BMW i3, primul automobil electric folosit de Poliţia Română

Începând de astăzi, timp de o lună de zile, bucureștenii și turiștii care aleg ca destinație orașul nostru, vor întâlni în trafic, prima autospecială electrică folosită de Poliția Capitalei. Astfel, Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti a acceptat propunerea venită din partea Automobile Bavaria Group, ca timp de o lună de zile, polițiștii bucureșteni să testeze un autoturism BMW i3.

Începând de astăzi, timp de o lună de zile, bucureștenii și turiștii care aleg ca destinație orașul nostru, vor întâlni în trafic, prima autospecială electrică folosită de Poliția Capitalei. Astfel, Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti a acceptat propunerea venită din partea Automobile Bavaria Group, ca timp de o lună de zile, polițiștii bucureșteni să testeze un autoturism BMW i3.

Prin acest experiment, Poliția Capitalei intră pe harta polițiilor din Capitalele Lumii care folosesc autovehicule electrice în cadrul forţelor de poliţie urbană.

\"P90228527_highRes_romanian-police-is-t\"

Vehiculul, special echipat pentru fortele de politie, este din aceeși categorie de automobile electrice BMW folosite la nivel global de către poliţia din Anglia, Austria, Elveţia, Germania, Italia și departamentul de poliţie din Los Angeles. Astfel, bucureștenii și turiștii care aleg ca destinație Capitala României vor putea să vadă BMW-ul i3 cu insemnele Politiei, în cele mai importante zone din București.

Modelul este un automobil electric, cu patru locuri,  având o putere de 170 cp, cu o autonomie estimată la o utilizare zilnică la 200 km, fiind prevăzut cu sisteme optico-acustice, destinate activităţilor de poliţie rutieră.

\"P90228534_highRes_romanian-police-is-t\"

BMW i3 este folosit la nivel global de către poliţiile din Geneva,  Londra,  Los Angeles, München, Roma, Viena. Acest experiment deschide drumul către servicii moderne de mobilitate pentru Politia Capitalei, orientate către dezvoltare durabilă şi politici non-poluante.

De peste 22 de ani Automobile Bavaria Group a oferit o mare varietate de automobile speciale dedicate autorităţilor din România, în calitate de Centru de Competenţă pentru Vânzări Speciale BMW, singurul de acest fel din ţară. Am sustinut introducerea autospecialei BMW i3 în Bucureşti pentru teste deoarece s-a dovedit a fi cea mai potrivită maşină pentru servicii de mobilitate în orașele aglomerate cu un nivel ridicat de poluare. Dorim să sprijinim în România o adoptare cât mai rapidă a practicilor şi tehnologiilor ecologice, ceea ce înseamnă economie de bani şi resurse. Vom susţine astfel de programe atât la nivelul oraşului Bucureşti cât şi în ţară.” a declarat Michael Schmidt, Preşedintele Automobile Bavaria Group.

Noul smart BRABUS poate fi comandat in Romania

Noul smart BRABUS, cu o putere de 80 kW/109 CP și modificări tehnice și vizuale extinse, la exterior și la interior, poate fi comandat din data de 8 iulie, în format fortwo, fortwo cabrio și forfour. Noul smart BRABUS fortwo coupé va fi disponibil de la 19.866 euro (TVA inclus), iar livrarea primelor modele va începe la sfârșitul lunii Iulie.

\"D292373\"

Noul smart BRABUS, cu o putere de 80 kW/109 CP și modificări tehnice și vizuale extinse, la exterior și la interior, poate fi comandat din data de 8 iulie, în format fortwo, fortwo cabrio și forfour. Noul smart BRABUS fortwo coupé va fi disponibil de la 19.866 euro (TVA inclus), iar livrarea primelor modele va începe la sfârșitul lunii Iulie. Linia de echipare de ultimă generaţie BRABUS Xclusive (3.025 euro, TVA inclus) este disponibilă ca opțiune exclusivă pentru smart BRABUS. Caracteristicile sale speciale includ scaunele sport BRABUS îmbrăcate în piele perforată Nappa / piele neagră și finisaje gri.

Având 80 kW/109 cp și 170 Nm, noul smart BRABUS oferă cu peste 20% mai multă putere şi cu 25% mai mult cuplu decât cel mai sportiv model al seriei realizatr până în prezent. Împreună cu motorul turbo extrem de performant, suspensiile sport BRABUS Performance cu ESP adaptat, servodirecția sport şi transmisia sport twinamic cu dublu ambreiaj și funcție race-start, contribuie la experiența dinamică de conducere.

Din punct de vedere vizual, inserţiile gri mat ale difuzorului din spate cu aspect cromat pentru țeava de eșapament, oferă un aspect aerodinamic, în timp ce jantele din aliaj BRABUS Monoblock IX, vopsite în gri mat, cu finisaj lucios, contribuie la nota de sportivitate. Interiorul cu aspect sportiv este, de asemenea, standard.

Caracteristicile noilor modele pe scurt sunt prezentate mai jos:

smart BRABUS fortwo coupé smart BRABUS fortwo cabrio smart BRABUS forfour
Număr de cilindri / amplasare  L3  L3  L3
Capacitate cilindrică (cc) 898 898 898
Putere (kW/hp) 80/109 80/109 80/109
Turație la putere maximă 5750 5750 5750
Cuplu motor (Nm) 170 170 170
Turație la cuplu motor maxim 2000 2000 2000
Consum de combustibil (l/100 km) urban/extra-urban/mixt 5.2/4.1/4.5 5.2/4.3/4.6 5.4/4.2/4.6
Emisii de CO2 (g/km) 102 104 104
Clasă de eficienţă B B B
Accelerare 0-100 km/h (s) 9.5 9.5 10.5
Viteză maximă (km/h) 165 165 180
Preţ de pornire de la (euro)1

smart BRABUS

smart BRABUS Xclusive

 

19.866

22.891

 

23.166

26.191

 

20.682

23.707

Cifre pentru autovehiculele cu transmisie automată (twinamic). 1 Preţ recomandat, incl. TVA 20%.

Toate modelele smart BRABUS dispun standard de pachetul Cool & Audio și de funcția Forward Collision Warning. Pachetul Cool & Audio include sistemul audio smart cu interfață AUX/USB, interfața Bluetooth® cu sistem hands-free, audio streaming pentru transferul de muzică și pentru conectarea la aplicaţia smart Cross Connect, dar și controlul automat al climei.

smart BRABUS fortwo coupé şi forfour beneficiază, de asemenea, de acoperiș panoramic cu parasolar, in echiparea de serie.

smart BRABUS se bucură de un design exterior şi interior specific. Noua linie de echipare de ultimă generaţie BRABUS Xclusive oferă posibilitatea de a beneficia de şi mai multă eleganţă sportivă în drumurile urbane. Caracteristicile speciale ale acestei linii de echipare sunt urmatoarele:

  • Scaune sport BRABUS îmbrăcate în piele perforată Nappa / piele neagră cu finisaje gri;
  • Panou de bord BRABUS cu un mix de piele şi materiale fabricate manual;
  • Instrumentar de bord BRABUS cu turometru şi ceas integrate;
  • Covoraşe pentru podea BRABUS;
  • Inscripţii Xclusive pe oglinzile retrovizoare şi pe montanţii B.

Caracteristicile standard ale BRABUS Xclusive includ, de asemenea, pachetul LED & Sensor, scaune încălzite pentru șofer și pasagerul din față și, în smart forfour, scaune din spate cu spaţiu de depozitare extensibil. Scaunul șoferului și coloana de direcție sunt reglabile în funcţie de înălțime.

Mai multe informații despre noile modele smart sunt disponibile online: www.smart.ro.

Noul BMW Seria 1 Sedan – exclusiv pentru piaţa din China

\"P90227052_highRes_the-all-new-bmw-1-se\"

BMW Group şi partenerul sau chinez, BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) vor lansa un nou model pentru segmentul compact premium din China, si anume BMW Seria 1 Sedan. Marketing-ul BMW insista ca acesta este primul sedan sport compact al mărcii BMW, unii puristi si pasionati ai marcii ar zice ca sunt unele modele istorice care pot sa isi revendice titlul asta. Astfel gama de produse a BBA în clasa compactă devine şi mai vastă, cu automobile entry-level premium ce acoperă segmentele Active Tourer, Sports Activity Vehicle şi Sports Sedan, având posibilitatea de a atrage noi grupuri de clienţi. Segmentul automobilelor compacte premium înregistrează cea mai rapidă creştere la nivel mondial şi China nu face exceptie.

BMW Seria 1 Sedan candideaza la titlul de cel mai sportiv şi emoţional sedan din segment. Spre deosebire de Audi A3 Sedan sau Mercedes CLA, BMW Seria 1 Sedan este un model exclusiv adaptat şi aliniat nevoilor clienţilor chinezi, astfel că este produs şi vândut exclusiv în China. Dezvoltarea şi testarea noului automobil a avut loc la sediul BMW cu implicarea inginerilor din China. De asemenea, noul automobil a fost supus unor teste extinse pe şosea privind circumstanţe diferite ale condiţiilor de drum şi ale situaţilor climatice, pe diferite trasee din China. Prin BMW Seria 1 Sedan, inginerii BMW au făcut numeroase reglaje fine şi îmbunătăţiri în conformitate cu obiceiurile clienţilor chinezi şi mediului de utilizare a automobilului.

BMW Seria 1 Sedan este derivat din BMW Concept Compact Sedan care a avut premiera mondială la Salonul Auto de la Guangzhou, în 2015. Ca model pregătit pentru producţie, BMW Seria 1 Sedan păstrează elementele de design ale acelui concept car, inclusiv proporţiile caroseriei specifice BMW. BMW Seria 1 Sedan este recunoscut imediat ca fiind un model BMW. Are o parte frontală BMW concisă, cu grila dublă a radiatorului, precum şi faruri LED rotunde duble şi logo-ul mărcii într-o interpretare modernă, sportivă şi foarte actuală. Limbajul de design BMW caracteristic este prezent şi în silueta sportivă, emoţională şi cu aspect modern, care include curba Hofmeister.

BMW Seria 1 Sedan pastreaza avangarda BMW Group în ceea ce priveşte conectivitatea. Numeroasele tehnologii BMW ConnectedDrive oferă clienţilor soluţii largi de infotainment şi siguranţă îmbunătăţită semnificativ. Cele mai noi motoare puternice şi cu tehnologie electronică hi-tech sunt produse la noua uzină locală de motoare din Shenyang şi garantează o plăcere a condusului fără egal.

După lansarea cu succes a modelelor BMW X1 şi BMW Seria 2 Active Tourer, BMW Seria 1 Sedan se adaugă gamei de modele din China, care acum cuprinde cinci modele BMW produse pe plan local. Noi credem ca un astfel de Sedan compact BMW s-ar vinde foarte bine si in Romania si pretutindeni in lume si speram ca BMW va extinde concurenta pentru Audi A3 Sedan si Mercedes CLA cat de curand si pe piata noastra.

Marca Smart este Official Ride pentru Electric Castle

In perioada dintre 14 si 17 iulie 2016, smart este Official Ride pentru Electric Castle şi conduce artişti de top la Castelul Bánffy din Bontida. Pentru prima dată, modele smart fortwo coupé, smart fortwo cabrio şi smart forfour vor asigura tranportul oficial pe domeniul Bánffy şi vor da startul distracţiei pentru cei peste 100.000 de fani „electrici” prezenţi la Castel.

In perioada dintre 14 si 17 iulie 2016, smart este Official Ride  pentru Electric Castle şi conduce artişti de top la Castelul Bánffy din Bontida. Pentru prima dată, modele smart fortwo coupé, smart fortwo cabrio şi smart forfour vor asigura tranportul oficial pe domeniul Bánffy şi vor da startul distracţiei pentru cei peste 100.000 de fani „electrici” prezenţi la Castel.

\"smart-@Electric-Castle-2016-1\"

smart depăşeşte limitele urbane şi intră într-o nouă dimensiune a distracţiei, în lumea electrizantă a Castelului Bánffy, unde devine Maşina Oficială Electric Castle. Spiritul inconfundabil al brandului transformă modele fortwo și forfour în emblemele acestui festival al tinereţii şi al exuberanţei.”, a declarat Philipp Hagenburger, CEO & President Mercedes-Benz România şi Managing Director Passenger Cars.

Electric Castle este primul festival din România care a mutat muzica electronică şi concertele live pe scenele outdoor sau indoor ale unui castel. Ajuns la cea de-a patra ediţie, festivalul se desfăşoară în perioada 14-17 iulie 2016, la Castelul Bánffy din Bonţida, judeţul Cluj. Cu un line-up fresh și extravagant pe alocuri, evenimentul aduce în fața publicului român nu mai puțin de 180 de artiști locali și internaționali care vor concerta pe cele şapte scene amenajate într-un decor extraordinar.

Skrillex, Sigur Rós, Bring Me The Horizon, Bastille, Paul Kalkbrenner, Gorgon City, Enter Shikari sau Rusko sunt doar câteva din marile nume conduse de smart  în această vară la Castel.

smart îşi începe escapada la Electric Castle cu sprijinul Autoklass Pipera – Centru Autorizat de Vânzări şi Service smart, şi Pony – primul serviciu Car Sharing din România, disponibil în Cluj-Napoca. În calitate de Maşină Oficială, smart va transforma fiecare plimbare pe domeniul Bánffy într-o experienţă surprinzătoare cu noile modele smart fortwo coupé, smart fortwo cabrio şi smart forfour.

\"smart-@Electric-Castle-2016-4\"

Aventura #smartescape la Electric Castle începe pe 12 iulie, când participanţii care vin spre festival sunt provocaţi să surprindă modurile în care se distrează în drum spre Castel. „Electricii” se pot înscrie în concurs prin încărcarea unei fotografii sau a unui video pe pagina de Facebook smart în care să arate cele mai frumoase momente ale drumului, alături de hashtag-urile #ECroadtrip şi #smartescape. Doi dintre participanţi vor fi recompensaţi cu un upgrade VIP la biletele Electric Castle, iar alţi trei participanţi vor primi tricouri ediţie limitată smart – Electric Castle.

Drumul smart la Castel continuă alături de Pony, iar în perioada 12 – 17 iulie, fanii care vin la festival şi clujenii care vor surprinde într-un selfie cel mai cool smart, Maşina Oficială Electric Castle, pe străzile oraşului şi vor încărca un selfie pe Facebook sau Instagram, alături de hashtag-ul #smartfie, vor fi recompensaţi cu test-drive-uri şi tricouri ediţie limitată smart pentru Electric Castle.

\"smart-@Electric-Castle-2016-2\"

Mai mult, în perioada 13 iulie – 17 iulie 2016, „electricii” care comanda un smart Pony se vor bucura de surprize, direct în torpedoul autoturismului.

Surprizele #smartescape vor continua la Electic Castle, unde fanii vor avea parte de o serie de momente inedite, alături de concursuri cu premii cool în zona de activare smart. Acolo vor avea ocazia să cunoască un model smart fortwo cu dotări speciale de festival și să-și facă amintiri smart și electrice.

Împreună cu smart, la Electric Castle vor participa şi modelele de lux Mercedes-Benz Clasa C, Clasa E, Clasa S, Clasa V, GLC, GLE, alături de autovehiculele comerciale uşoare Spriter şi Vito, ce vor asigura transportul invitaţilor şi suport logistic oferit echipei de organizare.

\"smart-@Electric-Castle-2016-6\"

TEST Peugeot 2008 facelift 1.6 BlueHDi 99 CP Allure – Cu toata viteza inainte

INTRO

Acum aproape 3 ani am avut ocazia, in cadrul unui periplu la Vulcanii Noroiosi, sa luam contact cu primul cross-over de clasa mica al celor de la Peugeot, botezat Peugeot 2008, un model cu multe calitati si un sarm de necontestat, de care ne-a convins din primul moment. Si nu ne-a convins numai pe noi, ci si pe multi cumparatori, modelul fiind vandut in nu mai putin de 580.000 exemplare in nici 3 ani.

Avand in vedere importanta modelului pentru Peugeot intr-o piata a crossoverelor si SUV-urilor cu o competitie acerba si in crestere, Peugeot ii ofera lui 2008 un prim facelift la jumatatea acestui an, pentru a anticipa si lansarea unei ofensive de produs in sectorul SUV care va vedea 5 noi modele lansate in urmatoarea perioada – primele doua fiind 2008 facelift si noul Peugeot 3008. A se remarca si faptul ca pentru Peugeot 2008 facelift, producatorul din Sochaux incepe sa vorbeasca despre un model Sport Utility Vehicle (SUV), desi la lansarea acestui model comunicarea era lansata pe ideea de crossover.

La invitatia Trust Motors, importatorul marcii Peugeot in Romania, am avut ocazia de a fugi pentru o zi din Bucurestiul canicular pentru a testa noul Peugeot 2008 facelift, pana la o locatie superba, cea a Domeniului Manasia, echipa de marketing a importatorului facandu-si un obicei foarte placut din a descoperi si a ne prezenta locatii tot mai incantatoare unde sa putem fugi din valtoarea orasului.

Avand in vedere succesul de vanzari, facelift-ul nu este unul semnificativ, pentru ca Peugeot nu avea de ce sa schimbe o reteta castigatoare. Vorbim de schimbari pe partea de tehnologice (echipamente high-tech) si motorizari, precum si de un refresh de design cu focus pe o infatisare mai masculina, mai dura, in linie cu noua pozitionare de SUV.

\"F87A1447\"

EXTERIOR

Restilizarea design-ului exterior urmareste pe de-o parte adoptarea noilor tendinte ale codului de design Peugeot, in special la nivelul farurilor si stopurilor care sunt conturate de o maniera complexa inrudita cu cea anuntata pentru noul Peugeot 3008 si pe de alta parte, amplificarea ideii de SUV prin crearea unei infatisari mai dure, mai masculine, reprezentata in principal de noua grila fata mai verticala si de aparatorile de plastic ca extensii la arcele rotilor si la praguri. Noua ne-a placut inca din 2013 cum arata Peugeot 2008 si suntem de parere ca noile modificari sunt in masura sa rafineze si mai mult infatisarea unuia din cele mai sarmante si elegante SUV-uri si crossovere de clasa mica.

Tot la capitolul noutati, putem mentiona doua noi nuante de culoare (Ultimate Red si Emerald Crystal), precum si introducerea unui noul nivel de finisare si echipare, GT Line. Acest nou nivel de echipare, o alegere deja foarte populara în rândul unor modele Peugeot consacrate (208, 308 si 508), vine să ofere o ambianta sportiva care va fi pe placul clientilor tineri. Acest nivel de echipare si finisare va fi insa disponibil ulterior acestei lansari.

\"F87A1519\"

INTERIOR

In interior, numai un ochi foarte avizat poate sa observe modificarile aduse de facelift. Trebuie spus ca de la inceput, interiorul lui Peugeot 2008 se prezenta de o maniera atractiva si primitoare. Peugeot a operat schimbari subtile la nivelul materialelor si finisarilor, care desi se prezentau bine anterior, au mai facut obiectul unor rafinari. Ecranul sistemului tactil iCockpit (disponibil incepand cu nivelul de echipare Active) este mai responsiv acum, functionand mai rapid si avand o grafica imbunatatita si functionalitati noi cum ar fi Connect Apps si acces la internet sau Mirror Screen si Apple Car care permit conectarea unui smartphone. Plafonul versiunilor de echipare superioare aduce un design inedit cu o forma usor ondulata si un desen stilizat din leduri (numit Led Track) care va fi pe placul cumparatoarelor lui 2008.

Facelift-ul aduce pe lista de optiuni noi echipamente tehnologice, cum ar fi sistemul de parcare semiautomat Park Assist, camera de luat vederi pentru marsarier si sistemul Active City Brake, capabil sa evite coliziunile la viteze mici, în zonele urbane. Sunt echipamente care nu sunt inca generalizate in zona SUV-urilor si crossoverelor de clasa mica, ceea ce poate sa ajute in lupta cu concurenta pe piata.

Pozitia la volan este buna, desi in continuare nu e posibila gasirea unei pozitii pefecte in care sa poti vedea cadranele situate la baza bordului pe deasupra volanului de mic dimensiuni. O data ales un compromis, te obisnuiesti reprede cu pozitionarea cadranelor si ajungi sa apreciezi faptul ca poti verifica viteza rapid, fara readaptarea distantei de focalizare a ochilor si coborarea lor. Spatiul interior poate sa acomodeze fara probleme patru pasageri, cu conditia ca soferul sa nu dea scaunul foarte in spate, caz in care in spatele lui poate lua loc doar un copil. Portbagajul este suficient de mare pentru a putea pleca cu Peugeot-ul 2008 in vacanta.

\"SSD9180\"

DINAMICA

Pentru Peugeot 2008, Peugeot a ales se pare o strategie diferita de drive teste initiale decat in cazul lui Peugeot 208. In 2012, la lansarea lui Peugeot 2008, accentul in drive-testele initiale pentru presa auto a fost pus pe modelele cu motoare mai mari/mai puternice si dotari mai generoase, pentru ca anul trecut, la lansarea facelift-ului lui 208, sa luam contact cu modelele cu motoarele mai mici, cele mai potrivite si cumparate pentru traficul in oras. Pentru Peugeot 2008, lucrurile au stat invers: la lansarea din 2013 am luat contract cu motoare precum 1.2 VTi de 82 CP si respectiv 1.6 HDi de 92 CP, in echipari de baza sau medii pentru ca acum sa avem de-a face cu modele cu motoare de 100-110 CP si echipari medii si de varf. Probabil ca aceasta alegere reflecta si mixul de modele solicitate de cumparatorii lui 2008.

Noi am avut ocazia sa conducem un Peugeot 2008 1.6 BlueHDi de 99 CP si 254 Nm de cuplu, in echiparea de varf, Allure. Sub aspectul motorizarilor, noutatile sunt reprezentate de generalizarea noului propulsor 1.6 BlueHDi in diverse variante de putere (75, 99 si 120 CP) in gama diesel si respectiv oferirea unei versiuni 1.2 PureTech Turbo de 110 CP in virful gamei pe benzina, care poate fi combinata si cu o cutie automata cu 6 trepte de origine Aisin. Ulterior, acest motor va fi oferit si in versiunea de 130 CP. Exista si un model 1.2 PureTech de 82 CP aspirat echipat cu cutia de viteze robotizata ETG5 dar din pacate nu exista nici o varianta diesel echipata cu cutia automata.

Peugeot spune ca patru din motorizarile oferite pe Peugeot 2008 facelift sunt în categoria Best-in-Class pe segmentul lor sub aspectul consumului. Intr-adevar, Peugeot-ul 2008 1.6 BlueHDi de 99 CP testat de noi s-a dovedit foarte economic pe parcursul celor aproximativ 150 km de test, inregistrand un consum mediu (incluzind o traversare a Bucurestiului) de 6.2 litri/100 km.  Astfel, micul SUV al leului din Sochaux s-a dovedit chiar mai putin insetat decat primul model 2008 diesel testat acum trei ani la lansare. Valoarea de consum este cu atat mai remarcabila cu cat in mod suprinzator, modelul testat nu era dotat cu sistemul start-stop, prezent de exemplu pe modelul diesel pe care l-am testat in 2013 la lansarea initiala. Sigur insa ca pe o zi caniculara de vara precum cea in care am condus Peugeot-ul 2008 facelift, probabil ca sistemul start-stop nu ar fi functionat foarte mult si poate chiar l-am fi dezactivat noi insine, pentru a mentine confortul termic in interior. In plus, consumul e cu atat mai meritoriu cu cat modelul era dotat cu o cutie de viteze in 5 trepte, lipsa unei a 6-a trepte nefacandu-se resimtita in habitaclu sub aspectul sunetului motorului la viteze mari datorita bunei insonorizari. In cazul unei tari precum Romania, unde reteaua de autostrazi este in mare masura un vis frumos, lipsa unei a 6-a trepte de viteza nu e un neajuns de nesurmontat.

Fata de modelul testat in 2013, am remarcat faptul ca Peugeot a modificat setarile directiei si ale suspensiei orientandu-le mai mult spre cele specifice unei masini de oras, fara indoiala ca urmare a feedback-ului cumparatorilor, care folosesc preponderent crossoverele si SUV-urile mici in mediul urban. Directia este mai lejera si mai usor de manevrat dar pierde putin din precizia la viteze mari iar suspensia este ceva mai confortabila, fara insa sa fie moale. Per ansamblu, Peugeot 2008 facelift este mai confortabil si placut in oras, dar face fata fara probleme si unor parcursuri interurbane.

Motorizarea 1.6 BlueHDi de 99 CP merge linistit, asezat, oferind suficiente resurse pentru o deplasare sigura si confortabila dar fara a excela sub aspectul dinamicitatii. Cine doreste sa conduca mai sportiv, va fi mai bine servit probabil de motorul 1.2 PureTech Turbo in versiunile de 110 si 130 CP, sau, in cazul in care ruleaza mult, de versiunea diesel de 120 CP. Cutia de viteze in 5 trepte are o etajare buna si o maneta scurta, in stil sport, dar cursa manetei e destul de lunga si cutia tinde sa agate putin in treptele superioare, ceea ce ne-amintit de testul cu modelul initial. Acest aspect insa poate fi legat si de faptul ca am preluat la drive test o masina cu 13 km la bord, inca nerodata, pentru ca in cazul modelului Peugeot 208 am remarcat la facelift imbunatatirile in cursivitatea functionarii cutiei fata de modelul initial.

Pentru a intari repozitonarea ca model SUV si nu crossover, Peugeot ofera acum pentru 2008 facelift sistemul Grip Control ca optional disponibil pentru toate motorizarile, pentru nivelurile de echipare Active si Allure. Este vorba de un sistem care incearca sa compenseze absenta unor versiuni cu tractiune integrala, a caror necesitate nu a fost considerata chiar stringenta din perspectiva potentialilor clienti si a caror dezvoltare ar fi insemnat costuri suplimentare si dificultati din perspectiva platformei pe care este dezvoltat Peugeot 2008. Grip Control (motricitate ranforsata, disponibil in functie de versiune) este un selector in genul Terrain Response de la Land Rover prin care se poate selecta unul din cele 5 moduri de functionare si anume: Standard, Zapada, Noroi, Nisip si ESP Off, in functie de care este modificat modul de functionare al motorului, al sistemelor ABS si ESP si al cutiei automate sau robotizate daca este cazul. Nu am avut ocazia de a testa acest sistem pe modelul pe care l-am condus.

\"SSD9262\"

BUGET

Peugeot 2008 facelift Allure 1.6 BlueHDI 99 CP are un pret de pornire de lista de 19.609 EUR cu TVA. La momentul actual, Peugeot deruleaza o promotie de lansare pentru Peugeot 2008 facelift care ofera un avantaj client de 1.200 EUR cu TVA oferita de importator. In combinatie cu prima de casare din programul Rabla, pretul ajunge undeva in zona a 17.000 EUR cu TVA. Nu este cel mai ieftin SUV sau crossover de clasa mica dar consideram ca modelul are suficiente atuuri de rafinament si eleganta care pot convinge clientii sa plateasca un ban in plus. Probabil unul din competitorii importanti este reprezentat de competitia interna realizata de Peugeot 308, care poate fi negociat la preturi similare. Totusi, daca apreciati pozitia de conducere inalta oferita de un SUV si nu aveti un rulaj anual foarte mare, puteti sa va orientati spre un 1.2 PureTech Turbo de 110 CP in echiparea Active, care porneste de la un pret de lista de 16.201 EUR cu TVA si va oferi si o experienta dinamica mai vioaie cu un consum probabil destul de cumpatat.

In general nivelul de echipare intermediar Active este destul de generos, oferind ca echipamente incluse in echiparea de serie ABS si ESP (standard la toate modelele) sistem indirect de detectare presiune pneuri, Regulator + limitator viteza, Computer de bord, Roata de rezerva janta tabla 15\” (motorizare Benzina) si Roata de rezerva utilizare temporara (motorizare Diesel), Airbag frontal pentru sofer + pasager cu posibilitatea decuplarii airbag pasager, Volan reglabil pe inaltime si adancime, Jante de tabla 16, Scaun sofer reglabil pe inaltime, Servodirectie asistata, Servofrana + Asistenta la franarea de urgenta, Sistem recirculare aer, Oglinzi exterioare in culoarea caroseriei, Priza 12 V, Lumini de zi cu LED, Martor necuplare centura de siguranta sofer si Airbag-uri cortina, Faruri cu geam clar, Airbag-uri laterale fata, Bare plafon vopsite gris aluminium,Imobilizator electronic motor, Plafoniera cu temporizare, Oglinzi retrovizoare exterioare reglabil electric si inclazite, Bancheta spate rabatabila 1/3-2/3, Geamuri fata actionate electric, Avertizor sonor faruri aprinse sau cheie uitata in contact,  Centuri de siguranta in 3 puncte pretensionate, Inchidere centralizata cu telecomanda, Ecran tactil + 6 Boxe + Comenzi audio pe volan +USB/jack + Bluetooth, Proiectoare ceata, Aer conditionat manual + Torpedou refrigerat.

Incepand cu 29 ianuarie 2015, garantia oferita de Peugeot pentru vehiculele de persoane a fost extinsa la 4 ani sau 100.000 km. Garantia antiperforare este de 12 ani iar cea pentru vopsea de 3 ani.

Consumul oficial anuntat de Peugeot pentru Peugeot 2008 FL Allure 1.6 BlueHDi 99 CP este de 4.4 litri/100 km in parcurs urban, 3.3 litri/100 km in regim extraurban pentru un consum mixt de 3.7 litri/100 km.  In realitate, noi am obtinut pe un traseu 33 %  urban un consum de 6.2 litri/100 km. Asadar fara a atinge nivelurile din consumurile oficiale, micul SUV al leului din Sochaux este extrem de econom cu buzunarul.

\"SSD9014\"

VERDICT

Peugeot 2008 Facelift reconfirma rezultatul de 4 stele din totalul de 5 disponibile obtinut la testul de lansare din 2013. Peugeot nu avea ce sa schimbe prea mult la un model care e un succes de vanzari si e unul din cele mai sarmante si elegante din segmentul sau, asa ca s-a concentrat pe aspecte tehnologice, legate de echipamente moderne si de actualizarea gamei de motorizari, pe alinierea design-ului exterior la noul cod stilistic al marcii si pe imbunatatirea detaliilor de finisare, toate aceasta pentru a isi pastra o marja de avans intr-un segment in care fiecare luna aduce noi competitori.

\"4-out-of-5-stars-2-300x69\"

\"PLUS  rafinament in functionare, interior spatios, consum redus

\"MINUS directie nu foarte precisa, detalii ergonomie (cursa volan pe inaltime), cutii manuale doar cu 5 trepte (exceptand modelul diesel de 120 CP).

DATE TEHNICE

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi Allure 99 CP 5MT

Motorizare  1.6 diesel turbo
Cilindree (cc)  1.560
Numar cilindri  4
Numar supape  16
Raport compresie  16,0:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn  99 CP/3.500
Cuplu maxim (Nm) tr/mn  254 Nm/1.750
Carburant  motorina
Norma de poluare  EURO 6
Cutie de Viteze manuala 5 trepte
Rezervor (l)  45
Portbagaj (l) min.  422
Viteza maxima (km/h) 180
0 – 100 km/h (sec)  11.3
Consum Urban oficial (l/100km)  4.4
Consum Extraurban oficial (l/100km)  3.3
Consum Mixt oficial (l/100km)  3.7
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 7.6
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) 5.5
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) 6.2
Emisii CO2 (g/km) 97
Masa proprie (kg)  1.160
Lungime x Latime x Inaltime (mm)  4.159/1.829/1.556

GALERIE FOTO

Poze: Dragos Savu/Peugeot

Noile S90 si V90 au ajuns in Romania – Generatia NINETY by VOLVO

Volvo Cars si-a completat seria „90” cu 2 noi modele: Volvo S90 si Volvo V90 iar noile modele au fost prezentate joi, 14 aprilie, in exclusivitate, in cadrul unui eveniment special dedicat clientilor si reprezentantilor media, organizat la clubul Stejarii Country Club.

Volvo Cars si-a completat seria „90” cu 2 noi modele: Volvo S90 si Volvo V90 iar noile modele au fost prezentate joi, 14 aprilie, in exclusivitate, in cadrul unui eveniment special dedicat clientilor si reprezentantilor media, organizat la clubul Stejarii Country Club.

Seria NINETY este dovada procesului de transformare prin care trece brandul suedez. S90 si V90 se alatura modelului XC90, lansat in 2015. Anul trecut, doar pentru XC90 s-au solicitat 88.000 de precomenzi in toata lumea, demonstrandu-se astfel interesul ridicat al clientilor pentru noua directie adoptata de Volvo in materie de design si tehnologie.

\"Location

Ne-am propus ca prin lansarea celor doua modele S90 si V90 sa le oferim clientilor accesul intr-o lume care accentueaza experienta luxului automobilistic. Aceasta gama reprezinta armonia perfecta intre design si tehnologie inovatoare, imbina materialele sofisticate cu inteligenta ingineriei de top, redefinind perceptia asupra luxului. Succesul de care s-a bucurat XC90 ne-a convins ca noua directie abordata este pe placul clientilor nostri si asta nu poate decat sa ne incurajeze sa le oferim mai mult decat un mijloc de transport. Clientii se bucura de functionalitatea recunoscuta a masinilor Volvo, dar, in acelasi timp, au parte si de o experienta luxoasa, beneficiaza de cele mai bune tehnologii si performanta premium”, a declarat Andrei Huidan – Marketing Manager (EIT – Forum Auto – Importator Volvo Cars in Romania)

Modelele Volvo S90 si Volvo V90 se remarca de la prima vedere prin design elegant, linii simple si profil impresionant, care reflecta un mix de forta si eleganta in acelasi timp. Sentimentul deosebit este dat si de interiorul celor doua modele marca Volvo si care se remarca prin calitatea premium si design-ul cu tente specific nordice. Toate masinile Volvo sunt recunoscute pentru interiorul aparte, si de aceasta data optandu-se pentru un design natural si un mix de elemente cheie.

Ambianta elevata si rafinamentul din habitaclul noilor modele Volvo S90 si V90 este la cele mai inalte cote chiar si in versiunea standard, lista de dotari cuprinzand tapiterie de piele Moritz, scaune Comfort, climatizare automata cu reglaj pe doua zone si sistem de control a calitatii aerului Clean Zone Technology. De asemenea, S90 si V90 dispun standard de cea mai noua generatie de sisteme multimedia ce pot fi accesate prin intermediul ecranului tactil cu diagonala de 9 inci integrat in centrul plansei de bord. Experienta de condus moderna poate fi completata si cu sistemul Head-Up Display de afisare a informatiilor pe parbriz.

\"Interior

Odata cu lansarea Volvo S90 si Volvo V90, Volvo Cars introduce o noua functie in premiera mondiala pentru sistemul City Safety, este vorba despre sistemul de prevenire si evitare a coliziunilor frontale cu animale de mari dimensiuni, pe timp de zi sau noapte – va amintiti poate de testul elanului? Sistemul ofera un avertisment intuitiv si asistenta la franare, incluzand si functia de prevenire a coliziunilor frontale in intersectii, precum si de detectare a ciclistilor si pietonilor. De altfel, S90 si V90 ofera cel mai bun nivel de echipare standard din segment in materie de sisteme de siguranta. Inca de la nivelul de echipare de baza denumit Momentum, pachetul de dotari impune un etalon in materie de siguranta pasiva si activa, precum si de asistare a condusului.

\"Front

Recunoscut traditional pentru modelele SUV si break, Volvo Cars se pozitioneaza consistent pe segmentul sedan premium prin Volvo S90. Modelul s-a bucurat de o primire favorabila, in cadrul lansarii din decembrie 2015, datorita designului exterior si a interiorului somptuos, iar in cadrul competitiei organizate de Car Design News, la Geneva, a fost premiat cu distinctia „Production Car of the Year”.

Volvo S90 este echipat cu o serie de tehnologii noi, de la sisteme de siguranta de ultima generatie, pana la aplicatii si servicii de tip cloud. Pilot Assist, functia avansata de condus semi-autonom actioneaza usor asupra directiei pentru a mentine masina corect incadrata in marcajele benzii de circulatie si functioneaza pana la o viteza de aproximativ 130 km/h. Noul model este echipat si cu un sistem de motorizare curat si puternic, T8 Twin plug-in hybrid si unele dintre cele mai conectate sisteme de tip infotainment din tot segmentul sedan.

Mult asteptatul Volvo V90 a fost dezvaluit in Stockholm, Suedia, in luna februarie 2016, si este cea mai noua oferta in seria „90” a producatorului suedez, alaturandu-se modelelor XC90 si S90, sub forma unui model estate versatil si elegant.

\"Volvo

La baza modelului V90 sta experienta incontestabila pe care Volvo Cars o are in dezvoltarea modelelor estate si care a devenit o traditie cu mai bine de 60 de ani in urma, odata cu lansarea Volvo Duett. V90 duce conceptul de estate premium cu un pas mai departe si se remarca prin optiunile in materie de design, materiale si finisari. Ca si celelalte doua modele, pune masinile Volvo intr-o noua perspectiva in ceea ce priveste designul, procesul de fabricatie si nivelul de echipare.

V90 este o combinatie unica intre o experienta luxoasa si functionalitatea clasica a siluetei de estate. Dispune de un spatiu de incarcare extrem de generos, iar caracterul functional si practic ofera solutii avantajoase de depozitare. V90 este echipat cu plafon panoramic, conferind astfel un spatiu luminos, in timp ce scaunele confortabile, rabatabile, le ofera pasagerilor spatiu si lejeritate. Modelul ramane fidel scopului ce sta la baza brandului Volvo si se pozitioneaza drept un estate premium dinamic, manevrabil si functional, cu o nota de lux.

\"Volvo

Ca si S90, noul V90 ofera o serie de tehnologii inovative care permit un stil de condus semi-autonom, integrate in conceptul Pilot Assist, alaturi de cel mai extins nivel al echiparii standard in cazul sistemelor de siguranta. Acest pachet include un sistem pentru detectarea animalelor, un sistem care detecteaza parasirea involuntara a partii carosabile, precum si conectivitate digitala de top a smartphone-ului prin intermediul Apple CarPlay.

Noua gama de modele Volvo S90 si V90 este acum disponibila si in Romania, cu preturi care pornesc de la 50.105 de Euro cu TVA inclus pentru versiunea sedan si 52.600 de Euro cu TVA inclus pentru versiunea estate.

170199_IntelliSafe_Factsheet_Volvo_S90

170200_Drive_E_Factsheet_Volvo_S90

Lista de pret Volvo S90_MY17_V1

Lista de pret Volvo V90_MY17_V1

TEST Mercedes C200 Coupe 7AT – Seducatorul

Mercedes a lansat anul trecut, la 1 an dupa prezentarea noului C-Class, versiunea coupe a modelului sau de clasa medie, care vine cu un design de senzatie si cu o dinamica imbunatatita in raport cu Mercedes C-Class Berlina. Fiind mari iubitori de coupe-uri frumoase si dinamice, am fost curiosi sa testam noul venit in gama C-Class in versunea Mercedes C200 Coupe.

INTRO

Am avut ocazia sa luam contact cu eleganta si sarmul modelelor Coupe de la Mercedes-Benz acum ceva vreme cu ocazia testului nostru comparativ intre BMW Seria 4 Coupe si Mercedes E-Class Coupe. Atunci am apreciat designul elegant, finisarea de mare calitate a interiorului, suspensia echilibrata si motorul onctuos, desi aveam de-a face cu un model pozitionat practic intre clase: desi purtand indicativul E-Class, era vorba de un model conceput pe platforma lui C-Class si pozitonat intre Clasa C berlina si Clasa E berlina. In acelasi timp, exista si un C-Class Coupe bazat pe aceeasi platforma a lui C-Class, si pozitonat ca si pret sub C-Class berlina. Aceasta pozitionare atipica in clasa primium ne-a facut de altfel sa comparam noul BMW Seria 4 Coupe cu Mercedes E-Class Coupe si nu cu contemporanul C-Class Coupe.

Vremea experimentelor a trecut insa, iar Mercedes a lansat anul trecut, la 1 an dupa prezentarea noului C-Class, versiunea coupe a modelului sau de clasa medie, care nu numai ca este pozitionata putin mai sus decit C-Class Berlina dar vine si cu un design de senzatie, care iti taie respiratia, adaugand o mare doza de sportivitate elegantei specifice marcii si cu o dinamica imbunatatita in raport cu Mercedes C-Class Berlina. Fiind mari iubitori de coupe-uri frumoase si dinamice, am fost curiosi sa testam noul venit in gama C-Class in versunea Mercedes C200 Coupe si ii multumim importatorului Mercedes-Benz Romania pentru oportunitatea oferita de a ne satisface aceasta curiozitate.

\"DSC05473\"

EXTERIOR

Asa cum am spus, in trecut Mercedes a oferit doua Coupe-uri pe baza platformei C-Class, un C-Class Coupe care arata ca o versiune coupe a berlinei C-Class si un E-Class Coupe care pastra reminescentele designului usor mai patratos al precedentei generatii C-Class.

Dupa lansarea noului S-Class, unanim apreciat de piata si pentru modul in care arata, Mercedes a preluat codul si detaliile stilistice ale acestuia si le-a implementat mai departe in gama sa. Astfel a aparut noul C-Class, care a reusit sa le preia si transpuna intr-un format mai mic fara a parea o copie la scara a navei amiral S-Class, in special prin diferentierea la nivelul partii frontale mai agresive si prin acordarea liniilor de design la formatul mai compact al clasei medii.

In cazul noului C-Class Coupe, Mercedes a ales sa ofere un model Coupe mult mai distinct ca infatisare fata de versiunea limuzina decit in cazul generatiilor anterioare. Practic, avem de-a face cu mult mai mult decit o versiune in doua usi a limuzinei C-Class, astfel incit noul C-Class Coupe seamana cel mai mult cu fabulosul si superluxosul Mercedes S-Class Coupe, avand linii similare, in special inspre partea din spate.  De altfel, singurele elemente de caroserie comune cu versiunea actuala a berlinei C-Class sunt aripile fata si capota. Practic, de la usa soferului incolo, caroseria este complet diferita. Privit din lateral, noul C-Class Coupe pune in evidenta o linie laterala foarte pronuntata, care se prelungeste spre spate cu niste coapse voluptoase, in timp ce linia acoperisului plonjeaza si ea spectaculos spre spate. Stopurile cu LED late si inguste din doua parti si ornamentele tevilor de esapament impinse spre margine pun in evidenta latimea masinii, partea aceasta din spate fiind aceea care aduce cel mai mult aminte de S-Class Coupe. Totusi, stopurile par mai rafinate si mai fine in cazul acestui C-Class Coupe decat la fratele mai mare. Spre deosebire de limuzina C-Class la care capacul portbagajului coboara rotunjit spre spate, la coupe acesta se termina cu un eleron elegant integrat iar liniile coapselor laterale se string spre spate intr-un contur final mai ingust care se termina la nivelul eleronului integrat in capacul portbagajului – aceasta curbura amintindu-ne de anumite coupe-uri Aston Martin sau de elegantul Laguna Coupe.

De altfel, toate proportiile masinii sunt diferite fata de limuzina, Coupe-ul fiind mai scund cu 37 mm. Coupe-ul este cu 95 mm mai lung decit vechiul coupe C-Class si cu 40 mm mai lat, cu intentia de a face ca noul Coupe sa para mai fluid, mai sportiv si mai dinamic, ca un Coupe traditional. Ampatamentul este mai lung cu 80 mm deci vechiul C-Clas Coupe. Distanta dintre pedalier si puntea fata este mai mare cu 60 mm decit la vechiul C-Class Coupe sau decit la actuala limuzina, pentru a crea o parte fata mai alungita, precum modelele sport traditionale.

INTERIOR

Daca la exterior Mercedes a oferit o masina cu design si proportii total diferite decat limuzina C-Class, in habitaclu regasim acelasi interior ca si al Clasei C limuzina, cu plansa de bord preluata in totalitate. Nu este neaparat un lucru rau, deoarece ambianta interioara cu consola centrala lata care se continua cu tunelul median înalt si ecranul centralei multimedia Comand de 8,4 inci suspendat deasupra consolei este placuta si eleganta. Totusi, desi intelegem argumentul de a permite o linie a plansei de bord mai joasa si mai fluida, solutia cu ecranul sistemului multimedia ni se pare totusi a avea un aer prea aftermarket (competitorii de la Audi si BMW reusind implementari mai bune ale unor solutii similare). Daca e sa ne luam dupa detaliile noului E-Class si pozele spion cu C-Class facelift, se pare ca designerii Mercedes au ajuns si ei la aceeasi concluzie. In cazul modelului testat de noi, pachetul AMG exterior aduce si o serie de personalizari inspirate pentru interior, cum ar fi plafonul de stofa neagra, pachetul AMG interior (bancheta spate rabatabila fractionat, inclusiv cotiera, ornamente din lemn de frasin negru pe consola centrala în loc de plasticul negru piano, pachet de iluminare interioara, covorase negre inscriptionate AMG) si butonul AGILITY SELECT. In combinatie cu acest pachet,  scaunele sport excelente de pe masina de test (cu reglaj pe lungime al sezutului și suport lombar pentru încă 200 EUR cu TVA) erau imbracate intr-o superba piele alb Porcelain fina, perforata, constrastanta cu piele neagra pe bord (1.440 EUR cu TVA). Insertiile de lemn si aluminiu ca si plasticele moi si placute la atingere chiar si in zonele inferioare, mai ascunse privirii completeaza ideea de interior premium rafinat, finisat impecabil, si pe deasupra plin de sarm, diferit de rigoarea rece, clinica a unora din concurentii sai.

Pozitia la volan oferita de scaunul sport este mai joasa decat in limuzina C-Class, oferind senzatia specifica unei masini sport, iar suportul lateral este excelent, indemnand la parcurgerea in forta a unor drumuri virajate de munte. Geamurile de la usile fata nu au rama dar spre deosebire de E-Class Coupe-ul testat de noi anterior sau de S-Class Coupe nu s-a renuntat la montantul central. Ca la orice coupe nobil, centura de siguranta este adusa spre sofer de un brat actionat de un motoras electric.

Pe locurile din spate insa spatiul este stramt, atat la cap cat si la genunchi, fiind platit tribut elementelor de design reprezentate de linia plonjanta a acoperisului. In aceste conditii este chiar remarcabil faptul ca totusi spatiul în spate la cap de 905 mm este superior cu 4 mm celui de la modelul vechi în conditiile in care concesiile la design sunt mai mari fata de vechea generație. Designul fara compromisuri afecteaza si accesul la locurile din spate dar si vizibilitatea spre spate. Mercedes e constient de asta si ofera standard un sistem de asistare la parcare, la care se poate adauga optional camera pentru marsarier ascunsa în sigla (300 Euro cu TVA). Este o solutie foarte eleganta sub aspectul design-ului cat si practica pentru ca protejeaza camera de murdarie daca carosabilul este ud sau acoperit de mazga. Portbagajul are o capacitate suficienta, de 400 litri, insa accesul este destul de dificil datorita gurii de incarcare inguste, tribut al designului spectaculos.

\"DSC05484\"

DINAMICA

Modelul C-Class Coupe testat de noi era echipat cu un motor pe benzina de 2.0 litri cu injectie directa si 184 CP (300 Nm de la 1.200 rpm!), prezentat sub indicativul C200, indicativ prezent pe capota portbagajului (la Mercedes se poate opta, ca si la celelalte marci premium la eliminarea indicativului de model, fara cost) si care trada celor care admirau masina faptul ca nu aveau de-a face cu un model mai exclusiv, asa cum ar fi sugerat design-ul spectaculos. E o motorizare care se potriveste bine acestei caroserii, mai bine decit omniprezentul diesel de 2.2 litri, pentru ca e un motor care se tureaza usor si placut, se aude frumos la turatii inalte si apasa mai putin pe puntea fata, masina fiind agila. In plus, e o reteta care asigura o combinație buna de resurse sportive, combinate cu eficienta. Motorul de 2.0 litri mai este disponibil si in alte doua trepte de putere, oferind 211 CP (C250) si 245 CP (C300). Motorul de pe C200 Coupe este cuplat la transmisia automata cu 7 trepte 7G-Tronic Plus (cea noua cu 9 trepte este disponibila la motorizările diesel).

Desi resursele oferite de motorizarea de 2 litri turbo chiar si in aceasta versiune de 184 CP sunt mai mult decat suficiente pentru o rulare sportiva, cutia de viteze automata cu 7 trepte se poate uneori dovedi putin confuza, fie ca întârzie cu retrogradarea in cazul unui kick-down, fie ca rămâne turata fara motiv in modul Sport sau Sport+ chiar si dupa ce apasarea pedalei de acceleratie s-a redus. Cu putina obisnuinta insa, ajungi sa inveti sa anticipezi secunda de intirziere la kick-down, care exista chiar si in modurile Sport si Sport+ ale butonului Dynamic Select (inclus standard in pachetul AMG) sau si la utilizarea padelelor de pe volan. Fata de concurentii de la BMW, remarcam existenta unui mod Individual complet customizabil, ceea ce ne-a permis realizarea unui mod personalizat pe care l-am folosit de altfel cea mare parte a timpului (practic un mod Sport+ cu Start-Stop activat). Practic, modul Eco este mai lent decit Eco Pro-ul de la BMW,  Confort aduce cu Eco-Pro-ul bavarez, Sport cu Confort-ul de la rivalii din Minchen, iar Sport+ este aproape de Sport in versiune bavareza. E o definitie a masinii mai apropiata de o parcurgere in regim de plimbare linistita a unui drum de munte decit de atacarea lui in forta. Paradoxal insa o abordare sportiva a unui drum virajat este mai mult decit posibila.

Suspensia sport a lui C200, mai coborata cu 15 mm decat cea standard, combinata cu  jantele pe 18 inci, precum si cu postura diferita a caroseriei fata de limuzina avand  puntea fața împinsa spre înainte  cu o distributie diferita a maselor fac ca masina sa parcurga de o maniera exemplara o sosea virajata de munte, cu un ruliu mic in viraje si o precizie a directiei fara cusur, cu totul remarcabila pentru o directie electrica.  Paradoxal, nici confortul nu are mult de suferit, masina reusind sa estompeze foarte bine si denivelarile mici si frecvente dar si pe cele mari. De mult nu am mai intalnit o masina echipata cu  o suspensie clasica atat de bine rezolvata, setata, cu un compromis sport-confort atit de reusit. Este cu atit mai remarcabil cu cat exista, ca si la C-class limuzina, optiunea unei suspensii adaptive. Astfel, noul C-Class Coupe este unul din cele mai sportive modele Mercedes pe care am avut o ocazia sa le conducem. Setarile sportive ale sasiului si suspensiilor fac ca pana si ESP-ul sa intervina destul de rar, desi in cel  mai specific mod Mercedes aceasta este setat destul de intruziv, focusat pe siguranta.

\"DSC05510\"

BUGET

Mercedes C200 Coupe cu cutie automata porneste de la un pret de lista de 41.640 EUR cu TVA. C-Class Coupe porneste de la 37.200 EUR cu TVA intr-o versiune echipata cu un motor pe benzina de 1.6 litri. Modelul testat de noi, intr-o echipare foarte atragatoare si bogata, avea un pret de lista de 59.123 EUR cu TVA. Se poate configura un C200 Coupe automat cu o echipare decenta pentru un pret in jurul valorii de 50.000 EUR cu TVA.

Printre optionalele recomandate de noi mentionam pachetul exterior AMG (2.484 EUR cu TVA; include si pachetul interior AMG), pachetul parcare (360 EUR cu TVA), pachetul oglinda (540 EUR cu TVA), pachetul confort scaune (240 EUR cu TVA), tapiterie piele (1.728 EUR cu TVA), functia confort de inchidere a portbagajului (360 EUR cu TVA), transmisia automata 7G-TRONIC PLUS (2.520 EUR cu TVA – cu toate ezitarile, totusi este mai potrivita spiritului elegant al modelului si permite un design mai epurat al interiorului), lumina ambientala (264 EUR cu TVA), prelungitor catarama centura de siguranta (254 EUR cu TVA), plansa de bord si partea superioara a portierelor, imbracate in piele ARTICO (540 EUR cu TVA), scaune fata incalzite (390 EUR cu TVA), telefonie confort (480 EUR cu TVA), Command Online (2.688 EUR cu TVA), Sistem PRE-SAFE (396 EUR cu TVA), scut protectie motor (132 EUR cu TVA), Sistem inteligent de iluminare ILS, full LED (702 EUR cu TVA),  Asistent adaptiv pentru faza lunga Plus (120 EUR cu TVA).

Consumul oficial anuntat de Mercedes pentru Mercedes C200 Coupe 7G-Tronic este de 7.5-6.9 litri/100 km in parcurs urban, 5.0-4.5 litri/100 km in regim extraurban pentru un consum mixt de 5.9-5.4 litri/100 km (in functie de echiparea cu jante si anvelope). In practica, noi am inregistrat un consum mediu de 9.3 litri/100 km cu un varf in urban de 10.8 litri/100 km si un consum minim de 7.8 litri/100 km la rularea linistita in extraurban. Am remarcat, ca o carateristica a marcii, sistemul Start-Stop, care functioneaza foarte silentios si neintruziv.

Ca si pentru restul gamei Mercedes, garantia oferita este de 2 ani fara limita de km, aceasta putand fi extinsa, prin intermediul unor pachete de garantie extinsa flexibile. In plus, Mercedes ofera si optiunea unor pachete de revizii preplatite pentru intervale pana la 5 ani.

\"DSC05491\"

VERDICT

Mercedes C200 Coupe 7AT obtine pe scala noastra de testare 4.5 stele din totalul de 5 disponibile, fiind un model care ne-a impresionat cu linia sportiva si dinamica, tinuta de drum excelenta si interiorul cu sarm si foarte bine finisat. Motorul pe benzina este suficient de puternic, se tureaza frumos si permite o punte fata agila, apasand mai putin pe puntea fata decat un motor similar diesel. Calitatea Mercedes se cere insa platita scump, iar cutia de viteze automata pare sa fie mai putin adaptata motorului pe benzina decit ne-o amintim din aplicatiile sale pe motorizarile diesel. Asteptam cu interes noua cutie cu 9 trepte, produsa la Sebes.

\"689-4.5-out-of-51-300x65\"

\"PLUS  design senzational, elegant si stilat, placut la condus, bine finisat

\"MINUS pret ridicat cu optionale scumpe, portbagaj si spatiu pasageri spate mai mici decit la competitori, cutia automata are un mic lag.

DATE TEHNICE

Mercedes C200 Coupe 7AT
Motorizare  2.0 benzina
Cilindree (cc)  1.991
Numar cilindri  4
Numar supape  16
Raport compresie  9,8:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn  184 CP/5.500
Cuplu maxim (Nm) tr/mn  300 Nm/1.200-4.000
Carburant  benzina
Norma de poluare  EURO 6
Cutie de Viteze aut. 7 trepte (7G-TRONIC PLUS)
Rezervor (l)  52
Portbagaj (l) min.  400
Viteza maxima (km/h) 235
0 – 100 km/h (sec)  7.3
Consum Urban oficial (l/100km)  7.5-6.9
Consum Extraurban oficial (l/100km)  5.0-4.5
Consum Mixt oficial (l/100km)  5.9-5.4
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 10.8
8Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) 7.8
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) 9.3
3Emisii CO2 (g/km) 137–125
Masa proprie (kg)  1.530
Lungime x Latime x Inaltime (mm)  4.686/1.810/1.406

GALERIE FOTO

La multi ani, BMW! Astazi marca bavareza implineste 100 de ani de existenta

Pe 7 martie 2016, cunoscuta si foarte apreciata marca bavareza producatoare de masini si motociclete BMW implineste un secol de existenta.

Acum 100 de ani, pe 7 martie 1916, compania  Gustav-Otto-Flugmaschinenfabrik se transforma într-o noua companie denumita Bayerische Flugzeuge AG, companie care in 1922 va prelua numele marca si  logo-ul Bayerische Motoren Werke AG (BMW AG), pe care le-a adaugat istoriei proprii.  Bayerische Motoren Werke AG (BMW AG) s-a nascut la randul sau in 21 iulie 1917, prin schimbarea numelui oficial al companiei Rapp-Motorenwerke GmbH, cu ocazia mutarii productiei de motoare de avion la o fabrica noua din Moosacher Strasse, Munchen. Rapp-Motorenwerke GmbH era o companie infiintata si detinuta de Karl Friedrich Rapp, un inginer bavarez care a avut ambitia de a dezvolta cele mai bune motoare de avion, lucran indeaproape cu cel mai important client al sau: Gustav-Otto, o companie producatoare de avioane cunoscuta la acea vreme.

De la motoare de avioane, trecând prin motociclete si prin mașini atipice, BMW a reusit sa devina unul dintre reperele industriei auto mondiale. Au fost 100 de ani de masini exceptionale amestecate si cu perioade mai dificile, cum a fost momentul în care cei de la BMW au fost aproape să fie cumpărati de rivalii de la Daimler-Benz.
 

Originea aviatica a marcii din Munchen este încă vizibilă în logo-ul BMW. Oficial, logo-ul rotund cu nuante alb și bleu reprezinta o evocare a culorilor de pe steagul Bavariei (el regasindu-se, printre altele, si pe stema celui mai titrat club de fotbal din Germania, Bayern Munchen. Neoficial, odată cu o reclama care a aparut în anii \’20, logo-ul BMW este considerat o stilizare a elicei unui avion, evocând astfel originile companiei. Logo-ul a apărut pe lume în 10 decembrie 1917, când a fost introdus în Oficiul Imperial pentru Patente sub numărul 221388.

\"\"

Pentru pasionatii de istorie, gasiti la sfarsitul articolului o serie a celor importante repere istorice in existenta marcii bavareze.

BMW insa a ales ca in aceasta zi centenara, sa nu fie deloc orientat spre trecut ci dimpotriva, sa fie orientat spre viitor. Motto-ul sărbătorii centenare a BMW Group este THE NEXT 100 YEARS (Următorii 100 de ani).

De-a lungul istoriei sale, BMW Group a fost un pionier care a pus un accent clar pe viitor. Aceeaşi abordare va fi şi în centrul activităţilor sale de sărbătorire a centenarului, care în primul rând dezvăluie ceea ce se află în viitor. Despre viziunea BMW asupra viitorului vom reveni cu un material urmator.

Repere importante in istoria marcii

7 martie 1916
Bayerische Flugzeugwerke AG este înfiinţată ca succesoare a companiei constructorului de avioane Gustav-Otto-Flugmaschinenfabrik cu sediul social în Lerchenauer Straße din München. Gustav Otto era fiul Nicolaus August Otto, cel care a creat motorul în patru timp.

În 1922, construcţia de motoare, numele şi logo-ul mărcii Bayerische Motoren Werke AG sunt transferate către această companie. De aceea, data de 7 martie 1916 este considerată ca fiind data de înfiinţare a noului \”BMW AG\”.

21 iulie 1917
Constructorul de motoare aero Rapp-Motorenwerke GmbH, fondat în 1913, este înregistrat la Registrul Comerţului cu numele de Bayerische Motoren Werke GmbH şi, curând după aceea, noi facilităţi de producţie sunt construite în Moosacher Straße din München.

10 decembrie 1917
Logo-ul rotund al mărcii, cu literele BMW şi elicea stilizată în culorile naţionale ale Bavariei – albastru şi alb -, este înregistrată cu numărul 221388 în Registrul de Mărci Înregistrate al Oficiului Imperial pentru Patente. La finalul anilor \’20, acest design apare pentru prima dată în reclame ca o elice rotativă stilizată, care de atunci a reprezentat baza interpretării logo-ului.

17 iunie 1919
Pilotul de teste Franz Zeno Diemer a atins o altitudine de 9760 de metri cu avionul său produs de Deutsche Flugzeugwerke şi propulsat de motorul BMW IV, cu şase cilindri dispuşi în linie, stabilind astfel un nou record mondial de altitudine. Câteva luni mai târziu, pe 13 septembrie 1919, Diemer stabile un record mondial de altitudine pentru un avion de pasageri de 6750 de metri, cu un Junkers F.13 propulsat de această dată de un BMW IIIa.

6 iulie 1922
Bayerische Flugzeugwerke AG preia numele companiei de Bayerische Motoren Werke, logo-ul mărcii şi construcţia motoarelor de la proprietarul de atunci, Knorr-Bremse AG.

28 septembrie 1923
La Salonul Auto de la Berlin este prezentată BMW R 32: prima motocicletă produsă sub marcă, dezvoltată sub conducerea lui Max Friz, propulsată de un motor Boxer cu doi cilindri, dispuşi orizontal în opoziţie, în patru timpi. Friz era acelaşi inginer care crease motoarele de aviaţie BMW IIIa şi BMW IV.

Februarie 1924
Inginerul şi pilotul de curse Rudolf Schleicher obţine cel mai bun timp, cu un model BMW R 32, în cursa de coastă pe abruptul versant Mittenwalder Gsteig – şi aduce prima victorie pentru BMW în istoria motorsportului.

1 octombrie 1928
BMW preia constructorul auto Fahrzeugfabrik Eisenach din Turingia, unde micuţul automobil Dixi 3/15 PS era produs ca versiune sub licenţă a britanicului Austin Seven. Aceasta transformă companie în constructor de automobile.

22 martie 1929
Primul BMW 3/15 PS părăseşte linia de asamblare din clădirea de producţie închiriată de constructorul de caroserii Ambi-Budd pe vechiul aerodrom Berlin-Johannisthal.

22 iunie 1931
\”Rail Zeppelin\”, propulsat de motorul aero BMW VI cu 12 cilindri şi construit de designerul de căi ferate Franz Kruckenberg, atingeo viteză de 230 km/h şi astfel stabileşte un nou record mondial de viteză pentru vehicule feroviare.

1 martie 1932
BMW termină acordul de licenţă cu Austin – curând prezintă primul design auto al companiei, realizat intern: BMW 3/20 PS, cu un nou motor cu patru cilindri şi caroserie cu două uşi, realizată integral din oţel.

22 iulie 1932
Pilotul Wolfgang von Gronau decolează cu hidroavionul Dornier \”Wal\” (balenă), propulsat de două motoare BMW VIIa cu 12 cilindri, de 600 CP, pentru a realiza prima circumnavigaţie a lumii, în care a parcurs o distanţă de 44.800 de kilometri.

11 februarie 1933
BMW 303 este prezentat la Salonul Internaţional Auto de la Berlin ca primul automobil al mărcii ce dispune de motor cu şase cilindri, dar şi primul model ce avea grila radiatorului dublă, în formă de „rinichi”, un element care va deveni emblematic pentru designul mărcii.

21 decembrie 1934
Construcţia de motoare aero este cedată unei companii dedicate, cu efect retroactiv de la 1 ianuarie 1934, şi devine BMW Flugmotorenbau GmbH.

15 februarie 1936
BMW 326 este prezentat la Salonul Internaţional Auto de la Berlin ca model nou de clasă medie, propulsat de motor cu şase cilindri dispuşi în linie, conceput cu şasiu-cadru, caroserie cu linii aerodinamice şi sistem hidraulic de frânare.

14 iunie 1936
Maşina sport BMW 328 cu motor de 2,0 litri este prezentată publicului în premieră la cursa Eifel de la Nürburgring – Ernst Jakob Henne obţine imediat o victorie clară, de la start până la sosire, pilotând noul model.

\"http://www.autogaleria.hu

28 noiembrie 1937
Pilotul oficial BMW Ernst Henne porneşte în ultimul din numeroasele proiecte de stabilire de record mondial şi obţine o viteză-record de 279,503 km/h cu o motocicletă BMW cu carenă integrală şi supraalimentare – un record ce va fi doborât abia peste 14 ani.

21 mai 1939
Pilotul român Petre Cristea se impune cu un BMW 328 modificat de el în celebra cursă Eifelrennen din Nürburgring, în faţa echipei de uzină a mărcii. A fost una din multele din multele performanţe internaţionale pe care Cristea le-a obţinut alături de BMW 328, dar şi una din numeroasele victorii majore pe care acest model le-a obţinut.

8 iunie 1939
Georg \”Schorsch\” Meier este primul non-britanic care câştigă Senior-TT de pe Insula Man, pilotând o motocicletă BMW cu supraalimentare.

30 septembrie 1939
BMW AG preia toate acţiunile Brandenburgische Motoren Werke GmbH din Berlin-Spandau. BMW coopera deja cu companie la dezvoltarea motoarelor cu răcire cu aer pentru avioane.

28 aprilie 1940
Fritz Huschke von Hanstein şi Walter Bäumer obţin victoria în clasamentul general al cursei de anduranţă Mille Miglia din Italia, la comenzile unui BMW 328 Touring Coupé – BMW se impune în ierarhia echipelor la toate clasele.

30 aprilie 1945
Soldaţii din Armata 7 a SUA au ajuns la aşa-numita uzină-umbră şi tabără din Allach, în apropiere de München. Din decembrie 1939, prizonierii de război, condamnaţii, forţa de muncă silită şi deţinuţii lagărelor de concentrare au fost utilizaţi acolo şi în alte locaţii pentru a produce motoare aero.

17 decembrie 1948
Producţia de motociclete a fost reluată la München. BMW R 24, model propulsat de un motor cu un singur cilindru, este produs aici ca primul vehicul al BMW AG din era postbelică.

11 martie 1954
BMW 502, prezentat la Salonul Auto de la Geneva, este propulsat de un motor cu opt cilindri, primul motor V8 din aliaj din lume ce a fost montat pe un automobil de serie.

12 septembrie 1954
După victoria în cursa finală de la Monza, Wilhelm Noll şi Fritz Cron obţin, pe un BMW, primul lor titlu de campioni mondiali la motociclete cu ataş. Până în 1974, BMW a reuşit să adune 19 titluri mondiale la piloţi şi 20 la constructori în această disciplină.

1 octombrie 1954
BMW cumpără licenţa de producţia a unui micromaşini cu două locuri, cu uşa dispusă în faţă, de la constructorul italian Iso. BMW Isetta are o mulţime de detalii rafinate, este propulsat de motoare BMW pentru motociclete şi este comercializat ca „Motocoupé”, cel mai bine vândut model al mărcii în anii \’50.

\"627586l\"

15 ianuarie 1955
O nouă serie de modele este prezentată la Salonul Auto de la Bruxelles, BMW R 50 şi BMW R 69, motociclete cu suspensie cu braţ oscilant integral. Seria a definit programul de motociclete BMW până în 1969.

22 septembrie 1955
BMW 507 are prima apariţie publică la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt. Acest roadster a fost creat de designerul Albrecht Graf Goertz, cu un motor cu opt cilindri care dezvolta 150 CP, şi a fost catalogat de presă ca \”Dream from the Isar\” (Visul de pe Isar).

9 iunie 1959
Consiliul de Administraţie al BMW AG prezintă presei internaţionale noul BMW 700 Coupé cu ocazia lansării. Acest automobil va pune bazele unei producţii de automobile la scară largă care să fie profitabilă.

9 decembrie 1959
La Adunarea Generală Anuală a BMW AG, un grup de acţionari minoritari a împiedicat preluarea de către Daimler-Benz AG. Acţionarul majoritar Herbert Quandt decide să crească implicarea în companie şi asigură astfel independenţa BMW.

30 noiembrie 1960
Adunarea Generală Anuală a BMW AG aprobă planul de restructurare pentru realinierea companiei, iar acesta trasează traiectoria pentru un viitor de succes.

21 septembrie 1961
BMW 1500 are premiera mondială la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt – începutul \”New Class\”, un succes deschizător de drumuri.

29 iunie 1964
Dezvoltarea pozitivă a afacerii încurajează Adunarea Generală Anuală a BMW AG să adopte o rezoluţie pentru plata unor dividende către acţionari pentru prima dată de la încheierea războiului.

18 iunie 1965
BMW AG îşi vinde ultimele acţiuni la BMW Triebwerkbau GmbH către MAN AG şi pentru moment încheie implicarea sa în producţia de motoare aero.

7 martie 1966
BMW 1600, model cu două uşi, este prezentat oaspeţilor în faţa Operei de Stat a Bavariei cu ocazia sărbătoririi celei de-a 50-a aniversări a companiei.

2 ianuarie 1967
BMW AG preia companie Hans Glas GmbH, care produce o serie de vehicule, inclusiv micromaşina Goggomobil, numeroase alte modele şi utilaje agricole, cu centrul de producţie în Dingolfing.

25 septembrie 1968
Noile modele BMW 2500 şi BMW 2800, cu motoare cu şase cilindri, sunt prezentate la o recepţie pentru presă la Tegernsee. După o pauză de câţiva ani, marca intră din nou în clasa de lux cu aceste automobile.

31 decembrie 1968
BMW AG închei un nou an-record. Pentru prima dată, de-a lungul unui an sunt produse peste 100.000 de automobile.

13 mai 1969
Producţia de motociclete la uzina principală BMW din München se încheie. Producţia este relocată la uzina din Berlin, unde noua serie BMW /5 iese de pe linia de producţie cu începere din septembrie 1969.

16 martie 1971
Compania intră în domeniu serviciilor financiare prin înfiinţarea BMW Kredit GmbH.

20 octombrie 1971
Noul circuit de teste şi facilitatea de verificări BMW sunt deschise la Aschheim, în apropiere de München.

24 mai 1972
BMW Motorsport GmbH este înfiinţată. Este responsabilă pentru toate activităţile de motorsport şi dezvoltarea maşinilor de curse şi a automobilelor sport omologate pentru utilizare pe şosea. Proiectul este o iniţiativă a lui Robert (Bob) Lutz, membru din Consiliul de Administraţie BMW AG la acea vreme. Jochen Neerpasch este adus la conducerea noi createi comapnii.

31 august 1972
BMW AG fondează BMW (South Africa) (Pty) Ltd şi are pachetul majoritar de acţiuni în această companie de producţie şi vânzări. Aceasta face ca uzina de la Rosslyn, în Africa de Sud, să fie prima facilitate de producţie din afara Germaniei.

10 septembrie 1972
La Jocurile Olimpice de la München, un BMW 1602 Elektro este utilizat ca automobil de deschidere pentru cursa de maraton. Acesta este primul automobil cu propulsie exclusiv electrică sub marca BMW.

12 septembrie 1972
Cu primul BMW Seria 5 ca succesor al \”New Class\”, BMW lansează o nouă nomenclatură pentru modele. Aceasta oferă BMW o desemnare bine definită a modelelor, care este uşor de reţinut, iar principiul care stă la baza sistemului continuă şi în prezent. Prima cifră reprezintă seria, iar următoarele două cifre specifică modelul pe baza capacităţii motorului.

8 ianuarie 1973
Când subsidiara BMW este înfiinţată în Franţa, compania începe să preia controlul activităţilor de vânzări pe pieţele internaţionale.

18 mai 1973
Noua clădire administrativă şi Muzeul BMW sunt deschise oficial. Construcţia exterioară a corpului principal, \”Patru clinindri\”, şi cea a muzeului au fost încheiate la timp pentru Jocurile Olimpice din anul anterior.

27 septembrie 1973
Reîncepe producţia începe la uzina din Dingolfing, după un proiect vast de extindere şi modernizare. Iniţial, modelele BMW Seria 5 au fost produse acolo.

14 iunie 1975
Un BMW 3.0 CSL creat de artistul american Alexander Calder este primul BMW Art Car ce a luat startul în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Acesta este începutul poveştii fascinante şi unice a Art Collection, pe care BMW continuă să o extindă şi în prezent. Au fost create până acum 17 BMW Art Cars şi două noi modele urmează să fie prezentate în acest an.

30 iunie 1975
Pe Stadionul Olimpic din München, Consiliul de Administraţie al BMW AG prezintă BMW Seria 3, care este lansat ca succesor al modelului de succes BMW Seria 02, cu o nouă tehnologie şi o nouă denumire a modelului.

\"364790l\"

3 februarie 1976
BMW Motorsport GmbH este desemnată să pună bazele unei \”şcoli de pilotaj\”, BMW Fahrer Training, care avea să devină BMW Driving Experience şi MINI Driving Experience, oferind un program de pregătire şi experienţă pentru mai multă distracţie şi siguranţă la volan. Primul curs oficial a început la 22 aprilie 1977. Primul coordonator al BMW Fahrer Training este faimosul pilot de raliuri Rauno Aaltonen.

11 martie 1976
Coupé-urile noii BMW Seria 6 sunt prezentate la Salonul Internaţional Auto de la Geneva.

5 octombrie 1978
BMW M1 este prezentat la Mondial de l’Automobile de la Paris. Acesta este un automobil sport cu motor central, care oferea 277 CP şi era dezvoltat de BMW Motorsport GmbH. Versiunea sa de curse a creat senzaţie în curse, inclusiv Procar Series în susţinerea programului Formulei 1 în Europe, în 1979 şi 1980, un proiect unic care a adus cei mai buni piloţi din Formula 1 de la acea vreme într-o competiţie monomarcă.

21 iunie 1979
Ceremonia de inaugurare a uzinei de motoare din Steyr, Austria, care în prezent serveşte ca centru de competenţă pentru dezvoltarea şi producţia unei game largi de motoare şi este centrul BMW pentru propulsoarele diesel.

20 ianuarie 1981
Pilotul francez Hubert Auriol câştigă Raliul Paris-Dakar cu un model BMW R 80 G/S şi furnizează o nouă dovadă a fiabilităţii modelului Enduro ce fusese lansat cu un an înainte şi care era propulsat de un motor Boxer flat-twin.

13 iunie 1983
BMW prezintă prima serie de automobile din istoria companiei care erau propulsate de un motor diesel – BMW 524td avea un motor turbodiesel cu şase cilindri dispuşi în linie, care dezvolta 85 kW/115 CP.

15 octombrie 1983
La Grand Prix-ul Africii de Sud, pilotul brazilian Nelson Piquet devine campion mondial de Formula 1, la comenzile unui monopost Brabham BMW – la doar 630 de zile de la premiera BMW în competiţia de elită, fiind şi primul campion cu o maşină cu motor turbo.

1 ianuarie 1985
BMW Technik GmbH este înfiinţată sub forma unui grup de cercetare autonom, incubator pentru inovaţii, care dezvoltă concepte vizionare de automobile şi componente.

12 septembrie 1985
BMW prezintă primul model cu tracţiune integrală la Salonul Internaţional Auto de Frankfurt, BMW 325i Allrad, dar şi supersportivul BMW M3.

5 martie 1987
BMW 750i este prezentat la Salonul Auto de la Geneva, primul model cu motor cu 12 cilindri ce iese de pe o linie de producţie din Germania după cel De-al Doilea Război Mondial.

22 mai 1987
Noua uzină BMW din Regensburg, Germania, este deschisă oficial. Primul model care a fost produs acolo de la finalul anului 1986 este BMW Seria 3 Sedan.

11 septembrie 1987
Roadsterul BMW Z1, dezvoltat de BMW Technik GmbH, este prezentat la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt. Succesul de care se bucură acest model inovator determină lansarea lui în producţie.

15 noiembrie 1987
Pilotul italian Roberto Ravaglia devine primul campion mondial de turisme, la comenzile unui BMW M3, cu echipa Schnitzer Motorsport.

27 aprilie 1990
Centrul de Cercetare şi Inginerie (FIZ – astăzi cunoscut drept Centrul de Cercetare şi Inovaţie) este deschis oficial, printr-o ceremonie de gală, în districtul Milbertshofen din München. Aproximativ 7.000 de cercetători, ingineri, designeri, directori şi tehnicieni lucrează acolo într-o reţea tip fagure.

1 iulie 1990
BMW AG îşi uneşte forţele cu partenerul său Rolls-Royce Plc pentru a pune bazele unei companii independente, Rolls-Royce GmbH, pentru dezvoltarea, construcţia şi vânzarea turbinelor pentru avioane, iar acest joint-venture reorientează compania către originile sale. În urma realinierii companiei, BMW AG îşi vinde acţiunile la Rolls-Royce plc la finalul anului 1999.

10 martie 1992
Noua uzină a BMW Fahrzeugtechnik GmbH este deschisă în locaţia tradiţională din Eisenach. Acolo sunt produse uneltele de presare pentru reţeaua de producţie a companiei.

1 august 1993
BMW Motorsport GmbH, fondată în 1972, îşi schimbă numele în BMW M GmbH Gesellschaft für individuelle Automobile (BMW M GmbH: Pentru individualişti).

29 ianuarie 1994
Prin semnarea contractului de achiziţie, BMW AG preia British Rover Group, care include mărcile Rover, MG, MINI şi Land Rover.

8 aprilie 1994
BMW Group Mobile Tradition este înfiinţată, iar din 2008 este responsabilă pentru toate cerinţele cu privire la istoria companiei şi a produselor sub forma BMW Group Classic.

8 septembrie 1994
Începe producţia de automobile la uzina BMW din Spartanburg, în statul american Carolina de Sud – un BMW 318i este primul model ieşit de pe linia de producţie. Deschiderea oficială a noii locaţii are loc la 15 noiembrie.

8 iunie 1998
Compania anunţă continuarea mărcii MINI, achiziţionată prin cumpărarea Rover Group, într-un design independent.

14 iunie 1998
BMW 320d este primul automobil cu motor diesel care câştigă cursa de 24 de ore de la Nürburgring. Sub coordonarea echipei Schnitzer Motorsport, acestea era pilotat de Marc Duez, Andreas Bovensiepen, Christian Menzel şi Hans-Joachim Stuck.

10 ianuarie 1999
BMW prezintă conceptul de automobil al Sports Activity Vehicle la Salonul Auto de la Detroit. BMW X5 combină sportivitatea specifică mărcii cu versatilitatea unui model cu tracţiune integrală – astfel, prin acest concept, este fondat un nou segment de piaţă.

1 octombrie 1999
BMW AG şi Rover Group sunt unite în BMW Group, noua structură evidenţiind funcţia de grup a companiei ca umbrelă pentru mai mult mărci.

29 octombrie 1999
Turnul BMW, cunoscut drept \”Patru cilindri\”, şi Muzeul BMW devin locaţii de patrimoniu şi astfel sunt protejate prin lege.

9 mai 2000
BMW AG vinde Rover Group fără mărcile MINI şi Land Rover către Phoenix Venture Group, iar Ford Motor Corporation preia, două săptămâni mai târziu, Land Rover. Doar MINI rămâne în cadrul BMW Group.

26 aprilie 2001
La câteva luni de la relansarea mărcii, primul MINI din noua generaţie iese de pe linia de asamblare a uzinei de producţie din Oxford (Marea Britanie), locul de origine al clasicului Mini.

13 septembrie 2001
Debutul mondial al noului BMW Seria 7 la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt. În premieră la cea de-a patra generaţie a sedanului de lux, BMW introduce revoluţionarul sistem de operare iDrive, cu display central şi comandă printr-un controller special, tip joystick.

31 decembrie 2002
BMW Group încheie anul fiscal cu un nou record de vânzări. Pentru prima dată, peste un milion de automobile ale mărcilor BMW şi MINI sunt vândute în decurs de un an.

3 ianuarie 2003
De la începutul anului, marca Rolls-Royce a devenit oficial parte a BMW Group. Rolls-Royce Motor Cars Limited prezintă primul model al noii ere la noul sediu social al companiei, în Goodwood: Rolls-Royce Phantom.

20 mai 2004
Uzina de producţie Dadong este deschisă la Shenyang, în nord-estul Chinei. Uzina este operată împreună cu partenerul din joint-venture, Brilliance China Automotive Holdings Ltd.

25 septembrie 2004
Plăcerea de a conduce specifică mărcii este experimentată pentru prima dată în segmentul compact prin BMW Seria 1, prezentat la Mondial de l’Automobile de la Paris.

13 mai 2005
Uzina BMW din Leipzig, concepută de arhitectul Zaha Hadid, îşi deschide porţile. Primele automobile produse acolo au fost modelele BMW Seria 3.

7 septembrie 2005
Pentru prima dată, BMW Group este listată în Dow Jones Sustainability Index ca fiind lider în industria auto în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă.

13 septembrie 2006
Când producţia este lansată pentru noua generaţie de modele MINI, triunghiul de producţie MINI din Marea Britanie începe să funcţioneze oficial cu locaţiile din Swindon, Hams Hall şi Oxford.

27 septembrie 2007
Consiliul de Administraţie al BMW AG prezintă noul strategie corporate Number ONE, cu obiectivul unei creşteri profitabile şi durabile, pe termen lung.

17 octombrie 2007
Este deschis BMW Welt. Clădirea cu design futurist, cu utilizare multifuncţională, oferă o experienţă unică a mărcii. Clienţilor din lumea întreagă li se pot livra noile automobile într-o atmosferă specifică pentru marcă.

19 noiembrie 2008
MINI E este prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles. Acesta este un automobil de clasă mică, cu propulsie integral electrică, pentru teste de teren în rutina traficului cotidian. Este un produs al „project i”, creat de BMW Group pentru dezvoltarea unor soluţii de mobilitate sustenabilă.

21 februarie 2011
Noul sub-brand BMW i este prezentat la BMW Welt. Inovaţiile dezvoltate de companie pentru sub-brand includ automobile cu propulsie electrică şi servicii inovatoare de mobilitate.

1 aprilie 2011
Serviciul premiu de car-sharing DriveNow începe să funcţioneze ca joint-venture între BMW Group şi Sixt AG din München.

1 septembrie 2011
Uzina de fibră de carbon aflată la Moses Lake, în statul american Washington, intră în funcţiune ca joint-venture între BMW Group şi SGL Group. Uzina furnizează materia primă pentru producţia celulei pasagerilor de la modelele BMW i3 şi BMW i8, care este făcută din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP).

15 ianuarie 2012
Echipa privată X-raid din Germania duce MINI ALL4 Racing spre victorie în Raliul Dakar. Maşina a fost concepută pe baza MINI Countryman şi a fost dezvoltată special pentru raliurile de anduranţă.

29 aprilie 2012
După 18 ani, BMW revine în campionatul de turisme al Germaniei (DTM) – la Hockenheim, la 21 octombrie, victoria asigură toate cele trei titluri. Canadianul Bruno Spengler devine campion DTM cu BMW M3 DTM, iar BMW câştigă titlurile constructorilor şi echipelor.

24 mai 2012
Uzina Tiexi este deschisă la Shenyang ca a doua facilitate de producţie din China, operată de BMW Group şi Brilliance China Automotive Holdings Ltd.

18 septembrie 2013
Producţia BMW i3 începe la uzina BMW din Leipzig. Aceasta permite BMW Group să lanseze primul automobil electric din segmentul premium. Maşina a fost concepută încă de la început pentru acest tip de propulsie.

26 februarie 2014
BMW Group Classic îşi anunţă mutarea într-un nou sediu. Aceasta reprezintă o revenire la originile istorice ale companiei. Achiziţia spaţiului din Moosacher Straße, München, de la Knorr-Bremse AG, readuce unele din primele facilităţi de producţie în proprietatea companiei.

5 iunie 2014
Primele unităţi ale automobilului sport hybrid plug-in BMW i8 sunt livrate clienţilor într-o ceremonie la BMW Welt din München. Modelul vine cu multe premiere mondiale absolute, printre altele este şi primul model din lume cu faruri Laser.

10 iunie 2015
Noul BMW Seria 7 este prezentat la BMW Welt. A şasea generaţie a sedanului de lux oferă inovaţii unice, inclusiv structură a caroseriei cu carbon core, control BMW prin gesturi şi parcare de la distanţă.

6 decembrie 2015
BMW i primeşte Premiul \”Momentum of Change\” din partea Organizaţiei Naţiunilor Unite, la Conferinţa pentru Mediu a Naţiunilor Unite de la Paris, pentru angajamentul de extindere a infrastructurii publice de încărcare. Acesta este apogeul unei serii unice de titluri naţionale şi internaţionale din domeniul auto, inclusiv \”Grünes Lenkrad\” (Volanul Verde) pentru BMW i3 şi \”World Green Car Award\” primit consecutiv de BMW i3 şi BMW i8. Aceste premii au fost deja acordate mărcii BMW i şi automobilelor sale în timpul fazei de lansare pe piaţă.

6 ianuarie 2016
Compania foloseşte studiul BMW i Vision Future Interaction ca bază pentru prezentarea inovaţiilor de pionierat în domeniilor controlului şi condusului autonom la Consumer Electronics Show (CES) de la Las Vegas.

7 martie 2016
A 100-a aniversare a companiei este sărbătorită printr-un eveniment de gală în sala multifuncţională Olympiahalle din München.

Noul BMW M760iL xDrive, primele imagini si informatii

Nici nu s-au stins bine ecourile stirii privind lansarea modelului Alpina B7, dezvoltat de Alpina Automobiles pe baza BMW-ului Seria 7 si am primit de la BMW primele informatii despre BMW M760Li xDrive, noul varf de gama al recent lansatului BMW Seria 7. BMW tine astfel sa ii contrazica pe cei care au spus ca Alpina B7 este cel mai apropiat model de un BMW M7 pe care o sa il putem vedea, lansand practic un concurent pentru Mercedes S63 AMG si primul BMW cu motor V12 cu tehnologie M Performance.  Configuratia V12, din ce in ce mai rara, este o garantie a unui rafinament exceptional, urmarind a stabili un nou standard în segmentul sedanurilor de lux.

       \"BMW

Propulsorul V12 de 6,6 litri (inrudit cu propulsorul oferit de Grupul BMW pe modelele Rolls-Royce) dezvoltă o putere de 441 kW/600 CP* la 5.500 rpm* şi un cuplu maxim de 800 Nm* la 1.500 rpm*. BMW M760Li xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde*, si atinge o viteză maxima, limitată electronic, de 250 km/h sau de 305 km/h (limitata electronic) dacă este comandat pachetul optional M Driver.

Transferul puterii se face prin intermediul unei transmisii sport Steptronic cu opt trepte, disponibilă în echiparea standard. Reglajul specific M Performance pentru programele de schimbare a vitezelor, care aduce schimbari mai sportive ale vitezelor şi retrogadari fulger de-a lungul întregului interval de turatii, a fost special adaptat la caracteristicile unui motor V12. Transmisia sport Steptronic beneficiaza de eficienta interna optimizata si o strategie a schimbării vitezelor asistată de datele de navigatie si lucreaza în perfecta armonie cu functia Auto Start Stop disponibila standard.

\"BMW

Standard, sistemul de suspensie Executive Drive Pro combina reglajul şasiului orientat spre confort, bazat pe sistemul de camere video care detecteaza denivelarile, cu proprietatile dinamice îmbunatatite de stabilizarea activa a ruliului. Stabilizarea activa a ruliului minimizeaza miscarile caroseriei, iar sistemul este combinat cu anvelopele de performanta, montate pe jantele M exclusive de 20 de inci, din aliaj usor, cu desig double-spoke 760M, finisate în nuanta Cerium Grey metalizat mat (fata: 8.5 J × 20, spate: 10 J × 20) – şi anvelope de performanta mixte (fata: 245/40 R20, spate: 275/35 R20), pentru a oferi noului BMW M760Li xDrive cea mai bună dinamica din clasa lui dar pastrand neafectat confortul calatoriei.

Valorile mari de putere si cuplu motor au impus oferirea in standard a sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive care intervine pentru a distribui puterea motorului catre toate rotile în functie de situatie. Siguranţa activă şi dinamica sunt şi ele beneficiare ale sistemului Integral Active Steering (directie adaptivă integral), disponibil standard la noul BMW M760Li xDrive, care asigura un raspuns direct al directiei şi un control excelent în viraje prin ajustarea unghiului de directie al rotilor spate în funcţie de situatie. Aceasta reduce diametrul de bracare la viteze reduse şi aduce un plus siguranta activa si control la viteze mari. Noile frâne M Sport de 19 inci, care dispun de etriere de culoare albastru metalizat si emblemă M asigura o decelerare puternica în orice moment.

\"BMW
Noul BMW M760Li xDrive este echipat cu acelasi pachet bogat de sisteme inovatoare de asistare a conducatorului precum toate variantele gamei BMW Seria 7 lansata deja cu succes. Sistemul Driving Assistant Plus include asistare a controlului directiei şi pastrarea benzii de rulare, asistare pentru mentinerea benzii cu protectie activa în caz de coliziune laterala, functii de prevenire a coliziunilor din spate si de avertizare la trafic transversal. Totodată, Traffic Jam Assistant (asistare în ambuteiaj), care acum implica un condus semiautomat, poate fi utilizat pe orice tip de drum. Noua generaţie a sistemului Surround View include atât vizualizare 3D, cât si vizualizare panoramică pe afisajul central iDrive.

\"BMW

Si prin designul sau exterior, noul BMW M760Li xDrive întruchipează imaginea dinamică a automobilelor BMW M Performance, prin detaliile specifice precum finisarea exclusiva Cerium Grey pentru conturul grilei radiatorului, banda barei fata, capacele oglinzilor retrovizoare, logo-ul M lateral, benzile decorative pentru mânerele exterioare ale uşilor, emblema V12 de pe montantul C, Air Breathers si elementele decorative ale usilor, banda-mâner a capotei portbagajului, logo-ul xDrive şi emblema modelului. Pachet aerodinamic M este disponibil ca dotare standard, combinat cu sistemul de evacuare sport M include control al clapetei şi decoraţiuni galvanizate în nuanta Cerium Grey ale ţevii de esapament duble de pe fiecare parte si franele M Sport cu etriere de culoare albastru metalizat si emblemă M.

\"P90208714-highRes\"

Şi la interior regasim accente M Performance specifice precum volanul M îmbrăcat în piele poartă logo-ul M, are butoane multifunctionale – din crom, în nuanta Pearl Gloss – pe braţe şi clapete pentru schimbarea manuală a vitezelor. Aceste detalii sunt combinate cu elemente de confort si lux precum scaunele de confort cu reglaj electric, tapiteria exclusivă cu piele Nappa, benzile decorative din lemn pretios în nuanta Fineline Black cu efect metalic lucios si tapiteria plafonului din Alcantara în nuanta Anthracite.

Opţional, este disponibila gratuit versiunea de caracter BMW M760Li xDrive V12 Excellence permite ca dinamica sportivă să fie combinată cu un stil exclusivist şi luxos. Aceasta varianta este gandita Pentru clientii care caută să schimbe aspectul excesiv de dinamic al modelului BMW M760Li xDrive pentru unul luxos mai discret. Practic, acest lucru se realizeaza prin eliminarea pachetului aerodinamic M şi prin adăugarea pachetelor de design exterior Pure Excellence şi design interior Pure Excellence, precum şi a jantelor BMW Individual de 20 de ţoli, din aliaj uşor, cu design W-spoke 646 şi a unui logo V12 cromat lucios în locul emblemei de model. De asemenea, există şi o finisare negru lucios pentru etrierele frânelor.

\"BMW

Date tehnice:

BMW M760Li xDrive: motor pe benzină, cu 12 cilindri, tehnologie M Performance TwinPower Turbo cu două turbocompresoare mono-scroll, injecţie directă High Precision şi sincronizare variabilă a arborelui cu came (Double-VANOS). Capacitate: 6.592 cmc. Putere: 441 kW/600 CP* la 5.500 rpm*, cuplu maxim: 800 Nm* de la 1.500 rpm*. Acceleraţie (0-100 km/h): 3,9 secunde*, viteză maximă: 250 km/h (limitată electronic), cu pachetul opţional M Driver: 305 km/h (limitată electronic). Consum mediu mixt: 12,6 l/100 km**, emisii CO2: 294 g/km**, standard de emisii: EU6c.

* Date de performantă provizorii.
** Datele de consum sunt provizorii, calculate conform ciclului de testare EU si pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese.

Un Ford Model 48 pleaca spre Monte Carlo pentru celebrarea victoriei lui Petre Cristea

Pentru a celebra istoricul succes realizat de Petre Cristea și Ion Zamfirescu în Raliul Monte-Carlo in urma cu 80 de ani, un cunoscut pasionat al masinilor clasice, Gabriel Balan, impreuna cu echipa sa, au pornit astazi, 6 februarie, la ora 10:00 din Piata Revolutiei intr-o cursa temerara de peste 4.000 de km pe ruta Bucuresti – Monte Carlo si retur.

Acum 80 de ani, in 1936, echipajul de raliuri format din Petre Cristea si Ionel Zamfirescu reușeau sa cistige Raliul Monte Carlo, devenind prima victorie românească în legendara competitie din Principat si, totodata, prima victorie Ford în cursa monegasca. Acest succes a fost cu atit mai important cu cat Petre Cristea si Ionel Zamfirescu au concurat cu un Ford Model 48 V8 Convertible fabricat in 1935 in Atelierele Ford Bucuresti, modificat masiv pentru a se putea duela cu mașinile mult mai puternice. Putina lume stie ca in perioada interbelica, Ford a construit o fabrica in Romania, in urma unei initiative si decizii personale a lui Henri Ford. Asadar succesul lui Petre Cristea si Ionel Zamfirescu a fost un succes sa ii spunem integral romanesc intrucat Romania a dat echipajul dar si fabrica constructoare a acelei masini.

Pentru a celebra istoricul succes realizat de Petre Cristea și Ion Zamfirescu în urma cu 80 de ani, un cunoscut pasionat al masinilor clasice, Gabriel Balan, impreuna cu echipa sa, au pornit astazi, 6 februarie, la ora 10:00 din Piata Revolutiei intr-o cursa temerara de peste 4.000 de km pe ruta Bucuresti – Monte Carlo si retur.

\"IMG_7870\"

Gabriel Balan a achizitionat în urma cu un an un Ford Model 48 V8 Roadster DeLuxe si l-a pregatit pentru aceasta cursa de celebrare a succesului lui Petre Cristea si Ion Zamfirescu.  De retinut ca masina a fost restaurata in SUA, in urma cu peste 40 ani si este originala 100%, sasiu, motor, accesorii. Din pacate masina cumparata de Gabriel Balan nu este fabricata in Romania dar este un model identic la origine cu cel utilizat de Petre Cristea in 1936.

Sub capota exemplarului fabricat în 1935 se află un motor V8 de 3622 cmc capabil să producă 85 CP și 195 Nm. Resursele sunt puse pe șosea prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu trei rapoarte. Viteza maxima cu care poate rula acest Model 48 este de 140 km/h, însă Gabriel Balan a declarat ca nu are de gând să ruleze atât de rapid pana la Monte Carlo. Traseul e ceva mai lung decât cel al victoriosului echipaj din 1936, dar marea incercare este ca echipajul format din Gabriel Balan si copilotul Constantin Racu vor pleca la un drum atit de lung cu o masina veche de 80 de ani.

Editia 2016 a ,,the Rally Monte Carlo Historique” are un traseu maxim de aproximativ 2.200 km si este dedicat masinilor fabricate intre 1955 si 1980. In consecinta echipajul Gabriel Balan/Constantin Racu poate realiza o alta mare performanta, respectiv cu o masina construita cu 20 ani inaintea veteranelor Raliului Monte Carlo 2016 sa parcurga o distanta de peste 4000 km, aproape dubla fata de cea a cursei oficiale, pe traseul Bucuresti-Sibiu-Arad-Szeged-Budapesta-Ljublijana-Venetia-Milano-Genova-Monte Carlo si retur, intr-un timp estimat de 4 zile. Castigatorii din 1936 au condus zi si noapte parcurgand traseul in aproximativ 5 zile.

Gabriel Balan a declarat: \”Fiindca nu suntem intr-o competitie, doresc sa conducem doar pe ,,lumina de zi“. Sa nu uitam ca masina are 80 ani, instalatia electrica pe 6V, iar incalzirea, dezaburirea, stergatoarele de parbriz, farurile si multe altele, fac circulatia pe timp de noapte, in conditii de iarna, un real risc.\”.

\"IMG_7862\"

Noi am avut bucuria sa fim prezenti la momentul istoric al plecarii echipajului Gabriel Balan/Constantin Racu in aceasta temerara cursa si le dorim mult succes!