiv în China. Dezvoltarea şi testarea noului automobil a avut loc la sediul BMW cu implicarea inginerilor din China. De asemenea, noul automobil a fost supus unor teste extinse pe şosea privind circumstanţe diferite ale condiţiilor de drum şi ale situaţilor climatice, pe diferite trasee din China. Prin BMW Seria 1 Sedan, inginerii BMW au făcut numeroase reglaje fine şi îmbunătăţiri în conformitate cu obiceiurile clienţilor chinezi şi mediului de utilizare a automobilului.

BMW Seria 1 Sedan este derivat din BMW Concept Compact Sedan care a avut premiera mondială la Salonul Auto de la Guangzhou, în 2015. Ca model pregătit pentru producţie, BMW Seria 1 Sedan păstrează elementele de design ale acelui concept car, inclusiv proporţiile caroseriei specifice BMW. BMW Seria 1 Sedan este recunoscut imediat ca fiind un model BMW. Are o parte frontală BMW concisă, cu grila dublă a radiatorului, precum şi faruri LED rotunde duble şi logo-ul mărcii într-o interpretare modernă, sportivă şi foarte actuală. Limbajul de design BMW caracteristic este prezent şi în silueta sportivă, emoţională şi cu aspect modern, care include curba Hofmeister.

BMW Seria 1 Sedan pastreaza avangarda BMW Group în ceea ce priveşte conectivitatea. Numeroasele tehnologii BMW ConnectedDrive oferă clienţilor soluţii largi de infotainment şi siguranţă îmbunătăţită semnificativ. Cele mai noi motoare puternice şi cu tehnologie electronică hi-tech sunt produse la noua uzină locală de motoare din Shenyang şi garantează o plăcere a condusului fără egal.

După lansarea cu succes a modelelor BMW X1 şi BMW Seria 2 Active Tourer, BMW Seria 1 Sedan se adaugă gamei de modele din China, care acum cuprinde cinci modele BMW produse pe plan local. Noi credem ca un astfel de Sedan compact BMW s-ar vinde foarte bine si in Romania si pretutindeni in lume si speram ca BMW va extinde concurenta pentru Audi A3 Sedan si Mercedes CLA cat de curand si pe piata noastra.

Marca Smart este Official Ride pentru Electric Castle

In perioada dintre 14 si 17 iulie 2016, smart este Official Ride  pentru Electric Castle şi conduce artişti de top la Castelul Bánffy din Bontida. Pentru prima dată, modele smart fortwo coupé, smart fortwo cabrio şi smart forfour vor asigura tranportul oficial pe domeniul Bánffy şi vor da startul distracţiei pentru cei peste 100.000 de fani „electrici” prezenţi la Castel.

\"smart-@Electric-Castle-2016-1\"

smart depăşeşte limitele urbane şi intră într-o nouă dimensiune a distracţiei, în lumea electrizantă a Castelului Bánffy, unde devine Maşina Oficială Electric Castle. Spiritul inconfundabil al brandului transformă modele fortwo și forfour în emblemele acestui festival al tinereţii şi al exuberanţei.”, a declarat Philipp Hagenburger, CEO & President Mercedes-Benz România şi Managing Director Passenger Cars.

Electric Castle este primul festival din România care a mutat muzica electronică şi concertele live pe scenele outdoor sau indoor ale unui castel. Ajuns la cea de-a patra ediţie, festivalul se desfăşoară în perioada 14-17 iulie 2016, la Castelul Bánffy din Bonţida, judeţul Cluj. Cu un line-up fresh și extravagant pe alocuri, evenimentul aduce în fața publicului român nu mai puțin de 180 de artiști locali și internaționali care vor concerta pe cele şapte scene amenajate într-un decor extraordinar.

Skrillex, Sigur Rós, Bring Me The Horizon, Bastille, Paul Kalkbrenner, Gorgon City, Enter Shikari sau Rusko sunt doar câteva din marile nume conduse de smart  în această vară la Castel.

smart îşi începe escapada la Electric Castle cu sprijinul Autoklass Pipera – Centru Autorizat de Vânzări şi Service smart, şi Pony – primul serviciu Car Sharing din România, disponibil în Cluj-Napoca. În calitate de Maşină Oficială, smart va transforma fiecare plimbare pe domeniul Bánffy într-o experienţă surprinzătoare cu noile modele smart fortwo coupé, smart fortwo cabrio şi smart forfour.

\"smart-@Electric-Castle-2016-4\"

Aventura #smartescape la Electric Castle începe pe 12 iulie, când participanţii care vin spre festival sunt provocaţi să surprindă modurile în care se distrează în drum spre Castel. „Electricii” se pot înscrie în concurs prin încărcarea unei fotografii sau a unui video pe pagina de Facebook smart în care să arate cele mai frumoase momente ale drumului, alături de hashtag-urile #ECroadtrip şi #smartescape. Doi dintre participanţi vor fi recompensaţi cu un upgrade VIP la biletele Electric Castle, iar alţi trei participanţi vor primi tricouri ediţie limitată smart – Electric Castle.

Drumul smart la Castel continuă alături de Pony, iar în perioada 12 – 17 iulie, fanii care vin la festival şi clujenii care vor surprinde într-un selfie cel mai cool smart, Maşina Oficială Electric Castle, pe străzile oraşului şi vor încărca un selfie pe Facebook sau Instagram, alături de hashtag-ul #smartfie, vor fi recompensaţi cu test-drive-uri şi tricouri ediţie limitată smart pentru Electric Castle.

\"smart-@Electric-Castle-2016-2\"

Mai mult, în perioada 13 iulie – 17 iulie 2016, „electricii” care comanda un smart Pony se vor bucura de surprize, direct în torpedoul autoturismului.

Surprizele #smartescape vor continua la Electic Castle, unde fanii vor avea parte de o serie de momente inedite, alături de concursuri cu premii cool în zona de activare smart. Acolo vor avea ocazia să cunoască un model smart fortwo cu dotări speciale de festival și să-și facă amintiri smart și electrice.

Împreună cu smart, la Electric Castle vor participa şi modelele de lux Mercedes-Benz Clasa C, Clasa E, Clasa S, Clasa V, GLC, GLE, alături de autovehiculele comerciale uşoare Spriter şi Vito, ce vor asigura transportul invitaţilor şi suport logistic oferit echipei de organizare.

\"smart-@Electric-Castle-2016-6\"

TEST Peugeot 2008 facelift 1.6 BlueHDi 99 CP Allure – Cu toata viteza inainte

INTRO

Acum aproape 3 ani am avut ocazia, in cadrul unui periplu la Vulcanii Noroiosi, sa luam contact cu primul cross-over de clasa mica al celor de la Peugeot, botezat Peugeot 2008, un model cu multe calitati si un sarm de necontestat, de care ne-a convins din primul moment. Si nu ne-a convins numai pe noi, ci si pe multi cumparatori, modelul fiind vandut in nu mai putin de 580.000 exemplare in nici 3 ani.

Avand in vedere importanta modelului pentru Peugeot intr-o piata a crossoverelor si SUV-urilor cu o competitie acerba si in crestere, Peugeot ii ofera lui 2008 un prim facelift la jumatatea acestui an, pentru a anticipa si lansarea unei ofensive de produs in sectorul SUV care va vedea 5 noi modele lansate in urmatoarea perioada – primele doua fiind 2008 facelift si noul Peugeot 3008. A se remarca si faptul ca pentru Peugeot 2008 facelift, producatorul din Sochaux incepe sa vorbeasca despre un model Sport Utility Vehicle (SUV), desi la lansarea acestui model comunicarea era lansata pe ideea de crossover.

La invitatia Trust Motors, importatorul marcii Peugeot in Romania, am avut ocazia de a fugi pentru o zi din Bucurestiul canicular pentru a testa noul Peugeot 2008 facelift, pana la o locatie superba, cea a Domeniului Manasia, echipa de marketing a importatorului facandu-si un obicei foarte placut din a descoperi si a ne prezenta locatii tot mai incantatoare unde sa putem fugi din valtoarea orasului.

Avand in vedere succesul de vanzari, facelift-ul nu este unul semnificativ, pentru ca Peugeot nu avea de ce sa schimbe o reteta castigatoare. Vorbim de schimbari pe partea de tehnologice (echipamente high-tech) si motorizari, precum si de un refresh de design cu focus pe o infatisare mai masculina, mai dura, in linie cu noua pozitionare de SUV.

\"F87A1447\"

EXTERIOR

Restilizarea design-ului exterior urmareste pe de-o parte adoptarea noilor tendinte ale codului de design Peugeot, in special la nivelul farurilor si stopurilor care sunt conturate de o maniera complexa inrudita cu cea anuntata pentru noul Peugeot 3008 si pe de alta parte, amplificarea ideii de SUV prin crearea unei infatisari mai dure, mai masculine, reprezentata in principal de noua grila fata mai verticala si de aparatorile de plastic ca extensii la arcele rotilor si la praguri. Noua ne-a placut inca din 2013 cum arata Peugeot 2008 si suntem de parere ca noile modificari sunt in masura sa rafineze si mai mult infatisarea unuia din cele mai sarmante si elegante SUV-uri si crossovere de clasa mica.

Tot la capitolul noutati, putem mentiona doua noi nuante de culoare (Ultimate Red si Emerald Crystal), precum si introducerea unui noul nivel de finisare si echipare, GT Line. Acest nou nivel de echipare, o alegere deja foarte populara în rândul unor modele Peugeot consacrate (208, 308 si 508), vine să ofere o ambianta sportiva care va fi pe placul clientilor tineri. Acest nivel de echipare si finisare va fi insa disponibil ulterior acestei lansari.

\"F87A1519\"

INTERIOR

In interior, numai un ochi foarte avizat poate sa observe modificarile aduse de facelift. Trebuie spus ca de la inceput, interiorul lui Peugeot 2008 se prezenta de o maniera atractiva si primitoare. Peugeot a operat schimbari subtile la nivelul materialelor si finisarilor, care desi se prezentau bine anterior, au mai facut obiectul unor rafinari. Ecranul sistemului tactil iCockpit (disponibil incepand cu nivelul de echipare Active) este mai responsiv acum, functionand mai rapid si avand o grafica imbunatatita si functionalitati noi cum ar fi Connect Apps si acces la internet sau Mirror Screen si Apple Car care permit conectarea unui smartphone. Plafonul versiunilor de echipare superioare aduce un design inedit cu o forma usor ondulata si un desen stilizat din leduri (numit Led Track) care va fi pe placul cumparatoarelor lui 2008.

Facelift-ul aduce pe lista de optiuni noi echipamente tehnologice, cum ar fi sistemul de parcare semiautomat Park Assist, camera de luat vederi pentru marsarier si sistemul Active City Brake, capabil sa evite coliziunile la viteze mici, în zonele urbane. Sunt echipamente care nu sunt inca generalizate in zona SUV-urilor si crossoverelor de clasa mica, ceea ce poate sa ajute in lupta cu concurenta pe piata.

Pozitia la volan este buna, desi in continuare nu e posibila gasirea unei pozitii pefecte in care sa poti vedea cadranele situate la baza bordului pe deasupra volanului de mic dimensiuni. O data ales un compromis, te obisnuiesti reprede cu pozitionarea cadranelor si ajungi sa apreciezi faptul ca poti verifica viteza rapid, fara readaptarea distantei de focalizare a ochilor si coborarea lor. Spatiul interior poate sa acomodeze fara probleme patru pasageri, cu conditia ca soferul sa nu dea scaunul foarte in spate, caz in care in spatele lui poate lua loc doar un copil. Portbagajul este suficient de mare pentru a putea pleca cu Peugeot-ul 2008 in vacanta.

\"SSD9180\"

DINAMICA

Pentru Peugeot 2008, Peugeot a ales se pare o strategie diferita de drive teste initiale decat in cazul lui Peugeot 208. In 2012, la lansarea lui Peugeot 2008, accentul in drive-testele initiale pentru presa auto a fost pus pe modelele cu motoare mai mari/mai puternice si dotari mai generoase, pentru ca anul trecut, la lansarea facelift-ului lui 208, sa luam contact cu modelele cu motoarele mai mici, cele mai potrivite si cumparate pentru traficul in oras. Pentru Peugeot 2008, lucrurile au stat invers: la lansarea din 2013 am luat contract cu motoare precum 1.2 VTi de 82 CP si respectiv 1.6 HDi de 92 CP, in echipari de baza sau medii pentru ca acum sa avem de-a face cu modele cu motoare de 100-110 CP si echipari medii si de varf. Probabil ca aceasta alegere reflecta si mixul de modele solicitate de cumparatorii lui 2008.

Noi am avut ocazia sa conducem un Peugeot 2008 1.6 BlueHDi de 99 CP si 254 Nm de cuplu, in echiparea de varf, Allure. Sub aspectul motorizarilor, noutatile sunt reprezentate de generalizarea noului propulsor 1.6 BlueHDi in diverse variante de putere (75, 99 si 120 CP) in gama diesel si respectiv oferirea unei versiuni 1.2 PureTech Turbo de 110 CP in virful gamei pe benzina, care poate fi combinata si cu o cutie automata cu 6 trepte de origine Aisin. Ulterior, acest motor va fi oferit si in versiunea de 130 CP. Exista si un model 1.2 PureTech de 82 CP aspirat echipat cu cutia de viteze robotizata ETG5 dar din pacate nu exista nici o varianta diesel echipata cu cutia automata.

Peugeot spune ca patru din motorizarile oferite pe Peugeot 2008 facelift sunt în categoria Best-in-Class pe segmentul lor sub aspectul consumului. Intr-adevar, Peugeot-ul 2008 1.6 BlueHDi de 99 CP testat de noi s-a dovedit foarte economic pe parcursul celor aproximativ 150 km de test, inregistrand un consum mediu (incluzind o traversare a Bucurestiului) de 6.2 litri/100 km.  Astfel, micul SUV al leului din Sochaux s-a dovedit chiar mai putin insetat decat primul model 2008 diesel testat acum trei ani la lansare. Valoarea de consum este cu atat mai remarcabila cu cat in mod suprinzator, modelul testat nu era dotat cu sistemul start-stop, prezent de exemplu pe modelul diesel pe care l-am testat in 2013 la lansarea initiala. Sigur insa ca pe o zi caniculara de vara precum cea in care am condus Peugeot-ul 2008 facelift, probabil ca sistemul start-stop nu ar fi functionat foarte mult si poate chiar l-am fi dezactivat noi insine, pentru a mentine confortul termic in interior. In plus, consumul e cu atat mai meritoriu cu cat modelul era dotat cu o cutie de viteze in 5 trepte, lipsa unei a 6-a trepte nefacandu-se resimtita in habitaclu sub aspectul sunetului motorului la viteze mari datorita bunei insonorizari. In cazul unei tari precum Romania, unde reteaua de autostrazi este in mare masura un vis frumos, lipsa unei a 6-a trepte de viteza nu e un neajuns de nesurmontat.

Fata de modelul testat in 2013, am remarcat faptul ca Peugeot a modificat setarile directiei si ale suspensiei orientandu-le mai mult spre cele specifice unei masini de oras, fara indoiala ca urmare a feedback-ului cumparatorilor, care folosesc preponderent crossoverele si SUV-urile mici in mediul urban. Directia este mai lejera si mai usor de manevrat dar pierde putin din precizia la viteze mari iar suspensia este ceva mai confortabila, fara insa sa fie moale. Per ansamblu, Peugeot 2008 facelift este mai confortabil si placut in oras, dar face fata fara probleme si unor parcursuri interurbane.

Motorizarea 1.6 BlueHDi de 99 CP merge linistit, asezat, oferind suficiente resurse pentru o deplasare sigura si confortabila dar fara a excela sub aspectul dinamicitatii. Cine doreste sa conduca mai sportiv, va fi mai bine servit probabil de motorul 1.2 PureTech Turbo in versiunile de 110 si 130 CP, sau, in cazul in care ruleaza mult, de versiunea diesel de 120 CP. Cutia de viteze in 5 trepte are o etajare buna si o maneta scurta, in stil sport, dar cursa manetei e destul de lunga si cutia tinde sa agate putin in treptele superioare, ceea ce ne-amintit de testul cu modelul initial. Acest aspect insa poate fi legat si de faptul ca am preluat la drive test o masina cu 13 km la bord, inca nerodata, pentru ca in cazul modelului Peugeot 208 am remarcat la facelift imbunatatirile in cursivitatea functionarii cutiei fata de modelul initial.

Pentru a intari repozitonarea ca model SUV si nu crossover, Peugeot ofera acum pentru 2008 facelift sistemul Grip Control ca optional disponibil pentru toate motorizarile, pentru nivelurile de echipare Active si Allure. Este vorba de un sistem care incearca sa compenseze absenta unor versiuni cu tractiune integrala, a caror necesitate nu a fost considerata chiar stringenta din perspectiva potentialilor clienti si a caror dezvoltare ar fi insemnat costuri suplimentare si dificultati din perspectiva platformei pe care este dezvoltat Peugeot 2008. Grip Control (motricitate ranforsata, disponibil in functie de versiune) este un selector in genul Terrain Response de la Land Rover prin care se poate selecta unul din cele 5 moduri de functionare si anume: Standard, Zapada, Noroi, Nisip si ESP Off, in functie de care este modificat modul de functionare al motorului, al sistemelor ABS si ESP si al cutiei automate sau robotizate daca este cazul. Nu am avut ocazia de a testa acest sistem pe modelul pe care l-am condus.

\"SSD9262\"

BUGET

Peugeot 2008 facelift Allure 1.6 BlueHDI 99 CP are un pret de pornire de lista de 19.609 EUR cu TVA. La momentul actual, Peugeot deruleaza o promotie de lansare pentru Peugeot 2008 facelift care ofera un avantaj client de 1.200 EUR cu TVA oferita de importator. In combinatie cu prima de casare din programul Rabla, pretul ajunge undeva in zona a 17.000 EUR cu TVA. Nu este cel mai ieftin SUV sau crossover de clasa mica dar consideram ca modelul are suficiente atuuri de rafinament si eleganta care pot convinge clientii sa plateasca un ban in plus. Probabil unul din competitorii importanti este reprezentat de competitia interna realizata de Peugeot 308, care poate fi negociat la preturi similare. Totusi, daca apreciati pozitia de conducere inalta oferita de un SUV si nu aveti un rulaj anual foarte mare, puteti sa va orientati spre un 1.2 PureTech Turbo de 110 CP in echiparea Active, care porneste de la un pret de lista de 16.201 EUR cu TVA si va oferi si o experienta dinamica mai vioaie cu un consum probabil destul de cumpatat.

In general nivelul de echipare intermediar Active este destul de generos, oferind ca echipamente incluse in echiparea de serie ABS si ESP (standard la toate modelele) sistem indirect de detectare presiune pneuri, Regulator + limitator viteza, Computer de bord, Roata de rezerva janta tabla 15\” (motorizare Benzina) si Roata de rezerva utilizare temporara (motorizare Diesel), Airbag frontal pentru sofer + pasager cu posibilitatea decuplarii airbag pasager, Volan reglabil pe inaltime si adancime, Jante de tabla 16, Scaun sofer reglabil pe inaltime, Servodirectie asistata, Servofrana + Asistenta la franarea de urgenta, Sistem recirculare aer, Oglinzi exterioare in culoarea caroseriei, Priza 12 V, Lumini de zi cu LED, Martor necuplare centura de siguranta sofer si Airbag-uri cortina, Faruri cu geam clar, Airbag-uri laterale fata, Bare plafon vopsite gris aluminium,Imobilizator electronic motor, Plafoniera cu temporizare, Oglinzi retrovizoare exterioare reglabil electric si inclazite, Bancheta spate rabatabila 1/3-2/3, Geamuri fata actionate electric, Avertizor sonor faruri aprinse sau cheie uitata in contact,  Centuri de siguranta in 3 puncte pretensionate, Inchidere centralizata cu telecomanda, Ecran tactil + 6 Boxe + Comenzi audio pe volan +USB/jack + Bluetooth, Proiectoare ceata, Aer conditionat manual + Torpedou refrigerat.

Incepand cu 29 ianuarie 2015, garantia oferita de Peugeot pentru vehiculele de persoane a fost extinsa la 4 ani sau 100.000 km. Garantia antiperforare este de 12 ani iar cea pentru vopsea de 3 ani.

Consumul oficial anuntat de Peugeot pentru Peugeot 2008 FL Allure 1.6 BlueHDi 99 CP este de 4.4 litri/100 km in parcurs urban, 3.3 litri/100 km in regim extraurban pentru un consum mixt de 3.7 litri/100 km.  In realitate, noi am obtinut pe un traseu 33 %  urban un consum de 6.2 litri/100 km. Asadar fara a atinge nivelurile din consumurile oficiale, micul SUV al leului din Sochaux este extrem de econom cu buzunarul.

\"SSD9014\"

VERDICT

Peugeot 2008 Facelift reconfirma rezultatul de 4 stele din totalul de 5 disponibile obtinut la testul de lansare din 2013. Peugeot nu avea ce sa schimbe prea mult la un model care e un succes de vanzari si e unul din cele mai sarmante si elegante din segmentul sau, asa ca s-a concentrat pe aspecte tehnologice, legate de echipamente moderne si de actualizarea gamei de motorizari, pe alinierea design-ului exterior la noul cod stilistic al marcii si pe imbunatatirea detaliilor de finisare, toate aceasta pentru a isi pastra o marja de avans intr-un segment in care fiecare luna aduce noi competitori.

\"4-out-of-5-stars-2-300x69\"

\"PLUS  rafinament in functionare, interior spatios, consum redus

\"MINUS directie nu foarte precisa, detalii ergonomie (cursa volan pe inaltime), cutii manuale doar cu 5 trepte (exceptand modelul diesel de 120 CP).

DATE TEHNICE

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi Allure 99 CP 5MT

Motorizare  1.6 diesel turbo
Cilindree (cc)  1.560
Numar cilindri  4
Numar supape  16
Raport compresie  16,0:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn  99 CP/3.500
Cuplu maxim (Nm) tr/mn  254 Nm/1.750
Carburant  motorina
Norma de poluare  EURO 6
Cutie de Viteze manuala 5 trepte
Rezervor (l)  45
Portbagaj (l) min.  422
Viteza maxima (km/h) 180
0 – 100 km/h (sec)  11.3
Consum Urban oficial (l/100km)  4.4
Consum Extraurban oficial (l/100km)  3.3
Consum Mixt oficial (l/100km)  3.7
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 7.6
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) 5.5
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) 6.2
Emisii CO2 (g/km) 97
Masa proprie (kg)  1.160
Lungime x Latime x Inaltime (mm)  4.159/1.829/1.556

GALERIE FOTO

Poze: Dragos Savu/Peugeot

Noile S90 si V90 au ajuns in Romania – Generatia NINETY by VOLVO

Volvo Cars si-a completat seria „90” cu 2 noi modele: Volvo S90 si Volvo V90 iar noile modele au fost prezentate joi, 14 aprilie, in exclusivitate, in cadrul unui eveniment special dedicat clientilor si reprezentantilor media, organizat la clubul Stejarii Country Club.

Seria NINETY este dovada procesului de transformare prin care trece brandul suedez. S90 si V90 se alatura modelului XC90, lansat in 2015. Anul trecut, doar pentru XC90 s-au solicitat 88.000 de precomenzi in toata lumea, demonstrandu-se astfel interesul ridicat al clientilor pentru noua directie adoptata de Volvo in materie de design si tehnologie.

\"Location

Ne-am propus ca prin lansarea celor doua modele S90 si V90 sa le oferim clientilor accesul intr-o lume care accentueaza experienta luxului automobilistic. Aceasta gama reprezinta armonia perfecta intre design si tehnologie inovatoare, imbina materialele sofisticate cu inteligenta ingineriei de top, redefinind perceptia asupra luxului. Succesul de care s-a bucurat XC90 ne-a convins ca noua directie abordata este pe placul clientilor nostri si asta nu poate decat sa ne incurajeze sa le oferim mai mult decat un mijloc de transport. Clientii se bucura de functionalitatea recunoscuta a masinilor Volvo, dar, in acelasi timp, au parte si de o experienta luxoasa, beneficiaza de cele mai bune tehnologii si performanta premium”, a declarat Andrei Huidan – Marketing Manager (EIT – Forum Auto – Importator Volvo Cars in Romania)

Modelele Volvo S90 si Volvo V90 se remarca de la prima vedere prin design elegant, linii simple si profil impresionant, care reflecta un mix de forta si eleganta in acelasi timp. Sentimentul deosebit este dat si de interiorul celor doua modele marca Volvo si care se remarca prin calitatea premium si design-ul cu tente specific nordice. Toate masinile Volvo sunt recunoscute pentru interiorul aparte, si de aceasta data optandu-se pentru un design natural si un mix de elemente cheie.

Ambianta elevata si rafinamentul din habitaclul noilor modele Volvo S90 si V90 este la cele mai inalte cote chiar si in versiunea standard, lista de dotari cuprinzand tapiterie de piele Moritz, scaune Comfort, climatizare automata cu reglaj pe doua zone si sistem de control a calitatii aerului Clean Zone Technology. De asemenea, S90 si V90 dispun standard de cea mai noua generatie de sisteme multimedia ce pot fi accesate prin intermediul ecranului tactil cu diagonala de 9 inci integrat in centrul plansei de bord. Experienta de condus moderna poate fi completata si cu sistemul Head-Up Display de afisare a informatiilor pe parbriz.

\"Interior

Odata cu lansarea Volvo S90 si Volvo V90, Volvo Cars introduce o noua functie in premiera mondiala pentru sistemul City Safety, este vorba despre sistemul de prevenire si evitare a coliziunilor frontale cu animale de mari dimensiuni, pe timp de zi sau noapte – va amintiti poate de testul elanului? Sistemul ofera un avertisment intuitiv si asistenta la franare, incluzand si functia de prevenire a coliziunilor frontale in intersectii, precum si de detectare a ciclistilor si pietonilor. De altfel, S90 si V90 ofera cel mai bun nivel de echipare standard din segment in materie de sisteme de siguranta. Inca de la nivelul de echipare de baza denumit Momentum, pachetul de dotari impune un etalon in materie de siguranta pasiva si activa, precum si de asistare a condusului.

\"Front

Recunoscut traditional pentru modelele SUV si break, Volvo Cars se pozitioneaza consistent pe segmentul sedan premium prin Volvo S90. Modelul s-a bucurat de o primire favorabila, in cadrul lansarii din decembrie 2015, datorita designului exterior si a interiorului somptuos, iar in cadrul competitiei organizate de Car Design News, la Geneva, a fost premiat cu distinctia „Production Car of the Year”.

Volvo S90 este echipat cu o serie de tehnologii noi, de la sisteme de siguranta de ultima generatie, pana la aplicatii si servicii de tip cloud. Pilot Assist, functia avansata de condus semi-autonom actioneaza usor asupra directiei pentru a mentine masina corect incadrata in marcajele benzii de circulatie si functioneaza pana la o viteza de aproximativ 130 km/h. Noul model este echipat si cu un sistem de motorizare curat si puternic, T8 Twin plug-in hybrid si unele dintre cele mai conectate sisteme de tip infotainment din tot segmentul sedan.

Mult asteptatul Volvo V90 a fost dezvaluit in Stockholm, Suedia, in luna februarie 2016, si este cea mai noua oferta in seria „90” a producatorului suedez, alaturandu-se modelelor XC90 si S90, sub forma unui model estate versatil si elegant.

\"Volvo

La baza modelului V90 sta experienta incontestabila pe care Volvo Cars o are in dezvoltarea modelelor estate si care a devenit o traditie cu mai bine de 60 de ani in urma, odata cu lansarea Volvo Duett. V90 duce conceptul de estate premium cu un pas mai departe si se remarca prin optiunile in materie de design, materiale si finisari. Ca si celelalte doua modele, pune masinile Volvo intr-o noua perspectiva in ceea ce priveste designul, procesul de fabricatie si nivelul de echipare.

V90 este o combinatie unica intre o experienta luxoasa si functionalitatea clasica a siluetei de estate. Dispune de un spatiu de incarcare extrem de generos, iar caracterul functional si practic ofera solutii avantajoase de depozitare. V90 este echipat cu plafon panoramic, conferind astfel un spatiu luminos, in timp ce scaunele confortabile, rabatabile, le ofera pasagerilor spatiu si lejeritate. Modelul ramane fidel scopului ce sta la baza brandului Volvo si se pozitioneaza drept un estate premium dinamic, manevrabil si functional, cu o nota de lux.

\"Volvo

Ca si S90, noul V90 ofera o serie de tehnologii inovative care permit un stil de condus semi-autonom, integrate in conceptul Pilot Assist, alaturi de cel mai extins nivel al echiparii standard in cazul sistemelor de siguranta. Acest pachet include un sistem pentru detectarea animalelor, un sistem care detecteaza parasirea involuntara a partii carosabile, precum si conectivitate digitala de top a smartphone-ului prin intermediul Apple CarPlay.

Noua gama de modele Volvo S90 si V90 este acum disponibila si in Romania, cu preturi care pornesc de la 50.105 de Euro cu TVA inclus pentru versiunea sedan si 52.600 de Euro cu TVA inclus pentru versiunea estate.

170199_IntelliSafe_Factsheet_Volvo_S90

170200_Drive_E_Factsheet_Volvo_S90

Lista de pret Volvo S90_MY17_V1

Lista de pret Volvo V90_MY17_V1

TEST Mercedes C200 Coupe 7AT – Seducatorul

INTRO

Am avut ocazia sa luam contact cu eleganta si sarmul modelelor Coupe de la Mercedes-Benz acum ceva vreme cu ocazia testului nostru comparativ intre BMW Seria 4 Coupe si Mercedes E-Class Coupe. Atunci am apreciat designul elegant, finisarea de mare calitate a interiorului, suspensia echilibrata si motorul onctuos, desi aveam de-a face cu un model pozitionat practic intre clase: desi purtand indicativul E-Class, era vorba de un model conceput pe platforma lui C-Class si pozitonat intre Clasa C berlina si Clasa E berlina. In acelasi timp, exista si un C-Class Coupe bazat pe aceeasi platforma a lui C-Class, si pozitonat ca si pret sub C-Class berlina. Aceasta pozitionare atipica in clasa primium ne-a facut de altfel sa comparam noul BMW Seria 4 Coupe cu Mercedes E-Class Coupe si nu cu contemporanul C-Class Coupe.

Vremea experimentelor a trecut insa, iar Mercedes a lansat anul trecut, la 1 an dupa prezentarea noului C-Class, versiunea coupe a modelului sau de clasa medie, care nu numai ca este pozitionata putin mai sus decit C-Class Berlina dar vine si cu un design de senzatie, care iti taie respiratia, adaugand o mare doza de sportivitate elegantei specifice marcii si cu o dinamica imbunatatita in raport cu Mercedes C-Class Berlina. Fiind mari iubitori de coupe-uri frumoase si dinamice, am fost curiosi sa testam noul venit in gama C-Class in versunea Mercedes C200 Coupe si ii multumim importatorului Mercedes-Benz Romania pentru oportunitatea oferita de a ne satisface aceasta curiozitate.

\"DSC05473\"

EXTERIOR

Asa cum am spus, in trecut Mercedes a oferit doua Coupe-uri pe baza platformei C-Class, un C-Class Coupe care arata ca o versiune coupe a berlinei C-Class si un E-Class Coupe care pastra reminescentele designului usor mai patratos al precedentei generatii C-Class.

Dupa lansarea noului S-Class, unanim apreciat de piata si pentru modul in care arata, Mercedes a preluat codul si detaliile stilistice ale acestuia si le-a implementat mai departe in gama sa. Astfel a aparut noul C-Class, care a reusit sa le preia si transpuna intr-un format mai mic fara a parea o copie la scara a navei amiral S-Class, in special prin diferentierea la nivelul partii frontale mai agresive si prin acordarea liniilor de design la formatul mai compact al clasei medii.

In cazul noului C-Class Coupe, Mercedes a ales sa ofere un model Coupe mult mai distinct ca infatisare fata de versiunea limuzina decit in cazul generatiilor anterioare. Practic, avem de-a face cu mult mai mult decit o versiune in doua usi a limuzinei C-Class, astfel incit noul C-Class Coupe seamana cel mai mult cu fabulosul si superluxosul Mercedes S-Class Coupe, avand linii similare, in special inspre partea din spate.  De altfel, singurele elemente de caroserie comune cu versiunea actuala a berlinei C-Class sunt aripile fata si capota. Practic, de la usa soferului incolo, caroseria este complet diferita. Privit din lateral, noul C-Class Coupe pune in evidenta o linie laterala foarte pronuntata, care se prelungeste spre spate cu niste coapse voluptoase, in timp ce linia acoperisului plonjeaza si ea spectaculos spre spate. Stopurile cu LED late si inguste din doua parti si ornamentele tevilor de esapament impinse spre margine pun in evidenta latimea masinii, partea aceasta din spate fiind aceea care aduce cel mai mult aminte de S-Class Coupe. Totusi, stopurile par mai rafinate si mai fine in cazul acestui C-Class Coupe decat la fratele mai mare. Spre deosebire de limuzina C-Class la care capacul portbagajului coboara rotunjit spre spate, la coupe acesta se termina cu un eleron elegant integrat iar liniile coapselor laterale se string spre spate intr-un contur final mai ingust care se termina la nivelul eleronului integrat in capacul portbagajului – aceasta curbura amintindu-ne de anumite coupe-uri Aston Martin sau de elegantul Laguna Coupe.

De altfel, toate proportiile masinii sunt diferite fata de limuzina, Coupe-ul fiind mai scund cu 37 mm. Coupe-ul este cu 95 mm mai lung decit vechiul coupe C-Class si cu 40 mm mai lat, cu intentia de a face ca noul Coupe sa para mai fluid, mai sportiv si mai dinamic, ca un Coupe traditional. Ampatamentul este mai lung cu 80 mm deci vechiul C-Clas Coupe. Distanta dintre pedalier si puntea fata este mai mare cu 60 mm decit la vechiul C-Class Coupe sau decit la actuala limuzina, pentru a crea o parte fata mai alungita, precum modelele sport traditionale.

INTERIOR

Daca la exterior Mercedes a oferit o masina cu design si proportii total diferite decat limuzina C-Class, in habitaclu regasim acelasi interior ca si al Clasei C limuzina, cu plansa de bord preluata in totalitate. Nu este neaparat un lucru rau, deoarece ambianta interioara cu consola centrala lata care se continua cu tunelul median înalt si ecranul centralei multimedia Comand de 8,4 inci suspendat deasupra consolei este placuta si eleganta. Totusi, desi intelegem argumentul de a permite o linie a plansei de bord mai joasa si mai fluida, solutia cu ecranul sistemului multimedia ni se pare totusi a avea un aer prea aftermarket (competitorii de la Audi si BMW reusind implementari mai bune ale unor solutii similare). Daca e sa ne luam dupa detaliile noului E-Class si pozele spion cu C-Class facelift, se pare ca designerii Mercedes au ajuns si ei la aceeasi concluzie. In cazul modelului testat de noi, pachetul AMG exterior aduce si o serie de personalizari inspirate pentru interior, cum ar fi plafonul de stofa neagra, pachetul AMG interior (bancheta spate rabatabila fractionat, inclusiv cotiera, ornamente din lemn de frasin negru pe consola centrala în loc de plasticul negru piano, pachet de iluminare interioara, covorase negre inscriptionate AMG) si butonul AGILITY SELECT. In combinatie cu acest pachet,  scaunele sport excelente de pe masina de test (cu reglaj pe lungime al sezutului și suport lombar pentru încă 200 EUR cu TVA) erau imbracate intr-o superba piele alb Porcelain fina, perforata, constrastanta cu piele neagra pe bord (1.440 EUR cu TVA). Insertiile de lemn si aluminiu ca si plasticele moi si placute la atingere chiar si in zonele inferioare, mai ascunse privirii completeaza ideea de interior premium rafinat, finisat impecabil, si pe deasupra plin de sarm, diferit de rigoarea rece, clinica a unora din concurentii sai.

Pozitia la volan oferita de scaunul sport este mai joasa decat in limuzina C-Class, oferind senzatia specifica unei masini sport, iar suportul lateral este excelent, indemnand la parcurgerea in forta a unor drumuri virajate de munte. Geamurile de la usile fata nu au rama dar spre deosebire de E-Class Coupe-ul testat de noi anterior sau de S-Class Coupe nu s-a renuntat la montantul central. Ca la orice coupe nobil, centura de siguranta este adusa spre sofer de un brat actionat de un motoras electric.

Pe locurile din spate insa spatiul este stramt, atat la cap cat si la genunchi, fiind platit tribut elementelor de design reprezentate de linia plonjanta a acoperisului. In aceste conditii este chiar remarcabil faptul ca totusi spatiul în spate la cap de 905 mm este superior cu 4 mm celui de la modelul vechi în conditiile in care concesiile la design sunt mai mari fata de vechea generație. Designul fara compromisuri afecteaza si accesul la locurile din spate dar si vizibilitatea spre spate. Mercedes e constient de asta si ofera standard un sistem de asistare la parcare, la care se poate adauga optional camera pentru marsarier ascunsa în sigla (300 Euro cu TVA). Este o solutie foarte eleganta sub aspectul design-ului cat si practica pentru ca protejeaza camera de murdarie daca carosabilul este ud sau acoperit de mazga. Portbagajul are o capacitate suficienta, de 400 litri, insa accesul este destul de dificil datorita gurii de incarcare inguste, tribut al designului spectaculos.

\"DSC05484\"

DINAMICA

Modelul C-Class Coupe testat de noi era echipat cu un motor pe benzina de 2.0 litri cu injectie directa si 184 CP (300 Nm de la 1.200 rpm!), prezentat sub indicativul C200, indicativ prezent pe capota portbagajului (la Mercedes se poate opta, ca si la celelalte marci premium la eliminarea indicativului de model, fara cost) si care trada celor care admirau masina faptul ca nu aveau de-a face cu un model mai exclusiv, asa cum ar fi sugerat design-ul spectaculos. E o motorizare care se potriveste bine acestei caroserii, mai bine decit omniprezentul diesel de 2.2 litri, pentru ca e un motor care se tureaza usor si placut, se aude frumos la turatii inalte si apasa mai putin pe puntea fata, masina fiind agila. In plus, e o reteta care asigura o combinație buna de resurse sportive, combinate cu eficienta. Motorul de 2.0 litri mai este disponibil si in alte doua trepte de putere, oferind 211 CP (C250) si 245 CP (C300). Motorul de pe C200 Coupe este cuplat la transmisia automata cu 7 trepte 7G-Tronic Plus (cea noua cu 9 trepte este disponibila la motorizările diesel).

Desi resursele oferite de motorizarea de 2 litri turbo chiar si in aceasta versiune de 184 CP sunt mai mult decat suficiente pentru o rulare sportiva, cutia de viteze automata cu 7 trepte se poate uneori dovedi putin confuza, fie ca întârzie cu retrogradarea in cazul unui kick-down, fie ca rămâne turata fara motiv in modul Sport sau Sport+ chiar si dupa ce apasarea pedalei de acceleratie s-a redus. Cu putina obisnuinta insa, ajungi sa inveti sa anticipezi secunda de intirziere la kick-down, care exista chiar si in modurile Sport si Sport+ ale butonului Dynamic Select (inclus standard in pachetul AMG) sau si la utilizarea padelelor de pe volan. Fata de concurentii de la BMW, remarcam existenta unui mod Individual complet customizabil, ceea ce ne-a permis realizarea unui mod personalizat pe care l-am folosit de altfel cea mare parte a timpului (practic un mod Sport+ cu Start-Stop activat). Practic, modul Eco este mai lent decit Eco Pro-ul de la BMW,  Confort aduce cu Eco-Pro-ul bavarez, Sport cu Confort-ul de la rivalii din Minchen, iar Sport+ este aproape de Sport in versiune bavareza. E o definitie a masinii mai apropiata de o parcurgere in regim de plimbare linistita a unui drum de munte decit de atacarea lui in forta. Paradoxal insa o abordare sportiva a unui drum virajat este mai mult decit posibila.

Suspensia sport a lui C200, mai coborata cu 15 mm decat cea standard, combinata cu  jantele pe 18 inci, precum si cu postura diferita a caroseriei fata de limuzina avand  puntea fața împinsa spre înainte  cu o distributie diferita a maselor fac ca masina sa parcurga de o maniera exemplara o sosea virajata de munte, cu un ruliu mic in viraje si o precizie a directiei fara cusur, cu totul remarcabila pentru o directie electrica.  Paradoxal, nici confortul nu are mult de suferit, masina reusind sa estompeze foarte bine si denivelarile mici si frecvente dar si pe cele mari. De mult nu am mai intalnit o masina echipata cu  o suspensie clasica atat de bine rezolvata, setata, cu un compromis sport-confort atit de reusit. Este cu atit mai remarcabil cu cat exista, ca si la C-class limuzina, optiunea unei suspensii adaptive. Astfel, noul C-Class Coupe este unul din cele mai sportive modele Mercedes pe care am avut o ocazia sa le conducem. Setarile sportive ale sasiului si suspensiilor fac ca pana si ESP-ul sa intervina destul de rar, desi in cel  mai specific mod Mercedes aceasta este setat destul de intruziv, focusat pe siguranta.

\"DSC05510\"

BUGET

Mercedes C200 Coupe cu cutie automata porneste de la un pret de lista de 41.640 EUR cu TVA. C-Class Coupe porneste de la 37.200 EUR cu TVA intr-o versiune echipata cu un motor pe benzina de 1.6 litri. Modelul testat de noi, intr-o echipare foarte atragatoare si bogata, avea un pret de lista de 59.123 EUR cu TVA. Se poate configura un C200 Coupe automat cu o echipare decenta pentru un pret in jurul valorii de 50.000 EUR cu TVA.

Printre optionalele recomandate de noi mentionam pachetul exterior AMG (2.484 EUR cu TVA; include si pachetul interior AMG), pachetul parcare (360 EUR cu TVA), pachetul oglinda (540 EUR cu TVA), pachetul confort scaune (240 EUR cu TVA), tapiterie piele (1.728 EUR cu TVA), functia confort de inchidere a portbagajului (360 EUR cu TVA), transmisia automata 7G-TRONIC PLUS (2.520 EUR cu TVA – cu toate ezitarile, totusi este mai potrivita spiritului elegant al modelului si permite un design mai epurat al interiorului), lumina ambientala (264 EUR cu TVA), prelungitor catarama centura de siguranta (254 EUR cu TVA), plansa de bord si partea superioara a portierelor, imbracate in piele ARTICO (540 EUR cu TVA), scaune fata incalzite (390 EUR cu TVA), telefonie confort (480 EUR cu TVA), Command Online (2.688 EUR cu TVA), Sistem PRE-SAFE (396 EUR cu TVA), scut protectie motor (132 EUR cu TVA), Sistem inteligent de iluminare ILS, full LED (702 EUR cu TVA),  Asistent adaptiv pentru faza lunga Plus (120 EUR cu TVA).

Consumul oficial anuntat de Mercedes pentru Mercedes C200 Coupe 7G-Tronic este de 7.5-6.9 litri/100 km in parcurs urban, 5.0-4.5 litri/100 km in regim extraurban pentru un consum mixt de 5.9-5.4 litri/100 km (in functie de echiparea cu jante si anvelope). In practica, noi am inregistrat un consum mediu de 9.3 litri/100 km cu un varf in urban de 10.8 litri/100 km si un consum minim de 7.8 litri/100 km la rularea linistita in extraurban. Am remarcat, ca o carateristica a marcii, sistemul Start-Stop, care functioneaza foarte silentios si neintruziv.

Ca si pentru restul gamei Mercedes, garantia oferita este de 2 ani fara limita de km, aceasta putand fi extinsa, prin intermediul unor pachete de garantie extinsa flexibile. In plus, Mercedes ofera si optiunea unor pachete de revizii preplatite pentru intervale pana la 5 ani.

\"DSC05491\"

VERDICT

Mercedes C200 Coupe 7AT obtine pe scala noastra de testare 4.5 stele din totalul de 5 disponibile, fiind un model care ne-a impresionat cu linia sportiva si dinamica, tinuta de drum excelenta si interiorul cu sarm si foarte bine finisat. Motorul pe benzina este suficient de puternic, se tureaza frumos si permite o punte fata agila, apasand mai putin pe puntea fata decat un motor similar diesel. Calitatea Mercedes se cere insa platita scump, iar cutia de viteze automata pare sa fie mai putin adaptata motorului pe benzina decit ne-o amintim din aplicatiile sale pe motorizarile diesel. Asteptam cu interes noua cutie cu 9 trepte, produsa la Sebes.

\"689-4.5-out-of-51-300x65\"

\"PLUS  design senzational, elegant si stilat, placut la condus, bine finisat

\"MINUS pret ridicat cu optionale scumpe, portbagaj si spatiu pasageri spate mai mici decit la competitori, cutia automata are un mic lag.

DATE TEHNICE

Mercedes C200 Coupe 7AT
Motorizare  2.0 benzina
Cilindree (cc)  1.991
Numar cilindri  4
Numar supape  16
Raport compresie  9,8:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn  184 CP/5.500
Cuplu maxim (Nm) tr/mn  300 Nm/1.200-4.000
Carburant  benzina
Norma de poluare  EURO 6
Cutie de Viteze aut. 7 trepte (7G-TRONIC PLUS)
Rezervor (l)  52
Portbagaj (l) min.  400
Viteza maxima (km/h) 235
0 – 100 km/h (sec)  7.3
Consum Urban oficial (l/100km)  7.5-6.9
Consum Extraurban oficial (l/100km)  5.0-4.5
Consum Mixt oficial (l/100km)  5.9-5.4
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 10.8
8Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) 7.8
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) 9.3
3Emisii CO2 (g/km) 137–125
Masa proprie (kg)  1.530
Lungime x Latime x Inaltime (mm)  4.686/1.810/1.406

GALERIE FOTO