BMW Seria 8 Concept e aici. Tot ce trebuie să știi despre noul coupe de lux

BMW Seria 8 revine în gama constructorului bavarez, anul viitor, designul noului coupe de lux fiind prefigurat la Concursul de Eleganță Villa d’Este 2017, sub forma unui studiu.

“BMW Concept Seria 8 este abordarea noastră în ceea ce priveşte automobilul high-end veritabil”, declară Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design. “Este un automobil sport de lux, care întruchipează dinamica veritabilă şi luxul modern cum nu o face nici o altă maşină. Pentru mine, este o felie de fascinaţie auto pură.”

Imaginea dinamică este subliniată de grila mare a radiatorului, farurile laser duble extrem de subţiri şi prizele largi de aer. Cei doi “rinichi” sunt foarte coborâţi spre şosea şi se întind mult în partea frontală, fiind uniți printr-un ornament cromat de legătură.

“Designul BMW Concept Seria 8 oferă o interpretare nouă a simbolurilor emblematice de design BMW”, adaugă van Hooydonk. “De asemenea, prezintă o abordare nouă a utilizării formelor care se reflectă în mod special în suprafaţa automobilului. O serie de linii evidente marchează suprafeţele clare, iar volumele maşinii sunt sculptate puternic. Împreună, aceste elemente fac o declaraţie puternică şi creează un model plin de caracter. Pe scurt, acesta este automobilul conducătorului.”

Stopurile subţiri şi plate full LED se extind mult în părţile laterale ale maşinii şi oferă o conexiune între spate şi flancuri. Luminile în sine au forma unor lame L și sunt retroiluminate, accentuând lăţimea automobilului. Sportivitatea și modernitatea designului sunt accentuate de nuanța exclusivă Barcelona Grey Liquid – un albastru gri cu pigmenţi cu grad ridicat de irizare.

Interiorul se concentrează pe esenţial: misiunea condusului. Aerul dinamic este amplificat de conexiunea fluidă dintre consola centrală şi panoul de bord, de consola centrală ridicată şi panoul de instrumente digital coborât. Pielea Merino în culori Dark Brown şi Fjord White conferă interiorului o ambianţă de înaltă clasă, completată de un schimbător de viteze faţetat şi un controler iDrive realizat din sticlă Swarovski cu aspect de cuarţ fumuriu. Scaunele sport îmbină pielea fină cu materialele ultra-ușoare, “scoica” din fibră de carbon oferind structura de bază. Volanul continuă aceeași temă, cu braţele sale din aluminiu şlefuit manual şi clapetele integrate de schimbare a treptelor de viteză, anodizate în roşu.

Modelul de serie va fi lansat anul viitor și va fi poziționat în gama BMW deasupra actualei nave-amiral Seria 7. Platforma tehnică și motorizările vor fi identice, cu excepția versiunilor diesel, care nu vor face parte din program, cel puțin inițial, noul BMW Seria 8 fiind un coupe de lux de peste 5 metri – rival direct pentru Mercedes Clasa S Coupe. Numele Seria 8 nu a mai fost folosit de BMW din 1999, de la retragerea de pe piață a modelului omonim, lansat în 1989.

“Dintotdeauna, numărul 8 a reprezentat punctul culminant al performanţei sportive şi exclusivităţii la BMW”, explică preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, Harald Krüger. “Viitorul BMW Seria 8 Coupé va demonstra că dinamica pronunţată şi luxul modern pot convieţui. Acesta va fi următorul model în extinderea ofertei noastre de automobile de lux şi va ridica standardul pentru coupé-uri în segment. Prin aceasta, ne vom consolida statutul de lider în clasa de lux.”

Noul BMW M5 dezvăluit oficial: 608 CP și tracțiune integrală

Ajuns la cea de-a șasea generație,  noul BMW M5 debutează alături de un motor V8 revizuit cu 608 CP și, pentru prima dată în istorie, tracțiune integrală standard.

Noul BMW M5 (nume de cod F90) renunță la formatul care l-a consacrat (tracțiune spate) și adoptă sistemul de tracțiune 4×4 M xDrive. Înzestrat cu un ambreiaj multidisc acționat electromecanic și un diferențial spate activ, acesta poate bloca cuplul transmis roților din spate în proporție de 100%, puntea posterioară devenind, astfel, singura motrice. Principalele componente hardware ale sistemului M xDrive sunt bazate pe cele ale sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive clasic, disponibil pe celelalte modele din gamă.

BMW oferă trei setări distincte pentru sistemul 4×4: 4WD (DSC activ, cuplu transmis la toate cele patru roți, puntea față activă doar în cazul pierderii aderenței), 4WD Sport (favorizează transmiterea preponderentă a cuplului spre roţile spate, DSC permite patinarea controlată a roților posterioare) sau 2WD (tracțiune spate). Sistemul DSC oferă, la rândul său, trei moduri de funcționare, ce pot fi selectate de șofer: DSC on (reglaj neutru, tracțiune optimă, intervenții mai rapide), MDM (reglaj mai permisiv), DSC off (DSC dezactivat).

Deja familiar de la vechiul BMW M5, diferenţialul M activ a fost dezvoltat suplimentar pentru noul şi acum dispune de discuri de carbon, precum şi o logică de control complet redezvoltată, permițând o distribuţie complet ajustabilă a cuplului motor între roţile spate, cu efect de blocare care poate fi variat între 0 şi 100%.

Ascuns sub capota noului BMW M5 se află cel mai recent motor V8 de 4,4 litri, care dispune de tehnologie M TwinPower Turbo. Îmbunătăţit suplimentar, motorul capabil să urce în turaţii îşi surclasează predecesorul în ceea ce priveşte puterea şi cuplul: 608 CP și 750 Nm. Îmbunătăţirile implementate de ingineri includ presiune de injecţie mai mare, noi turbocompresoare, sisteme mai puternice de lubrifiere şi răcire, dar şi sistem de evacuare modificat, mai uşor.

Misiunea de transfer a puterii motorului către cele două punți motrice revine transmisiei automate M Steptronic cu opt trepte, funcție Drivelogic și convertizor de cuplu. Conceptul de control M oferă trei programe de schimbare – atât în modul automat D, cât şi în cel manual S -, care pot fi selectate prin utilizarea butonului de pe maneta selectorului de viteze. Spectrul variază de la un program foarte sportiv la unul concentrat mai mult pe confort şi eficienţa consumului. Alternativ, conducătorul poate schimba vitezele cu ajutorul clapetelor de pe volan. Cu modul S activat, transmisia se menţine în viteza selectată chiar şi la acceleraţie maximă. Mai mult, Drivelogic permite retrogradări multiple, spre deliciul pilotajului.

Orientat spre șofer, bordul în stilul M dispune de două cadrane rotunde clasice şi ace indicatoare de culoare roşie, găzduieşte şi un vitezometru digital pe partea stângă, în timp ce turometrul de pe dreapta include un câmp de avertizare a limitei de turaţii şi lumini pentru schimbări sportive când Head-Up Display este pornit. Suprafaţa de proiecţie a Head-Up Display de la noul BMW M5 a fost mărită cu aproximativ 70%. Ca şi la modelul actual, volanul sport M include două butoane M Drive configurabile individual (M1, M2). Pe lângă modul M xDrive şi programul de schimbare Drivelogic, controlul motorului şi al suspensiei, caracteristicile de direcţie Servotronic şi afişările de pe Head-Up Display pot fi şi ele memorate. Pe partea superioară a selectorului de viteze se regăseşte comutatorul cu trei poziţii pentru alegerea programelor de schimbare Drivelogic.

Noua generatie Seat Ibiza

Seat a prezentat primele informatii si imagini cu noua generatie Seat Ibiza, cel mai important model al brandului spaniol. Cea de a cincea generaţie a SEAT Ibiza îşi va face debutul public la Salonul Auto de la Geneva în luna martie 2017, iar vânzările vor începe în iunie.

Noul SEAT Ibiza este o maşină complet nouă, care marcheaza un pas înainte în materie de siguranţă, design, performanţă, confort si progres tehnologic. Noul SEAT Ibiza este primul model din grupul Volkswagen care utilizează noua platformă modulare MQB A0, fapt care subliniază importanţa SEAT în cadrul grupului şi oferă nenumărate avantaje.

esc2929

Introdus în anul 1984, Ibiza a devenit un model emblematic al brandului SEAT. SEAT Ibiza este cel mai longeviv model şi, în acelaşi timp, cel mai bine vândut model din gama SEAT, cu peste 5,4 milioane de unităţi comercializate. Noua generatie este a cincea pentru modelul spaniol de clasa mica. Ibiza este unul din cei trei piloni ai companiei, alături de Leon şi Ateca, pe care SEAT se bazează pentru a-și contina evoluţia de succes şi în viitor.

Noul SEAT Ibiza va putea oferi cu cele mai recente tehnologii, o dinamică remarcabilă şi aduce o îmbunătăţire majoră a spaţiului şi confortului. Cel mai important model al brandului spaniol are un design complet nou, dar cu acelaşi spirit sportiv si tineresc, reflectand caracterul distinctiv si ADN-ul mărcii SEAT, dar cu forme mai ascuţite şi sportive, modelul fiind caracterizat de suprafeţe mai profilate, accentuate, atractive şi fluide, care amintesc de fratele mai mare, SEAT Leon.

Spaţiul interior al noului SEAT Ibiza a crescut semnificativ, iar întreaga maşină este mai robustă şi mai sigură. Comparativ cu modelul anterior, lungimea (-2 mm) şi înălţimea (-1 mm) sunt similare. Totuşi, noua generație este semnificativ mai lată, și anume cu 87 mm. De asemenea, datorită utilizării platformei MQB A0 ampatamentul ajunge la valoarea de 2.564 mm (+95 mm), iar ecartamentul punţii faţă este mai lat cu 60 mm, iar cel al punţii spate cu 48 mm. Rezultatul este o maşină mult mai confortabilă, noul SEAT Ibiza fiind mai spaţios la interior. De exemplu, spaţiul pentru picioare la bancheta spate a crescut cu 35 mm, în timp ce spaţiul pentru zona capului a crescut cu 24 mm la scaunele din faţă şi cu 17 la cele din spate. Scaunele te uimesc cu o lățime suplimentară de 42 mm, transformând noul SEAT Ibiza în lider în clasa sa din acest punct de vedere. Portbagajul a fost mărit cu 63 de litri, până la o capacitate totală de 355 de litri, cea mai bună din clasa sa. Înălţimea de încărcare a fost, de asemenea, coborâtă, dovadă că SEAT a ştiut cum să combine forma cu funcţionalitatea.

La lansare, sunt disponibile trei motoare pe benzină cu blocul motor şi cilindrii fabricaţi din aluminiu si trei versiuni diesel. Prima opţiune este motorul 1.0 TSI cu trei cilindri şi 95 sau 115 CP, dotat cu turbocompresor, intercooler şi injecţie directă. Un nou motor 1.5 TSI cu patru cilindri şi 150 CP va fi disponibil la sfârşitul lui 2017. Motoarele 1.6 TDI cu consum redus vor fi disponibile în trei variante de putere: 80, 95 şi 115 CP. În sfârşit, noua platformă MQB A0 permite noii Ibiza să ofere un motor 1.0 TSI cu gaz natural comprimat (CNG) cu 90 CP. SEAT este primul producător care oferă un astfel de motor în clasa mica. Sunt disponibile cutii de viteze manuale cu cinci trepte pentru motoarele până la 95 CP şi o transmisie manuală cu 6 trepte pentru motoarele mai puternice. Transmisia DSG cu 7 trepte şi dublu ambreiaj este încă una din opţiunile disponibile pentru noul SEAT Ibiza.

Comportamentul dinamic al maşinii, ţinuta de drum şi confortul la condus sunt imbunatatite datorită noii platforme MQB A0, dar şi creşterii cu 30% a rigidităţii torsionale. Noul SEAT Ibiza este disponibil numai cu o caroserie cu 5 uşi, care este acum mai practică, iar noul design oferă aspectul sportiv al unui model cu 3 uşi. Au avut loc, de asemenea, salturi calitative şi în ceea ce priveşte reducerea zgomotelor şi a vibraţiilor. Noul SEAT Ibiza promite o calitate si o polivalenta cu care ne-am obişnuit la maşini mai luxoase si mai mari, urmarind sa fie agilă în oraş, eficientă pe şoselele virajate şi sa ofere un confort excelent la deplasările pe distanţe lungi.

al4y2309

Noul SEAT va oferi patru linii de echipare, începând de la Reference şi Style, şi continuând cu versiunile de top FR şi XCellence.

Nivelul de echipare FR vine cu cel mai dinamic şi avansat echipament pentru performanţe de vârf. Elementele exclusive de design dinamic au fost create în mod special pentru noua Ibiza, cum ar fi difuzorul de aer spate, bara de protecţie faţă exclusivă, suspensia sport şi pachetul negru exterior oferit exclusiv pentru această versiune.

Pachetul XCellence se adresează clienţilor noi aflaţi în căutarea unui design distinctiv şi sofisticat, combinat cu un echipament mai confortabil şi inteligent.

Ambele pachete de dotări vor avea acelaşi preţ şi doresc să ofere cele mai bune opţiuni posibile pentru mai multe tipuri de şoferi: FR este destinat celor care îşi doresc o maşină mai sportivă, în timp ce XCellence se concentrează pe confort, eleganţă şi tehnologie.

Iluminarea ambientală interioară cu tehnologie LED pentru versiunile FR şi XCellence este oferită în culorile roşu şi alb. Utilizarea tehnologiei LED pentru iluminarea interioară şi exterioară nu este un capriciu estetic. LED-urile oferă o lumină mai bună calitativ, concomitent cu un consum redus de energie, ceea ce înseamnă o economie mai mare de combustibil. Luminile full-LED de la Ibiza (farurile, semnalizatoarele şi luminile de ceaţă spate) sunt noi în această clasă.

Versiunea FR include o suspensie mai rigidă, cu două setări de confort (Normal şi Sport), adaptate preferinţelor şoferului sau condiţiilor de rulare. Versiunea XCellence va oferi şi ea această posibilitate mai târziu, cu o setare mai confortabilă.

Sistemele de asistenţă ale noii Ibiza includ elemente care, deşi sunt prezente la Leon şi Ateca, sunt destul de neobişnuite la această clasă. Noul SEAT Ibiza oferă Front Assist, Traffic Jam Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry cu buton de pornire a motorului cu o lumină care sugerează bătaia unei inimi, o nouă generaţie de senzori de parcare faţă şi spate şi o cameră pentru marşarier de o mai mare rezoluţie, ce afişează imaginea pe un ecran tactil premium de 8’’ cu panou din sticlă. Este prima dată când SEAT Ibiza are un ecran tactil integrat de 8’’, care oferă cea mai avansată tehnologie.

Printre noile echipamente mentionam si încărcătorul wireless cu amplificator al semnalului GSM. În ceea ce priveşte conectivitatea, noul SEAT Ibiza ofera trei opţiuni:  Apple Car Play, Android Auto şi Mirror Link. Marca SEAT este hotărâtă să devină un deschizător de drumuri în domeniul maşinilor conectate şi al dezvoltării de noi soluţii de mobilitate prin care acestea îmbunătăţesc experienţa utilizatorului şi oferă mai multă flexibilitate şi uşurinţă de utilizare.

Noul SEAT Ibiza prezintă un parteneriat cu Beatsaudio, oferind optional un sistem care foloseşte un procesor audio digital (DSP), 7 boxe premium şi un amplificator de 300W.

Cea mai nouă tehnologie a grupului Volkswagen, platforma MQB (Modular Quer Baukasten) inaugurata de noul SEAT Ibiza, permite o flexibilitate mai mare de fabricaţie şi un nivel înalt de integrare, deoarece este destinată mai multor modele şi permite tipuri diferite de caroserie în acelaşi segment, dar şi configuraţii cu ampatamente diferite, plecând de la aceeaşi platformă de bază. Investiţiile SEAT în cercetare şi dezvoltare în ultimii ani au fost alocate parţial pentru adaptarea liniei 1 a fabricii din Martorell la noua platformă MQB A0, SEAT devenind astfel prima companie din grupul Volkswagen care utilizează această tehnologie.

 

 

Trei milioane MINI – uzina din Oxford atinge un nou reper important al producţiei

Pe 1 decembrie, uzina din Oxford a producatorului britanic al automobilelor marca MINI a sarbatorit trei milioane de unităţi MINI ce au ieşit de pe linia de asamblare de la începerea producţiei în 2001. Automobilul MINI cu numărul trei milioane ce a fost produs la Oxford este un model John Cooper Works Clubman – primul model care combină cele mai noi îmbunătăţiri de performanţă John Cooper Works şi noul sistem de tracţiune integrală ALL4.

p90244192-highres

Uzina MINI din Oxford a crescut continuu de la aproximativ 300 de maşini pe zi în 2001 la o producţie zilnică de circa 1.000 de unităţi în prezent – practic astazi forţa de muncă de 4.500 de angajaţi la Oxford produce un nou MINI la fiecare aproape un minut. 80% din automobilele MINI produse aici sunt exportate în peste 110 de pieţe din lumea întreagă. De la începerea producţiei MINI la această fabrică în 2001, automobilul s-a dovedit extrem de popular în rândul clienţilor de pe mapamond. Pasiunea şi angajamentul pe care toţi cei de la uzină le au pentru construcţia unui produs de calitate înaltă reprezintă cheia acestui succes. Producţia la Oxford a trei milioane de automobile MINI este o realizare remarcabilă.

p90244191-highres

Vânzările MINI – atât în Marea Britanie, cât şi la nivel internaţional – s-au îmbunătăţit continuu de-a lungul ultimilor 15 ani. În primul său an, aproximativ 40.000 de MINI au fost vândute în lume. În 2015, acest număr a crescut până la aproape 340.000 de unităţi. Trei uzine din Marea Britanie contribuie la această producţie – Hams Hall din apropiere de Birmingham produce motoarele, Swindon produce presarea caroseriilor şi subansamblele pentru MINI, ia acestea sunt reunite la Oxford cu producţia caroseriilor, vopsirea şi asamblarea finală. Împreună, aceste uzine au contribuit, direct şi indirect, la generarea şi susţinerea locurilor de muncă pentru mii de oameni prin lanţul tot mai vast de furnizori şi distribuitori.

Din 2000, BMW Group a investit în total 1,75 miliarde de lire sterline la cele trei uzine, iar investiţia de la Oxford a inclus un atelier de vopsitorie ultramodern, o facilitate high-tech de construcţie a caroseriilor, o nouă zonă de asamblare finală, un nou centru de logistică, Centrul de Calitate şi Inginerie şi MINIcademy, unde ucenicii uzinei sunt instruiţi.

Oxford, sufletul şi baza producţiei MINI, are o bogată istorie în producţia auto. Aici se produc automobile încă din 1913, când marele designer, antreprenor şi filantrop William Morris (ulterior Lord Nuffield) a produs prima lui maşină, “Bullnose” Morris, în apropiere de actuala facilitate de producţie MINI de ultimă oră.

Versiunea clasică Mini, concepută de Sir Alec Issigonis şi lansată în 1959, a revoluţionat lumea automobilului şi a fost produsă la Oxford până în 1968, cu un vârf al producţiei de 94.889 de unităţi în perioada 1966-1967.

p90244189-highres

Modelele construite în prezent la Oxford includ MINI Hatch cu trei şi cu cinci uşi, MINI Clubman şi primul său model derivat cu tracţiune integrală ALL4 – dar şi foarte performantul MINI John Cooper Works.

Cele mai noi ştiri şi informaţii despre uzină pot fi aflate pe contul de Instagram @miniplantoxford, care poate fi accesat la următoarea adresă:https://www.instagram.com/miniplantoxford.

Crestere pe toate liniile de business la Proleasing Motors

In urma încheierii bilantului pe primele trei trimestre din anul 2016, Proleasing Motors, de 15 ani dealer și service autorizat pentru brandul Ford – prin centrele integrate din Ploiesti, Buzau și Târgoviste, și de 3 ani pentru mărcile BMW și MINI – prin complexul comercial din Ploiesti, anunta o crestere pe toate liniile de business – vânzari automobile noi, vânzari automobile rulate, service și comert cu piese de schimb.

proleasing-motors-4

În primele 9 luni ale anului 2016, Proleasing Motors a vândut 629 automobile noi, dintre care 142 unități sunt BMW, cu 15% mai mult ca în aceeași perioada a anului precedent, și 487 unitati Ford, cu 42% mai mult decât în intervalul ianuarie-septembrie al anului 2015.

Cel mai vândut model din portofoliul BMW a fost BMW X5, cu 25 unități vândute până la finalul lunii septembrie, iar cea mai dinamică crestere comparativ cu perioada similară din anul precedent a fost înregistrată pentru modelul BMW Seria 3, pe fondul cererii în segmentul clienților persoane juridice. Modelele din segmentul X au inregistrat per total cea mai mare pondere în vânzari, acoperind 53% din totalul vânzărilor înregistrate.

Cel mai performant model din gama Ford în acest an este Ford Focus – 117 unitati, urmat îndeaproape de Ford Transit, cu 113 unităti livrate de la începutul anului, din totalul de 200 unități vehicule comerciale vândute. Astfel segmentul vehiculelor comerciale reprezintă 41% din numărul total de unități comercializate în perioada ianuarie-septembrie 2016 pentru linia de business Ford.

proleasing-motors-3

Din totalul vânzarilor, cele realizate în sistem de leasing au intrat pe un trend ușor ascendent, crescând cu 1-3 procente pentru toate mărcile din portofoliu. Cea mai mare flotă BMW comercializată în 2016 a înregistrat 17 unități, în timp ce divizia Ford a livrat o flota de 26 de unități. Cel mai scump autoturism livrat de Proleasing Motors în 2016 până în prezent este un BMW X6 M, al cărui pret de listă este de 152.200 de euro.

Același trend ascendent se regăsește și în evoluția activitatilor de service, care au înregistrat o creștere de 11% în primele 9 luni din 2016 (față de aceeași perioada a anului trecut) și care își păstrează astfel o cotă procentuală de 13.5% din cifra totală de afaceri. Divizia de service BMW a fost cea mai dinamică, cu 20% peste performanțele din 2015.

proleasing-motors-2

În 2016, Proleasing Motors a realizate investiții majore în consolidarea nou înființatei divizii de comert cu automobile rulate, prin alocarea de personal dedicat, extinderea parcului auto multibrand și prin lansarea platformei proprii de comert cu auto rulate, a cărei promovare a fost realizată începând cu a doua jumătate a anului. Astfel, dacă în primul semestru rezultatele au stagnat comparativ cu anul anterior, o creștere dinamica se estimează pentru a doua parte a anului, avînd in vedere semnalele pozitive înregistrate începând cu luna august.

Ne așteptăm ca solicitările venite din mediul online să reprezinte o categorie în creștere pentru toate unitățile noastre de business, de aceea, toate investițiile preconizate pe termen mediu au ca obiect creșterea competitivității noastre în mediul digital; ne luăm acest angajament raportându-ne nu la concurența noastră directă, ci la alte segmente de piață, care dau tonul în domeniu și care setează niște standarde la care avem convingerea că domeniul auto se va alinia chiar mai curând decât ne așteptăm. Întâlnim în prezent un client mai educat, cu standarde crescute în ceea ce privește fiabilitatea soluțiilor digitale pe care le are la dispoziție, iar acest lucru se reflectă în creșterea semnificativă în acest an a numărului de solicitări pe service și de programări efectuate online, pe site-urile companiei.” declara Lucian Alexe, Director General Proleasing Motors.

proleasing-motors-1

În primele 9 luni ale luni 2016, Proleasing Motors a realizat peste 75% din obiectivul setat pe cifra de afaceri până la finalul anului, ceea ce, având în vedere sezonalitatea business-ului, oferă premise certe pentru îndeplinirea acestor obiective.

Proleasing Motors preconizează că, până la finalul anului, vor fi livrate 165 unitati BMW, cu 10% mai mult decât în 2015, și 650 unități Ford, cu 50 mai mult decât obiectivul acestui an.

În cadrul companiei Proleasing Motors își desfasoară activitatea 120 de angajati, ce sunt localizați în sediile din Ploiești, Buzău și Târgoviste, cea mai mare pondere având-o cei care lucrează în divizia de service auto (65 de angajați).

PREMIERA: Primele informatii si imagini cu noua generatie BMW Seria 5

zm-003

Dupa aparitia unor fotografii din surse neoficiale, BMW a dat publicitatii astazi primele informatii si fotografii oficiale cu noua generatie, a saptea, a modelului sau BMW Seria 5. In bunul sau obicei in cazul ultimelor lansari majore, BMW a preferat sa nu aduca noua Serie 5 la Salonul de la Paris, lasand conceptul BMW X2 Concept sa fie vedeta standului sau dar mentinand atentia publicului printr-o serie de teasere discrete. Unii jurnalisti auto au avut ocazia, in vara, sa testeze versiuni de incercari ale noului model, dar imbracate de camuflaj. Acum, dupa ce discutiile in urma Salonului s-au racit, e momentul ca intreaga lume automobilistica mondiala sa discute despre noul BMW Seria 5.

Putem spune ca in privinta infatisarii, noul BMW seria 5 nu aduce multe suprize. Precedenta generatie, a sasea, a fost un succes la public si s-a vandut foarte bine pana in ultimul moment, datorita unui amestec savant dozat de eleganta si sportivitate fara a neglija capitolul confort. Fideli principiului de a nu repara ceva ce nu e stricat, inginerii si designerii BMW au procedat inca o data la o abordare evolutiva, in care practic noua generatie, cu nume de cod G30, preia o pletora de elemente de design si hightech de la fratele mai mare, BMW Seria 7, imbunatatind la toate aspectele prestatiile precedentei generatii.

zm-001

La exterior, partea frontala capata farurile pe toata latimea si grila radiatorului cu cei doi rinichi mai mari, inaugurate de BMW Seria 7. Din punct de vedere al gabaritului, masina este mai mare in toate dimensiunile (lungimea ajunge la aproape 5 metri), ceea ce ar trebui sa se reflecte si in privinta spatiului interior. Caroseria afiseaza un coeficient aerodinamic record in gama BMW de 0.22, o reducere cu 10 % fata de precedenta generatie (futuristul BMW i8 avand un coeficient de 0.28). Acest rezultat este obtinut in parte si datorita flapsurilor active din spatele grilei radiatorului, care impiedica intrarea aerului in spatiul motorului daca nu este necesar.

De asemenea, in privinta greutatii, BMW a facut un efort important de reducere a acesteia, astfel incat, in anumite specificatii, noul BMW seria 5 este cu pana la 100 kg mai usor decat generatia precedenta. Acest rezultat e cu atat mai impresionant cu cat, spre deosebire de noul BMW Seria 7, nu s-a recurs la tehnologia Carbon Core cu fibra de carbon, imprumutata de fratele mai mare de la gama i. Reducerea greutatii s-a realizat in cazul noului BMW Seria 5 prin recurgerea la o combinatie de aluminiu, oteluri cu rezistenta ridicata si magneziu.

zm-002

Principalele modele si motorizari disponibile la lansare si in perioada urmatoare sunt:

  • 530i, cu tractiune spate sau xDrive, motor de 2 litri turbo pe benzina, patru cilindri, 252 CP si 350 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 6.2 secunde (6.0 secunde cu xDrive), consum mediu anuntat 5.4 litri/100 km (5.7 litri/100 km cu xDrive). Pentru puristi, “30i” reprezinta un indicativ legendar, care trimite la motoarele cu 6 cilindri in linie aspirate, insa acum e de vazut cum se va descurca acest motor pe benzina turbo pe o masina atat de mare.
  • 540i, cu tractiune spate sau xDrive, motor de 3 litri turbo pe benzina, cu 6 cilindri, 340 CP si 450 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 5.1 secunde (4.8 secunde cu xDrive), consum mediu anuntat 6.5 litri/100 km (6.7 litri/100 km cu xDrive)
  • 530e, cu tractiune spate,  hibrid benzina-electric, 252 CP putere combinata, 420 Nm, anuntat pentru un consum mediu de 2 litri/100 km si emisii de 46 g/km. Va putea merge in mod full electric pana la 45 km si va fi disponibil ulterior, din martie 2017.
  • M550i xDrive, model MPerformance cu tractiune xDrive, motor V8 de 4.4 litri, 462 CP si 650 Nm, demaraj 0-100 km/h in doar 4 secunde – actualul BMW M5 avand un demaraj declarat de 4.3 secunde!  – si acest M550i xDrive va fi disponibil ulterior, din martie 2017.
  • 520d, cu tractiune spate sau xDrive,  motor de 2 litri turbodiesel, patru cilindri, cu 190 CP si 400 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 7.7 secunde (7.6 secunde cu xDrive), consum mediu declarat 4.1 litri/100 km (4.0 litri cu xDrive). Este singura versiune care in varianta cu tractiune spate este echipata standard cu cutia manuala cu 6 trepte, toate celelalte versiuni beneficiand de cutia automata cu 8 trepte Steptronic.
  • 520d EfficientDynamics Edition,  cu tractiune spate, motor de 2 litri turbodiesel, patru cilindri, cu 190 CP si 400 Nm, emisii de CO2 de 102 g/km si consum mediu de 3.9 litri/100 km. Aceasta versiune va fi disponibila ulterior, din martie 2017.
  • 530d, cu tractiune spate sau xDrive, motor de 3 litri turbodiesel cu 6 cilindri in linie, 265 CP si 620 Nm, acceleratie 0-100 km/h in 5.7 secunde (5.4 secunde cu xDrive), consum mediu 4.5 litri/100 km (4.7 litri/100 km cu integrala). Probabil in continuare “sweet-spot”-ul gamei.

p90237833_highres

Ca si la Seria 7, se vor putea alege diverse configuratii de platforma, suspensie, tractiune si directie, inclusiv suspensia adaptiva si directia integrala, care poate fi comandata si impreuna cu tractiunea integrala xDrive. Spre deosebire de noul Seria 7, BMW nu a retinut suspensia adaptiva la toate rotile pentru noul BMW Seria 5, desi noul Mercedes E-Class o ofera si ea va fi disponibila se pare si pe viitorul A6. Motivul este, conform inginerilor BMW, faptul ca suspensia pneumatica ar fi adaugat la greutatea noului Seria 5 in conditiile in care nu este necesara, suspensia adaptiva fiind suficienta pentru a obtine mixul confort-sportivitate dorit.

Si interiorul este destul de asemanator cu cel de la fratele mai mare BMW Seria 7, atat sub aspectul infatisarii cat si al tehnologiei oferite. O varietate de sisteme de asistenta sunt prezente în noul BMW Seria 5 pentru a oferi susţinere deplină conducătorului – nu doar în momentele critice, ci şi în situaţiile mai puţin solicitante de la volan, precum ambuteiaje, trafic lent sau porţiuni monotone de autostradă. În acest scop, automobilul este echipat cu o cameră stereo, la care se adaugă informaţiile obţinute de la senzorii opţionali de radar şi ultrasunete pentru a monitoriza zona din jurul maşinii. Noile dotări ale BMW Seria 5, alături de asistentul de evitare prin schimbarea benzii şi avertizarea la trafic transversal, sunt asistentul pentru schimbarea benzii (Lane Change Assistant) şi asistentul pentru menţinerea benzii (Lane Keeping Assistant) cu protecţie activă în caz de coliziune laterală. Acesta din urmă urmăreşte marcajele benzii de circulaţie şi zona din jurul automobilului şi ajută conducătorul în mod activ să evite posibilele coliziuni prin efectuarea unor mişcări corective asupra direcţiei.

p90237270_highres

De asemenea, noul BMW Seria 5 face un nou pas spre condusul autonom prin funcţii extinse pentru sistemul opţional Active Cruise Control (ACC / tempomat activ) şi asistentul pentru menţinerea direcţiei şi a benzii Steering and Lane Keeping Assistant. Acestea includ adoptarea restricţiilor de viteză, pe care asistentul inteligent de viteză (Intelligent Speed Assist / dotare opţională) le comunică sistemului tempomat (conducătorul poate ajusta aceste date cu +/-15 km/h faţă de viteza maximă legală). De la staţionare până la 210 km/h, automobilul poate prelua manevre de acceleraţie, frânare şi direcţie, în funcţie de setări. Funcţia inteligentă Auto Start Stop îşi ajustează reacţiile în funcţie de condiţiile de pe traseu şi din trafic şi astfel oferă un confort mai mare al condusului.

p90237256_highres

Noul BMW Seria 5 este echipat cu cea mai nouă generaţie a sistemului iDrive, cu ergonomie semnificativ îmbunătăţită. În versiune de top, acesta afişează funcţiile de navigaţie, telefon şi entertainment, precum şi pe cele ale automobilului pe un ecran high-resolution de 10,25 inci (26,04 cm). Sistemul poate fi operat cu ajutorul controlerului iDrive cu touch, prin comandă vocală sau prin gesturi, dar şi prin funcţia touch a ecranului central iDrive. Icoanele din ecranul principal (pentru sistemul de navigaţie, funcţii entertainment, setări automobil, BMW Connected Drive etc.) sunt acum panouri active şi afişează informaţii precum harta sistemului de navigaţie în timp real. Acum ele pot fi aranjate după preferinţe utilizatorului. Cea mai recentă generaţie a BMW Head-Up Display integral color are o suprafata de proiecţie care este mai mare cu 70% faţă de versiunea anterioară şi afişează semnele de circulaţie, lista de apeluri telefonice, posturile radio, piesele muzicale, instrucţiunile de navigaţie şi avertizările sistemelor de asistenţă.

zm-010

Printre multitudinea de aplicatii oferite de noua iteratie a sistemului BMW ConnectedDrive, mentionam Car-to-X, care permite masinii sa comunice cu alte masini BMW, transmitandu-si informatii privind traficul si starea vremii. Scopul acestei aplicatii, pe langa usurarea drumului spre birou al fiecaruia, este de a pregati terenul pentru conducerea complet automata, sistem care in viitor se va baza foarte mult pe comunicarea intre masini.

zm-006

Ca si fratele mai mare, BMW Seria 7, noul BMW Seria 5 poate fi echipat cu Remote Control Parking – e vorba de telecomanda prin care se poate controla masina din exterior, ceea ce permite parcarea in locuri stramte. Farurile cu LED sunt oferite standard.

Productia noului BMW Seria 5 incepe in noiembrie, iar primele masini vor fi oferite la vanzare pe 11 februarie 2017. Versiunea Touring va fi prezentata in primavara, iar viitorul model M5 va aparea la sfarsitul anului 2017.

p90237225_highres

BMW i3, primul automobil electric folosit de Poliţia Română

Începând de astăzi, timp de o lună de zile, bucureștenii și turiștii care aleg ca destinație orașul nostru, vor întâlni în trafic, prima autospecială electrică folosită de Poliția Capitalei. Astfel, Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti a acceptat propunerea venită din partea Automobile Bavaria Group, ca timp de o lună de zile, polițiștii bucureșteni să testeze un autoturism BMW i3.

Prin acest experiment, Poliția Capitalei intră pe harta polițiilor din Capitalele Lumii care folosesc autovehicule electrice în cadrul forţelor de poliţie urbană.

P90228527_highRes_romanian-police-is-t

Vehiculul, special echipat pentru fortele de politie, este din aceeși categorie de automobile electrice BMW folosite la nivel global de către poliţia din Anglia, Austria, Elveţia, Germania, Italia și departamentul de poliţie din Los Angeles. Astfel, bucureștenii și turiștii care aleg ca destinație Capitala României vor putea să vadă BMW-ul i3 cu insemnele Politiei, în cele mai importante zone din București.

Modelul este un automobil electric, cu patru locuri,  având o putere de 170 cp, cu o autonomie estimată la o utilizare zilnică la 200 km, fiind prevăzut cu sisteme optico-acustice, destinate activităţilor de poliţie rutieră.

P90228534_highRes_romanian-police-is-t

BMW i3 este folosit la nivel global de către poliţiile din Geneva,  Londra,  Los Angeles, München, Roma, Viena. Acest experiment deschide drumul către servicii moderne de mobilitate pentru Politia Capitalei, orientate către dezvoltare durabilă şi politici non-poluante.

De peste 22 de ani Automobile Bavaria Group a oferit o mare varietate de automobile speciale dedicate autorităţilor din România, în calitate de Centru de Competenţă pentru Vânzări Speciale BMW, singurul de acest fel din ţară. Am sustinut introducerea autospecialei BMW i3 în Bucureşti pentru teste deoarece s-a dovedit a fi cea mai potrivită maşină pentru servicii de mobilitate în orașele aglomerate cu un nivel ridicat de poluare. Dorim să sprijinim în România o adoptare cât mai rapidă a practicilor şi tehnologiilor ecologice, ceea ce înseamnă economie de bani şi resurse. Vom susţine astfel de programe atât la nivelul oraşului Bucureşti cât şi în ţară.” a declarat Michael Schmidt, Preşedintele Automobile Bavaria Group.

Noul smart BRABUS poate fi comandat in Romania

\"D292373\"

Noul smart BRABUS, cu o putere de 80 kW/109 CP și modificări tehnice și vizuale extinse, la exterior și la interior, poate fi comandat din data de 8 iulie, în format fortwo, fortwo cabrio și forfour. Noul smart BRABUS fortwo coupé va fi disponibil de la 19.866 euro (TVA inclus), iar livrarea primelor modele va începe la sfârșitul lunii Iulie. Linia de echipare de ultimă generaţie BRABUS Xclusive (3.025 euro, TVA inclus) este disponibilă ca opțiune exclusivă pentru smart BRABUS. Caracteristicile sale speciale includ scaunele sport BRABUS îmbrăcate în piele perforată Nappa / piele neagră și finisaje gri.

Având 80 kW/109 cp și 170 Nm, noul smart BRABUS oferă cu peste 20% mai multă putere şi cu 25% mai mult cuplu decât cel mai sportiv model al seriei realizatr până în prezent. Împreună cu motorul turbo extrem de performant, suspensiile sport BRABUS Performance cu ESP adaptat, servodirecția sport şi transmisia sport twinamic cu dublu ambreiaj și funcție race-start, contribuie la experiența dinamică de conducere.

Din punct de vedere vizual, inserţiile gri mat ale difuzorului din spate cu aspect cromat pentru țeava de eșapament, oferă un aspect aerodinamic, în timp ce jantele din aliaj BRABUS Monoblock IX, vopsite în gri mat, cu finisaj lucios, contribuie la nota de sportivitate. Interiorul cu aspect sportiv este, de asemenea, standard.

Caracteristicile noilor modele pe scurt sunt prezentate mai jos:

smart BRABUS fortwo coupé smart BRABUS fortwo cabrio smart BRABUS forfour
Număr de cilindri / amplasare  L3  L3  L3
Capacitate cilindrică (cc) 898 898 898
Putere (kW/hp) 80/109 80/109 80/109
Turație la putere maximă 5750 5750 5750
Cuplu motor (Nm) 170 170 170
Turație la cuplu motor maxim 2000 2000 2000
Consum de combustibil (l/100 km) urban/extra-urban/mixt 5.2/4.1/4.5 5.2/4.3/4.6 5.4/4.2/4.6
Emisii de CO2 (g/km) 102 104 104
Clasă de eficienţă B B B
Accelerare 0-100 km/h (s) 9.5 9.5 10.5
Viteză maximă (km/h) 165 165 180
Preţ de pornire de la (euro)1

smart BRABUS

smart BRABUS Xclusive

 

19.866

22.891

 

23.166

26.191

 

20.682

23.707

Cifre pentru autovehiculele cu transmisie automată (twinamic). 1 Preţ recomandat, incl. TVA 20%.

Toate modelele smart BRABUS dispun standard de pachetul Cool & Audio și de funcția Forward Collision Warning. Pachetul Cool & Audio include sistemul audio smart cu interfață AUX/USB, interfața Bluetooth® cu sistem hands-free, audio streaming pentru transferul de muzică și pentru conectarea la aplicaţia smart Cross Connect, dar și controlul automat al climei.

smart BRABUS fortwo coupé şi forfour beneficiază, de asemenea, de acoperiș panoramic cu parasolar, in echiparea de serie.

smart BRABUS se bucură de un design exterior şi interior specific. Noua linie de echipare de ultimă generaţie BRABUS Xclusive oferă posibilitatea de a beneficia de şi mai multă eleganţă sportivă în drumurile urbane. Caracteristicile speciale ale acestei linii de echipare sunt urmatoarele:

  • Scaune sport BRABUS îmbrăcate în piele perforată Nappa / piele neagră cu finisaje gri;
  • Panou de bord BRABUS cu un mix de piele şi materiale fabricate manual;
  • Instrumentar de bord BRABUS cu turometru şi ceas integrate;
  • Covoraşe pentru podea BRABUS;
  • Inscripţii Xclusive pe oglinzile retrovizoare şi pe montanţii B.

Caracteristicile standard ale BRABUS Xclusive includ, de asemenea, pachetul LED & Sensor, scaune încălzite pentru șofer și pasagerul din față și, în smart forfour, scaune din spate cu spaţiu de depozitare extensibil. Scaunul șoferului și coloana de direcție sunt reglabile în funcţie de înălțime.

Mai multe informații despre noile modele smart sunt disponibile online: www.smart.ro.

Noul BMW Seria 1 Sedan – exclusiv pentru piaţa din China

P90227052_highRes_the-all-new-bmw-1-se

BMW Group şi partenerul sau chinez, BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) vor lansa un nou model pentru segmentul compact premium din China, si anume BMW Seria 1 Sedan. Marketing-ul BMW insista ca acesta este primul sedan sport compact al mărcii BMW, unii puristi si pasionati ai marcii ar zice ca sunt unele modele istorice care pot sa isi revendice titlul asta. Astfel gama de produse a BBA în clasa compactă devine şi mai vastă, cu automobile entry-level premium ce acoperă segmentele Active Tourer, Sports Activity Vehicle şi Sports Sedan, având posibilitatea de a atrage noi grupuri de clienţi. Segmentul automobilelor compacte premium înregistrează cea mai rapidă creştere la nivel mondial şi China nu face exceptie.

BMW Seria 1 Sedan candideaza la titlul de cel mai sportiv şi emoţional sedan din segment. Spre deosebire de Audi A3 Sedan sau Mercedes CLA, BMW Seria 1 Sedan este un model exclusiv adaptat şi aliniat nevoilor clienţilor chinezi, astfel că este produs şi vândut exclusiv în China. Dezvoltarea şi testarea noului automobil a avut loc la sediul BMW cu implicarea inginerilor din China. De asemenea, noul automobil a fost supus unor teste extinse pe şosea privind circumstanţe diferite ale condiţiilor de drum şi ale situaţilor climatice, pe diferite trasee din China. Prin BMW Seria 1 Sedan, inginerii BMW au făcut numeroase reglaje fine şi îmbunătăţiri în conformitate cu obiceiurile clienţilor chinezi şi mediului de utilizare a automobilului.

BMW Seria 1 Sedan este derivat din BMW Concept Compact Sedan care a avut premiera mondială la Salonul Auto de la Guangzhou, în 2015. Ca model pregătit pentru producţie, BMW Seria 1 Sedan păstrează elementele de design ale acelui concept car, inclusiv proporţiile caroseriei specifice BMW. BMW Seria 1 Sedan este recunoscut imediat ca fiind un model BMW. Are o parte frontală BMW concisă, cu grila dublă a radiatorului, precum şi faruri LED rotunde duble şi logo-ul mărcii într-o interpretare modernă, sportivă şi foarte actuală. Limbajul de design BMW caracteristic este prezent şi în silueta sportivă, emoţională şi cu aspect modern, care include curba Hofmeister.

BMW Seria 1 Sedan pastreaza avangarda BMW Group în ceea ce priveşte conectivitatea. Numeroasele tehnologii BMW ConnectedDrive oferă clienţilor soluţii largi de infotainment şi siguranţă îmbunătăţită semnificativ. Cele mai noi motoare puternice şi cu tehnologie electronică hi-tech sunt produse la noua uzină locală de motoare din Shenyang şi garantează o plăcere a condusului fără egal.

După lansarea cu succes a modelelor BMW X1 şi BMW Seria 2 Active Tourer, BMW Seria 1 Sedan se adaugă gamei de modele din China, care acum cuprinde cinci modele BMW produse pe plan local. Noi credem ca un astfel de Sedan compact BMW s-ar vinde foarte bine si in Romania si pretutindeni in lume si speram ca BMW va extinde concurenta pentru Audi A3 Sedan si Mercedes CLA cat de curand si pe piata noastra.

Marca Smart este Official Ride pentru Electric Castle

In perioada dintre 14 si 17 iulie 2016, smart este Official Ride  pentru Electric Castle şi conduce artişti de top la Castelul Bánffy din Bontida. Pentru prima dată, modele smart fortwo coupé, smart fortwo cabrio şi smart forfour vor asigura tranportul oficial pe domeniul Bánffy şi vor da startul distracţiei pentru cei peste 100.000 de fani „electrici” prezenţi la Castel.

smart-@Electric-Castle-2016-1

smart depăşeşte limitele urbane şi intră într-o nouă dimensiune a distracţiei, în lumea electrizantă a Castelului Bánffy, unde devine Maşina Oficială Electric Castle. Spiritul inconfundabil al brandului transformă modele fortwo și forfour în emblemele acestui festival al tinereţii şi al exuberanţei.”, a declarat Philipp Hagenburger, CEO & President Mercedes-Benz România şi Managing Director Passenger Cars.

Electric Castle este primul festival din România care a mutat muzica electronică şi concertele live pe scenele outdoor sau indoor ale unui castel. Ajuns la cea de-a patra ediţie, festivalul se desfăşoară în perioada 14-17 iulie 2016, la Castelul Bánffy din Bonţida, judeţul Cluj. Cu un line-up fresh și extravagant pe alocuri, evenimentul aduce în fața publicului român nu mai puțin de 180 de artiști locali și internaționali care vor concerta pe cele şapte scene amenajate într-un decor extraordinar.

Skrillex, Sigur Rós, Bring Me The Horizon, Bastille, Paul Kalkbrenner, Gorgon City, Enter Shikari sau Rusko sunt doar câteva din marile nume conduse de smart  în această vară la Castel.

smart îşi începe escapada la Electric Castle cu sprijinul Autoklass Pipera – Centru Autorizat de Vânzări şi Service smart, şi Pony – primul serviciu Car Sharing din România, disponibil în Cluj-Napoca. În calitate de Maşină Oficială, smart va transforma fiecare plimbare pe domeniul Bánffy într-o experienţă surprinzătoare cu noile modele smart fortwo coupé, smart fortwo cabrio şi smart forfour.

\"smart-@Electric-Castle-2016-4\"

Aventura #smartescape la Electric Castle începe pe 12 iulie, când participanţii care vin spre festival sunt provocaţi să surprindă modurile în care se distrează în drum spre Castel. „Electricii” se pot înscrie în concurs prin încărcarea unei fotografii sau a unui video pe pagina de Facebook smart în care să arate cele mai frumoase momente ale drumului, alături de hashtag-urile #ECroadtrip şi #smartescape. Doi dintre participanţi vor fi recompensaţi cu un upgrade VIP la biletele Electric Castle, iar alţi trei participanţi vor primi tricouri ediţie limitată smart – Electric Castle.

Drumul smart la Castel continuă alături de Pony, iar în perioada 12 – 17 iulie, fanii care vin la festival şi clujenii care vor surprinde într-un selfie cel mai cool smart, Maşina Oficială Electric Castle, pe străzile oraşului şi vor încărca un selfie pe Facebook sau Instagram, alături de hashtag-ul #smartfie, vor fi recompensaţi cu test-drive-uri şi tricouri ediţie limitată smart pentru Electric Castle.

\"smart-@Electric-Castle-2016-2\"

Mai mult, în perioada 13 iulie – 17 iulie 2016, „electricii” care comanda un smart Pony se vor bucura de surprize, direct în torpedoul autoturismului.

Surprizele #smartescape vor continua la Electic Castle, unde fanii vor avea parte de o serie de momente inedite, alături de concursuri cu premii cool în zona de activare smart. Acolo vor avea ocazia să cunoască un model smart fortwo cu dotări speciale de festival și să-și facă amintiri smart și electrice.

Împreună cu smart, la Electric Castle vor participa şi modelele de lux Mercedes-Benz Clasa C, Clasa E, Clasa S, Clasa V, GLC, GLE, alături de autovehiculele comerciale uşoare Spriter şi Vito, ce vor asigura transportul invitaţilor şi suport logistic oferit echipei de organizare.

\"smart-@Electric-Castle-2016-6\"